Det første jeg lærte på gymmet mitt var:
1. For å bygge nederdelen av brystet må jeg bruke decline, for å bygge midtre delene må jeg bruke flat benk, for å bygge øvre delen må jeg bruke incline benk, for å bygge sidene må jeg bruke flyes.
2. For å bygge peak på bicepsen må jeg bruker preacher curl og hammer curl, for å bygge breddee må jeg bruke alternate curls, for å bygge masse må jeg bruke stangcurl, for å bygge det lille hodet på toppen av bicepsen (som i grunnen ikke finnes, men eksisterer i sats-anatomien) må jeg bruke cabel-preacher-curls.
3. For å bygge bredde på ryggen må jeg bruke nedtrekk, for å bygge tykkelse på ryggen må jeg be til gud.
4. For å bygge en bra overkropp må jeg IKKE bruke noen som helst ben øvelser, små ben er tross alt stor overkropp!
------
Jeg vet at dere har hørt slikt i fra tid til annen, men jeg lurer bare på hvor reelt det er? Går det ann å påvirke formen på brystet, ved å bruke forskjellige øvelser? Kan en bestemme hvordan bicepsen skal se ut, ved å bruke de "riktige" øvelsene. Jeg vet at det er genetisk bestemt hvordan musklen vil se ut (i store trekk), men kan forskjellige øvelser påvirke den formen?
------
edit: holdt på å glemme at:
1-6 repps bygger masse
10++ repps markerer musklene

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat