Viser resultatene 1 til 34 av 34

Tråd: Flatere mage...

\,,/ d(^_^)b \,,/ Carlsentassen sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24

Flatere mage...

hva vil dere si er den beste måten å få flatere mage på? sliter med å få fast mage.. muskulaturen er under der, men har litt mye fett som dekker de til.. noen forslag?
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

I've Allways Been Crazy, But It's Kept Me From Going Insane! My Name... Is Psycho!

Siempre he sido loca, pero es de ir me mantuvieron loco! Mi Nombre ... Psycho!

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

Lever LIVE som bodybilder Iron-Kim sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Jeg kjører 10 speedsets med hantelcurl, 3 ganger i uke. Funker bra.
    -Kropps bygger på heltid, IKKE deltid.
    -Har KUN muskelbilder på facebook. har ikke stort annet å vise til.
    -Trener HARDT, annen hver dag.
    -Lar blodet BLØ på trening.
    -1 kg kylling, HVER dag.
    -Har janteloven i PWO-shaken.
    -37% ren.

The list!

Big Boy

Mitt bidrag.

Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24
    :error:
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

I've Allways Been Crazy, But It's Kept Me From Going Insane! My Name... Is Psycho!

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Det vil jo være fettprosenten din som er avgjørende da. Det nytter heller ikke å "soneslanke", så du må nok hoppe på en liten diett, evt kjøre mer kardio.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av FV Vis post
    Det vil jo være fettprosenten din som er avgjørende da. Det nytter heller ikke å "soneslanke", så du må nok hoppe på en liten diett, evt kjøre mer kardio.
    kardio, hva var det igjen? utholdenhet er det ikke? hehe, husker ikke.. men en liten diett vil sikkert ikke skade denne kroppen her nei..
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Carlsentassen Vis post
    kardio, hva var det igjen? utholdenhet er det ikke? hehe, husker ikke.. men en liten diett vil sikkert ikke skade denne kroppen her nei..
    C - Close
    a -assisted
    r -rapid
    d -dumbell
    i -interval
    o -olympicsquat
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

hobbykropp "ooo" sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    27
    er mange forskjellige måter å kjøre kardio på, du får få en pt på sats til å vise deg

hehe, men det hjelper ikke stort med kardio om man spiser drit..
    Sitat Opprinnelig skrevet av Padlern Vis post
    De i klassen som trener og hører på hip hop ligger alle på 40 i benken.

Psychosocial Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Har du prøvd med hammer?

Maten er kluet uansett hva målet er innen trening.

Ellersk an du prøve en øvelse der du puster ut all luft for så holde pusten før du trekker inn igjen og samtidig trekke inn magen og holde i 10-20 sekunder. Gjenta 3 ganger.
    Fryktelig ubehagelig, men magen blir flatere.
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

kadrio er tingen..

du må nok trene litt kardio.. og selvfølgelig spise bra.. og unngå raske karbohydrater (ikke etter trening da..da er det jo nødvendig), fordi det fører til økt insulinproduksjon som gjør at fettet lagres spesielt på magen.. merker ihvertfall selv at det er mindre fett på magen i sykkelperioden enn ellers.. får six-pack lignende mage mot slutten av sesongen, og det er da uten å ha trent med hennsikt om "fin mage"..

prøv litt sykling da.. drit kjekt
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post
    du må nok trene litt kardio.. og selvfølgelig spise bra.. og unngå raske karbohydrater (ikke etter trening da..da er det jo nødvendig), fordi det fører til økt insulinproduksjon som gjør at fettet lagres spesielt på magen.. merker ihvertfall selv at det er mindre fett på magen i sykkelperioden enn ellers.. får six-pack lignende mage mot slutten av sesongen, og det er da uten å ha trent med hennsikt om "fin mage"..

prøv litt sykling da.. drit kjekt
    Et spørsmål.
    Lagres raske karbohydrater spesielt på magen ?

