Inspirert fra et annet forum fikk jeg lyst til å starte diskusjonen her, selvom den nok har hatt sin omgang ved tidligere anledninger her inne også.
Veldig mange går rundt og irriterer seg over folk som bare trener biceps og benk. Dette er da noe som får musa til å løpe rundt i hjulet sitt hos meg på natterstid.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Er det så mye bedre å se på noen fordi de liker benk og biceps enn å se på noen for at de trener knebøy?
- Alle disse "bicepstullingene" som stirrer på "deg" når du tar 150kg i knebøy, stirrer de fordi det ser rart ut eller kanskje fordi det ser imponerende ut?
- Tror "du" at de som trener bryst og biceps går hjem og snakker om hvor idiot han på gymmet som trener knebøy er fordi han trener knebøy ?
- Er det galt å ha forskjellig kroppsidealer ?
- Er det galt å forskjellig mål med treningen ?
- Er det galt for å kunne imponere damene\jentene
- Kan det hele ha en sammenheng med holdninger å gjøre? Hvem har skylda for at holdningene er som de er?
- Er det en slags krig rundt på diverse gym hvor det er Knebøyerne VS Bicepscurlerne ?
- I hvilken helsemessig sammenheng og i hvilken sammenheng i dagliglivet har man bruk for 80cm lår og det og kunne ta 350kg i knebøy? Eller er det det?
Verden og det rundt oss er akkurat slik vi velger og se det selv. Om vi ønsker og irritere oss over andre så gjør vi det, om vi velger å ignorere det er det også vårt valg.
selv har jeg tidligere trent mye biceps og benk selv en periode. Hvorfor gjorde jeg det? Jo fordi det var gøy, det så bra ut og andre syntes det så bra ut. Var det galt av meg?
Er det bare fordi jeg nå har mer kunnskap om trening at jeg har omprioritert litt? Eller er det fordi trives med annen type trening nå enn før ? Eller fordi jeg har satt meg nye mål ?
Av personlig erfaring kan jeg ikke påstå å si at overkroppen min (armer,bryst,skuldre) har vokst nevnverdig etter at jeg begynte å trene mye knebøy og markløft så denne supre effekten som til tider blir beskrevet tror jeg er någet overhypet.
Jeg trener mye knebøy? Hvorfor? Fordi jeg har begynt å elske det. Hvorfor skal jeg bry meg om hva andre tenker om meg på gymmet når jeg kan stå der og kose meg med knebøy og frontbøy, etc.
Forøvrig tror jeg ikke folk ser rart på meg fordi de mener jeg er en dum jævel som gjør teite øvelser. Jeg tror heller det er fordi de kanskje lurer på hva det er jeg driver med og at det ser imponerende ut, men det er nå hva jeg velger og tro.
Jeg velger og tro at om jeg trener markløft og knebøy med glede og en imøtekommende og hyggelig "aure" om jeg kan kalle det det, så vil jeg tro flere vil la seg påvirke av det på en positiv måte.
Har registrert flere med tiden som prøver seg på knebøy og markløft, men da dessverre uten å vite helt hva de driver med.Kan det være en sammeneheng her?
Dårlig teknikk = dårlig fremgang + skader ?
Er knebøy en vanskelig øvelse? Ja sammenlignet med bicepscurl, så absolut. Kan dette da kanskje ta fra noen motivasjonen når de alikavel egentlig ikke var så interessert i større lår og rumpe?
Hva med markløft? Hva sier en relativt nybegynner hvis man spør dem om markløft? Min erfaring er ivertfal at de gjerne svare at den tør de ikke eller de venter litt med den siden de vet at den er skummel eller har hørt at den er skummel og at det er lett å skade seg.
Kan dette være en grunn til at ikke fullt så mange trener dette fremfor bicepscurl ?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat