Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Forbrenningstrening

Medlem
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    33

Forbrenningstrening

Gang 45min hver morgen før frokost (5 dager i uken). Eller 5-6km jogging 2-3 dager i uken (30min). Hva gir best resultater med tanke på forbrenning? En kombinasjon kanskje?

Har fått med meg noe om muskelsvinn når man jogger. Er det et stort "problem"?

TPK
    TPK er ikke aktiv
    Superior newbie TPK sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    27
    5*45 min rask gange brenner så og si samme mengde kalorier som 3*30 min jogging.

Mister nok litt mindre muskler med gange enn jogging, men er andre faktorer og som spiller inn, f.eks. kosthold.

Bronse Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jiberish
    Gang 45min hver morgen før frokost (5 dager i uken). Eller 5-6km jogging 2-3 dager i uken (30min). Hva gir best resultater med tanke på forbrenning? En kombinasjon kanskje?

Har fått med meg noe om muskelsvinn når man jogger. Er det et stort "problem"?
    Jeg liker rask gange best, helst i svak oppoverbakke. Synes derfor det er greit å gjøre det på tredemølle. Jogging sliter mer på kroppen, og sjansen for muskelsvinn vil være større ja.

Bronse Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Kan forresten være smart å hive innpå med noen bcaa kapsler først er du redd for muskeltap.

Medlem
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    33
    Takk for svar!

Hva tror dere om 5*45min gange og 2*30min sykkel? Sykkel fører vel ikke til like stort svinn? Mulig det til og med kan bygge litt?

Bronse Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Takk for svar!

Hva tror dere om 5*45min gange og 2*30min sykkel? Sykkel fører vel ikke til like stort svinn? Mulig det til og med kan bygge litt?
    Tviler på at du greier å bygge så mye muskler med 2*30 min sykkel. Sykkel fungerer jo greit som kardio viss en vil variere litt, men en vil nok forbrenne mer med f.eks rask gange.

Medlem
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    33
    Ja, det var egentlig mest ment som kardio/forbrenning. Jeg kjenner av joggingen i knærne, sykkel er litt snillere.

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Eneste grunnen til at jeg ikke jogger,er for å spare mine knær for den belastningen det innebærer.Det gir ikke noe mer muskelsvinn med feks 30min jogging enn 30min gange.
    I`m to old for this shit!

Bronse Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av cb
    Eneste grunnen til at jeg ikke jogger,er for å spare mine knær for den belastningen det innebærer.Det gir ikke noe mer muskelsvinn med feks 30min jogging enn 30min gange.
    Så du mener at at intensiteten på kardioen har ingenting å si for muskeltap og restutisjon, enda en utfører den på tom mage og er på diett???

Medlem
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    33

Hmm...så da er 30min med jogging mer for pengene med samme svinn. Eneste ulempen er belastning?

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mr.Tynnfeit
    Så du mener at at intensiteten på kardioen har ingenting å si for muskeltap og restutisjon, enda en utfører den på tom mage og er på diett???

Over korte perioder:Nei.

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Hmm...så da er 30min med jogging mer for pengene med samme svinn. Eneste ulempen er belastning?
    Ulempen er belasting på knær evt.

Medlem
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    33
    Takk

Bronse Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Over korte perioder:Nei.
    Det stemmer ikke overens med mine erfaringer ihvertfall.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.