Viser resultatene 1 til 32 av 32

Tråd: For mye på biceps?

Banned
    Ble medlem
    10-2006

For mye på biceps?

Det sies at man ikke skal kjøre mer enn 6 sett uken på biceps, direkte. Om en så trener rygg i tillegg, moderat.

Ville dette opplegget føre til overtrening av biceps og evt underarmer eller noen annen muskelgruppe?

Mandag og Fredag:

Rygg

Chins,nedtrekk el

5x5-12

Stangroing,hantelroing, sittende roing el

Myo reps: 11-20+3+3+3+2+2

Biceps

Bicepscurl, Preachercurl el

Enten okklusjonstrening 3x15(reps er ikke så sentralt, men det er okklusjonstrening,trege reps)

evt vanlig i stedet 3x8-12

Underarmer

Alle varianter av omvendt curl

2 x 8-15, okklusjon eller vanlig.

Underarmscurl

3x8-15

?

Vil f.eks omvendt curl gjøre at det regnes som ti sett på biceps i uken i stedet for seks? Så vidt jeg vet går den mye mer på andre deler av armene og spesielt underarmer.

Litt tullete og dedikere så mye til "biceps", men er allikevel interessant. En ting som er sikkert ved trening av denne muskelen, spesielt er at man skal heller trene for lite en for mye. Dette gjelder selvfølgelig alle muskelgrupper, men med understrek når vi snakker om biceps.

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Tja, jeg prøver meg på no nytt. Kjøre opptil 24 sett med direkte bicepstrening i uka. Spennende å se hvordan det går.
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av macho271 Vis post
    Tja, jeg prøver meg på no nytt. Kjøre opptil 24 sett med direkte bicepstrening i uka. Spennende å se hvordan det går.
    Do roids or don't.
    Må jo være noe ala det proffene gjør.

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dick Justice Vis post
    Do roids or don't.
    Må jo være noe ala det proffene gjør.
    Bruker ikke roids nei, hvis det var det du lurte på.
    Begynte å bli lei 3 treninger i uka så kjører på med 5 treninger / 2 split bare for å sjekke hvordan kroppen reagerer på det. Hittil har det igrunn bare vært positivt.

Skal kjøre til 1 sept, hvis jeg ikke er ødelagt innen den tid fortsetter jeg til 1okt.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av macho271 Vis post
    Bruker ikke roids nei, hvis det var det du lurte på.
    Begynte å bli lei 3 treninger i uka så kjører på med 5 treninger / 2 split bare for å sjekke hvordan kroppen reagerer på det. Hittil har det igrunn bare vært positivt.

Skal kjøre til 1 sept, hvis jeg ikke er ødelagt innen den tid fortsetter jeg til 1okt.
    Sa ikke at du gjorde det. Sa bare at 24 sett direkte på biceps i løpet av en uke er mye og vel så det, kanskje selv med bol. Er jo bare en bitteliten muskel.

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    En liten muskel som får mye fokus …

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Min blir aldri noe større...samme størrelse de siste årene. Kun marginalt sterkere i den. Dog mye sterkere i mye annet. Litt rart.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    En liten muskel som får mye fokus …
    Ja, den gjør det.

Er den eneste muskelen jeg trener, som jeg ikke trener for funksjonell styrke.
    Biceps har vel egentlig ikke noe spesielt formål, så lenge den har allmenn styrke uansett.

Det betyr ikke at jeg ikke ser på den som en posør muskel, når vi snakker volum er det artig å trene denne/disse tassen(e).

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Min blir aldri noe større...samme størrelse de siste årene. Kun marginalt sterkere i den. Dog mye sterkere i mye annet. Litt rart.
    Overtrening av et eller annet slag? Eller skal jeg si for mye trening på biceps, overtrening er kanskje hakket mer katabolt.

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sa ikke at du gjorde det. Sa bare at 24 sett direkte på biceps i løpet av en uke er mye og vel så det, kanskje selv med bol. Er jo bare en bitteliten muskel.
    Ble bare litt inspirert av Arnold (encyclopedia of modern bodybuilding) så kjører på litt nå fremover.

-WESTSIDE- burny_ sin avatar
    Ble medlem
    02-2008
    Alder
    21
    Om DU blir overtrent kommer jo ann på myyye:

Mengden mat du får i deg
    Søvnen din
    genene dine
    Hvor mye fysisk arbeid du har utenom treningen
    ++++++

Hva som er nok, og hva som er for mye er jo veldigt inviduelt, og må nesten bare prøves litt frem.
    "Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men. Do not pray for tasks equal to your powers. Pray for powers equal to your tasks. Then the doing of your work shall be no miracle, but you shall be the miracle."

har 20kg biceps Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Syns du virkelig at det er kjekt å trene biceps?
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Ja, den gjør det.

