Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Forslag til ny brystøvelse

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33

Forslag til ny brystøvelse

Jeg er på min andre uke av cruising nå, og begynner igjen med trening på mandag. Jeg bruker følgende bryst øvelser i min rotasjon: Technogym brystpress, Hammer strenght brystpress, og skråpress i smith. Technogymmen må ut, da jeg har makset belastningen der.

Jeg har et par tanker om dette selv. Og her er de i rangert rekkefølge.

- Dips, denne øvelsen hadde jeg i programmet da jeg flyttet. Men pga mangel på dipsbelte på studioet måtte jeg kutte den. Nå har jeg gått til innkjøp av et slikt belte selv, så da kan jeg kjøre på med den.

- Incline Technogym brystpress. Visst den har en like fin bevegelse som den andre brystpressen så er denne knallgod. Eneste jeg tenker på er at jeg har en skråpress øvelse i repetoaret allerede.

- Skråbenk. Vanlig skråbenk, frivektsøvelse, som sikkert hadde vært fint å ha med. Jeg ville ikke kunne kjørt negativer på Rest Pausene, da dere som trener DC vet hvor vanskelig det er å få en spotter til å spotte et sett med 2 rest pauser.

Noen som har noen andre alternativer jeg ikke har tenkt på?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    39
    Digg når man har maskiner som ikke er makset ut.
    Dips med vekt, akkurat startet med den selv, da gymmet jeg trener i har vekter med håndtak/bærehull og jeg fant ut at jeg da kan bruke et helt vanlig belte akkurat som et dipsbelte uten alt tau knotet.

dips ville nok vært førstevalget mitt. fant også ut at det lønner seg å varme opp lett med litt pushdowns, pecdec, skulderøvelse... for det å gå rett på selv kroppsvekt i dips lager fort masse rare lyder i ledd og kjennesd rett og slett ikek bra ut... altid hatt dips tilslutt i bryst økte i gamle dager, så da var det bare å hoppe inn, men først rett fra sykkelen var ikke helt painless... men noen lette oppvarminger på repsektive muskelgrupper, og den er god som gull.

Skråbenk, fritt, blir nesten samme møkka som å kjøre hantler... de fikk jeg ikke en gang opp i været til mere enn 1 rp.... må gå for vekter jeg får opp minst 15 reps for å i det hele tatt få opp uten hjelp...

Failure i fri skråbenk høres plagsomt ut... men jeg går ikke helt til failure i knebøy heller, og den funker fordet... så lenge du trener progressivt er vel det viktigste.
    Så du kan vel gå nesten til failure på de to første settene, og så få spotter på siste.
    Du har heldigvis hammer maskin, bruk den for det den er verdt,..

Medlem
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    24
    hva med decline benk då??

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av woodbear Vis post
    Digg når man har maskiner som ikke er makset ut.
    Dips med vekt, akkurat startet med den selv, da gymmet jeg trener i har vekter med håndtak/bærehull og jeg fant ut at jeg da kan bruke et helt vanlig belte akkurat som et dipsbelte uten alt tau knotet.

dips ville nok vært førstevalget mitt. fant også ut at det lønner seg å varme opp lett med litt pushdowns, pecdec, skulderøvelse... for det å gå rett på selv kroppsvekt i dips lager fort masse rare lyder i ledd og kjennesd rett og slett ikek bra ut... altid hatt dips tilslutt i bryst økte i gamle dager, så da var det bare å hoppe inn, men først rett fra sykkelen var ikke helt painless... men noen lette oppvarminger på repsektive muskelgrupper, og den er god som gull.

Skråbenk, fritt, blir nesten samme møkka som å kjøre hantler... de fikk jeg ikke en gang opp i været til mere enn 1 rp.... må gå for vekter jeg får opp minst 15 reps for å i det hele tatt få opp uten hjelp...

