Noen som vet hva en kg muskler veier i samme volum som en kg fett? Sitter på flere kilder, men forskje svar...
Noen som vet hva en kg muskler veier i samme volum som en kg fett? Sitter på flere kilder, men forskje svar...
"In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."
Hmm, hvorfor skulle det være rett hvis noen av oss kommer med et svar? Vi har jo sikkert bare brukt en av de samme kildene, og da vil du vel få samme svaret som i den kilden som du fant enklest.
Hva slags fett? Du kan jo veie 1L olivenolje og fylle en melkekartong med tunfisk.
Arralou: Kanskje noen hadde noen kilder mer troverdige enn de jeg har lest. Det er noen flinke mennesker her. Om du finner et svar i en bok, er du da straks overbevist og finner ingen hensikt i å videre sjekke opp saken?
Vio: Et kg fett på en menneskekropp.
"In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."
Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound
-This is my purple wand and hairy sack of magic!
1) Pm=Mm/Vm
2) Pf=Mf/Vf
Setter Volum av fett lik volum av muskel, altså Vf=Vm
Mm/Pm=Mf/Pf
Mm=Pm*(Mf/Pf)
Setter du massen av fett lik 1kg, altså Mf=1kg får du:
Mm= 1kg*(Pm/Pf)
Finner tettheten av fett og muskler på google (Pf og Pm): Pm=1,06g/cm^3, Pf=0,9g/cm^3
Mm=1kg*(1,06/0,9)
Mm=1,18kg
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Av samme masse veier musklene 2kg mens fettet veier 1kg. Tror jeg.
Med andre ord veier muskler dobbelt så mye som fett.
Naturfaglæreren min, som forøvrig var en veldig kunnskapsrik mann, sa at forskjellen er relativt liten, og mindre enn folk flest tror. 1:1,18 kan virke som et greit forhold.
Når jeg tenker meg om, så ser 1kg kjøtt ut som ganske mye muskelmasse om man skulle fordelt det på kroppen.
Så, å gå opp 2-3kg muskelmasse på et år blir faktisk ganske... synlig.