Er den eneste muskelen jeg trener, som jeg ikke trener for funksjonell styrke.
    Biceps har vel egentlig ikke noe spesielt formål, så lenge den har allmenn styrke uansett.

Det betyr ikke at jeg ikke ser på den som en posør muskel, når vi snakker volum er det artig å trene denne/disse tassen(e).
    Nå skal det sies at 24 sett på biceps ikke er så mye når jeg kjører opptil 36 på bryst (max)

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Jeg kjører dogcrap. 1-2 sett i uka direkte på biceps til failure med to restpause-sett hver gang. Synes det fungerer mye bedre enn etthvert volumprogram jeg har prøvd. Både når det gjelder styrke og volum.
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Det Burny legger vekt på ovenfor er selvfølgelig helt sant. Det går på mange forskjellige faktorer, er mer en veiledende mengde for mesteparten, trening og toleranse er selvfølgelig allikevel veldig individuellt.

Macho, Brystet er allikevel noe annet, mye større muskelgruppe, om man skulle gå etter størrelse kunne man jo nesten dobble hvis ikke firedoble mengden, sammenlignet med biceps. Men men.
    Mengdetrening er også gull, tjente mye på det en gang, men helt tydelig at det var akkurat biceps og andre små muskelgrupper som ikke kom noen vei når jeg drev med de oppleggene, mens de store muskelgruppene ble påvirket anabolt.

Slogum: Kjørte også DC en periode, men følte aldri at det var noe for meg, men så er det selvfølgelig slik at man må holde på skikkelig lenge for å dømme et slikt opplegg, og ikke bare noen måneder.
    Det jeg kan se for meg som en kontrast i forhold til mengdetrening er at DC vil få de mindre muskelgruppene til å øke, mens de store kan gå litt treigere, dette er selvfølgelig bare spekulasjoner rundt individuelle reaksjoner(heh). Nesten språkblomst.

Men når du driver med DC får du heftig toleranse, samtidig som det krever optimal utførelse mer enn volumtrening, man må være veldig sikker på hvor failure er osv. Kanskje noe jeg kommer til å prøve igjen, eller en lignende ideologi.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post

Du kan jo evt lese en annen tråd, eller evt finne et forum som ikke handler om trening. Siden det åpenbart ikke er det du har kommet for å diskutere og drøfte.

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Jeg synes faktisk det er litt flaut å trene biceps …

Neste gang jeg lager mitt eget program, blir det ingen isolering av biceps, eller noen andre muskler for den saks skyld.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Vel, flaut er det ikke, men er latterlig med de på gymmet som kommer og tar biceps i en time og deretter drar de. Var jo der selv en gang og. Føler at biceps er litt nedprioritert allikevel, per dags dato for min del, så bestemte meg for å kutte lett ned på rygg for å slenge på bittelitt isolasjon på den lille tassen og. Alle de andre muskelgruppene for min del er jo bedre på de fleste måter, dumt å la det henge etter,selv om målet er maksimal styrke. Det er min mening.

fjeldmann fjeldmann sin avatar
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baronen Vis post
    Nå skal det sies at 24 sett på biceps ikke er så mye når jeg kjører opptil 36 på bryst (max)
    WTF! Hvis du ikke bruker de samme kosttilskuddene som arnold, så bør du ikke trene som han heller.

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av fjeldmann Vis post
    WTF! Hvis du ikke bruker de samme kosttilskuddene som arnold, så bør du ikke trene som han heller.
    Er da moro å prøve?

Gold Member Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Kan vel sikkert funke det hvis han ikke gjør det over tid? F.eks kutte drastisk ned på volumet etter et par måneders tid.

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Vel, flaut er det ikke, men er latterlig med de på gymmet som kommer og tar biceps i en time og deretter drar de. Var jo der selv en gang og. Føler at biceps er litt nedprioritert allikevel, per dags dato for min del, så bestemte meg for å kutte lett ned på rygg for å slenge på bittelitt isolasjon på den lille tassen og. Alle de andre muskelgruppene for min del er jo bedre på de fleste måter, dumt å la det henge etter,selv om målet er maksimal styrke. Det er min mening.
    Hvis målet er maksimal styrke, hvorfor følger du ikke da et styrkeprogram? Du hopper jo bare fra program til program, bytter annehver uke eller oftere. Hvordan skal du da finne ut hva som fungerer?
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

fjeldmann fjeldmann sin avatar
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baronen Vis post
    Er da moro å prøve?
    For all del

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Godfather Vis post
    Hvis målet er maksimal styrke, hvorfor følger du ikke da et styrkeprogram? Du hopper jo bare fra program til program, bytter annehver uke eller oftere. Hvordan skal du da finne ut hva som fungerer?
    Nå er jeg ikke med? Har trent for maksimal styrke omtrent det siste året. Dietmar, Smolov, Sheiko, WSB og OVT som er en krysning. Det jeg mente var bare at biceps trener jeg kun for volum, i ulikhet med alle de andre musklene jeg fokuserer på.

