Viser resultatene 1 til 43 av 43

Tråd: Finnes det ingen gode grunner til å bruke reimer?

Biatch Mihoe sin avatar
    Ble medlem
    05-2008

Finnes det ingen gode grunner til å bruke reimer?

Jeg sliter i perioder med grepet mitt - hovedsakelig når jeg skal gjøre markløft. Derfor har jeg vurdert å anskaffe reimer til bruk feks på siste settet. Enkelte ganger føles det ikke som om jeg får trent ryggen i det hele tatt, men utelukkende grepet.

Har forstått at veldig mange er motstandere av dette, men må jeg virkelig bare vente til grepet mitt er bra nok?

Har sett at noen har begynt å bruke hansker med en slags kroker på også, vil det gå ut på det samme som reimer?

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Skaff deg kalk og bruk mikset grep voila.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Kjøp reimer!

Gjerne dovelstraps fra schieck
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Biatch Mihoe sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post
    Skaff deg kalk og bruk mikset grep voila.
    Jeg bruker stort sett låsegrep og det hjelper litt, men bør jeg bruke forskjellige grep i hvert sett i såfall?

Har prøvd å få tak i magnesium, men det er det jo ingen sportsbutikker som selger (eh - ihvert fall ikke de to jeg har spurt i...)

Sitat Opprinnelig skrevet av Stålballa Vis post
    Kjøp reimer!

Regner med du er tilhenger av reimer og har ingen innvendinger mot dem?

Ble medlem
    05-2003
    Jeg trener på et gym hvor normale folk trener(tidvis) og da forlanger jeg stenger som ikke er grisete med masse magnesium. Regner derfor med at andre synes det samme.

Skjønner ikke problemet med å bruker reimer på siste settet!?!

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Kjøp reimer!

Synes de er 5cm for korte til mark egentlig, må jobbe litt for å få godt grep med dem. Men til andre øvelser funker de bra.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Synes de er 5cm for korte til mark egentlig, må jobbe litt for å få godt grep med dem. Men til andre øvelser funker de bra.
    Syntes det selv i starten, men nå kunne jeg ikke ha tenkt meg noe annet.

Biatch Mihoe sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Jeg trener på et gym hvor normale folk trener(tidvis) og da forlanger jeg stenger som ikke er grisete med masse magnesium. Regner derfor med at andre synes det samme.

Jeg trener et sted hvor jeg aldri har sett noen bruke magnesium og kvier meg nok litt i forhold til å bruke det av den grunn.

Det virker som om det er stor motstand mot reimer blant folk som løfter tungt, og jeg ser jo problemet hvis en aldri øver opp grepet sitt.

Biatch Mihoe sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Hvor får en kjøpt disse fantastiske reimene da?

El Guapo Biggus sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38

Greit det vel. Men jeg slutta med reimer og gikk over til magnesium. Underarma har grodd bra på grunn av dette. Blir sterk som et uvær i klypa også da

Kjøper forøvrig magnesium på XXL. De har det i klatreavdelingen. Koster vel ca. kr. 30,- for en blokk.
    Thor is here, Odin is here. How can you miss?!!

Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Biggus Vis post
    Greit det vel. Men jeg slutta med reimer og gikk over til magnesium. Underarma har grodd bra på grunn av dette. Blir sterk som et uvær i klypa også da

Kjøper forøvrig magnesium på XXL. De har det i klatreavdelingen. Koster vel ca. kr. 30,- for en blokk.
    Ser ikke problemet med å bruke reimer på det siste settet, da det mest sannsynlig vil gjøre det lettere å øke i lengden og man da fortere vil øke arbeidsvekten. Da vil selvfølgelig oppvarmingsvekten øke også(som man kjører uten reimer).

Tynnj Expedite sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    35
    unnskyld... men den som sliter med litt magnesium får bare vaske hendene sine da...
    Magnesium er et nødvendig og fantastisk verktøy for å greie å løfte tungt.

