Hva gir bicepsen mest press når man tar Scottcurl? Vidt grep eller smalt grep?
<font size=-1>[ Denne Beskjed ble endret av: T(homie) den 2002-03-26 11:45 ]</font>
Hva gir bicepsen mest press når man tar Scottcurl? Vidt grep eller smalt grep?
<font size=-1>[ Denne Beskjed ble endret av: T(homie) den 2002-03-26 11:45 ]</font>
Bredden på grepet avgjør hvor på biceps øvelsen tar mest; innerst eller ytterst. Hva som tar hvor husker jeg desverre ikke helt.
Vil anbefale å variere mellom bredt og smalt grep!
No brain, no gain.
Jupp, fin øvelse det der. Selv foretrekker jeg samme øvelsen med hantel og bare en arm av gangen.
"Eat more women!! They are high in protein :) "
Scott curl?????
Jeg foretrekker å ta den på den glate siden av preacher benken. istedefor den som er vinklet. smalt grep er tingen.
Vet ikke om dette er tilfelle, men har hørt at smalt grep tar mer på brachialis enn biceps brachi.
Er vel kanskje en fordel å veksle litt dersom dette er tilfellet.
Noen dager er bare heeeelt :bangheadh
Tl mr Muscle. Scott Curl??
Spidercurls kalles øvelsen din.
"Eat more women!! They are high in protein :) "
Kongeøvelser som jeg liker godt er:
Curl m/ rett stang (smalt grep)
Curl m/ hantler (begge samtidig)
Konsentrasjons curl
Scott curl
Jeg liker å bruke hantler og ta en arm om gangen, jeg også
Føler at jeg får klarer å yte max når jeg konsentrerer meg om én muskel om gangen. Får mer psykisk kontakt med muskelen, hehe.
For å svare på spørsmålet ditt, så er bredt grep best!
Jeg siterer fra boken Effektiv Bodybuilding av Ove Rytter:
"Grunnen til at du skal ha bredt grep i denne øvelsen er at du kommer noe høyere opp med skivestangen, sammenlignet med om du velger et smalt grep. Effekten av dette er at du unngår å rotere frem skuldrene og at du oppnår kraftig kontaksjon i sluttposisjon."
hmm... kan være, det...
push harder - lift more
Smalt grep tar mer på yttersiden av biceps, bredt grep mere på innersiden...Opprinnelig skrevet av Sikko
Helt enig jeg og,bredt grep river mer pluss at det ikke knekker underarmene like mye som med smalt!Opprinnelig skrevet av DaExtreme
Alle de "store" gutta i bodybuilding på internasjonalt nivå anbefaler bredt grep og E-Z stang stående!
mvh laban