Jeg trenger tips til gode øvelser for å trene bakside skuldre!![]()
Jeg trenger tips til gode øvelser for å trene bakside skuldre!![]()
Alle typer roing med stang eller hantler, særlig hvis albuene er noe utovervinklet. Nedtrekk/chins, særlig hvis du er litt tilbakelent under utførelsen. De fleste trenger ikke isolasjonsøvelser for bakside skuldre imo.Opprinnelig skrevet av kimes
H
Erfaring er den talentløses trøst.
Enig med Hitman, kjører du feks foroverbøyd roing så vil ikke isolat øvelser være nødvendig.
Lurer på hvor lang tid det vil ta før Ingar blander seg inn i diskusjonen![]()
Uteliv, inneliv eller underliv?
omvendt Pec Dec
liggende kabelcryss (man ligger på ryggen på benk og krysser)
foroverbøyd sidehev med hantler
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Markløft og roing er mer enn nok for baksiden, for min del.
omvendt peck deck flyes syntes jeg personlig tar best på skuldre
ellers er det en øvelse hvor du ligger på skrå benken med magen ned å løfter hantler fra gulvet å til deg... blir litt lik den forigge nevnte øvelsen... men tar veldig godt begge to![]()
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
Jeg kjører faktisk ikke isolasjonsøvelser for bakside skuldre, siden jeg er av akkurat samme oppfatning som HITman beskrev.Opprinnelig skrevet av Stålballa
Når det gjelder skuldrene er det vanskelig å utvikle det midtre hodet til sitt fulle uten isolasjonsøvelser. Isolasjonsøvelser for min del er ikke ment for isolering av bestemte hoder, men oppnåelse av optimal hypertrofi i form av forbedret ROM og belastningsfordeling.
Jeg tar Chins og div roing.
SCP
Litt merkelig er det at mange velger bort øvelser for bakside skulder ,men forside skulder for visst aldri nok . Jeg ser alltid folk kjøre alle mulige øvelser for forside skulder ,en del av skulderen som er med i nesten alle bryst øvelser som er !! Og det er ekstremt sjelden jeg ser noen med fullt utviklede skuldre i profil ....
Jeg er av oppfatningen av at det er mange som kunne ha godt av øvelser for bakside skulder .