Når grepet ødelegger for treningsutbyttet, så er magnesium og låsegrep den beste løsningen. Hvis man trener masse mark og latroing, så kan det være greit å ikke overbelaste grepet hele tiden. Feks hvis man kjører sett med mange reps i mark som i begynnelsen av et Phillippi program.

Mitt råd er å bruke dobbelt overhåndsgrep til grepet svikter, så skifte til mixed grip. Magnesium kan du bruke hele veien. Det vil bedre grepet ditt.

Reimer er også et bra verktøy men det SVEKKER greper mer enn å styrke det!

Grepet bør IKKE bli et problem når du kjører såpass beskjeden markløft som du gjør, Mihoe... No disrespect, men det fins jenter på 17 år som drar 130-150 kg i mark uten reimer.
    Strongmen have more fun!

KALIBER GYM

Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Expedite Vis post
    unnskyld... men den som sliter med litt magnesium får bare vaske hendene sine da...

Når grepet ødelegger for treningsutbyttet, så er magnesium og låsegrep den beste løsningen. Hvis man trener masse mark og latroing, så kan det være greit å ikke overbelaste grepet hele tiden. Feks hvis man kjører sett med mange reps i mark som i begynnelsen av et Phillippi program.

Mitt råd er å bruke dobbelt overhåndsgrep til grepet svikter, så skifte til mixed grip. Magnesium kan du bruke hele veien. Det vil bedre grepet ditt.

Grepet bør IKKE bli et problem når du kjører såpass beskjeden markløft som du gjør, Mihoe... No disrespect, men det fins jenter på 17 år som drar 130-150 kg i mark uten reimer.
    Kan du forklare nærmere hvordan et par dovelstraps faktisk kan svekke grepet?

Biatch Mihoe sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av Biggus Vis post

Ah - på XXL har jeg ikke vært! Takk

Ser ikke problemet med å bruke reimer på det siste settet, da det mest sannsynlig vil gjøre det lettere å øke i lengden og man da fortere vil øke arbeidsvekten. Da vil selvfølgelig oppvarmingsvekten øke også(som man kjører uten reimer).
    I en periode hadde jeg mest lyst til å drite i hele marken pga grepet mitt. Gjorde bare veldig vondt i hendene og armene og kjente minimalt på baksiden av kroppen. Tror kanskje jeg skal skaffe meg noen å prøve i hvertfall. Og hvis jeg kjører oppvarming og de første arbeidssettene uten vil jeg jo uansett få trent grepet.

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Han tenker nok på det grepet du sitter igjen med når dovelstrapsene taes av.

Biatch Mihoe sin avatar
    Ble medlem
    05-2008

He, he - nå mobber du marken min igjen!

Hva er dobbelt overhåndsgrep da? Høres ut som om man skal tvinne fingerne to ganger rundt stanga

Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Han tenker nok på det grepet du sitter igjen med når dovelstrapsene taes av.
    Hvis man klarer å øke arbeidsvekten hver uke pga reimene vil man jo også øke i lengden på oppvarmingsvekten som da vil være høyere?

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    35
    Elementært. Det er når det er grisetungt. (les over 90% av 1rm) at belastningene er så store at det tvinger kroppen til å tilpasse seg.

Å bruke reimer på de tyngste setta vil gjøre at du får meget sein progresjon i de musklene som utgjør grepet ditt.

For å bedre grepet i mark:

Løft double overhand så lenge som mulig oppover i settene.
    Bruk magnesium på double overhand før du evt går til mixed grip.
    De tyngste vektene du greier uten reimer skal du holde statisk til du nesten mister dem.

Når du bruker reimer, så bruk bare EN REIM, og skift den heller over fra hånd til hånd fra sett til sett. Den ene reima vil hindre rotasjonen i stanga og være nok til at du greier enda et sett uten å måtte bruke to reimer.

Hvis man har arbeidssett med 6-8 reps på veldig tunge vekter, og man har mange andre markøvelser igjen den økten, så kan man bruke reimer på den tunge marken eller rackmarken, men løfte uten reimer på strakmarken og latroingen. (tenker spes på mark phillippi prog)
    Strongmen have more fun!

