+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: benkproblemer...

Kliss nytt medlem lurs is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2002

benkproblemer...

Har et lite "irritasjonsmoment" i benken, det knaker i skuldrene når jeg når bunnposisjon, og dert bremser meg + at det gjør jælig vondt... :evil:

hører at den "skulderknkekken" er vanlig sak..

Kan det være at jeg er for stiv i skuldermusklene????

Kliss nytt medlem Power Demon is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2002
    Hva gjør du med skuldrene når du benker?

Når du har stanga på strake armer skal skuldrebladene trekkes sammen, og de skal draes ned mot baken. Hvis dette gjøres, låses skuldreleddet for bevegelse den ene veien og man unngår lettere rotasjonsskader.

Når stanga holdes på strake armer skal den holdes over nedre del av brystet, og ikke over ansiktet. Stanga senkes rett nett og skal da lande helt i nedkant av brystet. Når den presses opp igjen skal den presses rett opp, og ikke opp over ansiktet. Dette vil sørgefor at en del belasting i rotasjonsmusklene i forbindelse med skuldreleddet vil få mindre belasting.

Ser mange nybegynnere som når etter at armene er strake fortsetter "presset" ved å løfte skuldrene opp etter armene. Dette er ikke spesielt lurt med tanke på skade. Dra skuldrene ned og bakover og der skal de være hele løftet.

Kliss nytt medlem pantera is on a distinguished road
    Ble medlem
    07-2002
    Har du vondt, så ligg unna øvelsen inntil det blir bra. Ellers vil du få en belastningsskade. Ta kontakt med fysioterapaut og få de skuldrende dine i orden før du kjører på med benk. Ellers så kan det være greit og prøve ut om f.eks. skråbenk kan være ett alternativ.

Medlem massoldier is on a distinguished road
    Ble medlem
    07-2002
    Du kan alltids prøve rotator øvelser for skuldrene dine. Det hjalp for meg da jeg hadde vondt i skulderen...

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.