Viser resultatene 1 til 21 av 21

Tråd: fitnessentre for barn

Medlem tjah sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    23

fitnessentre for barn

mange har forskjellige meninger om når barn skal begynne å trene noe annet enn fotball og andre ballspill..
    hva synes dere om dette? ville du latt ungen din trene på et sånt senter hvis det kom til Norge?

http://www.motion-online.dk/sundhed_...tre_for_boern/

Banned Twinflower sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Nå er ikke jeg noen fysioterapeut, men jeg har fått inn med morsmelken at man ikke skal trene (tunge) vekter før man er ferdig utvokst.
    Pappa har minnet meg på dette ørten ganger siden han fikk problemer med knær og rygg pga vektløfting i 15års-aldern.

Men på en annen side er det bedre å holde barna i noen lunde form fremfor å se de råtne eller ese opp til noen dipslikkende valkeberg forran tv'en.

Men bottom line er at jeg ikke synes barn og vektløfting går hånd i hånd.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg mener at et aktivitets senter for unger er perfekt. Kanskje treningstudioer burde ha det istedefor et barnepass med et tv og noen byggeklosser? Men det er viktig som det står på slutten av den siden:

Jeg er bekymret for, at andre vil se det her som en total blåstempling af børns brug af fitnesscentre og vil udnytte det til en nem udvidelse af kundegruppen uden at bruge penge på særligt udstyr og ekstra specialuddannet personale. Fitnesscentre for børn er en rigtig god ide, men kun hvis det bliver gjort med kvalitet og indsigt.

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Jeg syntes det er en bra ide, men det burde taes hensyn til at det er unger. Det burde være trenere der som viste rett\galt og passet på, på lik linje som det er det i gymmen på skoler
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Superior newbie jess mAn sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    22
    Tror at barna hadde blitt fortere lei et treningssenter enn et fotballag med mange kompiser. For når de drar på fotball cupper og kamper skaper laget et samhold som de ikke hadde fått i et treningsstudio.

Eller?
    "Working Hard beats great talent, when great talent fails to work hard"

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Disse senterene burde heller vært en gedigen "lekeplass", med tau,trampoliner,tjukkasmadrasser,klatrestolper og mye annet gøye saker og utstyr som krevde fysisk bevegelse, ikke lego og slikt "hjernetrim"piss. Når jeg var ung,bank i bordet, så var det klatring i trær,politi og røver,gjemsel osv. Var akkurat tidsnok å være barn før nintendoen kom . Tror barn har bedre av slik fysisk aktivitet som trener opp den motoriske evnen,ballanse,koordinasjon osv enn regelrett vektløfting.
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Superior newbie jess mAn sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av wannabeROCKY
    Disse senterene burde heller vært en gedigen "lekeplass", med tau,trampoliner,tjukkasmadrasser,klatrestolper og mye annet gøye saker og utstyr som krevde fysisk bevegelse, ikke lego og slikt "hjernetrim"piss. Når jeg var ung,bank i bordet, så var det klatring i trær,politi og røver,gjemsel osv. Var akkurat tidsnok å være barn før nintendoen kom . Tror barn har bedre av slik fysisk aktivitet som trener opp den motoriske evnen,ballanse,koordinasjon osv enn regelrett vektløfting.

Det er jo noe lignende her i Norge, værtfall rundt Bergen. Det heter "Åpen hall" og der kan barna spille fotball, innebandy, klatre i tau, hoppe på trampoline osv osv...
    Det er litt sjeldent, tror det er hver søndag eller annenhver i den lokale idrettshallen.
    "Working Hard beats great talent, when great talent fails to work hard"

Platinum Member Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Med kompetente folk som instruerer og skikkelig utstyr tror jeg det kan være en fin ide, er ikke alle barn som er gla i lag-sport og den slags. Jeg likte det aldri som barn i allefall!
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

