Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Forming av musklen, en myte...?

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003

Forming av musklen, en myte...?

Det første jeg lærte på gymmet mitt var:

1. For å bygge nederdelen av brystet må jeg bruke decline, for å bygge midtre delene må jeg bruke flat benk, for å bygge øvre delen må jeg bruke incline benk, for å bygge sidene må jeg bruke flyes.

2. For å bygge peak på bicepsen må jeg bruker preacher curl og hammer curl, for å bygge breddee må jeg bruke alternate curls, for å bygge masse må jeg bruke stangcurl, for å bygge det lille hodet på toppen av bicepsen (som i grunnen ikke finnes, men eksisterer i sats-anatomien) må jeg bruke cabel-preacher-curls.

3. For å bygge bredde på ryggen må jeg bruke nedtrekk, for å bygge tykkelse på ryggen må jeg be til gud.

4. For å bygge en bra overkropp må jeg IKKE bruke noen som helst ben øvelser, små ben er tross alt stor overkropp!

------

Jeg vet at dere har hørt slikt i fra tid til annen, men jeg lurer bare på hvor reelt det er? Går det ann å påvirke formen på brystet, ved å bruke forskjellige øvelser? Kan en bestemme hvordan bicepsen skal se ut, ved å bruke de "riktige" øvelsene. Jeg vet at det er genetisk bestemt hvordan musklen vil se ut (i store trekk), men kan forskjellige øvelser påvirke den formen?

------

edit: holdt på å glemme at:
    1-6 repps bygger masse
    10++ repps markerer musklene

Superior newbie Spare sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    35
    Min mening er at det er veldig lite en kan gjør med øvelser for å forme musklene.
    F.eks to eneggede tvillinger. En trener skråbenk i 5 år den andre flatbenk i 5 år, hadde vært intressant å se om det hadde blitt forskjell, marginal vil jeg tro men...
    Vet jo at proffe byggere stadig prøve å gjøre små endringer med øvevlsesvalg så de mener tydligvis det går

Spare

Medlem
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    25
    http://www.idrettsforumet.no/viewtopic.php?t=5153
    Mens sana in corpore sano
    Juvenalis

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Myter er riktig ord ja.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2003
    Å forme en muskel går ikke.. men vi må huske på at noen muskelgrupper er ganske store, og det med at øvre bryst tar mer i skrå benkpress tror ihvertfal jeg på.

http://www.angelfire.com/ego/gethuge/angular_muscle.html

Interessant link.. hva som er riktig er dog ikke lett å si.

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av morgenstund
    Å forme en muskel går ikke.. men vi må huske på at noen muskelgrupper er ganske store, og det med at øvre bryst tar mer i skrå benkpress tror ihvertfal jeg på.

http://www.angelfire.com/ego/gethuge/angular_muscle.html

Interessant link.. hva som er riktig er dog ikke lett å si.
    Høres veldig riktig ut for min del...
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Medlem
    Ble medlem
    08-2002
    hmm

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2003

Re: Forming av musklen, en myte...?

Sitat Opprinnelig skrevet av PeterSQRM
    4. For å bygge en bra overkropp må jeg IKKE bruke noen som helst ben øvelser, små ben er tross alt stor overkropp!
    Hvem faen har sagt noe så teit?? Ved å ta basisøvelsene som knebøy, markløft, andre beinøvelser øker du produksjonen av testosteron som også hjelper å gi større overkropp. Du MÅ jo trene beina... Det er jo nesten viktigst!!
    Jeg kan love deg at hvis du bruker en dag i uken på å trene bein (trenger ikke å trene for masse, MEN TREN DEM) så vil du oppnå mye bedre resultater.

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    var virkelig sarkasme om jeg har forstått petern rett hehe. Eller "ironi" som noen kaller det. Det han mente var at fleste parten av SATS instruktørene ikke holder akkurat noe "kroppsbygger" kurs

Medlem siggen sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    31
    Jeg har også lest at basisøvelser som markløft og knebøy gjør at det skilles ut visse proteiner i ryggraden, som bidrar til bedre aktivering av såkalte "control-units" i musklene, generelt i hele kroppen.
    -Smil til hantlene, og hantlene smiler til deg! :)

Medlem siggen sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    31
    Også hørt at det som skjer når man først begynner å trene, og øker, er ikke at man blir sterkere, men igjen, øker aktiveringsevnen av motoriske enheter i musklene. Antagelig hjelper disse øvelse på utvikle disse evnene ?
    -Smil til hantlene, og hantlene smiler til deg! :)

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Spare
    Min mening er at det er veldig lite en kan gjør med øvelser for å forme musklene.
    F.eks to eneggede tvillinger. En trener skråbenk i 5 år den andre flatbenk i 5 år, hadde vært intressant å se om det hadde blitt forskjell, marginal vil jeg tro men...
    Vet jo at proffe byggere stadig prøve å gjøre små endringer med øvevlsesvalg så de mener tydligvis det går

Spare
    ....? selvfølgelig blir det forskjell på "tvillingene" da! trener du skråbenk så er det helt forskjellig enn "vanlig" benk. ellers hadde det jo ikke hvert vits i å hå skråbenk f.x'el!!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.