KALIBER GYM

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    35
    Hvis man klarer å øke arbeidsvekten hver uke pga reimene vil man jo også øke i lengden på oppvarmingsvekten som da vil være høyere?
    Hvorfor gjøre det vanskelig? det du snakker om her, vil være museskritt.
    Jeg skjønner du vil forsvaret innkjøpet av dovelstraps. Jeg har et par dovelstraps fra GYm200 i baggen min jeg også. Og et sett lærreimer.

Og jeg bruker dem av og til. Men jeg sliter ikke med grepet heller. Jeg bruker reimer på bilmarkløft, halvmark (opp til 50 kg mer enn jeg greier i vanlig mark) og ekstremt tung nedtrekk (over egen kroppsvekt).
    Strongmen have more fun!

KALIBER GYM

Ble medlem
    05-2003
    Elementært. Det er når det er grisetungt. (les over 90% av 1rm) at belastningene er så store at det tvinger kroppen til å tilpasse seg.

Å bruke reimer på de tyngste setta vil gjøre at du får meget sein progresjon i de musklene som utgjør grepet ditt.

For å bedre grepet i mark:

Løft double overhand så lenge som mulig oppover i settene.
    Bruk magnesium på double overhand før du evt går til mixed grip.
    De tyngste vektene du greier uten reimer skal du holde statisk til du nesten mister dem.

Når du bruker reimer, så bruk bare EN REIM, og skift den heller over fra hånd til hånd fra sett til sett. Den ene reima vil hindre rotasjonen i stanga og være nok til at du greier enda et sett uten å måtte bruke to reimer.

Hvis man har arbeidssett med 6-8 reps på veldig tunge vekter, og man har mange andre markøvelser igjen den økten, så kan man bruke reimer på den tunge marken eller rackmarken, men løfte uten reimer på strakmarken og latroingen. (tenker spes på mark phillippi prog)
    Jeg visste ikke at du kom dine uttalelser utifra et mark phillippi-program. Jeg kom med mine fra et IA hardgainer program.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    35
    Jeg visste ikke at du kom dine uttalelser utifra et mark phillippi-program. Jeg kom med mine fra et IA hardgainer program.
    Da er det mest sannsynlig ingen grunn til at dui trenger reimer... Det finnes knapt hardere kjør på mark og grep enn et Phillippi program.

eks på IA hardgainer fra IA selv: http://www.ironaddicts.com/forums/ar...hp?t-2229.html
    Strongmen have more fun!

KALIBER GYM

Biatch Mihoe sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Hm - du er ganske overbevisende her Expedite!

Ble medlem
    05-2003
    Da er det mest sannsynlig ingen grunn til at dui trenger reimer... Det finnes knapt hardere kjør på mark og grep enn et Phillippi program.
    Kjører mihoe et phillipi-program?

Jeg trenger reimer på siste settet mitt jo. Årsaken til dette har jeg allerede forklart et par ganger i tråden.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    35
    Kjører mihoe et phillipi-program?

Jeg trenger reimer på siste settet mitt jo. Årsaken til dette har jeg allerede forklart et par ganger i tråden.
    Det tviler jeg på, ergo så trenger hun neppe reimer.

At du tror du "trenger" reimer sier kanskje mer om at du har bestemt deg for det, enn noe annet. HVis du er så sterk i mark at du drar så mye at grepet svikter, da skal jeg gi meg. Da bør du i mine øyne dra over 300 kg i mark og ha små hender. DET er en grunn jeg ikke tenkte på før nå... små hender med korte fingre. Geir Bedin dro 280 uten reimer og rett over 300 MED, fordi grepet sviktet.
    Strongmen have more fun!

KALIBER GYM

Biatch Mihoe sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Jeg kjører ikke noe Philipe program det er helt sikkert!

Men jeg har bittesmå hender og ganske korte fingre også

Ble medlem
    05-2003
    Det tviler jeg på, ergo så trenger hun neppe reimer.

