Viser resultatene 1 til 23 av 23

Tråd: Foroverbøyd roing

Supermod
    Ble medlem
    07-2002

Foroverbøyd roing

God aften.

Har medlemmene noen formening om forskjeller på overhånds og underhåndstak på denne øvelsen. F.eks forskjell i belastning, eventuelle fordeler og/eller ulemper med variasjonene osv.

I såfall hva foretrekker dere?

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Just nu er jeg veldig glad i overhåndsgrep. Den er god.

Supermod
    Ble medlem
    07-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Just nu er jeg veldig glad i overhåndsgrep. Den er god.
    Jeg liker den selv, men har forsøkt å variere med underhåndsgrep også.

En person på mitt fhv treningssted, med styrke og størrelse som tyder på at han vet hva han snakker om, anbefalte for en stund siden underhåndsgrep. Han påsto det tok bedre på ryggen og alt det der.
    Jeg har jo ikke peiling, men siden jeg har litt tid til overs idag, så ville jeg søke etter en second opinion

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tivoli-kroppen Vis post
    Jeg liker den selv, men har forsøkt å variere med underhåndsgrep også.

En person på mitt fhv treningssted, med styrke og størrelse som tyder på at han vet hva han snakker om, anbefalte for en stund siden underhåndsgrep. Han påsto det tok bedre på ryggen og alt det der.
    Jeg har jo ikke peiling, men siden jeg har litt tid til overs idag, så ville jeg søke etter en second opinion
    Den tar bedre hvis du har kjørt overhåndsgrep en stund og så bytter til underhånds. Og så etter en stund tar overhånds bra igjen

Supermod
    Ble medlem
    07-2002
    Den tar bedre hvis du har kjørt overhåndsgrep en stund og så bytter til underhånds. Og så etter en stund tar overhånds bra igjen
    Det har jeg praktisert en stund faktisk, en av grunnene til min nysgjerrighet er nettopp denne erfaringen. Og som alltid så får jeg gode svar

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Jeg syns dessuten det er lettere å holde vekta med overhåndsgrep når det blir litt tungt.

Supermod
    Ble medlem
    07-2002
    Jeg syns dessuten det er lettere å holde vekta med overhåndsgrep når det blir litt tungt.
    Nå er ikke jeg sterk nok til å trene tungt, så den erfaringen kan jeg ikke kommentere, men merker en litt uheldig belastning på håndledda ved underhåndsgrep. Kan være tilfeldig.

Hvor bredt liker du å ha grepet?

Personlig så kjører jeg breiere grep på overhåndsgrep, uten at jeg kan forklare hvorfor.

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tivoli-kroppen Vis post
    Nå er ikke jeg sterk nok til å trene tungt, så den erfaringen kan jeg ikke kommentere, men merker en litt uheldig belastning på håndledda ved underhåndsgrep. Kan være tilfeldig.

Hvor bredt liker du å ha grepet?

Personlig så kjører jeg breiere grep på overhåndsgrep, uten at jeg kan forklare hvorfor.
    Ja, jeg holder nok også bittelitt breiere med overhåndsgrep. Men aner egentlig ikke hvorfor!
    Sist endret av Arralou; 30-01-07 kl 19:54

Platinum Member Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Om du kjører overhåndsgrepet veldig bredt får du tatt bra på baksiden av skuldrene. det er jo veldig digg.. Og som arralou sier her så får man bedre tak når det er tungt..
    Underhånds syns jeg tar så mye mer på bicepsen så føles ut som om jeg jukser..

Dette her er mine personlige vurderinger for de som ikke skjønte det!!
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

Saccosekk Wasa sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Freshh Vis post
    Om du kjører overhåndsgrepet veldig bredt får du tatt bra på baksiden av skuldrene. det er jo veldig digg.. Og som arralou sier her så får man bedre tak når det er tungt..

Jeg er fullt enig med deg.....har samme erfaringene selv når jeg har prøvd underhåndsgrep. Bredt tak og overhåndsgrep, det er da jeg kjenner det river skikkelig iallefall.
    Don't train with machines, be one!

Medlem gard sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Framoverbøyd roing trener ryggen generelt, men underhåndsgrep tar mer på latissimus dorsiene enn hva overhåndsgrep gjør. Personlig syns jeg overhåndsgrep er no dritt og kjører stort sett underhåndsgrep.

Bronse Member Royb sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av gard Vis post
    Framoverbøyd roing trener ryggen generelt, men underhåndsgrep tar mer på latissimus dorsiene enn hva overhåndsgrep gjør. Personlig syns jeg overhåndsgrep er no dritt og kjører stort sett underhåndsgrep.
    Der traff du spikern
    Overhånds tar mest på overdelen av ryggen, mens underhåndsgrep tar med latsene i større grad.

Og ja, jeg foretrekker også underhåndsgrep

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

:)

Etter 3 års trening har latsene mine blitt veldig skjeve av å kjøre låsegrep (uten å bytte om aen hver trening) av alt markløften.

Jeg ser latsen på venstre siden hos meg strekker seg lengre ned og virker mer massiv enn den høyre. Jeg skjønte ikke hvorfor de var forskjellige og regnet med at det kun var genetisk.

For en stund siden leste jeg en post her som omhandlet nettopp latsa og låsegrep på markløft. Nå har jeg byttet helt teknikk på markløft og holder overhåndsgrep en knyttneve bredere enn skuldervidden, samt å ha en rett benstilling (ca litt smalere enn skudervidde) ..

