Viser resultatene 1 til 30 av 30

Tråd: Fotball

Kliss nytt medlem mandal22 sin avatar
    Ble medlem
    06-2004

Fotball

Jeg vil gjerne ha et hardere skudd i fotball...
    Og jeg lurte på om noen kunne gi meg et tips om hvordan jeg skal trene for å få det??

Jeg har ikke tilgang til trenings-studio før i august...

har vektstang og vekter, så kroppsvekt o.l

Please hjelp meg...

På forhånd takk...

Medlem cris sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    33
    Fram til det tror jeg du bare skal trene skudd... og teknikk.
    Om skuddet er hardt eller ikke ligger i den teknikken du har i tilslaget på ballen.
    Prøver å finne formen igjen!

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    helt rett. for å bli god i noe, så hjelper det ikke å gjøre noe annet TUNGT. du må gjøre det du skal bli god i, MYE!

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Litt OFF-Topic skulle man tro, uansett....det er jo bare å øve og øve og øve. Samtidig kan jo bein øvelser fungere som "støtte", men det er jo tross alt det riktige tilsparket som tilsier om du får skikkelig dreis eller ikke.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Bronse Member Tobb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    27
    Riktig. I mine gamler dager var eg faktisk slett ikkje verst på hardeskudd. Hehe, skryt skryt. Kremt, brista eit par hender

Men no skyte eg på langt nært så hardt. Men det er det 1grunn til. Skuddteknikken min har blitt vesentlig dårligere etterkvart. Me var nede og hadde skuddkonk hin dagen... På slutten fekk eg litt dreisen igjen... Bra stamfot, førte vrista "rett gjennom" ballen med eit reint tilslag. Då treng ein ikkje mykje kraft.

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av tobb
    Riktig. I mine gamler dager var eg faktisk slett ikkje verst på hardeskudd. Hehe, skryt skryt. Kremt, brista eit par hender

Hvem du spilte mot, seksåringer`?
    Sist endret av Cera; 29-06-04 kl 21:27

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    *le*
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av mandal22
    Jeg vil gjerne ha et hardere skudd i fotball...
    Og jeg lurte på om noen kunne gi meg et tips om hvordan jeg skal trene for å få det??

Jeg har ikke tilgang til trenings-studio før i august...

har vektstang og vekter, så kroppsvekt o.l

Please hjelp meg...

På forhånd takk...
    Om du ser på de "beste" som skyter. Ser d nesten ikke ut som de tar i når de skyter. Det meste ligger helt klart i tilslaget på ballen noe som må trenes på utrolig mange ganger mye er nok talent også, men d ligge vell også ein del i lårmusklatur blant annet, du kan jo ta knebøy med vektstang eller vekter på sidene og tåhev , vett a hoen, men finn øvelser som styrker beina.

Ble medlem
    06-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Genexxa
    Om du ser på de "beste" som skyter. Ser d nesten ikke ut som de tar i når de skyter. Det meste ligger helt klart i tilslaget på ballen noe som må trenes på utrolig mange ganger mye er nok talent også, men d ligge vell også ein del i lårmusklatur blant annet, du kan jo ta knebøy med vektstang eller vekter på sidene og tåhev , vett a hoen, men finn øvelser som styrker beina.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------
    "vett a hoen"???

Lette eller tunge vekter??

utholdende trening?
    Utholdende styrke trening?
    eller styrke trening?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av mandal22
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------
    "vett a hoen"???

Lette eller tunge vekter??

utholdende trening?
    Utholdende styrke trening?
    eller styrke trening?
    Vett ikje heilt då, isteden for "vett a hoen"

Ka vil du sei e tunge vekter å ha i hånden på knebøy? Sånn man klarer 40 repitisjoner kanskjer.

Ble medlem
    06-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Genexxa
    Vett ikje heilt då, isteden for "vett a hoen"

Ka vil du sei e tunge vekter å ha i hånden på knebøy? Sånn man klarer 40 repitisjoner kanskjer.
    ------------------------------------------------------------------------------------
    Når jeg prøvde knebøy før (1 mnd. sia) så hadde jeg 28 kg på nakken og klarte på det meste 23 dype knebøy

Ble medlem
    08-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cera
    Hvem du spilte mot, seksåringer`?
    Hehe. Ja gjekk vel gradene eg og.
    Men var vel heller kordan eg traff handa som gjorde susen dei få gangene uhellet var ute

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    jeg har merket at mage og lår muskler hjelper mye på skudd-styrken, selvfølgelig kombinert med teknikk, har vert kjent for å ha et hardt skudd, men ikke like presist hele tiden

Men har lagt merke til at i de periodene jeg har hatt overskudd til å drive trening, og da spesiellt mage og lår har skuddene mine vert både hardere og mer presise.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2004
    Har du mye kraft i lårene skyter du klart mye hardere, knebøy styrker vell lårene en del....

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    se på de flisene som spiller fotball da. Skyter ganske hardt de, så det er nok teknikken som må sitte...

(er vel ikke noen bakdel ved å ha litt styrke i låra heller, men men...)

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2004
    Fliser ja, men lårene er nok ikke svake heller d motsatte! men uansett er tilslaget d viktigste...

