+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 53

Tråd: "Bare pupper og armer idioter på gymmet! "

Psychosocial Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26

"Bare pupper og armer idioter på gymmet! "

Inspirert fra et annet forum fikk jeg lyst til å starte diskusjonen her, selvom den nok har hatt sin omgang ved tidligere anledninger her inne også.

Veldig mange går rundt og irriterer seg over folk som bare trener biceps og benk. Dette er da noe som får musa til å løpe rundt i hjulet sitt hos meg på natterstid.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
    - Er det så mye bedre å se på noen fordi de liker benk og biceps enn å se på noen for at de trener knebøy?

- Alle disse "bicepstullingene" som stirrer på "deg" når du tar 150kg i knebøy, stirrer de fordi det ser rart ut eller kanskje fordi det ser imponerende ut?

- Tror "du" at de som trener bryst og biceps går hjem og snakker om hvor idiot han på gymmet som trener knebøy er fordi han trener knebøy ?

- Er det galt å ha forskjellig kroppsidealer ?

- Er det galt å forskjellig mål med treningen ?

- Er det galt for å kunne imponere damene\jentene

- Kan det hele ha en sammenheng med holdninger å gjøre? Hvem har skylda for at holdningene er som de er?

- Er det en slags krig rundt på diverse gym hvor det er Knebøyerne VS Bicepscurlerne ?

- I hvilken helsemessig sammenheng og i hvilken sammenheng i dagliglivet har man bruk for 80cm lår og det og kunne ta 350kg i knebøy? Eller er det det?

Verden og det rundt oss er akkurat slik vi velger og se det selv. Om vi ønsker og irritere oss over andre så gjør vi det, om vi velger å ignorere det er det også vårt valg.

selv har jeg tidligere trent mye biceps og benk selv en periode. Hvorfor gjorde jeg det? Jo fordi det var gøy, det så bra ut og andre syntes det så bra ut. Var det galt av meg?
    Er det bare fordi jeg nå har mer kunnskap om trening at jeg har omprioritert litt? Eller er det fordi trives med annen type trening nå enn før ? Eller fordi jeg har satt meg nye mål ?

Av personlig erfaring kan jeg ikke påstå å si at overkroppen min (armer,bryst,skuldre) har vokst nevnverdig etter at jeg begynte å trene mye knebøy og markløft så denne supre effekten som til tider blir beskrevet tror jeg er någet overhypet.

Jeg trener mye knebøy? Hvorfor? Fordi jeg har begynt å elske det. Hvorfor skal jeg bry meg om hva andre tenker om meg på gymmet når jeg kan stå der og kose meg med knebøy og frontbøy, etc.
    Forøvrig tror jeg ikke folk ser rart på meg fordi de mener jeg er en dum jævel som gjør teite øvelser. Jeg tror heller det er fordi de kanskje lurer på hva det er jeg driver med og at det ser imponerende ut, men det er nå hva jeg velger og tro.
    Jeg velger og tro at om jeg trener markløft og knebøy med glede og en imøtekommende og hyggelig "aure" om jeg kan kalle det det, så vil jeg tro flere vil la seg påvirke av det på en positiv måte.

Har registrert flere med tiden som prøver seg på knebøy og markløft, men da dessverre uten å vite helt hva de driver med.Kan det være en sammeneheng her?
    Dårlig teknikk = dårlig fremgang + skader ?
    Er knebøy en vanskelig øvelse? Ja sammenlignet med bicepscurl, så absolut. Kan dette da kanskje ta fra noen motivasjonen når de alikavel egentlig ikke var så interessert i større lår og rumpe?
    Hva med markløft? Hva sier en relativt nybegynner hvis man spør dem om markløft? Min erfaring er ivertfal at de gjerne svare at den tør de ikke eller de venter litt med den siden de vet at den er skummel eller har hørt at den er skummel og at det er lett å skade seg.
    Kan dette være en grunn til at ikke fullt så mange trener dette fremfor bicepscurl ?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Platinum Member PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte
    Ble medlem
    05-2007
    Guttungen får vel begynne med sine synspunkter da.

