Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Flyes!

Registered User zkur sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    26

Question Flyes!

Jeg har trent i en god stud nå, noe jeg har lagt merke til er at folk har en veldig forskjellig måte å kjøre flyes på. Noen har nesten strake armer mens andre har nesten 100 grader bøy.

Hvilken måte er den mest optimale for å bygge mest mulig, med stor eller liten bøy i albueleddet? Selv har jeg funnet ut at jeg kan ha mye mer vekt på når jeg trener med stor bøy i albue leddet, og er det ikke slik at jo tyngre man klarer jo bedre vil man presse muskene (selvfølgelig med riktig teknikk)?
    :svak:

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    om du kjører flyes strake armer, strict.. skal det godt gjøres å kunne øke raskt opp til tunge vekter.. det sier seg selv at ledd og sener i en slik stilling ikke kan bære alt for tunge vekter.. ville kjørt noe lignende arnold på pumping iron. vri vektene litt skrått innover og kjør ikke helt opp men strekk dypt ned med en del bøy i armene..

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Kjør med en liten bøy for å avlaste albuene og for å få kjørt ytre del av muskelbanen mest mulig.

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Gå på gymmet og gjør øvelsen heiiiiiiilt 100% så ser du kor mange kilo du klare. Den øvelsen er konge men meget tung viss du gjør den skikkelig, ikke kjør heilt straighte armer, det er ikke godt for ledd, og når det gjelder belastning er ikke sikker på om det stemmer men har forstått det slik at har du 2 kilo's belastning i hendene på strake armer har du 12 kilo på skulder, kjør flyes med 24 kilo i hendene og sum up, sikkert ikke så godt med 144 kilo belastning på strake skuldrer.
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Medlem supaboy sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    24
    Jeg synes at det er bedre å bøye albuene litt ja. Kjenner liksom at det tar i brystet. Og som sagt ovenfor så er det ikke bra for ledd å ikke bøye albuene i det hele tatt.
    Veien til suksess er en stige. Man klatrer ikke opp med hendene i lomma :)

www.kalibergym.no Hightower sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Liten bøy i albuene,skulderbladene skikkelig nedi benken. Kan være en skikkelig power øvelse. Etter å ha kjørt noen andre øvelser på bryst kan jeg godt avslutte økta med 39-45kg hantler i denne øvelsen med ganske strake armer med liten svikt. Foretrekker 8reps+ på denne. Kjører ofte bare 1sett på denne til failure +2-3forced.
    "Eat more women!! They are high in protein :) "

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    helt enig i ht her. en knall god øvelse som ikke er en av de virkelig tunge øvelsene... fin å avslutte økten med. jeg kjører alltid 2 sett som avslutning på bryst økta med 25-27.5kg hantler med svikt. skal jeg kjøre strak må jeg ned på 18kg

39-45 er monstervekter... :svak:

Lignende tråder

1. Ørsting på vei...
    By Ørsting in forum Trenings / kostdagbok
    Svar: 2226
    Nyeste innlegg: 08-11-10, 21:36
  2. Fotball. Bedre kondisjon?
    By mandal22 in forum Kampsport og annen sport
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 09-12-09, 09:39
  3. Flyes i decline?
    By xxS in forum Trening