Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Forslag til ny bicepsøvelse

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33

Forslag til ny bicepsøvelse

Jeg har fortiden disse øvelsene i programmetm itt for biceps:

- Stang curl
    - Preacher curls med ez-bar
    - Hammer strenght preacher curls

Preacher curls med ez-bar må ut. Håndleddene er på vei til å knekkes da ingen av håndplasseringene passer meg virker det som. Spesiellt ikke nå som jeg har gått litt opp i styrke på den.

Øvelser jeg har tenkt på:

Curls med manualer
    Jeg har ikke hatt en biceps øvelse med manualer med i DC programmet mitt noensinne. Jeg vet ikke hvordan det er å kjøre RP på øvelser der du kjører annenhver rep på samme arm. Jeg KAN jo kjøre manual curls med begge armene samtidig, men dette har jeg aldri prøvd. Men denne øvelsen vil gi meg cridningen somgjør at jeg får brukt alt av biceps.

Kabelcurls med tau
    Her kjører man begge armene samtidig, og man får cridningen som hjelper på en komplett biceps trening. Men jeg vet ikke hvor brukbar denne øvelsen egentlig er.

Noen flere tanker har jeg ikke. Jeg husker å ha lest om "bodypulls" eller noe på Intense, men fant ikke helt ut hva det var.

Noen ideer?

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sittende curls med hantler, begge armer samtidig. Den synes jeg er fin. Er mye bedre enn å kjøre stående med begge armer samtidig. Annenhver arm ser jeg for meg kanskje blir litt mongo på dc.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Fant en video av disse "drag curls" som de kalles (ikke bodypulls)

http://www.youtube.com/watch?v=wsJXaPmfYD0&eurl=

Superior newbie Sorin sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Enig me slogum, denne er fin:

http://www.tn.no/guide.aspx?id=87

Registered User
    Ble medlem
    02-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av slogum Vis post
    Sittende curls med hantler, begge armer samtidig. Den synes jeg er fin. Er mye bedre enn å kjøre stående med begge armer samtidig. Annenhver arm ser jeg for meg kanskje blir litt mongo på dc.
    Hvorfor synes du denne er mye bedre enn stående med stang?

@MrMuscle: Hvorfor ikke ta armene hver for seg med hantler?
    Da blir det vel litt lettere med RP, og man slipper å konsentrere seg om to armer som skal ha perfekt teknikk samtidig.

Udefinert Goliat sin avatar
    Ble medlem
    11-2005
    MrM: Har du prøvd wide-cable-bicepscurls?

Mener de har vert omtalt på IM ett par ganger.

Bruker en nedtrekksstang med knekk i endene og holder helt ute på stangen. Litt forwardlean i overkroppe. Curler helt opp til haken.

Brukte øvelsen i ett par mnd før jeg ble skadet. Hadde meget bra progresjon.
    184 cm
    91 kg
    20 år

Psychosocial Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Enig med slogum da man får isolert bra og det er svintungt samtidig som det er lettere å kontrollere RP da man sitter stille og ikke får muligheten til å "gjynge" seg til flere reps på samme måte som man lett kan gjøre stående.
    Personlig foretrekker jeg stående eller sittende med helt rett rygg pga skuldrene, men det er litt smaksak og litt utifra hva skuldrene tåler\liker.
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Astronaut curly sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    32
    Hva med stang og spider-curls? Da blir belastningen helt anderledes på håndleddene...

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Spider Curls? Hva faen er det a?

Registered User
    Ble medlem
    02-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anders92 Vis post
    Spider Curls? Hva faen er det a?

http://www.shapefit.com/biceps-exerc...der-curls.html

Spider curls are very similar to preacher curls except that you they allow you a much greater range of motion throughout the exercise. Using a regular preacher bench, grab an EZ Curl bar (or regular barbell) and simply rest your elbows on the opposite side of the preacher pad allowing your arms to hang straight down. Next, execute the movement just like you would a regular preacher curl. Slowly return to the start position and repeat.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Mange gode forslag her, jeg endte opp med å ta denne

Jeg har kjørt den mye før, men det var lenge siden.
    Fikk en knallpump og kjenner den godt i dag, dagen etterpå.
    Det som jeg syns var ubehagelig var at bakside skulder måtte jobbe veldig for å holde skulderen i riktig posisjon når jeg curlet. Spesiellt på venstrarmen. Vi får håpe at dette bare gjør at skulderen blir enda sterkere.

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nifty Vis post
    Hvorfor synes du denne er mye bedre enn stående med stang?

@MrMuscle: Hvorfor ikke ta armene hver for seg med hantler?
    Da blir det vel litt lettere med RP, og man slipper å konsentrere seg om to armer som skal ha perfekt teknikk samtidig.
    Du misforstod. Synes hantelcurl med begge hender samtidig er mye bedre sittende enn stående

Silver Member
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    Sittende i skråbenk med hantler (og preacher curl) hadde også høyest EMG (?)-aktivitet i biceps, ifølge kompendiet mitt=)
    When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.

Superior newbie Sorin sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Mange gode forslag her, jeg endte opp med å ta denne

Jeg har kjørt den mye før, men det var lenge siden.
    Fikk en knallpump og kjenner den godt i dag, dagen etterpå.
    Det som jeg syns var ubehagelig var at bakside skulder måtte jobbe veldig for å holde skulderen i riktig posisjon når jeg curlet. Spesiellt på venstrarmen. Vi får håpe at dette bare gjør at skulderen blir enda sterkere.
    Du trenger ikke å holde albuen i samme posisjon under hele løftet. La albueleddet følge med bevegelsen (se video).

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.