Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: Fettforbrennende trening

På vei opp! GBD.. sin avatar
    Ble medlem
    12-2009
    Alder
    32

Question Fettforbrennende trening

Okay, spør litt igjen..

-Jente 25 år vil trene for å kvitte seg med mest mulig fett på kortest mulig tid. -Ligger på kaloriunderskudd og spiser lavkarbo.
    -Kan trene +/- 3 dager pr uke

-Over/under splitt, 6-7 øvelser pr trening med stort sett 2-3 sett à 12-15 reps pluss 20-30++ minutter kardio etter styrke, virker det greit?

-Bør trening foregå på tom mage,eller kan hun ta en proteinshake før?
    Kickin' ass - Takin' names!

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av GBD.. Vis post
    Okay, spør litt igjen..

-Jente 25 år vil trene for å kvitte seg med mest mulig fett på kortest mulig tid. -Ligger på kaloriunderskudd og spiser lavkarbo.

-Over/under splitt, 6-7 øvelser pr trening med stort sett 2-3 sett à 12-15 reps pluss 20-30++ minutter kardio etter styrke, virker det greit?

Ta gjerne en karbofri proteinshake før trening (altså ikke ferdigproteinshaker eller "jenteprotein").

Ellers høres det greit ut. Ha gjerne høyintensitets intervaller i stedet for 20-30 min rolig trening, hvis du orker (lavkarbo).
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Ble medlem
    12-2009
    Alder
    32
    Takk for svar!

Da kan ho kjøre videre på det oppsettet jeg ga ho..
    PT Andersson høres bra ut.

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Om jeg skal være vanskelig så ville jeg hatt en lav-volums fullkroppsøkt 3x i uken med kardio, i stedet for splitt. Hvis hun ikke er på nett med bøy og mark så kan hun gjøre f.eks:

2-3 sett brystpress
    2-3 sett skulderpress
    2-3 sett chins/nedtrekk
    2-3 sett sittende kabelroing med stor bevegelsesbane (husk rett rygg)
    2-3 sett benpress, spensthopp, gående utfall
    2-3 sett mageliggende hoftefleksjon i Red Cord

Kjører med korte pauser, under et minutt. Varier repsantall/vekt, gjerne i løpet av uka:

økt1: ca. 8 reps
    økt2: ca. 10 reps
    økt3: ca. 12-15 reps

Hvor mye skal hun ned, og til når? Hvor mye veier hun nå, og høyde?

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    varier kardioen. Noen harde intervalløkter, og noen roligere. Det gir mye bedre effekt på både formen og fettforbrenningen enn å kun kjøre det samme hver gang Det er f.-eks lettere å kjøre harde intervaller etter en "overkroppsøkt" enn etter en knallhard beinøkt
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Ble medlem
    12-2009
    Alder
    32
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Om jeg skal være vanskelig så ville jeg hatt en lav-volums fullkroppsøkt 3x i uken med kardio, i stedet for splitt. Hvis hun ikke er på nett med bøy og mark så kan hun gjøre f.eks:

2-3 sett brystpress
    2-3 sett skulderpress
    2-3 sett chins/nedtrekk
    2-3 sett sittende kabelroing med stor bevegelsesbane (husk rett rygg)
    2-3 sett benpress, spensthopp, gående utfall
    2-3 sett mageliggende hoftefleksjon i Red Cord

Kjører med korte pauser, under et minutt. Varier repsantall/vekt, gjerne i løpet av uka:

økt1: ca. 8 reps
    økt2: ca. 10 reps
    økt3: ca. 12-15 reps

Hvor mye skal hun ned, og til når? Hvor mye veier hun nå, og høyde?
    Vær gjerne vanskelig, sånn man lærer!

Det er min bedre haldel det er snakk om, og tror ikke ho er veldig hypp på å få stats'a lagt ut her.. Men er snakk om å gå ned +/-25kg totalt. Tidsmessig har ho god tid, men skulle gjerne fått av max før vi drar til Kreta 20 mai..

Ble medlem
    12-2009
    Alder
    32
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post
    varier kardioen. Noen harde intervalløkter, og noen roligere. Det gir mye bedre effekt på både formen og fettforbrenningen enn å kun kjøre det samme hver gang Det er f.-eks lettere å kjøre harde intervaller etter en "overkroppsøkt" enn etter en knallhard beinøkt
    Det er helt sikkert en god idè, også med tanke på motivasjonen.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    hva med ketosediett da?? siden det er snakk om såpass mye som 25 kg, og ikke jåleslanking a-la 5 kg. Har hatt mange i familien min på den dietten, og det har fungert meget bra for dem, også i ettertid. Dumt å gå for raskt ned for så å legge på seg igjen..

