+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: Badstue

Speedy Gonzalez BruceLee* har en flott utstråling BruceLee* sin avatar
    Ble medlem
    07-2007
    Alder
    22

Badstue

Badstue er som kjent sunt for kroppen, men jeg lurer på i hvilken grad det er bra for kroppen etter styrkeøkter. Pleier som regel å sitte 10.min i badstue etter styrkeøkter, det er rimelig varmt og kroppen begynner å silsvette, har dette noe å si for muskelmassen?
    "With time and patience, the mulbarry leaf becomes silk"

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Hitman skrev noen om dette for et par år siden:

Her er en finsk studie som viser at bruk av badstu faktisk kan øke forbrenningen, dog ikke så mye som trådstarter antyder:

Acta Physiol Scand. 1986 Sep;128(1):77-81. Related Articles, Links

Some cardiovascular and metabolic effects of repeated sauna bathing.

Leppaluoto J, Tuominen M, Vaananen A, Karpakka J, Vuori J.

Ten healthy male volunteers were exposed to the dry heat of a Finnish sauna (+80 degrees C) for 1 h twice a day for a period of 7 days. After each exposure rectal temperature rose by 0.8-1.1 degrees C and body weight dropped by 0.7-0.9 kg. The systolic blood pressure recorded 3-5 min after the sauna did not change during the experiments but the diastolic blood pressure decreased by 7-37 mmHg (P less than 0.05). The pulse rate rose from 75-80 to 106-116 beats min-1 (P less than 0.05) after the sauna. The increased responses of pulse and temperature adapted to heat exposures so that they were significantly lower after the 3rd day (rectal temperature) or after 6th day (pulse). Metabolic rate increased by 25-33% (P less than 0.01) after the first day. Serum total proteins, Hb and Htc were significantly increased on the 1st and 3rd days but not later, although the dehydration in response to sauna was unchanged as judged from the weight losses. Serum K, Na and Fe were significantly decreased on the 3rd and 7th day indicating that special attention should be given to the electrolyte balance in long-lasting intense heat exposure. No ECG changes were found in recordings taken on the 7th day.

PS: Selv om disse forsøkspersonene tok ganske store mengder badstu, er det rimelig å anta at vi snakker om et dose-respons-forhold, dvs. at forbrenningen øker med økende mengde badstu. Selv om noen minutter badstu histen og pisten nok sannsynligvis ikke betyr det helt store for deffen...

I tillegg har badstu som nevnt en rekke andre tilleggseffekter, her gjengitt på engelsk:

• Soothes and relaxes tired muscles
    • Helps relieve mental fatigue
    • Provides a cardiovascular workout - helps condition the heart
    • Increases bodies metabolic rate
    • Improves circulation
    • Relieves tension and stress
    • Provides temporary relief for arthritic pain - many arthritis patients used the sauna daily
    • Promotes healing and releases natural pain killers, beta endorphins and norepinephrines
    • Increases resistance to illness by strengthening the immune system
    • Helps maintain clear, healthy skin - and provides an after glow of a rosy complexion
    • Promotes well being and a total body experience

sup brah Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Badstu er noe av det beste jeg vet. Er faktisk ganske god til det også
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Platinum Member PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte
    Ble medlem
    05-2007
    Pleier å ta badstu en gang i uka etter den økten når jeg "tømmer meg". Ser også på badstu som en fin måte å "tømme seg" på. Man får svettet ut MASSE og det er utrolig deilig etterpå. Pleier å kjøre 6 x 5 min intervaller med 87-90 grader Joda, mener det er sunt!

Speedy Gonzalez BruceLee* har en flott utstråling BruceLee* sin avatar
    Ble medlem
    07-2007
    Alder
    22
    Det er tydelig det er bra for hud, kropp, hindre stress, avslapning osv.
    Men mitt mål er å bygge muskler og bli litt større for øyeblikket, tror dere badstue vil ha noe påvirkining på dette område?
    "With time and patience, the mulbarry leaf becomes silk"

Platinum Member PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte
    Ble medlem
    05-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av BruceLee* Vis post
    Men mitt mål er å bygge muskler og bli litt større for øyeblikket, tror dere badstue vil ha noe påvirkining på dette område?
    Vel... Som sagt, man svetter jo en del! Jeg vil tro at det kanskje ikke er så bra å gjøre det alt for ofte, fordi man svetter ut mye væske fra kroppen og KANSKJE derfor kan gå ned i vekt?? ! men har ikke peiling Holder meg i hvert fall til en gang i uka da jeg synes det er helt passe!

sup brah Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Så lenge du shaker opp etter økta di og drikker vann i badstua tror jeg du må drikke kortison for å miste muskler etter 10min badstu
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av BruceLee* Vis post
    For at du skal miste noe muskelmasse med 10 minutter badstu så må du nok kutte av et lem eller noe.

0,1 tonn pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    43
    Har vært=er litt småforkjøla- snørr, slim, men det er på retur. Vurdere å ta badstu isteden for å trene. Er detter lurt, eller blir det bare værre??

Bronse Member Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler har mye å være stolt av Grappler sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    35
    Tror det er veldig bra for helsa.

Bruker selv alltid glovarmt vann i dusjen/badekaret, og er syk ca 1-2 dager / 24 måneder..
    No creative person ever felt their day job.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.