2009 endte trist treningsmessig med en betent tann samt kink i ryggen (og litt vondt i motivasjonen) som gjorde at det ble lite trening i desember. Kjørte et myo reps liknende program i høst og det fungerte relativt bra.
Jeg må jo få trent litt i 2010, men er litt usikker på hvilket opplegg jeg skal velge fremover og er ute etter forslag til program/opplegg for vekttrening fra ekspertisen her på forumet. Forutsetninger og ønsker er som følger:
- Er greit grunntrent, hvertfall til å være 40.
- Vil måtte trene litt uregelmessig pga av jobb (dvs trening på fast dag eller at det må være 4 dager i uken blir vanskelig).
- Vil trene noe kardio og kondisjon ved siden av.
- Knebøy må helst utgå pga ryggproblemer (har trent lite knebøy og har derfor også elendig teknikk).
- Har tilgang på frivekter og godt med maskiner.
- Trener uten kjemisk assistanse.
- Kosthold: Relativt bra og skal også skjerpes inn litt utover vinteren og våren.
- Mål: Litt mer styrke og litt mer masse hadde ikke vært å forakte. Er ikke ute etter å bli styrkeløfter, mest fordi kroppen min har reagert dårlig på veldig tung trening tidligere i form av skader. Jeg er egentlig ute etter å være i bra form og se brukbart ut til sommeren.
- Stats i dag: 177 cm og 86 kg. Fett % aner jeg ikke; er litt kvapsete rundt livet, som er mitt problemområde, men ellers ser det ikke alt for ille ut.
Forslag til treningsopplegg mottas med takk.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat