Kan en være 100kg muskler og i god form samtidig som en spiller fotball på middels til høyt nivå....Fowler? HIT? Tessa? Noen som har noen meninger?
Kan en være 100kg muskler og i god form samtidig som en spiller fotball på middels til høyt nivå....Fowler? HIT? Tessa? Noen som har noen meninger?
RockyRock

Er ikke John Carew høyt oppe på 90 tallet
Vi har jo alltid Panzerhagen!
John Carew, 195 cm, 90 kg.
Sol Campbell, 188 cm, 91 kg.
Så, +10kg burde ikke være noe problem på et middels nivå. Ville ha satsa på en midtstopperposisjon eller møtende spiss. Som midtstopper tar du alt av hodedueller og andre tette dueller, som midtspiss er du et perfekt oppspillspunkt som møter, holder på ballen og legger igjen. Dessuten er det et satans helvete å forsvare seg mot innlegg til slike typer.
Spilte selv et år med en på 120 kg, han var vel rundt 195. Greit nok han var feit, men han var veldig bevegelig til å være så stor, og gir du han et presist høyt innlegg skal det mye til for å hindre han i å skåre mål.
Uansett, er det kun på et middels nivå med et par treninger i uka tviler jeg på det har så mye å si for muskelmassa di så lenge du passer på å spise bra.
Go for it!![]()
Jeg har lyst til å hevde meg i sport..jeg har et fighter instinkt som gjør at jeg så gjerne vil hehe...høres sikkert idiotisk ut men jeg vil være med å vinne noe. Jeg tror ikke jeg kan det i bygging siden jeg er for redd for alle bivirkningene en kan få av "the darkside" og jeg er ikke beredt på å dra det sååå langt.
Samtidig har jeg gode ferdigheter i Fotball føler jeg, og jeg er eksplosiv og tror at år med intens vektrening kan gi meg noen fordeler?
Jeg vil også være muskuløs resten av livet...trives godt med litt kjøtt på kroppen og mange byggere sier at løping gjør at kjøttet forsvinner.
RockyRock
Når man løper/jogger forbrennes både muskelfibre og fett.
Derfor kroppsbyggere kjører rask gange istedet for jogging.
Baldrick hvordan kan det da finnes gutter på 140kg+ i NFL som er en beinhardt sport med mye løping.
RockyRock
Det med langdistanseløping handler også en del om muskelens profil. Fordelingen av type 1 og 2 fiber avhenger av aktivitet og vane. En langdistanseløper får overvekt av type 1 fordi det er best tilpasset musklenes utfordring. Ved å løpe mye må en del type 2 vike for den svakere type 1.
Fotball er jo en lagidrett, noe jeg alltid har likt. Det blir en egen lagånd, du får nye kompiser, en for alle alle for en, og det er ingenting som å vinne en fotballkamp. Jeg mener absolutt det kan være en fin avveksling fra å bare gå inne på et svett gym og pumpe det samme gamle jernet.
Og du vil selvfølgelig dra nytte av at du er eksplosiv. Du kommer til å være stiv som en pinne etter treningene de første ukene, men etterhvert som musklene og senene dine tilpasser seg den nye aktiviteten kommer du til å føle deg i knallform.
Her er jo en type som løper masse:
Er egentlig ikke 100-meter sprinterne levende bevis på at man kan være muskuløs og stor selv med mye løping?
Hva med amerikansk fotball rock?
"Working Hard beats great talent, when great talent fails to work hard"
Å løpe i 10 sekunder kan knapt kalles masse i forhold til fotballspillere som spurter, småløper og går rundt på banen i 90 minutter.
Hvis jeg kan være så stor som han negeren der vil jeg gjerne være 100m sprinter. Han skremmer akkurat ikke rusbrusjentene vekk. Hva tipper dere en slik sprinter tar i benk? 140kg?
Jess Man, rett og slett fordi jeg elsker fotball og jeg tror på meg selv når det kommer til fotball. Jeg vil utrette noe. Som Kroppsbygger tror jeg bare at jeg havner i kulissene bak de store. Som Fotballspiller kan jeg få en fighting chance til å gi alt jeg har og se om det er godt nok.
RockyRock
du kan fint vere 100kg muskler og hevde deg godt i fotball, er bare til å gjøre det til din fordel istedet for bakdel! Spørsmålet er vel hvor du plasserer størsteparten av musklene. F.eks på carew, kovacs, de har MASSIVE bein og "mindre" overkropp. Mens i forsvar vil nok du (ut ifra bildet ditt) regjere i midtforsvar som en urokkelig bauta!
Uansett gjelder det jo å ha en viss ballfølelse :P hjelpe nok ikke bare med muskler, men det kan vere en stor fordel!
Hvorfor ikke begynne på en kampsport som f-eks bryting? Du er jo sterk som en bjønn, så hadde du fått tak i motstanderen så hadde du nok krønsja han som ei drue i ei skrupresse![]()
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Men hvis du ikke har spilt fotball på et høyt nivå de siste årene så skal det mye til å bli god nå som du er over 20, men klart det er jo mulig hvis talentet ditt er stort! Jeg tror at hvis du hadde et skikkelig talent for fotball så hadde du spilt fotball og ikke trent BB/styrke på måten du gjør nå!
Tror du skal legge fotball ambisjonene dine på hylle hvis tanken din er å hevde deg nasjonalt, for da tror jeg toget er gått for lenge siden.
Hvorfor ikke deffe deg ned til 90kg og bli fotomodell. Mange gay magasiner som kunne like looken din Rock!
Sist endret av HITFrank; 07-08-07 kl 13:16