Jeg synes ingenting av det som fortelles her er direkte galt! Vi har jo alle forskjellige mål med treningen vår og trener derfor annerledes.
    Jeg vil på ingen måte si at de som trener tung knebøy sees på med et negativt syn fra de som kun trener bryst og biceps. I så fall så er det misunnelse som er greia der.
    Personlig føler jeg at jeg blir sett mer seriøst på når jeg trener tung knebøy. Da ser bolerne, alle utlendingene og de som kun trener biceps+bryst at jeg er seriøs og faktisk trener den andre halvdelen av kroppen også.
    Jeg merker fort at de som vet litt om trening eller holder på å lære om trening, ofte begynner å trene knebøy og markløft da dette faktisk er to av de tre viktige baseøvelsene.
    Mens de som kun trener biceps og bryst ofte ikke vet noe særlig om trening og kun trener i håp om å se bra ut og/eller bli stor. Mange av disse uvitende tullingene boler gjerne også og putter/stikker i seg hva enn det måtte være uten å vite stort om hva de egentlig driver med. Disse synes jeg synd på!
    Men så er det jo de som enten er skadet, eller kan mye om trening, men bare ikke er så seriøse og trener for å holde seg fin. Mange av de! De trener ofte ikke knebøy og det skjønner jeg for så vidt godt.
    Så min konklusjon er at man burde være litt forsiktig og ikke burde dømme folk før man vet nok om de, da mange ofte har en veldig god grunn for at de ikke kan trene en av disse baseøvelsene.

Bronse Member Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Min erfaring er at folk syns knebøy og markløft er skumle øvelser og ikke veit helt hvordan de skal utføres trygt.

Mange trener for utseendets skyld og vil ikke "bli for stor"... Dette er noe jeg ikke helt fatter logikken i men. Knebøy og Markløft blir ofte sett på som øvelser for "De store gutta".

Til slutt så tror jeg noen velger andre øvelser enn Knebøy og markløft siden de er tunge øvelser og mer psykisk krevende enn f.eks. Lårpress, roing, shrugs osv.

Når det gjelder det å se ned på de som trener "bare bryst og biceps" så har jeg bedre ting å bry meg om enn hva andre driver på med på gymmet.

Som en side note så syns jeg jo det er viktig at folk trener antagonister slik at man ikke drar på seg belastningsskader/ledd problemer, pluss at man kan få en litt stygg kropsholdning hvis man ikke trener rygg like mye som bryst. Men igjen jeg driter litt i hva andre driver med på gymmet.

Spiser mye egg og lever fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    På Vektertorget i Bergen trener nesten alle knebøy og markløft. Ok, kanskje jeg overdriver, men det er iallefall mange av dem. 98% av dem gjør det feil.

Jeg hater knebøy og derfor gjør jeg det ikke. Jeg har også pådratt meg prolaps, og jeg er temmelig sikker på at jeg ikke er laget for knebøy. Markløft føles bedre, men jeg får INGEN muskeltilvekst av denne øvelsen. Seriøst: sidehev gir meg mer hypertrofi enn markløft. Det er mulig at gluteus vokser littegrann, men det kan jeg uansett klare bedre med lette utfall.
    Mange har stor suksess med disse to øvelsene. Jeg er ikke en av dem, og derfor bruker jeg dem ikke. SLDL funker dog ganske bra for meg.
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Hvis man ikke klarer å få hypertrofi av markløft vil jeg gjerne se hvordan du kjører markløft
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg bryr meg ikke stort om hva andre trener. Mer opptatt med hva jeg driver med selv. Men jeg kan ikke fordra denne såkalte "hardcore" gruppen. Det er de som hyler og kjefter på alle som ikke trener markløft og knebøy, fordi de mener at man ikke kan bli stor og sterk uten de øvelsene. Under denne betegnelsen går også de som vil gjøre seg mest hørt og sett på gymmet når de trener. Og som ikke kan snakke med deg uten å speile seg i et eller annet. Om det er et speil, vindu eller solbrillene dine.

