PHP kode:
For å balansere dette litt mer, og likevel få trent muskelgruppene såpass ofte som du ønsker kan det jo være en ide å kjøre en 2-splitt? Evt en 2-splitt 2 ganger i uken? Med litt planlegging av et slikt program skal man klare å balansere mellom for- og bakside, få med litt støttemuskler og i det hele tatt trene mer funksjonelt med tanke på karate, samtidig som man bygger litt muskler.
skjønner hva du mener.. slik at hver muskelgruppe hadde fått kjørt seg 2 ganger i uken (f.eks. alle dytteøvelser den ene dage, og alle dra øvelser den neste? grovt sagt) har også kjørt ben+korsrygg dagI, og overkropp(resten) dagII før..
Har ikke vært noe veldig erfaren med styrkeløfting, og en stund siden jeg var ukentlig aktivt (kanksje et halvt år), men skal nok klare 6 treninger i uken.. har gjort en del forandringer på programmet (tusen takk for all feedback!!), og jeg kommer nok til å begynne relativt rolig imorgen på den første dagen, også får vi se hvordan det går den første uken..
ole_bole,
maksløftene mine nå er ca:
benk: ~85kg
knebøy: ~150kg
pull-ups: ~15 raske riktig teknikk selvfølgelig
pushups: ~40 skulderbredde :/
strake mark: ~vet ikke, trener med 80-100kg
Ikkenoe bra, men noe jeg vil forandre på med innsatsvilje, kost, og riktig trening/hvile : )
når jeg begynner å bli fornøyd:
benk: 120 kg
knebøy: 200
pull-ups: 10 reps med 20+kg
push-ups: 10-15+ på en arm
når jeg trener tungt med markløft
//men skal nok løpe fra de fleste her inne da : ))