jeg har netopp begynt med splitt program men skal bare trene overkroppen. Kan jeg ta trene Rygg/skuldre , biceps og triceps f.eks mandag, onsdag og fredag. og trene magen og bryst tirsdag, torsdag og søndag ? mvh malvin.
jeg har netopp begynt med splitt program men skal bare trene overkroppen. Kan jeg ta trene Rygg/skuldre , biceps og triceps f.eks mandag, onsdag og fredag. og trene magen og bryst tirsdag, torsdag og søndag ? mvh malvin.
heisann..
vil ikke anbefale deg å bare trene overkropp.. Beintrening vil du få igjen for, både i styrke og muskeløkning på overkroppen også faktisk
Den splitten der virker ganske slitsom viss du spør meg.. Betyr det trening hver dag, el at du bytter mellom å trene de 2 oppsettene.. Viss ikke så tror jeg du bør roe ned littBlir MYE pumping i uka, å lite restitusjon for musklene..
mvh johannes
Jay Cutler as president
Husk at trener du ben også utløser kroppen testosteron som kan ha positiv innvirkning på andre muskler, det merker ihvertfall jeg klart...
jeg trener de annen hver dag . skuldre/rygg biceps,triceps onsdag fredag og søndag og mage og bryst tirsdag og torsdag. på lørdag spinner jeg og løper tredemølle samm gjør jeg mandag
Dårlig split, alt for mye juling,spesielt på armene som blir trent 6 ganger uka. Hvor mange sett tar du per muskel per trening a?
Husk at nok hvile er like viktig som nok trening.
Skal du absolutt kjøre såpass mye bør du i det minste kjøre push/pull rutine på dagene
f.eks:
Man og Tor: Rygg, biceps og mage
Tir og Fre: Bryst, skuldre og triceps
Ons: BEIN! Ja du slipper ikke unna.
Lør og Søn: Totalt fri for vekttrening. Skal du trene, kjør noe lett kardio som ergosykkel o.l
Dette opplegget er fett nok vil jeg mene![]()
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
alle sier det holder meg 3 sett men jeg tar 5-6 sett på hver enkelt og med ekstremt tunge vekter . tar heller bare 8-12 reps. men takk for hjelpenOpprinnelig skrevet av wannabeROCKY
men slipper ikke unna med bein nei
hehe men noen forslag til gode øvelser de forkjellige dagen il forkjellig muskelgrupper.
p.s jeg kan ikke så veldig mye navn så litt forklaring hadde vert bramen nok en gang takk for hjelpen
![]()
Trene bare overkropp er greit nok om det er det du vil.
Hva med:
Biceps og rygg dag 1.
Triceps bryst og skuldre dag 2.
Biceps rygg mave dag 3.
''''''''Helg''''''''
Om igjen......
selvsagt kan du drite i beina.. MEN du vil nok angre på det senere..(dej gjør jeg)
Føler personlig at etter jeg begynte så lett å trene beina igjen
at jeg har økt mye mer på hele kroppen enn det jeg gjorde før, da bena ikke ble prioriterte i det hele tatt..
Jay Cutler as president
Forresten så er det bullshit det med at testosteron nivåene øker ved beintrening.
Litt mer forklaring kanskje?Opprinnelig skrevet av Mr.Myrdahl
Successive time courses of strength development and steroid hormone responses to heavy-resistance training.
Hickson RC, Hidaka K, Foster C, Falduto MT, Chatterton RT Jr.
College of Kinesiology, University of Illinois at Chicago 60680.
Subjects (5 males, 5 females) performed heavy-resistance exercise at a constant stimulus 3 days/wk for 8 wk. Work rates were then increased to higher but constant levels for an additional 8 wk. Half times of the first training period were 14 and 10 days for the bench press and parallel squat, respectively. The second time course resulted in only one-third of the overall magnitude of strength increases for both exercises as the first, and the kinetics were slower in the parallel squat but similar in the bench press (half time 13 days). Skeletal muscle fiber area was significantly increased (19%) in fast-twitch fibers by the end of the second training period. Postexercise elevations in serum cortisol and prolactin were seen only in the male subjects. Because the males trained at considerably higher work loads than the females, these results imply that absolute amounts of resistance may be an essential requirement for inducing certain hormonal responses. Serum cortisol levels in males after exercise were blunted by the 5th wk of the first time course. For serum testosterone, neither resting nor higher post-exercise concentrations were different at any point of the training periods for either sex. We conclude that the strength time course results are not inconsistent with current thought on factors contributing to strength accumulation. The absence of a specific serum androgenic response with strength development may be related to the fact that the constant exercise stimulus is not conducive to establishing clear-cut hormone-strength relationships."