Men har oppdaget at overfokus på biceps kun er negativt for min del. Derfor jeg er redd for å kjøre for mye på den, den vokste best da jeg ikke kjørte noe isolasjon på den, men kun rygg. Det jeg nå har gjort er lettere minsking av fokuset på rygg, og i stedet litt fokus på biceps, men er veldig redd for å overtrene den.

-WESTSIDE- burny_ sin avatar
    Ble medlem
    02-2008
    Alder
    21
    "den vokste best da jeg ikke kjørte noe isolasjon på den,"

Vist den vokser best av det, hva er problemmet da?

if it ain't broke don't fix it
    "Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men. Do not pray for tasks equal to your powers. Pray for powers equal to your tasks. Then the doing of your work shall be no miracle, but you shall be the miracle."

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Problemet var at det virker som kun det innerste hodet utviklet seg, mens det yttereste nesten var blitt mindre. Derfor jeg prøver å kjøre isolasjon og, bare håper ikke at vinningen går i spinningen.

Psychosocial Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Tja, hva med å droppe isålasjon og teste diverse chins varianter, med feks hammer grep osv?
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av fjeldmann Vis post
    For all del
    Skal innrømme at jeg hadde mine tvil selv. Oppgjennom åra har jeg jo lest om restitusjon og shit, men kjøpte encyclopedia of modern bodybuilding som jeg leste igjennom i ferien og som "beginner" program anbefaler Arnold selv at man kjører enten 3 eller 2 splitt (falt på 2splitt da jeg liker det best) som består da av:

A:
    Benk
    Incline benk
    Pullovers

Chins
    Bent over rows
    Deadlift (power exercise)

Squat
    Lunges (kutta ut denne selv pga hater lunges)
    Bakside leg curl
    Calves

og 4 sett av hver med reps 8-12 utenom deadlift hvor man løfter 10reps, 6reps, 4reps.

B:
    barbell clean and press
    heavy upright row (hørt mye dårlig om denne øvelsen så byttan ut)
    dubbel latraise
    push press (power exercise) 6,4,2

Stiffe legged deadlift (pe) 10 ,6 ,4
    Good mornings (pe) 10, 6, 4

barbell bicepscurl
    dumbbell curl
    triceps extension
    franskpress

wrist curl
    reverse wrist curl.
    4 sett på hver her også.

Blir lange økter, klarer ikke å fulleføre alle helt så tar det jeg priorieter mest der og da.
    Mage kjøres på hver økt uten vekter med begrunnelse av at magen får nok "tung" trening av knebøy, markløft osv.

Arnold skriver også i boka at han foretrekker å trene 6 dager i uka (blir litt for mye for meg så kutta ned til 5).

Er mye her som strider imot byggerlogikken man lærer seg nå for tia, men på en annen side er jo Arnold en av de største og mest profilerte byggerne noensinne eksistert så finner det litt rart at han anbefaler et så heavy program som nybegynnerprogram.

Er flere programmer i boka, neste steg er avansert, som innebærer enda mer og så et program dedikert til konkurranseform.

Jeg tenker sånn at jeg kan likegodt prøve det som alt annet jeg leser, iallefall for en liten periode for å se hvordan kroppen reagerer.
    Føler at jeg har mistet litt mer fett% nå, men det er jo også fordi jeg trener mer.

Skal bli spennende å se hvor lang tid det tar før jeg blir utmattet.

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Hva er tanken bak «power exercises», som går helt ned til 2 og 4 repetisjoner.

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    Hva er tanken bak «power exercises», som går helt ned til 2 og 4 repetisjoner.
    De skaper vistnok en annen "muscle density" enn volum exercises. Aktiverer hvite muskelfibre (hvis jeg ikke husker helt feil).

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baliba Vis post
    Tja, hva med å droppe isålasjon og teste diverse chins varianter, med feks hammer grep osv?
    Prøvde dette i dag, føltes bra, dette burde vel gi biceps mer enn nok juling?

5x10 Hammer Chins
    11+3+3+3+2+2(Myo) Sittende roing

Omvendt curl 2x15(okklusjon)
    Underarmscurl 3x10

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.