Noen som har noen tips for bryst trening (en hel økt)?
Noen som har noen tips for bryst trening (en hel økt)?
Her kommer det vel til å hagle forslag, her er i allefall hvordan bryst treninga mi ser for tida:
Skråbenkpress i smith 1x15,1x12,1x8
Flatbenkpress med hantler m.beina på benken 2x10-12
Pullovers 1-2x12-15
Skråflyes 1-2x12-15
"Eat more women!! They are high in protein :) "
kommer jo helt an på ka du e ute etter.
hvis du føle før at du treng meir på innsia av brøstet trene du benk med smalt grep. føle du førr at du treng meir på utsia av brøste tar du sånn passe breitt grep. føle du førr å bygge meir på nersia av brøste, trene du skrå, mæ haue nederst og omvendt. og så e d jo berre å kombinere. d e mange som meine at man ikkje kan trene spesielle dela av musklan. men den erfaringa eg har hatt sei d heilt motsatte (iallfall førr brøste. harkje prøvd mæ andre musklla/muskelgruppe).
eg e f.eks. ute etter å øke i styrke samtidig som eg e ute etter masse på nersia og innsia av brøstet. dæffør bruke eg styrkeprogramme som ligg på iform.no, og bruke smalt grep på stanga. i tillegg sper eg på mæ øvelsa førr nersia og innsia av brøste.
hvis du derimot har så lite masse at det vanskelig å se kor du treng meir masse hen, så e d berre å trene 8 sett (eller d du foretrekke) og førrdele dem ut på en par, tre øvelsa. då vil du etterhvert se om d bynne å lagge nån plass.
tja. d va vel d eg hadde å sei...
Kan du ikke bokmål? ikke meningen å være frekk, men de aller fleste lærer seg det på skolen... SLitsomt å lese.
"Eat more women!! They are high in protein :) "
ey! nå må ikke du begynne å bli frekk her. er bare vant til å skrive dialekt, når jeg skriver alt annet enn skolearbeid. føler det blir litt fake, når jeg skal skrive bokmål. men skjønner at du ikke liker det. takler selv ikke når folk skriver nynorsk, selv om det kan ha noe med at jeg får spya av å se det, ettersom vi bruker jævelsk mye penger på opprettholde to skriftspråk... :evil:
Jeg mener at skrå benkpress tyner den øvre brystmuskulaturen nok, mens flat benkpress trener midtre og nedre bryst i massevis. Også en del sett med flyes er også bare bra for å øke masse.
Her er et eksempel
Flat Benkpress 4x 8
Skrå Benkpress 3x 8
Flate Flyes 3x 10
Det kommer også ganske mye an på hva dine svake punkter på brystet er; er det øvre bryst som er dårlig, trener du mere øvre bryst, er det midtre som er problemet trener du mer flat benkpress osv. Flyes er bra for å strekke brystmuskelen, og derfor øke masse i utkantene av brystmuskelen. Hvis du føler for det, så går det jo an å variere skrå og flat benk, at du tar to uker flat benk, så to uker skrå benk...både på flyesog benkpress.
Les også hva matarazzi skrev om brysttrening