At du tror du "trenger" reimer sier kanskje mer om at du har bestemt deg for det, enn noe annet. HVis du er så sterk i mark at du drar så mye at grepet svikter, da skal jeg gi meg. Da bør du i mine øyne dra over 300 kg i mark og ha små hender. DET er en grunn jeg ikke tenkte på før nå... små hender med korte fingre. Geir Bedin dro 280 uten reimer og rett over 300 MED, fordi grepet sviktet.
    Årsaken er jo selvfølgelig at jeg opplevere mer fremgang med reimer enn uten(har testet uten et halvt års tid tidligere). Har forøvrig ingen ambisjoner om å dra 300.

Det virker jo forøvrig som om du har bestemt deg for at man ikke skal bruke reimer.

Jeg ser ikke hvor i linken det står at IA ikke anbefaler reimer, han har jo vært klar på at det er lov til å bruke det tidligere?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Visst man ikke konkurrerer i styrkeidretter så vil det ikke ødelegge noe å bruke reimer der det er behov for det. Personlig er det viktigere for meg å trøtte ut muskelen jeg trener en å få sterkere grep.

Platinum Member Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Visst man ikke konkurrerer i styrkeidretter så vil det ikke ødelegge noe å bruke reimer der det er behov for det. Personlig er det viktigere for meg å trøtte ut muskelen jeg trener en å få sterkere grep.
    Må si meg helt enig med deg Stig Dessuten så takler jeg ikke magnesium, får frysninger på ryggen av å ta på det...
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    35
    Nå forstod jeg Mihoe slik at hun ikke ønsket et dårlig grep. Men hvis det feks er slik at man gir blaffen i om man har grep eller ikke, så vil jo nesten reimer være å foretrekke.
    Da slipper man jo å gripe og holde de ekle stengene. Og for de som får "bedret" teknikk og drar mer med reimer, så vil det jo bli mindre vondt inne i hendene av tunge vekter, siden reimene vil dempe litt av kontakten med stanga.

Helt klart positivt hvis man ikke trenger grep eller større underarmer. Velg i så fall den typen reimer som det går raskest å feste, så du slipper å stå bøyd lenge.

Når det gjelder linken til IA.... den markløftingen som var nevnt der var så puslete at reimer ikke vil være nødvendig. Det har vært poenget mitt hele tiden. Hvorfor bruke noe som svekker grep og underarmer når det strengt tattt ikke er nødvendig.... det er BEHAGELIG, men ikke nødvendig.
    Strongmen have more fun!

KALIBER GYM

Biatch Mihoe sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Sett i forhold til at jeg er særs svak i klypa og ønsker å gå igjennom livet med en funksjonell kropp tror jeg nok jeg har veldig godt av å trene grepet mitt. Å klare å bære med seg tunge poser med mat er jo en fordel.

Men samtidig har jeg jo ingen ambisjoner, eller evner til, å bli styrkeløfter eller strongwoman.

Jeg har aldri brukt noen hjelpemidler - bruker ikke hansker en gang- og det hadde vært interessant om så bare for eksperimentets skyld.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Og for oss andre som ikke er styrkeløftnerder, er reimer på de tyngste settene ikke noe problem.
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Markløft er den øvelsen som aktiviserer mest muskler totalt sett. Alle som kan burde kjøre en eller flere varianter av denne.

Varianter:

Konvensjonell mark
    Sumo mark
    Strak mark med bøy i knærne
    Strak mark med strake ben
    Romanian Deadlifts
    m.m.

For grep kan man gjøre:

Overhåndsgrep uten å ha tommel rundt stanga.
    Overhåndsgrep
    Låsegrep
    Mixed grip evt. mixed grip med låsegrep.

Dersom man løfter mark uten magnesium vil ofte svette i hendene føre til at grepet blir veldig dårlig. Skal man trene seriøst mark er magnesium/kalk essensielt å bruke.

Som Egil sier, bruk overhåndsgrep på de første settene til grepet svikter, og gå deretter over til mixed grip.

Man får også tak i flytende magnesium på tube som man smører på henda = betraktelig mindre søl enn i pulverform.