Og at du får flatere mage i sykkelsesongen kan jo ha noe med at du faktisk sykler og da forbrenner mer enn du eventuelt gjør nå siden du kanskje ikke trener like mye.
    En blanding mellom godt kosthold og trening er jo selvfølgelig det beste

Hakuna Matata

Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24
    merker det at det er kostholdet jeg virkelig m&#229; f&#229; orden p&#229;.. men det er jo s&#229; vanskelig &#229; begynne >_< men er p&#229; tide ^^ hmm, noen som vet om noen dietter, eller gode spisevaner de vil foresl&#229;? noe sundt og godt gjerne
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    merker det at det er kostholdet jeg virkelig m&#229; f&#229; orden p&#229;.. men det er jo s&#229; vanskelig &#229; begynne >_< men er p&#229; tide ^^ hmm, noen som vet om noen dietter, eller gode spisevaner de vil foresl&#229;? noe sundt og godt gjerne
    Flatere mage = lavere fettprosent. Simple as that.

M&#229; du skrive s&#229;nne smileyer hele tiden? Er s&#229; umenneskelig irriterende. Feks; >_<, ^_^, ^^, :P osv

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baliba Vis post
    Et spørsmål.
    Lagres raske karbohydrater spesielt på magen ?

Og at du får flatere mage i sykkelsesongen kan jo ha noe med at du faktisk sykler og da forbrenner mer enn du eventuelt gjør nå siden du kanskje ikke trener like mye.
    En blanding mellom godt kosthold og trening er jo selvfølgelig det beste
    Raske carbs lagres nok ikke spesiellt på magen, men dersom en person, spesiellt jenter, lagrer veldig mye av fettet på magen, kan det tyde på et insulinproblem. Altså, hun bør kjøre et kosthold med mindre karbohydrater. Har hun ekstremt mye fett på hofter og lår, kan det tyde på et østrogenproblem. Mulig at p-piller spiller inn her.
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av fowler Vis post
    Raske carbs lagres nok ikke spesiellt på magen, men dersom en person, spesiellt jenter, lagrer veldig mye av fettet på magen, kan det tyde på et insulinproblem. Altså, hun bør kjøre et kosthold med mindre karbohydrater. Har hun ekstremt mye fett på hofter og lår, kan det tyde på et østrogenproblem. Mulig at p-piller spiller inn her.
    Når vi først er inne på temaet.
    Er en del småting jeg ikke helt husker hvordan fungerte.

Mener å huske å blitt fortalt at karbs hadde en tendens til å bli lagret bestemte på enten overkropp eller underkropp, mens fett ble lagret da på motsatt...?

Og hvordan forklares ølmage syndromet igjen? Mange med relativt slanke normale hofter,rumpe lår og ellers normal overkropp men en brutalt utstikkende mage.
    Også detet med den "hjerteformede" bakenden hadde gjerne en bestemt forklaring?
    Irriterer meg at jeg har glemt dette for sånt er intressesant å kunne.

Hakuna Matata

Smisch!! Cordura sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av slogum Vis post
    Flatere mage = lavere fettprosent. Simple as that.

Må du skrive sånne smileyer hele tiden? Er så umenneskelig irriterende. Feks; >_<, ^_^, ^^, :P osv
    Ahhh...er det smileys det der...*blond*
    Kul igjen..

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11

Mener å huske å blitt fortalt at karbs hadde en tendens til å bli lagret bestemte på enten overkropp eller underkropp, mens fett ble lagret da på motsatt...?

Og hvordan forklares ølmage syndromet igjen? Mange med relativt slanke normale hofter,rumpe lår og ellers normal overkropp men en brutalt utstikkende mage.
    Fett/karbs på overkropp/underkropp har jeg ikke hørt noe om.
    Øl har jo en tendens til å øke nivåene av kvinnelig kjønnshormon i menn, derav pæreformen de ofte får.