Drit i musklene og begynn med fotball!![]()
Hvis du har liker å spille fotball så vil det jo øke livskvaliteten din dramatisk. Ingen andre enn deg selv bryr seg om du veier 80,90 eller 100 kg.
Når det er sagt så tror jeg nok at du fint kan greie å holde på musklene sett at du holder et bra kosthold. Å øke i muskelmasse er en annen sak.
Fotball er jo heller ikke som marathon løping. Mye intervaller osv. Spiller du i tillegg bak på banen, vil du svette mindre enn de på midtbanen og fremover.
Selv husker jeg hvor kjipt det var å ikke kunne gjøre det jeg ville av kardio fordi jeg var redd for å miste muskler eller å øke i vekt.
I dag løper jeg mye, spiller fotball og er alltid klar for en fjelltur hvis noen spør. Trener også med vekter og har det gøy![]()
Du kan jo alltids slutte hvis du ser at det er uheldig for vekttreningen din, sett at vektene er viktigst for deg![]()

Hehe, må si jeg er enig med Anders her.. De gutta der som driver med 100 m trener omtrent bare vektløfting og eksplosivitet! De trener opp klumpemuskler i kroppen for å kunne bevege hele kroppen så fort som en rakett!
Sier bare lykke til hvis en 100 m løper skal prøve seg på langdistanseDa skal du se klumpemusklene og eksplosiviteten ryker fort
Da begynner han å jobbe opp de lange musklene og seighet. For å klare å fullføre lange løp og være utholden.
Unnskyld meg, men klumpemuskler???!
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
Du vil ikke fortelle meg hva du mener med å bare trene klumpemuskler altså?
.......................................R.I.P..........................................

hehehe!! "Klumpemuskler" er bare noe jeg har valgt å kalle det da. Det er det motsatte av "lange" muskler som utholdene løpere skal ha. F.eks alle 100 m løpere har syke "klumpemuskler" bak på leggene. Også foran på armen hvis de strammer. Og låra er syke! Da må trene for å få samlet kroppen sin og bli eksplosive på de 100 meterne de skal løpe.
Skjønner. Lange slanke muskler og bolemuskler greia ja.
Hadde ventet dette av en 18 år gammel jente, men ikke deg alex![]()

