Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Forrvirring ang. inntak av kcal..

Medlem
    Ble medlem
    05-2009

Forrvirring ang. inntak av kcal..

Har nettopp funnet ut hvor mange kcal jeg bør innta i løpet av en dag.. ( bare for å vite ca hvor mye jeg behøver )
    Og jeg brukte som sagt denne formelen: Kvinner: 655 + (9,6 x vekt i kg) + (1,8 x høyden i centimeter) - (4,7 x alder i år) = 1418,6 * 1,55 (moderat aktiv 3-5 ganger i uken ) = 2198,83 kcal..

Som dere ser trenger jeg da altså 2198,83 kcal hver dag.. Men det jeg ikke helt har forstått enda, hvordan kan jeg finne ut hvor mye jeg forbrenner hver dag da? For dette er jo bare inntaket av mat jeg trenger. En regel er jo alltid at man skal forbrenne mer enn man inntar, men jeg veit jo ikke hvor mye jeg forbrenner..
    Har sett på ulike sider som viser hvor mange kcal man forbrenner ved ulike AKTIVITETER, men det er ikke det jeg lurer på..
    Tror det jeg egentlig spør om er hva jeg forbrenner når jeg sitter stille? Eller?

Har noen av dere en formel som er ganske presis? Ikke nødvendigvis totalt nøyaktig, men bare litt .
    If you're not the best, then you're just like the rest .

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Hvis du spiser 2000kcal hver dag i 7 dager og øker i vekt så inntar du flere kalorier enn vedlikeholdforbrenningen, går du ned i vekt så er det motsatt.

Medlem
    Ble medlem
    03-2003
    Når du ganget formelen til Harris Benedict med 1,55 så fikk du estimatet av hva du forbrenner i løpet av en dag. 1418 er et estimat av din basalmetabolisme. Legger du deg 500kcals i minus av 2198.83kcals vil du antagelig gå ned ca 0,5-1kg per uke. 500 i pluss vil virke motsatt osv... 1kg fett er ca 7000kcals.

Benedicts formel har jeg god erfaring med selv.
    udrugn

Medlem
    Ble medlem
    05-2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av Udrugn Vis post
    Når du ganget formelen til Harris Benedict med 1,55 så fikk du estimatet av hva du forbrenner i løpet av en dag. 1418 er et estimat av din basalmetabolisme. Legger du deg 500kcals i minus av 2198.83kcals vil du antagelig gå ned ca 0,5-1kg per uke. 500 i pluss vil virke motsatt osv... 1kg fett er ca 7000kcals.

Benedicts formel har jeg god erfaring med selv.
    Ah ja, sånn ja. Takk !
    If you're not the best, then you're just like the rest .

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.