The blogg =)

Ble medlem
    12-2009
    Alder
    32
    Hun testa ketose dietten uten de helt store resultater.. Fra jul til midten av februar, med sticks og det hele.. Ned 3-4 kg mener jeg å huske. Mulig ho trente litt lite da.. Hatt mer hell med noe alà lindberg nå.. Er det fornuftig med oppkarbing/spisedag?

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Man har oppkarbing for at hormonet leptin ikke skal synke for lavt i kroppen.

Jo hardere kaloriminus (spes. karb) og mindre fettlagre på kroppen, jo raskere synker leptin.

Dog, har hun 25 kg ekstra så vil hun ikke være så følsom for det, så oppkarbing hver 14. dag i starten er nok fint.

Hvis hun vil raskest mulig ned må hun spise minst mulig, for eksempel PSMF slik Veggis kjørte. Da vil hun ligge på ca. 150 gr protein og minst mulig av andre ting om dagen (litt fett blir det jo fra matvarene, og sikkert bittelitt karb fra grønnsaker). Da vil hun ligge på 700-800 kcal dagen og raskt gå ned. Det krever dog mye mer av henne.

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Hun testa ketose dietten uten de helt store resultater.. Fra jul til midten av februar, med sticks og det hele.. Ned 3-4 kg mener jeg å huske. Mulig ho trente litt lite da.. Hatt mer hell med noe alà lindberg nå.. Er det fornuftig med oppkarbing/spisedag?
    Ned 4 kg på 1,5 mnd... Ganske bra resultater det.
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    lite irrelevant.. men leptin: hvilke rolle spiller det ?? er det det som er med på sultregulering??

The blogg =)

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    lite irrelevant.. men leptin: hvilke rolle spiller det ?? er det det som er med på sultregulering??
    Det handler om mange flere hormoner enn leptin. Kjøp deg flexible dieting av Lyle mcdonald
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Leptin er på en måte "bensinmåleren" på kroppen, og når dette synker grunnet lite kroppsfett og/eller karbohydrattilgang fører det til en lang rekke endringer i kroppen, som medfører at den prøver å holde på fettet og lettere mister muskelmasse.

Ble medlem
    12-2009
    Alder
    32
    Takk for mange bra svar!
    Hun finner nok linja si, så tar vi tid og trening til hjelp!

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    kickboksing er knall kardio. Enten det er på puter eller sekk!
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Ble medlem
    12-2009
    Alder
    32
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch Vis post
    kickboksing er knall kardio. Enten det er på puter eller sekk!
    Har en halvbror som driver aktivt med det. Har vurdert å slenge oss med, men tia strekker ikke til.

Medlem
    Ble medlem
    10-2009
    Alder
    27
    Okay, spør litt igjen..

Nå er ikke jeg i utgangspunktet i mot kardio, men du vil oppleve bedre fettforbrenning hvis du nedjusterte kardioen og trente mer styrke i stedet. Det er bedre at energien går til oppbyggende trening i stedet for bare energitap som kardio er. I tillegg bør du spise mer karbohydrater, siden dette vil gi deg mer energi og overskudd. Et moderat kaloriunderskudd, si 200-300 kalorier under vedlikeholdsnivå, er bedre enn et stort underskudd. Målet er jo å beholde mest mulig muskelmasse, i tillegg til å opprettholde god fettforbrenning. Et stort overskudd gjør som regel at man mister for mye muskelmasse i tillegg til at fettforbrenningen mer eller mindre stopper opp.

Hva styrketrening angår, bør du trene med tyngre belastning, helst rundt 80% av 1RM, kombinert med nok mengde (f.eks. 30 totale repetisjoner per muskelgruppe, som er en fin kryssning mellom styrke og hypertrofi). Har ikke så mye å si om du trener 1 øvelse per muskelgruppe eller f.eks. 3 - det er det totale antallet repetisjoner med en gitt belastning som teller. I tillegg er det en fordel å trene med en litt lavere frekvens under underskudd av kalorier enn motsatt, siden man generelt har mindre energi. 3-dagers splitt f.eks.

I følge et par studier skal det visst være effektivt å ta litt protein, gjerne sammen med litt karbohydrater (frukt f.eks.) 1-2 timer før trening. Personlig trener jeg alltid på tom mage, så fremt i fall jeg ikke ble sulten før trening - da spiser jeg litt protein og karbohydrater, men styrer unna fett (lett å bli kvalm under trening hvis man spiser fett på forhånd).

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.