Vis resultat av spørreundersøkelsen: Ville du skrevet under ?

Antall stemmer
73. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen
  • Ja selvsagt

18 24,66%
  • Nei selvfølgelig ikke

45 61,64%
  • Vet ikke

10 13,70%
+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: Avstemining om Dopingtestingsaken

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18

Avstemining om Dopingtestingsaken

Dette tråden tok jo litt av da

Ville du skrevet under på et slikt skjema om treningssenteret ditt spurte deg ?

Chaticks-si-Chaticks HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Ja selvsagt.... Griet å avdekke om det er noe uhumskheter i proteinpulveret fordi jeg bruker jo ikke noe annet.

Medlem Pondus har en flott utstråling Pondus sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Alder
    28
    Ville ikke skrevet under..

Mener at så lenge det ikke er ulovlig å bruke dop, så burde det være opp til
    hver enkelt om en vil bruke det..
    Spinkle armer, tynne bein og en diger mage... Det tar tid å bygge opp en slik kropp!

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Vet ikke, må lese selve avtalen før ville tatt en beslutning. Men for meg hadde det egentlig ikke gjort noen forskjell. Har allerede måtte underskrive på det samme til NIF. Uansett er sjansen for at de gidder å teste en halvgammel bleikfeit gubbe som meg svært liten. Tror dessuten at de ville finne lite interessant i min prøve.

dr. fatkins tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Jeg ville lest avtalen grundig, postet den her til vurdring. Og så tenkt nøye over saken.

Og mens jeg tenkte, ville jeg sendt avtalen til datatilsynet, og bedt dem om å se på den: Det første jeg ville bedt om, var en vurdering på om informasjonen om en positiv dopingtest, eller det at en person har nektet å skrive under, er å betrakte som sensitive personopplysninger (det er det IMO i denne settingen). Og videre om om ikke samtykke-begrepet blir utnyttet på en litt for kreativ måte i forhold til Personopplysningsloven. (Man planlegger å registrere personopplysninger, med begrunnelse i samtykke fra den registrerte. Og spørsmålet er om man ikke her presser folk til å samtykke, rett og slett for å unngå å bli stemplet som mulig boler)

Så imens jeg venter på svaret, ville jeg be treningssenteret og antidopinggutta om en beskrivelse av rutineverket rundt behandlingen av disse personopplysningene:

Er det mulig for ansatte ved mitt treningssenter å få vite om hvem som har skrevet under og ikke?

Hvis en person blir utestengt etter en positiv dopingtest, hvordan blir dette registrert i treningssenterets systemer. Er det mulig for ansatte å finne ut hvem som er kastet ut? Hvordan er i såfall mitt treningssenters prosedyrer for tilgangskontroll, taushetsplikt og avvikshåndtering rundt disse personopplysningene? (I tillegg til sikkerhetsmål, sikkerhetsstrategi, risikovurderinger, sikkerhetsrevisjoner og fanden og hans oldemor.)

Er det mulig for et treningssenter å finne ut hvem som er kastet ut av andre treningssentre? Hvordan har i såfall har i såfall antidoping-norge påsett at alle treningssentrene følger kravene i personopplysningsforskriften?

Så, ut fra svarene jeg får på disse spørsmålene, kommer jeg enten å svare NEI, med den begrunnelsen at de bryter loven. Eller så kommer jeg til å svare NEI, siden de følger loven, og at det derfor ikke er noen som helst grunn for meg å skrive under (opplysningene om at jeg ikke skrev under forblir godt bevart og hemmelig, så da er det jo ingen grunn til å skrive under )
    Sist endret av tjeh; 01-05-05 kl 13:38
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Old man Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Jeg blir anklagd for bol hele tida, så det hadde vært greit å bli renvaska.

dr. fatkins tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Ad. Tarzans innlegg: Noen som vet om antidoping-norge tilbyr dopingtest (med utlevering av signerte testresultater) til dem som ber om det? Slike papirer er lite verdt, siden de kun sier noe om status akkurat i testøyeblikket. Men likevel.