New and improved Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Fowler, jeg kjører mye markløft, opp til 2-3ganger i uka og det føles som om jeg legger på meg muskler på beina,rompa, nakken og forarmene + at magemusklene ser kraftigere ut og jeg er konstant trøtt og utslitt.

Det må vel være ett tegn på en gjennomført hypertrofi?

Animal, hva synes du om markløft som muskelbygger? ser for meg at du trener med endel store karer som bruker mye tid på mark og bøy.

Anyways jeg bryr meg ikke om hva andre gjør på gymmet eller hvem som er der, jeg trener..faller litt, stønner litt..puster og peser...setter meg ned og venter til at hjertet slår normalt igjen og tusler hjem hehe.
    RockyRock

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Markløft er vel omtrent den øvelsen som har lagt mest kjøtt på min kropp uten tvil for å si det slik. De fleste som trener der jeg trener og drar mark er også de som har mest kjøtt på seg. De som jukker i kabler og maskiner pleier å være tynne som kvister.

Markløft makes you thick
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

New and improved Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Yes! Hehe...Fowler er jo en kunnskapsrik mann så jeg begynte å svette litt der hehe..gleder meg alltid så fælt til markløft så thank gawd for det.
    RockyRock

Platinum Member PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte
    Ble medlem
    05-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock Vis post
    Anyways jeg bryr meg ikke om hva andre gjør på gymmet eller hvem som er der, jeg trener..faller litt, stønner litt..puster og peser...setter meg ned og venter til at hjertet slår normalt igjen og tusler hjem hehe.
    Word.

Judge, Jury & Executioner Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Etter strekkmerker på korsryggen har jeg innsett at markløft bygger, hehe ..
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Bronse Member Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Jeg bryr meg ikke stort om hva andre trener. Mer opptatt med hva jeg driver med selv. Men jeg kan ikke fordra denne såkalte "hardcore" gruppen. Det er de som hyler og kjefter på alle som ikke trener markløft og knebøy, fordi de mener at man ikke kan bli stor og sterk uten de øvelsene. Under denne betegnelsen går også de som vil gjøre seg mest hørt og sett på gymmet når de trener. Og som ikke kan snakke med deg uten å speile seg i et eller annet. Om det er et speil, vindu eller solbrillene dine.
    Må nok si meg 100% enig med den her gitt...

Noen av disse legger også på mere vekter etter de er ferdig med øvelsen, for å gi et inntrykk av at de løfter mer enn de egentlig gjør.
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Medlem Dalland har en litt skamløs oppførsel
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    20
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baliba Vis post
    Har registrert flere med tiden som prøver seg på knebøy og markløft, men da dessverre uten å vite helt hva de driver med.Kan det være en sammeneheng her?
    Dårlig teknikk = dårlig fremgang + skader ?
    Er knebøy en vanskelig øvelse? Ja sammenlignet med bicepscurl, så absolut. Kan dette da kanskje ta fra noen motivasjonen når de alikavel egentlig ikke var så interessert i større lår og rumpe?
    Hva med markløft? Hva sier en relativt nybegynner hvis man spør dem om markløft? Min erfaring er ivertfal at de gjerne svare at den tør de ikke eller de venter litt med den siden de vet at den er skummel eller har hørt at den er skummel og at det er lett å skade seg.
    Kan dette være en grunn til at ikke fullt så mange trener dette fremfor bicepscurl ?

Trener ikke markløft for har ikke peiling på hvordan,stoler heller ikke i det hele tatt på instruktørene på senteret så driter i den, men er den skikkeli bra eller?