Jeg har 73cm rundt lårene og de ser hverken små eller massive ut.
HIT..hæhæ...90kg gayRock aint happening.
RockyRock
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Jeg tror du hadde likt amerikansk fotball, Rock. Nei, jeg er ganske sikker på at du ville elsket det intenst.
Du bor fortsatt i Oslo, sant? Kom og se på landslagstreningene på Jordal nå til helgen, så får du se om det ser ut som noe for deg.
Fredag 21:30,
Lørdag 11:00, 15:00 og 19:00,
Søndag 11:00, 15:00 og 19:00,
Mandag 9:00
Klubben som er mest aktuell for deg er vel Vålerenga Trolls (www.viftrolls.com).
Du hadde seriøst passet perfekt som Defensiv linjespiller. Du må være sterk, stor, aggressiv og rask.
Han her spiller Def. End f.eks: http://www.youtube.com/watch?v=9gnrK1rC2ng
Og selvsagt ville du også passet som Tight End på den offensive delen, da får du løpt med og tatt i mot ballen.
Samme fyren som TE: http://www.youtube.com/watch?v=iC4xnGTqFOg
Seriøst, Rock. Hvis du vil finne deg en idrett å hevde deg i er dette akkurat noe for deg. Alt handler om styrke, ekplosivitet og aggressivitet, du kommer til å elske det.
Amerikansk fotball virker som en jævlig kul sport, ja. Det stilles mye mer krav til hurtighet, styrke og eksplosivitet enn vanlig fotball, og utholdenhet er ikke like vitkig.
Men har et spørsmål. Hvorfor heter det "football"? de rører jo ballen så og si aldri med beina.
Jepp, men det kommer en del utholdenhet inn i bildet også (dog ikke langt nær like mye aerob utholdenhet som i fotball, selvsagt), du bygger opp en SIIINNSYK oksygengjeld av å kjøre deg helt ut spill etter spill. Du kan ikke jogge med ballen liksom, og det er ofte slik at du må spurte TILBAKE til huddlen for å så line deg rett opp igjen og spurte som f*.
Jeg husker på en kamp da jeg ble satt på omtrent bare vertikale løperuter som Wide Receiver, og ofte ble quarterbacken sacket slik at jeg bare måtte spurte som pokker tilbake for å begynne neste spill, som selvsagt ofte innebar en ny vertical-rute for meg. Jeg har sjelden vært så utkjørt og sliten før som jeg var da, det kjentes ut som hele kroppen sto i brann, og jeg fikk faen ikke puste halvparten av tiden.
Ballen sparkes ganske ofte den. På starten av en kamp er det kickoff, da sparker man ballen så langt man kan nedover banen, det andre laget tar imot og du skal takle fyren med ballen (dette synes jeg er noe av det kuleste med en kamp, jeg pleier å komme meg ned samtidig med ballen noen ganger som gjør at jeg får knust folk).
Også er det punt; man har 4 forsøk på å få flyttet ballen 10 yards slik at man får 4 nye forsøk. Har man en del yards igjen (3-5 eller mer) tar man gjerne og punter ballen (poler den slik en keeper gjør) og prinsippet blir det samme som på kickoff. Det er for at motstanderen starter med ballen lengst mulig bak.
Så har du et field goal. Det er i en situasjon du ville puntet, men du er nær nok til å sparke den mellom stengene for 3 poeng.
Samme gjør du etter en touchdown (6 poeng for å løpe inni endzonen, feltet helt på den andre siden av banen) for å score 1 ekstrapoeng.
Etter en touchdown så blir det også en ny kickoff, slik beskrevet først.
Så du ser at ballen blir faktisk sparket ganske ofte.![]()
Veldig bra innlegg Ingar, det virker kjempegøy..men fotball er bare noe jeg elsker hehe..![]()
RockyRock
HAHAHAHA! Og Samer stjeler ikke? å stjele til seg en tittel som urbefolkning når det finnes flere skjeletter ved universitetet i Oslo som beviser at Nordmenn var her mange tusen år før, hehe.
RockyRock
Jeg skjønner såpass.
Alt jeg foreslår er at du prøver det. Jeg tipper du kommer til å elske det mer enn vanlig fotball, rett og slett fordi du er som skapt for det.
Jeg var skeptisk til det før jeg prøvde det jeg også, det var en kanadisk kompis av meg som absolutt skulle ha meg til å prøve det.
Jeg angrer ikke et sekund, det er mer morsomt enn noe idrett jeg har drevet med, og jeg har drevet med litt av hvert.
Kom og se på til helgen, så prøver du det til høsten nå. Du angrer ikke, jeg lover.
Takker igjen for entusiasmen Ingar, den er viktig..men jeg vil spille fotball![]()
RockyRock
Er ikke football (amerikansk) egentlig litt kjedelig om du ikke spiller visse posisjoner? F.eks. at du kaster lite, mottar lite, løper lite (med ball) og skårer lite? Jeg har lite peiling på sporten, men av det jeg har sett er det utvalgte personer som står for størstedelen av spillet, mens majoriteten egentlig bare utfører negerarbeid på bana? Samtidig som det er innmari mye stopp i spillet som gjør at det aldri blir noen særlig flyt?
Spør du meg Guardian, så er fotball kjedelig uansett posisjon. Feks fra tribunen.![]()