hallo!
Hva er aldersgrensa på å delta i et fitness atletic stevne? vurderer å slutte med fotball og satse ganske serriøst mot fitness atletic, og vil derfor forhøre meg om aldersgrenser osv..
hallo!
Hva er aldersgrensa på å delta i et fitness atletic stevne? vurderer å slutte med fotball og satse ganske serriøst mot fitness atletic, og vil derfor forhøre meg om aldersgrenser osv..
For det første så heter det Athletic Fitness. For det andre så vet jeg ikke om det er særlig sunt for en 15-åring å konkurrere i noe sånt. Aldersgrense vet jeg ikke noe om..
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
for det første, så skriver da i tilfelle Sandefjord Open's nettsider feil(http://www.sandefjordopen.com/fitnessfysikk.html), for det andre skjønner jeg ikke hvorfor det skal værra usunt? Jeg kjenner flere som er 1 - 2 år eldre som dirver md kroppsbyggning, noe som jeg ser på som usunt, og fitness atletic går jo mer på fart og styrke(hinderløype) og symmetri.. gi meg noen gode begrunnelser da tøffen.
regner med du har "fitness athletic" fra en eller en annen avisreportasje om Grand prix for noen uker siden?
Det heter iallefall athletic fitness. Og jeg synes det er flott at du satser på å trene opp kroppen din.
Vet ikke om noen aldersgrense jeg heller, men jeg tror nok du må trene i noen år før du kan stille uansett![]()
For det første så er ikke skjelletet ferdig vokst. Da er det ikke smart å drive med stor muskelmasse økning.. tenker da mest på BB, men AF er ikke så langt unna - litt mindre dop og mer aerobtrening er vel de største forskjellene... For det andre så har ikke en på 15 år nok muskelmasse å stille opp med på en slik konkurranse. Husk dette er store karer fra ca 80 - 100 kg ferdig deffet!! For det tredje så er det ingen junior gruppe her, (men derimot en senior).. og dvs at det ikke er lov å konkurrere for en så ung deltager innen sporten... men hvis du trener aktivt frem til du blir 18 så har du kanskje en god mulighet =))) Husk det tar laaaaaang tid å perfeksjonere en kropp samt at den skal prestere max i konkurranse - det er en grunn til at utøverne er så gamle som vi er... men lykke til. Håper du klarer deg fint og ikke blir for fristet til å drive ulovlig her, for da kan du glemme kardiotreningen hvis du vil bli gammel i gamet! =)))
only the fittest survive...
Tenker litt prevantivt for de unge her nå.. =)) vi snakker doping her, og i de aller fleste idretter er dette ulovlig i konkurranse sammenheng..
Eventuelt omformuler det helt til at det går helt fint ann å delta selvom man ikke doper seg som mange rykter tilsier at man må!![]()
Husker ikke nøyaktig historien...var det at han putta grøt i sekken på magen elns?
Uansett, var det et hint om at jeg gjør noe uærlig ?
Jeg tolket det slik siden du sa jeg minnet om askeladden og askeladden jukset jo siden han faktisk ikke spiste? :P
Ja det var jo tross alt du som skrev det så det var begrenset hvor seriøst jeg tok akkurat den :P Men bra jeg stilte spørsmål i stedenfor å påstå at du tok feil eller no, haha :P
Ja et bilde sier mer enn tusen ord...
hehehe.. det var da svært så kverrulante folk det var her i dag da?.. =))) Ingen god helg eller?? hwehehehe
Hvor mange dips og chins ligger de fleste på under konkurransen?
.......................................R.I.P..........................................
alt fra 10 til 35 chins og 20 til 70 dips...varierer faktisk veldig syntes jeg.
Men snitt er vel nærmere 20 chins og 40+ dips ?
Dæven, hehe. Og hva med vekt/høydeforhold? Hva bør en på 180-183 veie i nogenlunde form?
Tja, et sted mellom 75 og 85 alt ettersom...
Okay. Kanskje da![]()
Fikk så lyst å skrive noe her....
Angående Athletic Fitness kontra Fitness Athletic:
Sandefjord har kjørt litt egne 'regler' og konvensjoner på dette, derfor har de litt annet navn også. Litt enklere å administrere og organisere, de har kun hinderløype - og dømmingen skal etter sigende være litt justert... Athletic Fitness er jo som kjent med både chins, dips or roing --> i tillegg til fysikkrundene..
Fysikken skal være 'atletisk' som i følge dommerne betyr 'passe' hard og muskuløs - hvor de som har for mye 'synlige blodårer' kan bli dømt ned ift. en med lik fysikk som ikke er like rå.. Dette med blodårer står visst i regelboka. Dømmingen blir ofte litt provisorisk etter hva slags folk som er med i konkurransen, hvis alle harde så blir det normen og hvis alle er halvfeite så.......
Dømming kan altså variere fra konk. til konk. og fra år til år... De rutinerte i gamet her slutter etter hvert å høre på enkeltdommere på grunn av variasjonen her. Til trådstarter: å være 15 år og så ambisiøs er vel og bra, men det gjelder å skynde seg langsomt her som i all annen 'idrett'....