Ble medlem
    05-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dalland Vis post
    Trener ikke markløft for har ikke peiling på hvordan,stoler heller ikke i det hele tatt på instruktørene på senteret så driter i den, men er den skikkeli bra eller?
    Hehehe! Nooob

Medlem Dalland har en litt skamløs oppførsel
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    20
    Jaa:P Derfor tar jeg den ikke

Ble medlem
    05-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dalland Vis post
    Jaa:P Derfor tar jeg den ikke
    :P Bare knus på så tungt du kan, så vender du deg til den. Den er skikkeli bra lover deg :P

Spiser mye egg og lever fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Fowler, jeg kjører mye markløft, opp til 2-3ganger i uka og det føles som om jeg legger på meg muskler på beina,rompa, nakken og forarmene + at magemusklene ser kraftigere ut og jeg er konstant trøtt og utslitt.

Det må vel være ett tegn på en gjennomført hypertrofi?
    Som jeg sa: markløft funker for mange, men ikke for meg. Det er ikke verre enn det. Mange styrkeløftere er ekstremt dogmatiske, så det nytter ikke å diskutere med dem. Når folk sier Go hard or go home" e.l., vet man at ethvert forsøk på konstruktiv meningsutveksling er å kaste perler for svin.
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Alex_92 Vis post
    :P Bare knus på så tungt du kan, så vender du deg til den. Den er skikkeli bra lover deg :P
    Sa han som ikke trener markløft!

Eller du kan lese disse og lære litt mer om markløft;

http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1582703 Del 1

http://www.musclewithattitude.com/re....do?id=1588392 Del 2

http://www.musclewithattitude.com/re....do?id=1607555 Del 3
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av fowler Vis post
    Som jeg sa: markløft funker for mange, men ikke for meg. Det er ikke verre enn det. Mange styrkeløftere er ekstremt dogmatiske, så det nytter ikke å diskutere med dem. Når folk sier Go hard or go home" e.l., vet man at ethvert forsøk på konstruktiv meningsutveksling er å kaste perler for svin.
    Gi meg et logisk argument for at markløft ikke skal bygge muskelmasse på deg
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    05-2007
    Kan markløft jeg.
    Skadet meg på den ja, men hvis du hadde fulgt med litt så hadde du lagt merke til at jeg har begynt med markløft igjen. Blir tung mark til onsdag. Og jeg hadde en 5'er på 147,5 før jeg rakk å skade meg for et halvt år siden, så det skal egentlig være min beste øvelse.

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Men nå er det engang slik at det å holde seg skadefri er kanskje den viktigste delen av gamet og når man klarer å skade seg på så lave vekter, da er man flink
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post
    Gi meg et logisk argument for at markløft ikke skal bygge muskelmasse på deg
    Et teoretisk argument er ingenting mer enn intellektuell onani. Det faktum at jeg har gått fra 80kg 1RM til 180kg 2RM, uten å legge på meg synlig muskelmasse i periodene jeg har trent markløft, er et rimelig godt real-life bevisgrunnlag for denne øvelsens lite fordelaktige virkning på min unike fysiologi.

Å trene markløft i typiske hypertrofi rep-ranges, er jo heller ikke alltid så smart m.t.p. skaderisiko. Hvis markløft fungerer for deg, er det kjempefint og jeg er glad på dine vegne. Jeg håper det faktum at det ikke fungerer for meg, ikke holder deg våken altfor mange netter fremover. Særlig nå som grunnlovsdagen nærmer seg med stormskritt. Jeg har hørt friske rykter om at styrkeløftrussen skal bryte alle grenser og holde seg våkne til etter midnatt, så du må spare kreftene til lørdag.

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Et teoretisk argument er ingenting mer enn intellektuell onani. Det faktum at jeg har gått fra 80kg 1RM til 180kg 2RM, uten å legge på meg synlig muskelmasse i periodene jeg har trent markløft, er et rimelig godt real-life bevisgrunnlag for denne øvelsens lite fordelaktige virkning på min unike fysiologi.