Hjerteformen på baken, har jeg ikke peiling på
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Der er nok mulig at vi er forskjellig genetisk disponert hvor vi lagrer mest fett.
    Men som fowler nevner så spiller jo andre ting inn også.
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Det var nemlig et par slike artig ting vi lærte om på AFPT som jeg dessverre ikke husker. Men muligens det er et par andre "studenter" derfra her inne som husker det ?
    I værste fall skal jeg der på kurs i februar og kan spørre da eller sende mail, hehe.

Hakuna Matata

hobbykropp "ooo" sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    27
    merker det at det er kostholdet jeg virkelig må få orden på.. men det er jo så vanskelig å begynne >_< men er på tide ^^ hmm, noen som vet om noen dietter, eller gode spisevaner de vil foreslå? noe sundt og godt gjerne

Trenger hjelp. Karma blir utdelt for bra svar.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Padlern Vis post
    De i klassen som trener og hører på hip hop ligger alle på 40 i benken.

Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24
    var faktisk inne og leste p&#229; den n&#229;.. postet om diett, f&#248;r jeg gikk inn p&#229; Diett-tr&#229;den.. men cheers =)
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    var faktisk inne og leste på den nå.. postet om diett, før jeg gikk inn på Diett-tråden.. men cheers =)
    Nå har du muligens lest det allerede hvis du har lest litt rundt, men kan jo uanset paste inn noen korte tips jeg rablet ned til en annen i sted:

Kostholdstips :

Hva man ønsker å oppnå vil variere type tips man skal gi om kosthold, men noen grunntips kan være greit uansett.

Protein er er veldig viktig å få i seg, og ofte undervurdert av mange.

Gode kilder til protein : Kylling, kjøtt, fisk, melk, ost, egg.

Fett er også viktig å få i seg, da først og fremst umettet og flerumettet fett.

Gode kilder til fett : Fisk, diverse olje som olivenolje, rapsolje, selolje etc. Nøtter da helst de som er ubehandlet inneholder sundt fett, feks mandler.

Karbohydrater er en enkel og god energikilde og kan enkelt deles inn i 2 typer, raske og trege. Karbohydratinntaket bør helst bestå trege.

Gode kildertil trege karbohydrater : Pasta og ris ( helst med lengre koketid og ikke feks hurtigris ), grovt brød, havregryn.

Grønnsaker og frukt er også viktig å spise, men dessverre som regel nedprioritert. Viktig å få i seg diverse vitaminer og mineraler som man får gjennom frukt og grønt!

Grønnsaker : salat, agurk, paprika, brokkoli, tomat ...etc..

Frukt : Banan, eple, appelsin, pære ... etc...

Hakuna Matata

Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24
    flotters! takker kompis =)
    hva er det som best&#229;r av raske karbs egentlig?
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    flotters! takker kompis =)
    hva er det som består av raske karbs egentlig?
    Masse rart med sukker på Bokstavelig talt...

sukker, kaker, kjeks, smågodt, hamburgerbrød, loff er crap raske karbs

frukt er bedre alternativ til raske karbs, druer feks er fint til etter trening, eller juice.

Hakuna Matata

Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24
    fruktjuice uten tilsatt sukker g&#229;r jeg ut ifra da

str&#229;lende, da blir det en sunn jul p&#229; meg i &#229;r
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

Silver Member
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24

Hmm.. Sånn som jeg mener å huske det var menn stort sett "programmert" til å lagre fett rundt magen, og ryggen, mens kvinner lagrer det (mest) på sete, lår og armer, samt nederst på magen. Men samtidig finnes det jo mer enn nok eksempler på kvinner med tynne lår, tynne armer og likevel mage nok til to. Espen nevnte ikke noe til oss om det var noen spesielle matvarer som ble lagret på spesielle steder. Men du kan jo sende ham en mail å spørre
    When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.

Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av ZtateX Vis post
    Hmm.. Sånn som jeg mener å huske det var menn stort sett "programmert" til å lagre fett rundt magen, og ryggen, mens kvinner lagrer det (mest) på sete, lår og armer, samt nederst på magen. Men samtidig finnes det jo mer enn nok eksempler på kvinner med tynne lår, tynne armer og likevel mage nok til to. Espen nevnte ikke noe til oss om det var noen spesielle matvarer som ble lagret på spesielle steder. Men du kan jo sende ham en mail å spørre
    Okok. Akkurat det med fettlagring i forhold til karbs og fett var det en venn av meg som fortalte meg at han hadde hørt på NIH tror jeg. Skal høre med han når jeg kommer hjem....

Hakuna Matata

Gold Member aion sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kim Falch Vis post
    Jeg kj&#248;rer 10 speedsets med hantelcurl, 3 ganger i uke. Funker bra.
    hahah, forbanna IF diett, hopper lett over p&#229; denne
    Sitat Opprinnelig skrevet av Alex_92
    Jeg er 15 år, har stil og liker biler. Klart jeg liker rap og hip/hop!

Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24
    4stk weetabix per m&#229;ltid, med lettmelk
    kyllingfilet med ris

frukt&gr&#248;nt + n&#248;tter

det jeg kom frem i hodet mitt til &#229; kunne v&#230;re en god diett.. noen innvendinger p&#229; det, eller h&#248;rtes det greit ut?
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Du er 177h&#248;y og 76kilo det tilsvarer vel at jeg p&#229; mine 171cm skulle v&#230;rt 70kilo for &#229; v&#230;re like slank som deg og da hadde jeg hatt ekstremt tynn midje s&#229; jeg tror ikke det kan v&#230;re s&#229; voldsomt mye mave du har.
    Kanskje en id&#232; &#229; slappe av med dette til etter nytt&#229;r , det er uansett d&#248;df&#248;dt for de fleste &#229; starte noe slankeprosjekt rett f&#248;r julaften.

Har du en fast kostplan eller spiser du uten kontroll ?
    Trener du vekter mange dager i uken , hvor lange &#248;kter ?

Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24
    spiser uten kontroll, men passer p&#229; &#229; bare spise sundt, s&#229; langt jeg klarer =p
    trener vekter 4 dager i uken, og g&#229;r vel fra 45min til 1t25min, kommer ann p&#229; hvilken dag det er.. har ikke stor mage, men i mine &#248;yne for stor, liten "pl&#248;se" om du vil, nederst p&#229; magen, og en anelse til h&#229;ndtak..

for meg &#229; starte no slankeprosjekt f&#248;r jul er ikke no problem fors&#229;vidt.. har klart &#229; holde meg unna sjokolade i snart 5&#229;r, s&#229; litt julemat er nok ikke s&#229; altfor store problemet...
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Kan du ikke bare spise s&#229;nn som f&#248;r og legge inn 3-4 joggeturer i uken s&#229; skal du se at det skjer ting. Er igrunn ikke verre enn det.

Bronse Member
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    Ikke sats joggeturer. Kj&#248;r p&#229; med tung(!) styrketrening, (alts&#229; base&#248;velser, supersett, ikke bicepscurl og sit-ups), spis bra mat. (mye prots, en del fett(sunne fettsyrer, omega 3 osv) og lite karbo. Kj&#248;r noen korte intensive intervall&#248;kter om du vil. Ellers enn det, bare pr&#248;v &#229; beveg deg mer (NEPA). Litt jogging, rask gange, fotball, husarbeid whatever. Bare ikke overdriv aerob aktivitet (med mindre m&#229;let er &#229; bli l&#248;per, syklist eller liknende)

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Jeg anbefaler slededraging og slededytting
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Bronse Member
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    Funker bra det og. Det blir jo HIIT til det grader.Det er ikke akkurat s&#229; lett &#229; holde slededytting i "fettforbrenningssonen"... Hehe

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.