Viser resultatene 1 til 31 av 31

Tråd: Fascia Stretch Training-Seven (FST-7)

Gold Member ANARKI 99 sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    32

Fascia Stretch Training-Seven (FST-7)

http://www.fst-7.com/

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1443

Yes!

Noen som har testet?
    Noen som har meninger?

Tenkte dette var et grei treningsmetode å teste ut i vinter som faktisk passer meg veldig bra, da jeg liker godt med sett og korte pauser.

I tillegg er det så enkelt som det kan bli
    La fettet være, kanskje får man bruk for det en dag :)

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg mener det er gullmåte å bli overtrent på. Hany har innrømmet selv at dette er trening for proffer med ekstrem innhentingskapasitet. Så spørs om det er noe man klarer i lengden.

Såvidt jeg vet har han ikke kommet med noe modifisert program for amatører. Men det går jo an å implementere FST metoden på spesifikke muskelgrupper man mener lagger.

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    dette har jeg store planer om å teste.... har kjørt noe lignende på beina de siste ukene nå på dieten og det FUNKER!!! hehe...
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Dette funker for de store gutta så det funker garantert. Flere av de som er store, dvs Jay og Phil bruker dette og da stoler jeg på at de vet best.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    så da funker det nok ikke...

greit dem har god peiling å kommer med mye fornuftig men du begynner å virke en smule manipulert... de er ikke kongene og herredømme over trening Cristal. det finnes andre som også kan ting

greit jeg kanskje virker trangsynt til tider men jeg er åpen for å teste ting og har testet mye også og kommer nok til å teste mye forskjellige i fremtiden også som feks denne metoden.
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Stengt konto Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Hvis man klarer å holde seg fra å trene det tungt så burde det kanskje kunne ha en positiv effekt.

Med at man kun trener med lettest mulig vekter man klarer å få pump med på gitt antall sett og reps. For å strekke fasciaen om det overhode er mulig. Samt at det kanskje vil ha positiv effekt på restituering, med økt blodgjennomstrømning i den perioden man holder på.

Mener WSB også gjør noe lignende, bare de bruker type 100 reps med fex triceps pushdowns med strikk. Animal kan sikkert bekrefte/avkrefte det.

Ble medlem
    04-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS Vis post
    greit dem har god peiling å kommer med mye fornuftig men du begynner å virke en smule manipulert... de er ikke kongene og herredømme over trening Cristal. det finnes andre som også kan ting
    Selvfølgelig. Det kan være den mest optimale treningsmetoden for alt jeg vet ..
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Ble medlem
    04-2006
    studies show that steroids alone make you grow, training adds only a bit to it (in one study, guys training gained 2kg, drugs put on 4kg, training + drugs like 6kg, so drugs > training in terms of lbm gains).

Take enough drugs and the training doesn't matter. As wel, individuals who attempt to mimick the training of drug assisted individuals fare poorly 99 times out of 100. The results don't happen becuase drugs will overcome fundamentally dumb training.

which this system appears to be.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Det er jo ikke tvil at det største problemet med slike nye treningsmetoder er at mange av de som går god for det bruker steorider. De får såklart resultater. Så lenge de får nok mat så vil de vokse uansett. Men om det er den BESTE måten å vokse på er jo diskutabelt.

For en person som er rein så vil ikke resultatene være overfførbar for fem øre. Noe Lyle presiserer ganske godt.

Så jeg tror at om man bruker steorider, kjør på med FST. Om man ikke bruker steorider, så finnes det nok andre bedre metoder.

Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Det er jo ikke tvil at det største problemet med slike nye treningsmetoder er at mange av de som går god for det bruker steorider. De får såklart resultater. Så lenge de får nok mat så vil de vokse uansett. Men om det er den BESTE måten å vokse på er jo diskutabelt.

For en person som er rein så vil ikke resultatene være overfførbar for fem øre. Noe Lyle presiserer ganske godt.

Så jeg tror at om man bruker steorider, kjør på med FST. Om man ikke bruker steorider, så finnes det nok andre bedre metoder.
    Det du med andre ord sier er at Gremlings bruker steroider? :P

Quote Gremlings:
    har kjørt noe lignende på beina de siste ukene nå på dieten og det FUNKER!!! hehe...

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg diskuterer treningsprogrammet. Hva du eller andre på forumet trøkker i seg bryr jeg meg lite om.

Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Jeg diskuterer treningsprogrammet. Hva du eller andre på forumet trøkker i seg bryr jeg meg lite om.
    Du hentyder til at man må bruke steroider for å kunne få fremgang med dette programmet. Og Grem sa nettopp han fikk meget bra fremgang med et veldig likt program.

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av thedane Vis post
    Du hentyder til at man må bruke steroider for å kunne få fremgang med dette programmet. Og Grem sa nettopp han fikk meget bra fremgang med et veldig likt program.
    Kanskje Gremling har byggegener som Riinoo...?

Ble medlem
    03-2002
    Man trener som vanlig og gjør 7 set med en "lett" øvelse for å strekke fascien. Det er vel ikke noe magisk med det? Det føles godt og øker blodsirkulasjonen til det trente området og det er vel ok!

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Du hentyder til at man må bruke steroider for å kunne få fremgang med dette programmet.
    Nei, han skrev at om man ikke bruker steroider så finnes det sansynligvis programmer som fungerer enda bedre. Det er ikke det samme som å si at FST ikke fungerer uten steroider!
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

Gold Member ANARKI 99 sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    32
    Hvis man klarer å holde seg fra å trene det tungt så burde det kanskje kunne ha en positiv effekt.

Med at man kun trener med lettest mulig vekter man klarer å få pump med på gitt antall sett og reps. For å strekke fasciaen om det overhode er mulig. Samt at det kanskje vil ha positiv effekt på restituering, med økt blodgjennomstrømning i den perioden man holder på.

Mener WSB også gjør noe lignende, bare de bruker type 100 reps med fex triceps pushdowns med strikk. Animal kan sikkert bekrefte/avkrefte det.
    Jeg tror du er inne på noe her, så lenge man kjører lette vekter og ligger i kcal pluss så kan utbytte være bra selv om man ikke bruker steroider.
    La fettet være, kanskje får man bruk for det en dag :)

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Har inntrykk av at dette har en viss likhet med okklusjonstrening. Er jeg på villspor?

fjeldmann fjeldmann sin avatar
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    dette har jeg store planer om å teste.... har kjørt noe lignende på beina de siste ukene nå på dieten og det FUNKER!!! hehe...
    De siste ukene? Hva vil det si? de siste 2? Hvordan kan du si at det funker?

Jeg har hørt at å utvide fachian kan bidra til økt muskelvolum av den grunn det stå i artikkelen. Men dette finnes det spesielle tøyningsøvelser enkelte spesialister kan utføre ( De fleste som prøver dette på egenhånd, gjør vistnok stort sett feil)

At pump i muskulaturen kan bidra til dette syns jeg hørtes litt enkelt ut. Mulig det er mer bak metoden og herr tommy ikke klarer og skrive særlig overbevisende, men utifra den artikkelen hørtes det for meg litt dust ut. Leste ikke den andre...

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    Har inntrykk av at dette har en viss likhet med okklusjonstrening. Er jeg på villspor?
    okkulsjonstrening kutter man jo av blodstrømmen til muskulaturen man trener, , det var vell det motsatte av hva som man ville oppnå her.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av fjeldmann Vis post
    De siste ukene? Hva vil det si? de siste 2? Hvordan kan du si at det funker?

Jeg har hørt at å utvide fachian kan bidra til økt muskelvolum av den grunn det stå i artikkelen. Men dette finnes det spesielle tøyningsøvelser enkelte spesialister kan utføre ( De fleste som prøver dette på egenhånd, gjør vistnok stort sett feil)

At pump i muskulaturen kan bidra til dette syns jeg hørtes litt enkelt ut. Mulig det er mer bak metoden og herr tommy ikke klarer og skrive særlig overbevisende, men utifra den artikkelen hørtes det for meg litt dust ut. Leste ikke den andre...
    egentlig har jeg alltid trent hele kroppen noe lignende fst-7 hele det siste året men bare ikke fulgt prinsippet helt til bunns.

nesten gjennom hele dieten har jeg trent fst-7 på beina og det har funket som gull...
    dieten starta 1mai så det er noen dager lenger enn 2 uker.
    lårene mine var før dieten 2,8cm mindre samt at fobrenninga var skyhøy på lårene kontra resten av kroppen, så noe annet var det som skjedde når dette opplegget ble trent

Ble medlem
    04-2006
    Har lårene dine vokst under dietten?

