Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Forslag til treningsprogram

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Forslag til treningsprogram

2009 endte trist treningsmessig med en betent tann samt kink i ryggen (og litt vondt i motivasjonen) som gjorde at det ble lite trening i desember. Kjørte et myo reps liknende program i høst og det fungerte relativt bra.

Jeg må jo få trent litt i 2010, men er litt usikker på hvilket opplegg jeg skal velge fremover og er ute etter forslag til program/opplegg for vekttrening fra ekspertisen her på forumet. Forutsetninger og ønsker er som følger:
    - Er greit grunntrent, hvertfall til å være 40.
    - Vil måtte trene litt uregelmessig pga av jobb (dvs trening på fast dag eller at det må være 4 dager i uken blir vanskelig).
    - Vil trene noe kardio og kondisjon ved siden av.
    - Knebøy må helst utgå pga ryggproblemer (har trent lite knebøy og har derfor også elendig teknikk).
    - Har tilgang på frivekter og godt med maskiner.
    - Trener uten kjemisk assistanse.
    - Kosthold: Relativt bra og skal også skjerpes inn litt utover vinteren og våren.
    - Mål: Litt mer styrke og litt mer masse hadde ikke vært å forakte. Er ikke ute etter å bli styrkeløfter, mest fordi kroppen min har reagert dårlig på veldig tung trening tidligere i form av skader. Jeg er egentlig ute etter å være i bra form og se brukbart ut til sommeren.
    - Stats i dag: 177 cm og 86 kg. Fett % aner jeg ikke; er litt kvapsete rundt livet, som er mitt problemområde, men ellers ser det ikke alt for ille ut.

Forslag til treningsopplegg mottas med takk.

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Ville trent en to- eller tresplitt som loopet 2x eller 1,5x i uken (med 4x ukentlig trenignsfrekvens) og med 6-9 serier pr. muskelgruppe.

Et oppsett kan for eksempel se slik ut:

Dag 1:
    Benkpress 4x10 (6-8 dersom du ønsker mer styrkefokus, gjelder alle øvelser)
    Militærpress 4x10
    Pushups i Red Cord (ev. dips) 3xmaks
    Franskpress 2x10
    Nedtrekk 4x10
    Sittende kabelroing med smalt grep 4x10
    Manualsnatch 50 reps med 10RM på tid
    Preachercurl 2x10

Dag 2:
    Benpress 4x12
    Spensthopp, max reps på 1 min, ev hoppende utfall, maks reps på 90 sek
    Legextension 3x15
    Strakmark 4x8
    Calf Press i benpressmaskin 5xmaks reps 12-20 RM
    Mageliggende hoftefleksjon i Red Cord 4x10
    Rotasjonsøvelse for core, apparat eller andre øvelser, slik som for eksempel Landmine.

Øvelsene gjøres med 45 sek pause mellom settene. Om du ikke kommer helt i mål på repsantallet siste settet så gjør det ingenting, det er i hvert fall tungt nok. Start gjerne programmet så det er ganske lett å gjennomføre repsantall, og øk gradvis.

Vil også anbefale deg en form for periodisering. Start for eksempel med ganske høyt volum og repsantall som satt opp her, og jobb deg nedover til tyngre og tyngre vekter og færre reps, så switcher du tilbake igjen. En slik loop vil jeg foreslå at varer i 4-5 uker.

Dette er et program som ville fungert bra på meg, men jeg restituerer raskere enn gjennomsnittet. Viktig at du ikke tar en vekt som gjør at du når failure tidlig (ev. i det hele tatt i løpet av seriene) slik at du ikke brenner ut CNS.

Bare et eksempel. Er hundre muligheter som fungerer, men dette er i det minste anerkjent i dagens treningslære.

Hiv gjerne inn noen stabiliseringsøvelser også. Oppvarming kan f.eks bestå av knebøy på bosuball (med putesiden ned).

Er så utrolig mange forslag man kan komme med til det du har sagt, her er et...
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Har du prøvd Dogcrap før? Verdt å gi det en sjangs i noen måneder. Mange som har svært gode resultater med det.
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av slogum Vis post
    Har du prøvd Dogcrap før? Verdt å gi det en sjangs i noen måneder. Mange som har svært gode resultater med det.
    Er ikke dogcrap beinhardt?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

Medlem
    Ble medlem
    10-2009
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av altitude Vis post
    2009 endte trist treningsmessig med en betent tann samt kink i ryggen (og litt vondt i motivasjonen) som gjorde at det ble lite trening i desember. Kjørte et myo reps liknende program i høst og det fungerte relativt bra.

Jeg må jo få trent litt i 2010, men er litt usikker på hvilket opplegg jeg skal velge fremover og er ute etter forslag til program/opplegg for vekttrening fra ekspertisen her på forumet. Forutsetninger og ønsker er som følger:
    - Er greit grunntrent, hvertfall til å være 40.
    - Vil måtte trene litt uregelmessig pga av jobb (dvs trening på fast dag eller at det må være 4 dager i uken blir vanskelig).
    - Vil trene noe kardio og kondisjon ved siden av.
    - Knebøy må helst utgå pga ryggproblemer (har trent lite knebøy og har derfor også elendig teknikk).
    - Har tilgang på frivekter og godt med maskiner.
    - Trener uten kjemisk assistanse.
    - Kosthold: Relativt bra og skal også skjerpes inn litt utover vinteren og våren.
    - Mål: Litt mer styrke og litt mer masse hadde ikke vært å forakte. Er ikke ute etter å bli styrkeløfter, mest fordi kroppen min har reagert dårlig på veldig tung trening tidligere i form av skader. Jeg er egentlig ute etter å være i bra form og se brukbart ut til sommeren.
    - Stats i dag: 177 cm og 86 kg. Fett % aner jeg ikke; er litt kvapsete rundt livet, som er mitt problemområde, men ellers ser det ikke alt for ille ut.

Forslag til treningsopplegg mottas med takk.
    kroppsvekttrening kan være noe for deg. prøvd noen av disse øvelsene?

www.kroppsvekttrening.no/ovelser.html

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av FV Vis post
    Er ikke dogcrap beinhardt?
    Tjaa, øktene kan være veldig harde, men følger man programmet er ikke restitusjon noe problem overhodet.
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

fjeldmann fjeldmann sin avatar
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    - 5x5 programmet, finner det på myrevolution.no

- Westside 4 skinny bastards eller built like a badaas defrancostraining.com

- Wendlers 5/3/1 program finner artikkel på litefte.com eller t-nation...

Kjør frontbøy istede for bøy.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.