Johnny Bravo har klart seg fint uten beintrening, det skal jeg også klare.
![]()
may the wind always be at your back,
and the sun always upon your face,
and may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.
ja, det må vi få høre..Opprinnelig skrevet av Mr.Myrdahl
Beintrening som knebøy er en basisøvelse som er veldig viktig når man skal bli stor.. Nøyaktig hvor mye effekt det har på testosteron nivået er jeg ikke sikker på...
Men at det er en klar sammenheng mellom beintrening og overkropptrening er det ingen tvil om..
Mangen stor "bolere" rundt om på nettet som skriver at de har har lettere for å legge på seg muskler på overkropp grunnet omhyggelige beinøkter!
Jay Cutler as president
Hva mener du med det? At "bolere" bruker økt testo produksjon pga. beintrening som unnskyldning for at de vokser litt raskere enn andre?Opprinnelig skrevet av jhustv
may the wind always be at your back,
and the sun always upon your face,
and may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.
hva er grunnen til at du ikke vil trene bein? beina er jo halve kroppen vettu![]()
Opprinnelig skrevet av jhustv
He he he - for de trenger den eventuelle marginale og kortvarige økningen i egenproduksjon ei beinøkt ville gitt.......... Hmmmmm - om de har noen egneproduksjon i det hele tatt da.........
Nei men helt ærlig - det lille jeg har sett av indisier for denne testo-økningen er særdeles lite troverdig mht å kunne ha vesentlig effekt på muskelbyggingen. Det beintreningen (særlig knebøy) gjør er imidlertid å aktivisere overkroppen også, og det vil selvfølgelig ha en effekt.
NORKOST - yammi!!!!
grunnen til det er at jeg står på ski nermest 4-5 dager i uken ( snart landslag for juniorOpprinnelig skrevet av Jay10
) og spinner 1-2 ganger i uken. jeg trener styrke alltid før jeg sår på ski. så dagene mine er sånn. skole kl 14.15 sats og trener der til 14.00 og så reiser jeg til eikedalen og trener . p.s spinner fredag og eventuelt søndag grunnet avlyste treninger med alpint
![]()
Som tricaps er inne på her, så er dette generelt for baseøvelser, øvelser som går over flere ledd og som oftest aktiviserer nesten hele kroppen.
Selvom knebøy er den øvelsen fra det jeg vet, som er blitt brukt i forskningen.
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!
Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)
ja dette kan jo funke meget braOpprinnelig skrevet av NK
![]()
.. fra cuttingedgemuscle.comOpprinnelig skrevet av Iron Addict
Det er jo vel og greit men det er da ikke sikkert alle trener for å tyne seg til potensialet sitt.Opprinnelig skrevet av Wrp
Og for folk som bruker AAS så er det med hormonstimulering bortkastet å tenke på alikevel , det blir som å pisse i havet.
men kunne jeg f.eks tatt mage en gang til i uken for jeg har yst og få extra trening på magen skal ha fine magemusklerOpprinnelig skrevet av NK
stor brystkasse og meget svære biceps. og ikke minst rygg. ja samma jeg skal ha makert fin/stor overkropp
![]()
LoL, typisk "14tiss-benker-attitude"Opprinnelig skrevet av malvin
![]()
( no offence, hadde den harrye attituden selv for en del år siden, hehe)
Menneh det er ikke bare treningen det kommer ann på, du må spise ordentlig, kostholdet teller MYE mer enn treningen! Og angånde synlige mageruter så er det fettprosenten som avgjør det. Du kan ha så svære magemuskler du vil, men de vises ikke dersom du har et fettlag utenpå. Dette krever også riktig kost og trening for å oppnå.
Les disse artiklene og dra deg på butikken og handle inn godsakene!
Nybegynnerartikkel om makronæringsstoffer
Viktigheten med proteiner i dietten din!
Rettningslinjer for matinntak.
Her har du foresten to fancye kalkulatorer og tabeller som gjør det enkelt for deg å lage dine egne måltider:
http://www.iform.no/pub/art.php?id=417
http://www.iform.no/pub/art.php?id=304
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
tusen takk duOpprinnelig skrevet av wannabeROCKY
rett å handle no