Viser resultatene 1 til 19 av 19

Tråd: Fett-muskler vekt?

Klok men svak Qompis sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28

Fett-muskler vekt?

Noen som vet hva en kg muskler veier i samme volum som en kg fett? Sitter på flere kilder, men forskje svar...
    "In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Hmm, hvorfor skulle det være rett hvis noen av oss kommer med et svar? Vi har jo sikkert bare brukt en av de samme kildene, og da vil du vel få samme svaret som i den kilden som du fant enklest.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Hva slags fett? Du kan jo veie 1L olivenolje og fylle en melkekartong med tunfisk.

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Arralou: Kanskje noen hadde noen kilder mer troverdige enn de jeg har lest. Det er noen flinke mennesker her. Om du finner et svar i en bok, er du da straks overbevist og finner ingen hensikt i å videre sjekke opp saken?

Vio: Et kg fett på en menneskekropp.
    "In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Qompis Vis post
    Arralou: Kanskje noen hadde noen kilder mer troverdige enn de jeg har lest. Det er noen flinke mennesker her. Om du finner et svar i en bok, er du da straks overbevist og finner ingen hensikt i å videre sjekke opp saken?

Vio: Et kg fett på en menneskekropp.
    Hehe, hvis jeg skulle dobbeltsjekket pensum på flere tusen sider hvert semester hadde jeg blitt værende her til 2030!

Hvorfor ikke bare bruke gjennomsnittet av det du har funnet?

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Hehe, hvis jeg skulle dobbeltsjekket pensum på flere tusen sider hvert semester hadde jeg blitt værende her til 2030!

Hvorfor ikke bare bruke gjennomsnittet av det du har funnet?
    Det er noe med hvilke kilder man sitter på og hvilke troverdighet man har til disse. Denne verden er full av svar, og alt jeg lurer på er om noen her har satt seg mer inn i det her enn meg. Jeg ønsker et mer korrekt svar enn at det å bruke gjennomsnitt blir godt nok.

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Noen som vet hva en kg muskler veier i samme volum som en kg fett? Sitter på flere kilder, men forskje svar...
    Hehe. En kg muskler veier like mye som en kg fett. Jeg hadde blitt overrasket dersom utfallet hadde vært underledes
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    1) Pm=Mm/Vm
    2) Pf=Mf/Vf

Setter Volum av fett lik volum av muskel, altså Vf=Vm

Mm/Pm=Mf/Pf

Mm=Pm*(Mf/Pf)

Setter du massen av fett lik 1kg, altså Mf=1kg får du:

Mm= 1kg*(Pm/Pf)

Finner tettheten av fett og muskler på google (Pf og Pm): Pm=1,06g/cm^3, Pf=0,9g/cm^3

Mm=1kg*(1,06/0,9)
    Mm=1,18kg
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Av samme masse veier musklene 2kg mens fettet veier 1kg. Tror jeg.
    Med andre ord veier muskler dobbelt så mye som fett.

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av fowler Vis post
    Hehe. En kg muskler veier like mye som en kg fett. Jeg hadde blitt overrasket dersom utfallet hadde vært underledes
    Hehe..sorry dårlig formulert

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av wannabeROCKY Vis post
    1) Pm=Mm/Vm
    2) Pf=Mf/Vf

Setter Volum av fett lik volum av muskel, altså Vf=Vm

Mm/Pm=Mf/Pf

Mm=Pm*(Mf/Pf)

Setter du massen av fett lik 1kg, altså Mf=1kg får du:

Mm= 1kg*(Pm/Pf)

Finner tettheten av fett og muskler på google (Pf og Pm): Pm=1,06g/cm^3, Pf=0,9g/cm^3

Mm=1kg*(1,06/0,9)
    Mm=1,18kg

Jøss, det var ihvetfall mye mindre enn jeg skulle tro

Smisch!! Cordura sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    29
    Jøss, det var ihvetfall mye mindre enn jeg skulle tro
    Ja, jeg har hørt 3 ganger mer o.l.
    Kul igjen..

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cordura Vis post
    Ja, jeg har hørt 3 ganger mer o.l.
    Ja, jeg har hørt og lest alt fra 2-4. Mulig det i realiteten kan varriere noe, men så mye som det her tviler jeg på.

Smisch!! Cordura sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    29
    Ja, jeg har hørt og lest alt fra 2-4. Mulig det i realiteten kan varriere noe, men så mye som det her tviler jeg på.
    Jeg som trodde at når man trener og går opp i vekt, men ikke endrer størrelse så mye, så er det fordi man mister fett og legger på seg muskler...

Og at jeg veier mye for jeg har så mye muskler...hahaha..
    Kul igjen..

Bronse Member
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    Naturfaglæreren min, som forøvrig var en veldig kunnskapsrik mann, sa at forskjellen er relativt liten, og mindre enn folk flest tror. 1:1,18 kan virke som et greit forhold.

Registered User
    Ble medlem
    02-2007
    Når jeg tenker meg om, så ser 1kg kjøtt ut som ganske mye muskelmasse om man skulle fordelt det på kroppen.

Så, å gå opp 2-3kg muskelmasse på et år blir faktisk ganske... synlig.

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nifty Vis post
    Når jeg tenker meg om, så ser 1kg kjøtt ut som ganske mye muskelmasse om man skulle fordelt det på kroppen.

Så, å gå opp 2-3kg muskelmasse på et år blir faktisk ganske... synlig.
    Ja det er veldig sant, men kommer så klart ann det på individets form fra før. 2-3 kg muskler på et år er jo et kjemperesultat for en som har trent noen år fra før, og bruker noe AAS.

Registered User
    Ble medlem
    02-2007
    Ja det er veldig sant, men kommer så klart ann det på individets form fra før. 2-3 kg muskler på et år er jo et kjemperesultat for en som har trent noen år fra før, og bruker noe AAS.
    jeg husker første gang jeg brukte gainer.
    pøste i meg 250 gram blandet med melk hver eneste dag og økte med ca 10kg på en drøy måned.

trodde selvsagt at ALT var muskler.

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nifty Vis post
    jeg husker første gang jeg brukte gainer.
    pøste i meg 250 gram blandet med melk hver eneste dag og økte med ca 10kg på en drøy måned.

trodde selvsagt at ALT var muskler.
    hehe...er vel mange tror, eller har trodd noe slikt.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.