Å trene markløft i typiske hypertrofi rep-ranges, er jo heller ikke alltid så smart m.t.p. skaderisiko. Hvis markløft fungerer for deg, er det kjempefint og jeg er glad på dine vegne. Jeg håper det faktum at det ikke fungerer for meg, ikke holder deg våken altfor mange netter fremover. Særlig nå som grunnlovsdagen nærmer seg med stormskritt. Jeg har hørt friske rykter om at styrkeløftrussen skal bryte alle grenser og holde seg våkne til etter midnatt, så du må spare kreftene til lørdag.
    Tør jeg spørre hvordan du trente markløft når du trente den?

Og slike ting du skriver helt nederst der kan du holde deg for god for Det blir bare vel teit siden jeg ikke er skoleungdom eller russ.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post
    Tør jeg spørre hvordan du trente markløft når du trente den?

Og slike ting du skriver helt nederst der kan du holde deg for god for Det blir bare vel teit siden jeg ikke er skoleungdom eller russ.
    Vi må da kunne skrive med glimt i øyet

Har stort sett kjørt sett på 5 reps. Ofte 4x5 eller 5x5. Også litt 3x3. I fjor gikk jeg fra 150kg 1RM til 180kg 2RM uten å legge på meg annet enn reint spekk. Kcal-inntaket var iallefall høyt nok.
    Kjipe greier.

Jeg er ingen styrkeløfter. Nå trener jeg, uansett øvelse, sjelden med mer enn 100kg på stanga eller 40kg manualer. Jeg tror aldri jeg har vært i bedre form heller. Men det kommer jo an på hva man definerer som 'god form'. Jeg driter i styrken.

Gold Member Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26

Har stort sett kjørt sett på 5 reps. Ofte 4x5 eller 5x5. Også litt 3x3. I fjor gikk jeg fra 150kg 1RM til 180kg 2RM uten å legge på meg annet enn reint spekk. Kcal-inntaket var iallefall høyt nok.
    Kjipe greier.

Jeg er ingen styrkeløfter. Nå trener jeg, uansett øvelse, sjelden med mer enn 100kg på stanga eller 40kg manualer. Jeg tror aldri jeg har vært i bedre form heller. Men det kommer jo an på hva man definerer som 'god form'. Jeg driter i styrken.
    Men du hadde mer muskelmasse under forrige deff? Syns å ha lest i loggen din at du har mista muskler?

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Sitat Opprinnelig skrevet av Deviant Vis post
    Men du hadde mer muskelmasse under forrige deff? Syns å ha lest i loggen din at du har mista muskler?
    Tror jeg har mer muskler nå enn under forrige deff. Ser iallefall slik ut på bilder
    Iallefall skuldre og øvre bryst kan jeg se litt forskjell på.
    Beina er jo svake uansett.

Gold Member Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Tror jeg har mer muskler nå enn under forrige deff. Ser iallefall slik ut på bilder
    Iallefall skuldre og øvre bryst kan jeg se litt forskjell på.
    Beina er jo svake uansett.
    Ok, da tok jeg feil.

Gold Member ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    32
    Knebøy og markløft er kanon bra øvelser som alle bør trene,men jeg tror man kan oppnå like stort muskel volum med å kjøre andre øvelser.

I dag trente jeg knebøy med en styrkeløfter fra finland, neste uke blir det nok hacklift og beinpress...det viktigste er at man faktisk trener og har motivasjon til å holde på med dette i det lange løp.

Synes det er veldig feil at folk skal bry seg så mye om hva andre driver på med på gymmet, men ser man en 16 åring som kjører rygg hev med 20kg hantler i bicepscurl så kan man jo si i fra.
    La fettet være, kanskje får man bruk for det en dag :)