Når jeg trener framoverbøy roing bruker jeg samme teknikk. Overhåndsgrep og benstillingen likens som markløft. Jeg har allerede merket at latsa begynner å gjevne seg ut etter 4-5-6 mnder. Jeg føler også at med denne teknikken samt drareimer så tar det mye bedre generelt på hele ryggen. Føler jeg aktiverer biceps (armer generelt) minimalt, spes når jeg bruker reimer.

For øvrig vil jeg bare si at denne øvelsen er nesten et must. Denne er helt konge!
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Hvilken side er det som vokser hvis man bruker låsegrep på markløft igjen? Den der håndflaten peker bort fra kroppen?
    wat

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

:p

Sitat Opprinnelig skrevet av worbid Vis post
    Hvilken side er det som vokser hvis man bruker låsegrep på markløft igjen? Den der håndflaten peker bort fra kroppen?
    For min del ble det ivertfall motsatt. Brukte alltid samme låsegrep på markløft. Der jeg hadde overarmsgrep ble latsen markant lengre (sikkert over en tommer lengre uten å lyve). Derfor trener jeg også framoverbøyd roing med overarmsgrep for å gjevne dette ut kjappere.

Tror også man blir litt sterkere i klypa om man holder slik siden det er tyngre å holde vektene da. Så for min del blir det ivertfall to fluer i en smekk for en som allerede er grisesvak i klypa. Grepet svikter når jeg kommer +150kg på 6x+ repper når jeg er god for 2x 180kg (dette blir da selvfølgelig med reimer) Men så skal det også sies at jeg er veldig svak i armene generelt.
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Psychosocial Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Freshh Vis post

heyhey... må jeg nesten slenge meg IMOT bølgen jeg da og si jeg har stikk motsatt erfaring..overhåndsgrep har jeg droppet fullstendig pga :

1. vondt i hånleddene
    2. vondt i skuldrene
    3. dårligere grep

Men nå har jeg mildt sagt bedritne jentehånledd og småskrøpelige utslitte skuldre og bittesmå barnhender.

Men med underhåndsgrep blir jeg ikke merkbart sliten i biceps men jeg kjenner det river og røsker i latse spesielt inn mot erector spinae. Fins ingen andre øvelser jeg får til like bra kontakt som her. Blir mye det samme som "pulley" hvor man ofte drar til med armene og blir slitne her.. da er det litt forandring på teknikk som gjerne er løsningen for mange
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Psychosocial Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av mYth Vis post
    For min del ble det ivertfall motsatt. Brukte alltid samme låsegrep på markløft. Der jeg hadde overarmsgrep ble latsen markant lengre (sikkert over en tommer lengre uten å lyve). Derfor trener jeg også framoverbøyd roing med overarmsgrep for å gjevne dette ut kjappere.

Tror også man blir litt sterkere i klypa om man holder slik siden det er tyngre å holde vektene da. Så for min del blir det ivertfall to fluer i en smekk for en som allerede er grisesvak i klypa. Grepet svikter når jeg kommer +150kg på 6x+ repper når jeg er god for 2x 180kg (dette blir da selvfølgelig med reimer) Men så skal det også sies at jeg er veldig svak i armene generelt.
    Personlig ser jeg heller det med svak i klypa som "minus en flue" fordi da er det vanskelig å få fokusert ordentlig på ryggen.
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

:p

Selvfølgelig, det spørs jo hvordan du ser det. Det å være sterk i klypa ser jeg på som et pluss. Når man da blir sterkere i grepet av å trene overarmsgrep sier jeg at det blit "en flue i pluss". Selvfølgelig bruker jeg reimer når grepet blir det svake leddet ellers får jeg jo ikke trent ryggen optimalt. Det gjør vell alle?

Superior newbie -Makaveli- sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Underhåndsgrep synes jeg er bra for tykkelse i den øvredelen av ryggen, får mye lettere kontakt og man kan lettere trekke sammen skulderbladene.

Overhåndsgrep er litt tyngre og slik jeg føler det så tar det mere på ryggen som helhet.

Trener selv med Dorian rows. ;-)
    Norkost iz da shiznit foe shizzle mah nizzle!

Bronse Member Fiat sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Hva er forskjellen på stående roing og Dorian-roing?

Superior newbie -Makaveli- sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    På Dorian-row så står du litt mere oppreist og har ett smalt underhåndsgrep.
    Norkost iz da shiznit foe shizzle mah nizzle!

Medlem noen sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    underhåndsgrep.
    bedre kontakt, pump, uten smerter og skjit i håndleddene.
    Lener meg laaangt fremover, så nærme vannrett som mulig.
    hvis noen kjenner denne øvelsen i skuldrene/nakken har de bommet på vinkelen.
    kongeøvelse på slutten av en ryggøkt hvis man har grepsstyrke igjen.
    noen is a fictional online character, created by a genius with above average sized genitalia, involved in a complex super dorky online role playing game that exists only in his head. noen is also the man. Do not look directly at noen or make eye contact as noen may attempt to hump your face.If you come into direct contact with noen you will have an orgasm so intense that you will swallow your tongue.

Registered User
    Ble medlem
    02-2007
    Nå som vi allerede snakker så mye om roing.

Hvilken vinkel har dere?
    Noe foretrekker 90 grader, og legger stanga død på gulvet mellom hver rep.
    Andre står mer oppreist med en svikt i knærne og drar vekta parallelt med lårene opp til navelen.

Jeg foretrekker en slags mellomting. Det er ikke sjans for meg å stå i 90 grader, da faller jeg fremover og knuser speilet. Slikt gir uønsket oppmerksomhet/utgifter.

Jeg får iallefall kontakt der jeg vil ha den, lats. Da kjører jeg overhåndsgrep, men frister å prøve underhånds for å se hvordan det føles.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.