Ellers: For dem som måtte lure på det etter mitt forrige innlegg: Det å innføre testing på, og straffereaksjoner håndhevet av Gymmene, er såpass problematisk ut fra lovens krav om behandling og sikring av (sensitive) personopplysninger, at dette i seg selv er grunn nok til å si NEI. Dette helt uavhengig av hva man måtte mene om bruk av de midlene som står på dopinglista. IMO.
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Gold Member Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av tjeh
    Ad. Tarzans innlegg: Noen som vet om antidoping-norge tilbyr dopingtest (med utlevering av signerte testresultater) til dem som ber om det? Slike papirer er lite verdt, siden de kun sier noe om status akkurat i testøyeblikket. Men likevel.

.
    Du må i så tilfelle betale for testen selv.

Gold Member Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Det burde kanskje vært to alternativ på svaralternativ nei:

1)Jeg har brukt/bruker/har intensjoner om å bruke og ønsker følgelig ikke å bli kastet ut
    2)Jeg bruker ikke og har ikke intensjoner om å bruke, men er prinsipiell motstander

Det er vel i prinsippet lite interessant at personer som har har spor av as ikke ønsker å bli testet?

(Slike spørsmål blir vel aldri optimale, ikke engang på Holmgang )

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36
    Jeg hadde ikke skrevet under på noe som helst, treningsstudioene har ingenting å gjøre med hva jeg gjør med min kropp så lenge jeg følger deres regler mtp oppførsel og bekledning på gym'et.
    Det har jo, og er vel også fortsatt lovlig å bruke steroider, bare ikke å kjøpe og selge dem?
    Det er altså ikke lov å ønske seg en bra kropp i dette landet ?
    Det er ingen forskning som underbygger påstandene om at steroider gjør folk aggressive og farlige, dette har til og med justisdepartmentet skrevet i en offentlig rapport.
    Når det gjelder hva hver enkelt av oss velger å utsette kroppene våre for så må vel det være våre egne valg.
    Folk kan jo få kjøpt både alkohol og nikotin over disk her i landet uten at noen forsøker å stoppe det, dette til tross for at mange mennesker dør hvert år av både alkohol og nikotin. De fleste saker hvor aggressivitet er involvert har alkohol som fellesbenevner.
    Man kan jo også få operert inn silikonpupper, fjernet fett, få Botox mot rynker og piller for å slanke oss, men når noen nevner testosteron så blir folk helt ville - WHY ????
    Jeg kjenner leger som syntes tilskudd av testosteron er en bra ting for litt eldre personer ettersom egenproduksjonen avtar etter man har fyllt 25 år. Noen må snart fortelle folket at NIF's skremselspropaganda faktisk ikke stemmer med virkeligheten.
    Det er klart det finnes negative sider av steroider, men det gjør det da jammen av alt annet også. Verste jeg visste var å bli fortalt av en røykende, cheeseburger spisende, feit mann på fylla at jeg var en j......... boler.
    Kanksje var jeg en boler før, men med legetilsyn og en sunn livsstil så vedder jeg på at jeg var 100 ganger friskere enn de feite gnomene av fastfood spisende fylliker jeg møtte på byen.
    Sist endret av ts; 01-05-05 kl 18:51
    Gi 110% eller gi faen og dra hjem.

Ble medlem
    04-2003
    En liten rettelse ang. aggresivitet: det finnes forskning som underbygger påstandene om steroider gjør personer mer aggressive, men resultatene er ikke entydige, slik at det ikke kan trekkes sikre konklusjoner.

De legene som hevder at tilskudd av testosteron er bra for eldre mennesker snakker nok om litt andre doser. Det kan vel også legges vekt på at dette er sikre apotekvarer, noe som ikke kan sies om alt som florerer på det illegale markedet.

Endelig synes jeg det er direkte tøvete å argumentere med at noe ikke er så skadelig fordi det finnes ting som er mer skadelig.