Dersom magnesium er forbudt der du trener, bytt gym, eller til nød bruker reimer på de tyngste settene. Også utøvere på det norske landslaget i styrkeløft benytter seg av reimer.

Grepet vil veldig ofte være den begrensende faktor i markløft, derfor bør man bruke enten magensium og til nød reimer for å gjøre de tyngste løftene.

Dersom man er vant til å gjøre markløft uten pulver, så vil det å bruke magensium/kalk være som en åpenbaring. Forskjellen er signifikant, og kan nesten sammenlignes som å pule med og uten kondom (mark med pulver = uten kondom).

Til de i denne tråden som klager på magensiumbruk: Dersom uvettig bruk foregår så kan man klage, men dette er faktisk et vesentlig hjelpemiddel i treningen, og ALLE som trener styrkeløft/vektløfting gjør det.
    Min treningslogg

Hundre eiti kilås!

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Helt enig. Det kommer helt ann på målsetningen. Hvis man skal bli styrkeløfter å dra marløft raw bør man ikke bruke reimer men heller trene opp grepet slik som expedite sier. For meg er ikke dette noen målsetning. Jeg ønsker heller å bruke reimer når grepet svikter på de tyngste settene for å prøve å trøtte ut musklene hvor jeg ønsker hypertrofi. Sterkt nok grep til 'daglige gjøremål' får man uansett.
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Så folk vil ikke ha hypertrofi i underarmene sine altså?
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Klart man maa ha magnesium. Det er saa mange baerumsbander som gjengrunker stangen med de svette keegelabbene sine. Man kan ikke benke med en svett og varm stang med nedslitt moenster.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post
    Så folk vil ikke ha hypertrofi i underarmene sine altså?
    Ikke på bekostning av feks rygg. Er jo heller ikke noe problem å ta seg 10-15 min i uka hvor man trener underarmer direkte.
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Jeg slet også med grepet før. det tok 3 uker tror jeg før det var fikset så det kommer ikke til å gå på bekostning av ryggen. Å trene underarmer direkte er suboptimalt kontra tung markløft/shrugs, etc.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    05-2004
    Det kommer jo ann på hvordan man trener også. Du trener jo stort sett markløft med veldig få reps. Kjører man flere sett med mange reps (8-15) og gjerne med dropsets eller RP-sets blir man også mye fortere sliten i grepet enn hvis man kjører færre reps (1-3). Jeg vet ihvertfall at jeg hadde brukt mer enn 3 uker på å trene opp grepet mitt til å kunne kjørt en identisk ryggøkt med den jeg kjører nå, uten å ha brukt reimer på enkelte sett. Om jeg noen gang hadde klart det da Se på de største byggerne hvordan de trener. Cutler, Coleman, Yates osv. Bruker drareimer hele gjengen for å få optimal kontakt med muskelen de ønsker å treffe.

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29
    magnesiums ball får du som regel kjøpt på apoteket. å trene opp grepet tar kort tid. etter et par mnder så er grepet såpass bra visst du bruker låsegrep at reimer er unødvendig. det er viktigt med et bra grep siden vi bruker de musklene ellers mye i dagligdagslivet
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

It's T-Shirt Time!!!! Hollywood sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Dette kommer vel også veldig ann på hvor du trener - magnesium er strengt forbudt der jeg trener. Så derfor er reimer og sportsteip (som er litt klissete) faktisk den eneste muligheten (nå skal de prøve å nekte oss å bruke teip også)
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anders92 Vis post
    Sorry,mye testo i kroppen etter en skikkelig jern økt,blir fort aggressiv etter trening!

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Reimer ftw!! Schiek dovelstraps!
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Animal jeg er helt enig der, å trene forarmer direkte = ingenting, nada, niks..det skjer 0
    RockyRock

Medlem
    Ble medlem
    05-2003

Talking

amen! mye bedre en normale straps imo, fordi den sikrer grepet istendefor å sette all vekta på håndleddet.

Er også meget fornøyd med 2006 beltet til scheik

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.