Failure i fri skråbenk høres plagsomt ut... men jeg går ikke helt til failure i knebøy heller, og den funker fordet... så lenge du trener progressivt er vel det viktigste.
    Så du kan vel gå nesten til failure på de to første settene, og så få spotter på siste.
    Du har heldigvis hammer maskin, bruk den for det den er verdt,..
    Ja dips for bryst er en vinner i min bok.Studioet har heldigvis både dips assist og hammer strenght dips jeg kan varme opp på. Så slipper å gå rett på kroppsvekt.

Skråbenk er spennende, men ikke uten fast spotter tror jeg.

Sitat Opprinnelig skrevet av Glutaminpulver Vis post
    hva med decline benk då??

Har ikke decline benk på studioet. Så da må jeg begynne å bygge med stepper og benker under msithen. Og det syns jeg ikke er trygt nok.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    39
    lider av samme problem med decline benk. legger trekasse eller noen 25kg under foran, og 2 25kg plater oppå hverandre bak for å unngå at de hersens hammer strenght benkene med hjul triller bakover.
    skikkelig hassle, så jeg holder decline øvelser til et minimum.

Jeg skal fokusere litt på triceps nå, isteden for å bruke wm`s på 2 dagers splittet skal jeg prøve med mere triceps fokuserte bryst og skuldre øvleser...så jeg har en tråd på IM om å bruke enten omvendt benk eller bred smalbenk som bryst øvelse en av dagene. åpen for forslag her og..

Bruker nå dips, skråbenk i smith og trenger en tredje som helst ikke er decline smith eller noe med hantler... har maksa alle maskinene i gymmet helt opp ti l15-30 rp...

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av woodbear Vis post
    lider av samme problem med decline benk. legger trekasse eller noen 25kg under foran, og 2 25kg plater oppå hverandre bak for å unngå at de hersens hammer strenght benkene med hjul triller bakover.
    skikkelig hassle, så jeg holder decline øvelser til et minimum.

Jeg skal fokusere litt på triceps nå, isteden for å bruke wm`s på 2 dagers splittet skal jeg prøve med mere triceps fokuserte bryst og skuldre øvleser...så jeg har en tråd på IM om å bruke enten omvendt benk eller bred smalbenk som bryst øvelse en av dagene. åpen for forslag her og..

Bruker nå dips, skråbenk i smith og trenger en tredje som helst ikke er decline smith eller noe med hantler... har maksa alle maskinene i gymmet helt opp ti l15-30 rp...
    Bred smalbenk? hehe
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Bred smalbenk? hehe
    Hehe, må være et grep mellom smal benk og vanlig grep det der da...?!
    Da finnes det sikkert også smal bredbenk
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    39
    eller litt skrå eller veldi skrå skrå benk lol

plassering av albuer er litt av forskjellen mellom å ta vanlig benk med litt smalere grep, eller smalbenk for triceps med litt bredere grep... albuer inn mot kroppen...

Endte opp med å beholde decline i smith selv, fant en litt lettere måte å stable opp en decline benk,
    og etter tips fra denne liken (se siste av 3 videor litt lenger ned i tråden) så tok endelig smal benk skikkelig i triceps og ikke så mye på bryst og skuldre.

http://www.intensemuscle.com/showthr...t=21960&page=3

Medlem
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    26
    Jeg kjører decline benk i smith, og bruker en vanlig justerbar flatbenk som brukes til hanteløvelser og snur den 180grader. Det funker

Ellers bruker jeg incline smith og incline hammer strength.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    39
    yepp, RiZLa, pleide å snu jeg og, lettvint, helt til gymmet jeg trener i pussa opp og fikk bare lekre hammer benker... med hjul i ene enden, og som automatisk løfter sitte delen progressivt i forhold til ryggen., ergo blir veldig ubehagelig å ligger på dem feil vei.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    Butterfly er vel en fin øvelse for bryst? Eller peck deck.
    http://www.coopersguns.com/videos/ex...rals/pec-deck/

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.