Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: for få sett??

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27

for få sett??

Ser at "alle" som legger ut programmene sine her kjører MANGE flere sett enn meg. Slik trener jeg:
    Økt 1:
    Rygg-6 sett
    Biceps-4 sett

Økt 2:
    Lår/Legg-7 sett
    Mage-4sett

Økt 3:
    Bryst-6sett
    Triceps-4sett
    Skuldre-4sett

Blir dette for lite?

PS: har trent seriøst i ca. 1 år, og føler at jeg klarer å ta ut mye på de settene jeg tar (her ikke så mye mer å gi på den enkelte muskelen), og jeg er redd at viss jeg skal trene lengre blir raskere "lei".

Bronse Member
    Ble medlem
    03-2002
    Synes det ser veldig greit ut jeg. Kanskje litt mye på biceps og triceps. Kunne sikkert lagt til et sett eller to på lår og rygg.
    No brain, no gain.

Medlem
    Ble medlem
    07-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sikko
    Kanskje litt mye på biceps og triceps.
    :!!!:
    hvor mange sett kjører du på biceps/triceps og hvor store armer har du ?
    Protein monsteret: Level - 99

Medlem
    Ble medlem
    12-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sikko
    Synes det ser veldig greit ut jeg. Kanskje litt mye på biceps og triceps. Kunne sikkert lagt til et sett eller to på lår og rygg.
    4 sett på biceps og triceps kan ikke være for mye.. virker som omtrent alle her er utrolig redd for å bli overtrent. Du kan godt kjøre mer enn 4 sett uten å bli overtrent.. Gjør det som funker best for deg selv, med variasjon.

Medlem
    Ble medlem
    05-2002
    bryst,rygg og lår/legger,må definitivt ha flere sett,tror ikke du skal være så redd for overtrening om du kjører 9-10 sett på bryst,9-10 sett rygg og 10 sett på beina.
    Dette er alle store muskelgrupper og derfor mener jeg de trenger mer arbeid for å få tilstrekkelig med stimulering.

-=Thunder=-

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    har sagt det før, og jeg sier det igjen.
    variasjon ern økkelen. kjør lite sett nå du, og så på neste splitt så kjører du mer.

jeg har f.eks 5 sett på biceps nå. men på neste splitt blir det 10..variasjon.

Silver Member Satriani sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    har 11 sett på bicep jeg men det er jo for det meste pyramide da..
    You are hotter than 92% of men on this site!

Silver Member xray sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    71
    2 her... men så er det jo 3x uka oxo.. (hst)
    :)

Bronse Member
    Ble medlem
    03-2002
    Jeg sier ikke nødvendigvis at 4 sett på bicpes/triceps er for mye, men i forhold til antall sett på rygg/bryst blir det for mye. Først kjører han 6 sett på bryst som garrantert vil belaste triceps i en viss grad. Deretter er det til med 4 sett på triceps. Dvs at triceps blir brukt mer eller mindre i 10 sett mens brystet som er en større muskelgruppe kun blir brukt i 6 sett. Ingen andre som ser hvor feil det blir? Samme prinsipp blir det på rygg/biceps.

Goron: Det er faktisk noe som heter å lære av egne feil. Før kjørte jeg 5, 6 og noen ganger 7 sett på biceps. På rygg derimot brukte jeg bare 5-7 sett. Resultat: Ryggen vokste, biceps sto med eller mindre stille.

Huzky: Du sier overtrening ikke er noe å bry seg om. På vilket grunnlag kommer du med den uttalelsen? Kan du svare meg på disse spørsmålene?
    * Hva er overtrening?
    * Hva skyldes overtrening?
    * Symptomer på overtrening?
    No brain, no gain.

Medlem
    Ble medlem
    03-2002
    Sikko skrev:
    "Dvs at triceps blir brukt mer eller mindre i 10 sett mens brystet som er en større muskelgruppe kun blir brukt i 6 sett"

Den regninga der blitt litt på kanten... Hvis du skulle brukt den regnemetoden får du jo uansett flere sett på triceps enn på bryst..

Medlem
    Ble medlem
    12-2002
    Huzky: Du sier overtrening ikke er noe å bry seg om. På vilket grunnlag kommer du med den uttalelsen? Kan du svare meg på disse spørsmålene?
    * Hva er overtrening?
    * Hva skyldes overtrening?
    * Symptomer på overtrening?[/quote]

Jeg sier selvfølgelig ikke at overtrening ikke er noe å bry seg om. Det jeg sier er at du nødvendigvis ikke behøver å bli overtrent av å kjøre f.eks. 10 sett på biceps/triceps. Dette er veldig individuelt. Om du ikke ser noen fremgang eller resultater i treningen din, da kan dette skyldes overtrening og du bør prøve å skifte rutine/split.

Selv kjører jeg rygg/biceps og bryst/skuldrer/triceps sammen.. Og for meg funker det veldig bra..

Lignende tråder

1. Ønsker progra, 3/4-splitt...
    By Erik--- in forum Trening
    Svar: 3
    Nyeste innlegg: 21-02-05, 14:20
  2. Ryus sin treningsdagbok
    By Smite in forum Trenings / kostdagbok
    Svar: 306
    Nyeste innlegg: 06-02-05, 11:00
  3. Tilbake melding på splitn min plis :)
    By Royb in forum Trening
    Svar: 5
    Nyeste innlegg: 05-12-04, 01:24
  4. Max-OT
    By laban in forum Trening
    Svar: 23
    Nyeste innlegg: 30-05-03, 11:24

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine