+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Basis øvelser!

Medlem Sander64 is a jewel in the rough Sander64 is a jewel in the rough Sander64 is a jewel in the rough Sander64 sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    21

Basis øvelser!

Når jeg trener basis øvelser som benken trener jeg med 50kilo på (70 er max løft) og da kjenner jeg det ikke i brystmusklene jeg kjenner det kun i biceps. Det er helt sikkert noe jeg gjør feil. Men har hørt at jeg skal ta isolasjons øvelsene før jeg tar basis øvelsene stemmer dette?

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    hehe, tror nok det er TRICEPS du mener ...
    Men ja, triceps bruker som regel å feige ut før brystet er ferdig. Så når du trener bryst er det greit å bruke baseøvelser og isolasjonsøvelser. Et greit brystprogram kan være noe ala dette:

3 sett benkpress
    3 sett Flyes
    3 sett Kabelcrossover eller pec-dec

På denne siden finner du ut hvilke muskler som blir brukt i de forskjellige øvelsene:

http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Medlem Sander64 is a jewel in the rough Sander64 is a jewel in the rough Sander64 is a jewel in the rough Sander64 sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    21
    Ja, det jeg tenkte var at hvis jeg tok kabelvrossovers først etterfølgt av benkpress, da er jo brystet allerede trent litt og da blir balansen mellom triceps og brystet mer likt

Silver Member - III Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av
    Ble medlem
    03-2004
    Du vil ikke være "ferdig" når du skal i benken.

Kjør isolasjonsøvelser til slutt, basisøvelser er for viktige til og komme halvfesen til.

Rekkefølgen i forhold til de øvelsene Rock satt opp er perfectomondo.
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    21
    Ok, synd at jeg leste dette litt for sent i dag tok jeg 'oppvarming' med 20x3 15k på kabelcross! Skal huske det til neste gang

Silver Member HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Evt. kutte isolasjonsøvelser helt og holdent, og kun kjøre basisøvelser. Kan være verdt et forsøk. De fleste vil merke liten forskjell på framgangen, evt. til det bedre. År og dag siden sist jeg kjørte flyes, pec-deck og slike ting...

H
    Erfaring er den talentløses trøst.

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. DoggCrapp-trening (hovedposten)
    By ambiguous in forum Trening
    Svar: 44
    Nyeste innlegg: 14-03-07, 12:54
  2. Doggcrapps treningsprinsipper oversatt til norsk
    By ambiguous in forum Trening
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 15-02-05, 09:49