noen som har sett denne?
spennende dok om en meget annerledes måte å trene på
anbefaler å se den!
noen som har sett denne?
spennende dok om en meget annerledes måte å trene på
anbefaler å se den!
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
Har ikke sett den, men John Little er jo en kjent HIT'er... Noen ville kalt han en bullsHIT'er![]()
En kompis av meg hadde den liggende på PCn, så jeg tok en liten titt engang.
Jeg skrudde av etter å ha hørt forklaringen hans på hvorfor dette visstnok skal være optimalt...
Alltid morsomt når enkelte kommer med noe "nyskapende" og "revolusjonært". Oppskriften er enkel, for masse- og styrkeøkning kjører man tunge baseøvelser hvor man stadig vekk utsetter kroppen for høy stimuli over store bevegelsesbaner.
Kroppen fungerer og svarer best ved å bli brukt som en stor enhet.
Det at å hale ut den eksentriske fasen og/eller holde muskelen kontrahert på toppen visstnok skal føre til større mikrotrauma er motbevist gang på gang av seriøs forskning.
Gymindustrien har nok med hensikt spredd slike myter slik at folk skal være mer skånsom med maskiner og utstyr på kommersielle gym. Perfekt eksempel, en gymkjede fører en slik policy; 1 sett til failure, maks 30min trening, pause på toppen av hver øvelse i 1 sekund, fokuser mest på den negative fasen og bruk 4 sek på den (slik at vektene ikke smeller mot fjæring osv).
Dog det er en veldig enkel og lite tidskrevende måte å trene på og nybegynnere har kort suksess med det, derfor kan man vise til slående resultater med folk som benytter seg av denne metoden. Men det kan sies at det er nettopp fordi nybegynnere kan gjøre hvasomhelst på kort tid og likevel ha enorm relativ fremgang. Det er ganske enkelt å forstå at det handler om å få folk raskest mulig inn og ut.
Gymindustrien er ikke ute etter en sunnere, sterkere befolkning. Slik som alle andre industrier er de ute etter penger.
Max contraction er bare nok et eksempel på en idiot som tjener penger på andre idioter.