MHG
    MHG er aktiv nå
    Chubby chic MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    - Tror "du" at de som trener bryst og biceps går hjem og snakker om hvor idiot han på gymmet som trener knebøy er fordi han trener knebøy ?
    Selvfølgelig. Guido og Luigi gjør det jo hele tiden
    - Er det galt å ha forskjellig kroppsidealer ?
    Selvsagt ikke. Selv om jeg ikke synes det er veldig kult med menn som ser ut som en trakt (satt på spissen ja), så vil jo ikke det bety at ikke noen foretrekker dette. For enkelte (for eksempel klatrere) vil jeg tro det er en stor ulempe å ha tunge bein. Kjenner flere som helst ikke vil ha muskler på gutta i det hele tatt, men helst utstående hoftebein og BMI under 16.
    - Er det galt å forskjellig mål med treningen ?
    Nei
    - Er det galt for å kunne imponere damene\jentene
    Absolutt ikke. Men om man skulle imponert damene skulle man tro det var rygg og skuldre som ble prioritert. En pen mannerygg slår det meste Veltrente lår er heller ikke å kimse av.
    - Kan det hele ha en sammenheng med holdninger å gjøre? Hvem har skylda for at holdningene er som de er?
    Det å se ned på folk som mener noe annet enn en selv er vel rimelig vanlig
    - Er det en slags krig rundt på diverse gym hvor det er Knebøyerne VS Bicepscurlerne ?
    Bare når folk insisterer på å curle i knebøystativet
    - I hvilken helsemessig sammenheng og i hvilken sammenheng i dagliglivet har man bruk for 80cm lår og det og kunne ta 350kg i knebøy? Eller er det det?
    Omtrent like ofte som det vil være nødvendig å curle vekt tilsvarende en lett 16 år gammel jente vil jeg tro

Folk får gjøre hva de vil for min del, så lenge de oppfører seg sivilsert når de trener og tar hensyn til andre skal de få kjøre 4 timers underarmscurl på en arm for alt det det bryr meg, eller sjonglere rundt på 1 kgs vekter i årevis for å få lange og slanke muskler.
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Rå som få! adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av moreheavygravy Vis post
    Omtrent like ofte som det vil være nødvendig å curle vekt tilsvarende en lett 16 år gammel jente vil jeg tro

halloo halloo hallooo! dette er obligatorisk for å kunne ha ett oppegående sexliv! å dette er hovedgrunnen til at jeg trener, hva er vitsen med å ha sex om man ikke kan kaste rundt på kvinnemenneske som en liten filledukke

en frøken som kan kjøre mange reps med dype knebøy på kun bw er også veldig hendig
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

Psychosocial Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26

Kjipe greier.

Dette at du ikke vokser nevnverdig, men blir sterkere kan jo absolut ha noe med reprange å gjøre.
    Selv kan jeg ikke påstå og ha blitt særlig større siste året, men har absolut blitt sterkere!
    Min erfaring tilsier at ivertfal lårene mine vokser ikke ved få reps, men ved 10++
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Bronse Member Krush er et navn kjent av alle Krush er et navn kjent av alle Krush er et navn kjent av alle Krush er et navn kjent av alle Krush er et navn kjent av alle Krush er et navn kjent av alle Krush er et navn kjent av alle Krush er et navn kjent av alle Krush sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Jeg slenger inn 3 sett med markløft i uka, sett bortifra det så trener ikke jeg heller ben. Å det er ikke pga mangel på kunnskap. Det er rett og slett bare fordi jeg har andre prioriteringer og er lat. Jeg bryr meg ikke om hva andre driver med, dømmer heller ingen generelt, men det gjør stortsett en større andel av samfunnet, og det må nesten bare vi folk med litt vett i huet lære oss å leve med.

Tre-stjerners bruker Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Det er strengt tatt bare styrkeløftere som må trene knebøy og markløft.
    Det er ingen grunn til at hobbymosjonister må trene de to øvelsene. Faktisk, dersom målet til noen er å ha en bra overkropp og ok bein, så bør fokuset på treningene være mer overkropp og mindre bein. Knebøy og markløft er vanvittig utmattende, og krever at man begrenser totale treningsvolumet - også på overkropp.

For meg er knebøy = gigantisk ræv + ok lår + låsninger i ryggen,
    og markløft har egentlig aldri gjort mer enn at jeg må drastisk kutte ned på totalt treningsvolum + låsninger i ryggen.

