Viser resultatene 1 til 30 av 30

Tråd: Framgang

Silver Member waille sin avatar
    Ble medlem
    05-2003

Framgang

Heysann folkens, tenkte jeg skulle se om jeg fikk til en tråd her som kunne være av interesse for folk. Jeg tenker litt på det med framgang da.
    Hvordan mener du din framgang har vært f.eks det siste året, eller siden du startet.

Er du fornøyd misfornøyd ( isåfall hvorfor )

Hvor mye tror du egentlig dine gener for muskelbygging har å si? ( genetisk beinbygging og det driter vi i siden det er ca. 100 % umulig å forandre)

Hvor mye tror du riktig utførelse av øvelser har å si for din trening? Mener du at du har inn teknikken 100 % ?

* kosthold kan vi egentlig hoppe over da vi vet det er veldig viktig for framgangen, men vi kan ta med : spiser du egentlig optimalt? drikker du mye?

*hva ville du DU vært fornøyd med som framgang i løpet av , la oss si en 2 års periode?

sikkert en del jeg glemte her men kom igjen, er dere fornøyd over dere selv den tiden dere har trent?
    !burger: !burger: !burger: !burger:

Ble medlem
    05-2003
    Kan begynne jeg da:
    For det første er jeg egentlig ikke noe spesielt fornøyd, men det kan vel egentlig komme av at jeg har noe høye krav til meg selv. Men har gått fra 62 kg til 80 kg på 1 år.

Jeg vil tro gener har en del innspill på bygging men ikke i den grad at hvermann vil kunne bygge seg opp en respektabel fysikk. Det at majoriteten ikke vil kunne dette vil jeg heller tro ligger i psyken, det at de ikke orker, ikke har noen interesse av det etc

Jeg vet jeg ikke spiser optimalt, men prøver holde meg noenlunde på den smale vei. Drikker heller egentlig ikke så utrolig mye da jeg tror det hemmer utviklingen min i en viss grad.

Jeg har veldig tro på at riktig trening med korrekt utførelse vil få hvermann til over tid å få den etterlengtede pumpen som vil gi muskelvekst.

Hvis jeg skulle vært fornøyd over noe i løpet av en 2 års periode så måtte det være en 5 kilo kjøtt ekstra til neste sommer, da skulle jeg vært fornøyd over framgangen i løpet av 2 år, men man blir vell aldri heeelt fornøyd , hehe

------------------------------------------------------------------------------------------------
    Hvorfor har noen mye bedre framgang enn andre ?? ( I want an discussion.. )

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Jeg er godt fornøyd med fremgangen jeg har hatt, men er ikke helt fornøyd med fremgangen hvis jeg ser hvordan andre på forumet har utviklet seg. Men hvis jeg ser på omstendighetene så er jeg mer fornøyd.

Gener har en stor del å si, men jeg har vært for lite i kcal +(ala forclose) til å ha en konkret mening.

I visse øveleser har utførelsen mye å si! Men i andre øvelser tror jeg det er bedre å pushe seg litt ekstra selv om utførelsen ikke er korekt.

Jeg spiser så og si optimalt selv om det er leenge siden jeg var i kcal +. I løpet av et år drikker jeg ikke så mye(1-2 ganger i måneden), men i noen få perioder kan jeg slå på stor tromma og dra på byen 4-5 helger på rad hvis jeg føler for det.Dette skjer egentlig veldig sjeldent da jeg merker det i treningen min.

Jeg ville vært meget fornøyd i fremgangen min hvis på 2 år hvis jeg kan ta bilde dag1 og et bilde 2 år senere, for så og ikke kjenne igjen min fysikk i det hele tatt.

Jeg er meget fornøyd med meg selv siden jeg begynte å trene
    Sist endret av Stålballa; 26-08-04 kl 17:28
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Ble medlem
    05-2003
    Det at man har to bilder forran seg og ikke kan kjenne seg igjen på de to ville vært en utrolig framgang

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Jepp er ihvertfall et ålreit mål å jobbe mot!

Desverre er jeg i en periode der ønsket om bedre muskler ikke er så stor, men regner med at suget kommer i løpet oktober-november(forhåpentligvis før).
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Ble medlem
    05-2003
    Hehe motivasjonsvik er ikke det beste nei, jeg har bra motivasjon som alltid.Målet er ganske stort egentlig men søren skal jeg få det til og. En eller annen gang før jeg er 30 år skal jeg stå på en bygger scene og smile.
    Det er ekstra fint for min del at de hjemme støtter at du vil nå målet ditt og hjelper deg mot det!

Jeg vil si at generell velvære vil hjelpe mye på framgangen.

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Er sånn passe fornøyd. Har helt klart større forhåpninger, enn det jeg har prestert, men er såpass realistisk at jeg fatter at mine gener vil gjøre det vanskelig å legge på meg, spesielt på legger, lår og til en viss grad armer (pga tynn beinbygning).

Men jeg forstår også at genene ikke vil gjøre det umulig for meg å oppnå fysikken jeg vil. Genen forhindrer nok mer 55cm armer osv, noe jeg uansett ikke skal ha!

