Hva ligger en gjennomsnittlig fitness deltager på i fett prosent?
Hva ligger en gjennomsnittlig fitness deltager på i fett prosent?
-Kroppsbygging er ikke en hobby det er en livstil-
Guttene ligger fra 6 til 8% ca. Hos jentene er det større variasjon, men fra 6-12% er vel ca riktig. Dette er målt med en klype og ikke disse elektroniske målerne![]()
6% for en jente? Er ikke det umulig?![]()
http://www.dingsekongen.no
Ingenting er umulig![]()
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!
Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)
Nope....jeg er et levende bevis for akkurat det faktisk (54kg og 6% kroppsfett på NM 2003).
En kompis av meg som konkurrerte i AF+180 hadde for øvrig en fett% på ca 4 (tror jeg).
La oss holde oss unna filosofiske vinklinger.
http://www.dingsekongen.no
Jo...det er faktisk noe som er umulig!Opprinnelig skrevet av Hobbiten
Ingenting er umulig![]()
Men det er jo forskjell på menn og kvinner her. Kvinner har jo generelt 4-5% høyere fettprosent når de subjektivt sett er like "slanke". Eller hva?Opprinnelig skrevet av janne
Nope....jeg er et levende bevis for akkurat det faktisk (54kg og 6% kroppsfett på NM 2003).
En kompis av meg som konkurrerte i AF+180 hadde for øvrig en fett% på ca 4 (tror jeg).
Det vet jeg ingenting om, vi brukte alle samme måleredskap på Partner i forkant av konkurransen.
Ikker verst janne
Hvor mye ligger kvinnen på internasjonalt? Merket du noe til nedsatt immunforsvar etc ved så lav fettprosent?
Vinnerne på amatørnivå ligger de på rundt det samme som jeg lå på NM, men det er jo varierende der som her. Beina mine er imidlertid softere og dårligere enn deres (syns jeg selv hvertfall). Skulle gjerne hatt en jevnere hardhet over hele kroppen!

jeg så janne på scenen... hun slo ut alle tanker fra hodet vdr. tidligere bilder, aldri sett en dame så hard! målte meg på partner gym selv, 14% offseason![]()
Takker å bukker, flott kompliment å få! Jobber jo for det også...hehe...![]()
LurePer: Trenger ikke være lettere irritert fordi du tok feil, Janne er jo her som ett levende bevis på at det var "umulig" som du sa.
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!
Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)
vel 6-12 prosent er jo ikke gale med fettprosent.. jeg får prøve å få det til 12 prosent ....
hei du janne...har fått meg sånn klype men åssen og vhor måler dere det hende???
jeg har veldig lyst til å få målt fettprosenten min. har de en slik måler på trenings-sentrene man kan låne?
De koster jo ettpar hundre kroner. Det har du sikkert liggende hjemme i tomflasker.
tror ikke jeg har mere enn 50 i tomflasker. de trenger jeg når pengene er brukt opp i løpet av et par dager..
men hvordan gjør man når man skal måle fett%? får man kjøpt klyper på apoteket. er det bruksanvisning? det er jo på magen, triceps, biceps og mellom skulderblada etter som jeg har fortstått det riktigt. men alså, må man ikke regne ut dette, hvordan gjør man?
Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:
takk takk![]()
Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:
Jeg syntes personlig 6% blir litt i det minste laget for en dame, på 9-10% er det pent.
(se eks på de fitnessjentene i svenske gladiatoren, de er ikke for rippa)
Kay
jeg har nå bestilt sånn klype..
okey, da har jeg fått målt de stedene jeg får målt selv.
suprailac:7
abdominal:10
lår:13
og så skal jeg bare legge disse sammen og dele på 3??
Hmmm, jeg skal visst ligge på rundt 7-8% ifølge min klype.... det kan jo ikke stemme, for de fitnessfolka er SINNSYKT mye mer ripped enn meg, jeg har jo SÅ VIDT sixpack! (ikke alle rutene er synlig)