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36
    Jeg mener selvsagt ikke at det skal sammenlignes med alkohol eller nikotin rent skademessig for det blir feil, men heller vise hvordan holdninger i samfunnet er.
    Helt enig med deg Cera at det kan være andre doser det er snakk om mtp eldre mennesker og bruk av steroider.
    Når det gjelder aggressiviteten under bruk av steroider så mener jeg at de menneskene som opptrår aggressivt har en slik adferd fra før av og steroidene vil da forsterke dem på lik linje med hva alkohol ville ha gjort (og gjør).
    Det finnes jo alle typer mennesker som prøver steroider og selvsagt også noen som er ustabile eller har et markeringsbehov og jeg tror at det er disse man leser om i avisene.
    Personlig kjenner jeg utrolig mange seriøse utøvere fra treningsmiljøet som har brukt steroider, og jeg kan ikke si at jeg har opplevd at noen av disse har vært mer aggressive under kurene sine -heller tvert imot.
    Jeg har derimot sett sosiale utskudd og kriminell ungdom som har vært innom gym'ene et par måneder og "bolet" seg opp for så å lage bråk på byen. De fleste av disse har vært påvirket av alkohol og andre sentralnervestimulerende midler i tillegg (dette vet jeg fordi jeg møtte dem i døren da jeg stod dørvakt).
    Til slutt så vil jeg si at jeg ikke oppfordrer til bruk av steroider fordi det finnes jo bivirkninger, selv om disse kan begrenses om man får kyndig medisinsk hjelp.

Varg
    Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cera
    En liten rettelse ang. aggresivitet: det finnes forskning som underbygger påstandene om steroider gjør personer mer aggressive, men resultatene er ikke entydige, slik at det ikke kan trekkes sikre konklusjoner.

De legene som hevder at tilskudd av testosteron er bra for eldre mennesker snakker nok om litt andre doser. Det kan vel også legges vekt på at dette er sikre apotekvarer, noe som ikke kan sies om alt som florerer på det illegale markedet.

Endelig synes jeg det er direkte tøvete å argumentere med at noe ikke er så skadelig fordi det finnes ting som er mer skadelig.
    Der tar du feil.. Det foreligger ingen seriøse undersøkelser som konkluder med at bruk av AAS fører til økt agrisivitet.. Men flere som påpekere at det disse stoffene ofte florer i miljøer som har lett til å ty til vold..

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    På biologisk psykologi-studiet fikk vi se en undersøkelse gjort av NTNU som fastslår at steroider ikke gjør noen mer aggressiv (i undersøkelsen), men at den skifter Fight-and-flight-responsen hos brukere slik at de heller forsvarer seg enn løper dersom de føler seg truet.
    Den pdfen har jeg postet før, så jeg orker ikke laste den ned igjen. heh.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Tiltross for at jeg blir provosert av signaturen din så må jeg si at du faktisk har rett Jacob. Er ikke så lenge siden vi diskuterte det sist...

Oppdage bruk av AAS..

Ble medlem
    04-2003
    Som nevnt ovenfor kan det ikke trekkes sikre konklusjoner, noe av dette kan skyldes at det er vanskelig å i det hele tatt utføre gode forsøk som viser årsakssammenheng på et slikt felt, dette grunnet bl.a etiske problemer.

Sitat fra JD:
    "Det er ikke gjort forsøk med bruk av flere AAS-preparater samtidig, og heller ikke med gjentatte, lange kurer. De dosene man har benyttet eksperimentelt, er ikke i nærheten av de høyeste som rapporteres benyttet i dopingsammenheng. Man har derfor ikke eksperimentelt basert kunnskap om hvilke effekter slike doser ville hatt."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...&dopt=Abstract

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...t_uids=7951641

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=11693226

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=15817752
    Sist endret av Cera; 01-05-05 kl 20:08

Varg
    Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno
    Tiltross for at jeg blir provosert av signaturen din så må jeg si at du faktisk har rett Jacob. Er ikke så lenge siden vi diskuterte det sist...

Oppdage bruk av AAS..
    hehehe.. Er meget ironisk ment... Kan vel kalles en liten mc-spøk

ts
    ts er ikke aktiv
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Nyeste innlegg: 16-12-04, 21:30
  2. Kvalme og dårlig pust om morgenen
    By Håkon in forum Kosthold
    Svar: 21