Jeg trener bein, men annerledes Ettbeinsøvelser, GHR, Lårspark - curl, sprint, spenst osv

En annen ting som ofte går igjen hos de hardcore knebøy og markløft gutta, er at knebøy og markløft er alt man trenger for en sterk coremuskulatur. Hehe

Medlem bjarnebanan is on a distinguished road
    Ble medlem
    05-2003
    Jeg klarer ikke helt å bestemme meg om min låsning i ryggen kommer fra lange timer med lesing eller mark/bøy

Silver Member Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Hehehe! Nooob
    Sååå kjepphøy... Jekk deg ned noen hakk no.
    Det er i motbakke det går oppover.

Ble medlem
    05-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lillegutt* Vis post
    Sååå kjepphøy... Jekk deg ned noen hakk no.
    Jeg kødda... Tror Dalland skjønte det. Har du noe problem, Lillegutt?

Silver Member Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stripie Vis post

En annen ting som ofte går igjen hos de hardcore knebøy og markløft gutta, er at knebøy og markløft er alt man trenger for en sterk coremuskulatur. Hehe
    Du mener det er feil?
    Forklar..

Jeg er en av de som tror (ikke mener) at det er det viktigste for en god coremuskulatur. Tar jeg feil?
    Det er i motbakke det går oppover.

Ble medlem
    10-2002
    Da må du først definere hva som er god grunnstyrke og i hvilken sammenheng.
    RockyRock

Tre-stjerners bruker Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lillegutt* Vis post
    Du mener det er feil?
    Forklar..

Jeg er en av de som tror (ikke mener) at det er det viktigste for en god coremuskulatur. Tar jeg feil?
    Ikke misforstå, man trener absolutt core ved bøy og mark, men man har vanvittig mye mer corestyrke å hente enn det lille man får fra bøy og mark.

Prøv følgende øvelser for å teste din egen core-styrke :

Ab-wheel rollout (Ja faktisk )

Du bør hvertfall klare å rulle ut med en arm knestående, uten knekk i ryggen.

Dragon Flag

Du bør klare 10 rep sammenhengende med helt rett kropp hele veien.

Planken

Stå på håndflaten, krum inn magen og flytt hender og føtter så langt fra hverandre som mulig. Du bør kunne gå så lavt som at det høyeste punktet på kroppen er ikke mer enn 10 cm over bakken, og holde opptil ett halvt minutt.

Ble medlem
    05-2007
    Nr.2 der kalles forresten Rocky-beinhev Hehe.

Den er rå!

Klok men svak Qompis is a jewel in the rough Qompis is a jewel in the rough Qompis is a jewel in the rough Qompis is a jewel in the rough Qompis sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Til diskusjonen om markløft og hypertrofi. Jeg tror ikke det er mulig med en slik økning som Fowler nevner her, uten noe muskelvekst, men jeg tror det finnes tilfeller hvor muskelveksten kan ha vært minimal. Er man av kroppstype mesomorph, eller bruker steroider, og har trent seg stor på diverse isolasjonsøvelser (som jeg mener det er mulig for disse gruppene) trenger ikke muskelveksten bli stor om man i ettertid legger inn markløft i sitt program.
    "In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."

Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Fowler hadde i så tilfelle kunne blitt enjævlig god styrkeløfter hvis han klarer å øke så mye i mark og bøy uten å øke i kroppsvekt.

Klok men svak Qompis is a jewel in the rough Qompis is a jewel in the rough Qompis is a jewel in the rough Qompis is a jewel in the rough Qompis sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Deviant Vis post
    Fowler hadde i så tilfelle kunne blitt enjævlig god styrkeløfter hvis han klarer å øke så mye i mark og bøy uten å øke i kroppsvekt.
    Ja Men jeg ofte litt kritisk til utsagn hvor man er så presis med resultater. Om han har lagt på en kg muskler, og noe i muskulatur som var svakeste ledd i markløftet hans vil jeg tro dette er et greit resultat for hans fysikk på ett år med trening (uten steroider). POenget er 1 kg muskler er lite på en stor kropp, men det er noe av årsaken til styrkeøkningene.
    "In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Nr.2 der kalles forresten Rocky-beinhev Hehe.

Den er rå!
    Nei, det heter Dragonflag.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    10-2002
    Jeg tror du vil legge på deg mer muskler om du øker fra 180kg til 280kg enn 80kg til 180kg.
    RockyRock

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Jeg tror du vil legge på deg mer muskler om du øker fra 180kg til 280kg enn 80kg til 180kg.
    Enig i det. Men mener individet vil være avgjørende for differansen mellom eksemplene dine.
    En liten tass som skal øke fra 80 til 180 må nødvendighvis øke muskelmassen rett og slett fordi muskeltversnitt er av stor betydning for styrke. For deg som ble født som et beist ville litt teknikk, et nervesystem som tilpasset seg bittelitt være nok til at vekten fløy i taket.

Silver Member ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    Hvorvidt det er relevant for diskusjonen vet jeg ikke, men etter at jeg begynte med crossfit, og dermed begynte med snatch, overhead knebøy, frivendinger, kipping pullups, mye situps, pushups og dips så har corestyrken min blitt betraktelig bedre, noe jeg virkelig merker når jeg bryter eller sparrer med kompiser. Jeg trente Dogg Crapp før, da med mye maskin-øvelser, og selvfølgelig markløft og knebøy. Det var ikke nok til å opprettholde, langt mindre bygge opp, corestyrke.

Men at markløft er en kongeøvelse er jeg ikke i tvil om. I mine yngre dager har jeg nok brent meg på denne (16 år gammel, 9 uker på sofaen, omtrent ute av stand til å gå på dass etter litt markløfting), men etterhvert som teknikken har blitt grundig innlært er dette en øvelse som jeg aldri kommer til å bytte ut.

Markløft trener nok opp coremuskulatur, men den forutsetter også sterk coremuskulatur for at man skal kunne utføre den korrekt. Nå har jeg skrevet meg bort fra temaet, men fikk iallfall luftet noen synspunkter
    When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av ZtateX Vis post
    Hvorvidt det er relevant for diskusjonen vet jeg ikke, men etter at jeg begynte med crossfit, og dermed begynte med snatch, overhead knebøy, frivendinger, kipping pullups, mye situps, pushups og dips så har corestyrken min blitt betraktelig bedre, noe jeg virkelig merker når jeg bryter eller sparrer med kompiser. Jeg trente Dogg Crapp før, da med mye maskin-øvelser, og selvfølgelig markløft og knebøy. Det var ikke nok til å opprettholde, langt mindre bygge opp, corestyrke.

Men at markløft er en kongeøvelse er jeg ikke i tvil om. I mine yngre dager har jeg nok brent meg på denne (16 år gammel, 9 uker på sofaen, omtrent ute av stand til å gå på dass etter litt markløfting), men etterhvert som teknikken har blitt grundig innlært er dette en øvelse som jeg aldri kommer til å bytte ut.

Markløft trener nok opp coremuskulatur, men den forutsetter også sterk coremuskulatur for at man skal kunne utføre den korrekt. Nå har jeg skrevet meg bort fra temaet, men fikk iallfall luftet noen synspunkter

Veldig enig med det du skrive om Crossfit VS DC. Er du myk nok i skulderledd for å gjøre OHSQUATT? Selv har jeg det som et mål neste år. Altså å gjøre noe med min elendige mobilitet i skulderledd

Silver Member ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    Jeg har vel enda et lite stykke og gå før jeg kan bruke de helt store vektene på overhead knebøy, delvis på grunn av kneet, og delvis pga bevegelighet (eller mangel på dette). Men det skal ikke så mye til for å klare det, det er nok langt fra uoverkommelig for deg
    When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.

Ble medlem
    10-2002
    Qompis er det noe sted på nettet du anbefaler meg om å lese om markløft og utførelsen av markløft, altså for de som allerede er litt kjent med øvelsen.
    RockyRock

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.