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Har lårene dine vokst under dietten?
    utrolig nok ja...

nå trente jeg riktig nok ikke beina 100% fra desember og frem til april ca grunnet kneskaden jeg har.
    det resulterte i at låra selvsagt gikk noe ned i størrelse.

mangler fortsatt en cm på låra for å komme opp dit jeg en gang var men da var jeg som dere vet også en DEL feitere nå har jeg rutenett over hele låra og lite fett .

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    egentlig har jeg alltid trent hele kroppen noe lignende fst-7 hele det siste året men bare ikke fulgt prinsippet helt til bunns.

nesten gjennom hele dieten har jeg trent fst-7 på beina og det har funket som gull...
    dieten starta 1mai så det er noen dager lenger enn 2 uker.
    lårene mine var før dieten 2,8cm mindre samt at fobrenninga var skyhøy på lårene kontra resten av kroppen, så noe annet var det som skjedde når dette opplegget ble trent
    okey, måneder og uker er jo litt forskjell. Er så alt for mange som hopper på ett program og forteller meg at det funker sykt bra etter 3 økter. Sier de det samme 3-4 måneder etterpå, kan jeg høre på hva de har å fortelle.

veldig bra å klare og øke på diett! Godt jobba!

Men mener du at oplegget punktforbrenner og? Om du har lettere å fjerne fett fra lårene må jo være genetisk, ikke oplegget sin skyld vell?

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av fjeldmann Vis post
    okey, måneder og uker er jo litt forskjell. Er så alt for mange som hopper på ett program og forteller meg at det funker sykt bra etter 3 økter. Sier de det samme 3-4 måneder etterpå, kan jeg høre på hva de har å fortelle.

veldig bra å klare og øke på diett! Godt jobba!

Men mener du at oplegget punktforbrenner og? Om du har lettere å fjerne fett fra lårene må jo være genetisk, ikke oplegget sin skyld vell?
    hehe ja den har jeg vært borti flere ganger, man skal gi ting litt tid før man taler sin mening selvsagt

punktforbrenning har jeg aldri hatt heilt trua på så vill ikke si det er det nei, men noe er det nok og mest sannsynlig av genetiske årsaker som du sier
    er nok bare en smule heldig da jeg ser at de rundt meg sliter med å bli kvitt fettet på lårene før sent ut i dieten.

Medlem
    Ble medlem
    06-2009
    Yes, noen som har testet denne supereffektive metoden? For min del har jeg bedre erfaring med EQI-stretching etter hver treningøkt.

Medlem
    Ble medlem
    05-2010
    Alder
    27
    Vet ikke om jeg skjønte opplegget i den iform artikkelen.
    Mente de at man skulle kjøre 3sett med 8-12reps, med tunge vekter på de to første øvelsene. Og på den siste øvelsen kjøre 7 sett med 8-12reps med lette vekter?

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Ja, prinsippet er først å kjøre tungt (dvs vekter du kan kjøre 8-12 reps med og ha 60-90 sekunder pause mellom hvert sett). Så kjører du FST-7 på siste øvelsen, der du kjører 7 sett a 8-12 reps med 30-45 sekunder pause.

Medlem
    Ble medlem
    05-2010
    Alder
    27
    Interessant, har fått lest om det nå.
    Når jeg er ferdig med mine nåværende mål, så skal jeg prøve på det. Tror jeg kan ha sånn tykk hinne rundt musklen. Og veldig lange muskler.

Jeg er forresten den eneste mannen i familien som er tynn og "helt uten muskler". Alle andre har kraftig armer og hender, og er kjempe sterke! Kan det være at disse genene brått har bestemt seg for å hoppe over meg?
    Stevens helsereform - sommeren 2010:
    Første mål; 50armhevinger, 25chins og store forbedringer i bevegligheten.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    På neste rotasjon i 5/3/1 så skal jeg teste ut litt FST-7. Har ikke helt funnet ut hvordan men tenker det blir noe ala siste øvelsen på skulderdagen utført i sidehev maskinen og eventuellt biceps/triceps.

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av StevenKing Vis post
    ...
    Jeg er forresten den eneste mannen i familien som er tynn og "helt uten muskler". Alle andre har kraftig armer og hender, og er kjempe sterke! Kan det være at disse genene brått har bestemt seg for å hoppe over meg?
    Dette kan skyldes andre forhold enn gener også. For eksempel om du rett og slett spiser nok.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.