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    hehe, tja, vet vel ikke det

Medlem Afehn sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    Tilslaget på ballen er det som har mest å si..
    Hvis du ser på clarence seedorf og robeto carlos så har de så visst digre lår, men det er fortsatt tilslaget på ballen og skudd-teknikken som gjør at de skyter som de skyter..
    Jeg har veldig store lår men skyter overhodet ikke hardere enn de andre på laget... Skyter faktisk utrolig dårlig..
    Dette fordi jeg ikke greier å strekke ut vrista (har en såkalt "fotball-vrist") og får derfor ikke skikkelig treff på ballen..

Ble medlem
    06-2004
    Er det noen som kan gi meg tips om hvordan jeg skal skyte ballen? Selve skyte-teknikken!
    Jeg har ikke spilt under en ordentlig trener og ikke fått den infoen!!

Vil være takknemlig om noen kan skrive hvordan jeg får et "rent" og SKIKKELIG treff på ballen på et langskudd eller skudd generelt...

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Øvelse, Øvelse, og ATTER Øvelse... alt handler om å treffe ballen slik at "formålet" med pasningen/skuddet kommer til sin rett.

Enten man skrur, skyter med vrista eller legger en "lissepasning".

Har du ingen trener eller noen fotballspillere rundt deg som kan vise de div.? Er UMULIG å si noe slikt over nett, så godt som hvertfall.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Medlem Afehn sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    Ja det blir for vanskelig..
    Er du høyrevendt?
    I så fall gjelder det å plassere venstrebeinet helt riktig i forhold til ballen i skuddøyeblikket..
    Du må strekke høyrevrista skikkelig og treffe reint på midten av den! La foten fortsette mot venstre etter du har truffet ballen for å legge på skru.. (hørtes litt rart ut men)

Last ned en video av Carlos og se om du kan snappe opp noen tips der...

Ble medlem
    08-2002
    Alder
    27
    Tips:
    Finn deg ein murvegg. Stå der å småskyt nokre økter i veka.
    Med fokus på stamfot og utstrekt vrist. Overkropp er også eit lite poeng

Fuglebrystet Guardian sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    La stamfoten peke sånn ca. i den retningen du vil skyte, få kroppen over ballen, strekk vrista skikkelig, treff midt på bak på ballen, klin til det du makter, ikke brems foten når du har truffet ballen, men skyt "gjennom" ballen, altså, la foten fortsette. Tren, tren, tren og tren, så sitter det til slutt, er ikke noe vanskelig.

Vil også si at beinmuskulaturen har lite og si, ihvertfall blant fotballspillere. Har spilt fotball hele mitt liv, og spinkle gutter kan skyte vel så hardt som digre midtstoppere (som meg) med store lår. Det er så og si bare teknikk.

Silver Member korny sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Er ikke hardheten i skuddet som gjør deg til en bedre fotballspiller men snerten i skuddet. Regner meg selv som en rimelig god skytter og når jeg bruker muskler blir det så klart et hardt skudd men keeper tar lett et skudd der du legger all lårmusklaturen din bak. Tren heller på skuddferdigheter og tren litt knebøy og forskjellige benøvelser.

Ble medlem
    06-2004
    Takk for tipsan! Har desverre ingen trener som kan lære meg sånt før no til høsten da jeg flytter til Tromsø for å gå idrettsfag med fotball-fordypning!

Har ikke hatt trener i mitt liv. Spilt litt på lag (lillegutter og smågutter) men ingen ordentlig trener som kan fotball...

Også er det bare jeg som skal satse på en fotball-karriere her jeg bor ( i en liten bygd)

Hva mener dere med "snerten" i skuddet??

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    Jeg har spillt fotball siden jeg var 5år.. skyter sånn passe hardt nå.. tren mye på skudd.. øv på å treff ballen riktig slik at du får sikkelig fart på den! Mitt beste tips iaffall!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    Spiller forresten daglig Du burde komme til namsos mandal! så kunne vi trent.. prøv å treff ballen med strak rist iaffall!

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    foten skal gå gjennom ballen og fortsett bevegelsen etter at du har avfyrt skuddet.

Ble medlem
    06-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av MortenOlson
    Spiller forresten daglig Du burde komme til namsos mandal! så kunne vi trent.. prøv å treff ballen med strak rist iaffall!
    ---------------------------------------------------------------------------------------------

Kan jeg vel også kanskje gjøre en gang!! By the way, hvor ligger Namsos?? :svak:
    Aldri hørt om plassen... sorry. Er vel (kanskje) som her hvor jeg bor, Manndalen! Noen som har hørt om denne dritt-plassen??! Ingen her som kan spille fotball omså de får betalt...! En elendig plass for en som vil satse på fotball å bli oppvokst på!! Men når ( :svak: ) jeg blir proff engang og har "litt" peng, så kommer jeg...! I promise...

Rw
    Rw er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2002
    Bare ta deg en ball, finn ett mål. Still deg på 5 metersstreken å skyt. Dette funket veldig bra for min del Finnes egentlig ikke noe svar på hvordan man skal skyte, veldig opp til hver enkelt. Det viktigste er å strekke risten, og kanskje litt skrått tilløp.

Lignende tråder

1. Svar: 16
    Nyeste innlegg: 10-05-05, 12:58
  2. fotball...
    By mz2 in forum Kampsport og annen sport
    Svar: 19
    Nyeste innlegg: 03-07-04, 16:19
  3. rette styrketrening i fotball?
    By alex in forum Kampsport og annen sport
    Svar: 3
    Nyeste innlegg: 06-06-04, 17:08
  4. Fotball! hjelp!