Silver Member
    Ble medlem
    01-2005
    -

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av snupp
    Ser man det ja, noen har faktisk realisert ideen
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Medlem tjah sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    23
    jeg synes dette er en genial ide, hvis man personalet som er til stedet hele tiden og går rundt og ser om unga gjør det riktig.. jeg tror dette vil minske en god del skader og problemer som oppstår senere i livet..
    er vel rundt 70-80% av alle ungdommer som klager over at det er et eller annet galt med ryggen og jeg tror dårlig holdning og feil løfteteknikk har MYE med den saken å gjøre... hvis man tidlig lærer riktig løfteteknikk så vil man legge seg til den vanen og løfte riktig resten av livet..

det kan nok være at barn vil bli fort lei av å gå rundt på et sånt senter, men hvis man har personalet som motiverer de og tuller litt med dem(ikke mobber), så de føler seg "som hjemme", så vil de nok fortsette å dra dit..

tror dere et sånt senter kommer til å komme til Norge etterhvert?

Medlem
    Ble medlem
    08-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av wannabeROCKY
    Tror også at barn har mye bedre av dette enn å løfte vekter fra de er små. Tror uansett ikke barn vil like regelrett vektløfting. Du skulle i hvertfall ikke klart å få meg med på det da jeg var mindre. Barn vil nok mye heller klarte, hoppe på tjukkas, trampoliner osv... Tror nå jeg

Kliss nytt medlem Yawa sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    24
    Vel, jeg for min del har ikke noe imot et sånt senter. det er ingen som kan påstå noe annet enn at det er sundt å holde kroppen i form, men man må jo jobbe seg oppover ettersom kroppen utvikler seg. Og på et sånt senter regner man jo med at det er fagkyndige folk som jobber. Så detter er jo bare forsovidt bare positivt da, men som alt annet har det sikkert sine ulemper som at det ikke er sundt for musklaturen og benbygningen i kroppen å starte for tidlig. så man kan jo si at dett er er både/og.

Konkluksjon:
    Et treningssenter for barn er ikke noen dum idé, man må bare passe på at det går riktig for seg. Hvis det holder seg til uttøying og samme bevegelser som når man trener (uten noen form for "motstand", er det på en måte en forberedelse til et god start i fremtiden.

MVH
    Thomas

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    vi må bare spørre oss, er det dette vi ønsker? skal trenings sentere bli like sentralt i våres liv som skole og utdanning? vil vi virkelig dette? send barna ut i skauen, det er gratis, lærerikt, trigger hjernen til å tenke kreativt og herdene.

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    24
    Vel, kan er enig med deg der PeterSQRM, om at det er MYE sunner å sende barna ut i naturen. Men tror ikke at noen treningsenter kommer til å komme på samme nivå som skole og utdanning, det er ikke på langt nær det nivået idag for voksne engang, i sin store helhet vel å merke. men som tjah sier:
    Sitat Opprinnelig skrevet av tjah
    ...alle ungdommer som klager over at det er et eller annet galt med ryggen og jeg tror dårlig holdning og feil løfteteknikk har MYE med den saken å gjøre... hvis man tidlig lærer riktig løfteteknikk så vil man legge seg til den vanen og løfte riktig resten av livet..
    Er vel noe av det samme jeg sier:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Yawa
    ...forberedelse til et god start i fremtiden
    Kommer helt ann på øyet som ser. Hehee
    Jeg er hvertfall positiv til dette

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    http://www.panattasport.com/prodotti...g&numbottone=7

er flere som har tenkt på trening for barn

Medlem cron sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    36
    Nei overhodet ikke!!!

Den aller beste treningen for barn er faktisk klatring..dette er lek,styrke og vanvittig bra motorisk trening.

Det er faktisk farlig for en uutviklet barnekropp å trene vekter.Barn skal leke inn motorikk og fysiskstyrke via noe som er naturlig for kroppen dems.Ingenting kommer nærmere barnas egen lek i gata,skog og mark enn nettopp klatring.Så nå venter vi bare på at minsten her hjemme skal bli gammel nok så skal vi hive oss alle sammen i klatreveggen!!

Tone:-))

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    24

SV: fitnessentre for barn

Sitat Opprinnelig skrevet av cron
    Nei overhodet ikke!!!

Den aller beste treningen for barn er faktisk klatring..dette er lek,styrke og vanvittig bra motorisk trening.

Det er faktisk farlig for en uutviklet barnekropp å trene vekter.Barn skal leke inn motorikk og fysiskstyrke via noe som er naturlig for kroppen dems.Ingenting kommer nærmere barnas egen lek i gata,skog og mark enn nettopp klatring.Så nå venter vi bare på at minsten her hjemme skal bli gammel nok så skal vi hive oss alle sammen i klatreveggen!!

Tone:-))
    Kan ikke si deg imot der Tone, men for min del er det ikke snakk om å trene med vekter eller noen form for "motstand", fra min side tenkte jeg nok mere på det å lære seg teknikkene, øvelsene etc. Rygg er jo noe av det viktigste i omtrendt hele kroppen, så hvorfor ikke lære barna å ta noen rygg øvelser (uten motstand) men rett og slett bare i løse lufta. Fordelen er jo at det er fagfolk som kan se til at det går riktig for seg.

Og dette kan man vel ikke si er farlig på noen måte, og i tilleg er det jo et alternativ om de skulle være fryktlig dårlig vær ute, flere dager på rad. Da kan det jo bli settet opp en klatrevegg inne, noe som er bare genialt. Et treningsenter trenger ikke bety direkte "trening" men også andre godt fysiske aktiviteter for barn også. Det sies jo idag at "ungdommen" blir bare slappere og slappere. Så dette er jo et forebyggende tiltak.

Fortsatt for "Fitnessenter for barn"

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Er det bare jeg som ikke ser unger leke ut lengre? Motargumentene jeg leser er at "barnas leking er best" eller "send de en tur i skogen". Dagen unger er i mindre og mindre fysisk aktivitet, det er ikke å komme unna. Gymtimene blir redusert, og data og tv tar over mestparten av fritiden deres.

Styrketrening og motorikk trening er IKKE skadelig for veksten så lenge man holder belastningen lav. Det er ingen som snakker om maksløft og tunge knebøy her. men maskiner og øvelser spesiellt konstruert for barn og deres behov.

Jeg personlig ser ingenting annet en positivt med dette. Det er tross alt snakk om et tilbud for ungene til aktive foreldre. Slik at visst mor vill på en MageRumpeLår time så kan hun ta med seg sønnen sin på barneparkeringen. Og istedefor at han sitter og ser på tv så beveger han seg og får utfolde seg på en måte han ikke får gjøre ellers.

Medlem FiXXXer sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Tja, det kan jo være en idé for noen, men jeg ville tatt det som et personlig nederlag hvis jeg måtte sende ungene mine på et treningsstudio for at de skulle bevege kroppene sine. Da jeg var ung (mimre, mimre), som faktisk ikke er lenge siden, spilte vi fotball, lekte boksen går, gikk på slang, løp, syklet, dreiv med barnslig faenskap, akte, sto på ski, hoppet på ski, bygde snømenn, kastet snøball (særlig i lårene på jenter - dritgøy) osv. Da var stort sett alle ungene i nabolaget ute på ettermiddagene/kveldene (etter lekser, selvsagt ). Hvorfor ikke dagens unger skal gjøre dette, er for meg ubegripelig.

Superior newbie -MinoTaurO sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    26
    Synes dette var en veldig dårlig ide, ikke for å være frekk ellerno, men hvis ikke ungene vil ut å leke hva i alle dager får deg til å tro at de vil gå på trenings center ? Spessielt når de ikke kan bygge muskler der, noe som 95% av guttene som går på trenings center går der for

Ville heller satset på å få ungene mine interesert i andre ting, basket ball, fotball osv..

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.