Prøver å løfte fint og greit. Føler av og til jeg er litt sløv med teknikken. Ikke det at jeg hiver ting veggimellom, men er ikke så flink til å holde albuer riktig osv, når det blir tungt. Er også typen av å hive på 2,5kg automatisk neste trening selv om denne treninga var tungt med -2,5kg. Dette har jeg lagt av meg i senere tid. Noe som fører til mye bedre kontakt! Bedre pump med lik mengde repetisjoner.

Spiser vel ganske bra. Har lagt merke til at kroppen min legger på seg fort fett om jeg inntar fett, mens en kost rik på karbohydrater og proteiner har motsatt effekt. For tiden er jeg forsiktig med å ikke komme i for mye kcal+, og venter heller til vinterkulda setter seg, og klærne går mer på før dette skjer. Er i dag ca 83kg. 12% fett på klype. Vet ikke hvor flink jeg er til å måle! (80kg, rundt 17-18 da jeg startet).

Drikker av og til. Kanskje 1 gang per måned. Vet det hindrer treningen min veldig, men tror fortsatt ikke det er relevant når man ser framgangen etter år. Tror det er andre faktorer som er viktigere, så lenge man vet å kontrollere konsumet.

Til sommeren 2005 vil jeg iallefall ha prøvd å ha lagt på meg litt, samtidig som fettprosenten er litt lavere. Håper å legge på meg minst 1,5cm rundt armene, fått dypere rygg, større legger og lår. Ryggbredde og skuldre er ganske bra fra før!

Dette var mitt bidrag waille!
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Jeg aner ikke hva mine gener har å si, men jeg kan begynne med å si, at de er faktisk dårlige, blant de dårligste på hele forumet her uten tvil, jeg startet som en 16åring på 190cm og 60kg, ryggbrud, uten noe sixpack, bare hengslete dritt form. De store muskelgruppene som gir mange en stor fordel i treningen, fantes ikke på meg:

*rompe
    *lår
    *nakke
    *mage

Mange har naturlig godt utviklede lår og rompe muskler, som kickstarter treningen dems voldsomt og gir dem muligheten til å vise til store bein og nakke muskler allerede første treningsåret. Jeg var bare tynn og stygg over hele kroppen, tynne ledd, alt var svakt, jeg var ikke spesielt sterk i noen ting.

Jeg tror riktig utførelse av øvelser er viktig, men jeg tror det viktigste er at det er tungt, det skjer ingen verdens ting hvis du løftet akkurat det samme som forrige gang, samme måte, samme intensitet, da skjer det ingenting.

Når man starter å trene med vekter, reagerer kroppen veldig raskt, og det første treningssåret åpner for store muligheter til å legge på seg mye muskulatur, Jeg sov ca.5-6timer om natten, trene dårlig, spiste ræva, og ante ikke hva jeg gjorde det første året, med andre ord jeg kastet det i dass, noe som er hardt bittert.

Fremgangen min kom når jeg fylte 17år, brystmuskulaturen min vokste veldig, det var spennende, men alt annet var sørgelig ræva til jeg fylte 18år, da begynte det andre å vokse litt til, etter at jeg ble 19år, kvittet jeg meg med fettet jeg hadde fra de 2 første årene med trening, deffet meg ned til 10-9% der jeg har holdt meg hele tiden, først veide jeg 88kg på 10%, også 91kg på 10% som jeg gjør nå, også begynte jeg med knebøy, først i februar. I juni deffet jeg meg videre ned for å se bra ut, og jeg greide å komme litt under 8% tror jeg, da veide jeg 89kg.

Målet mitt om 2år er å veie 100kg, og ligge på 10% kroppsfett, da er jeg 21, greier jeg det clean er jeg rimelig fornøyd.
    RockyRock

Medlem Shades sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    28
    Framgangen var bra helt til lillefingeren brakk, så har det gått rett ned.
    Men framgangen min er jeg stolt av (Sikkert mange her som slår meg), men klarte og ta igjen kompiser som har trent mer eller mindre i fire år (+ att jeg trente masse kondis ved siden av), i løpet av fem mnd, tror jeg har greie gener, men tror att alt skyldes att jeg kom inn her og la om kostholdet. (Snylta kraftig på kunnskapen her, så takk til alle).

Tror gener har MYE og si, de litt tykkfalne blir fort sterkere enn de pingletynne, selv om de spiser noenlunde likt (Selv om de tynne ser bedre ut etter kortere tid).

Jeg har selv aldri vært noe flink til og tenke på hvordan jeg skal trene musklene optimalt, men det skal jeg forandre på. Men er flink til og spise riktig når jeg trener.
    De så han komme, uvitende om att han skulle bli den beste.
    Den beste som finnes....

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Jeg er veldig fornøyd med en ting.. og det er at jeg har mistet noe SYKT med fett på de snaue 2 årene jeg har holdt på med dette galskapet... Og det har vært hovedmålet mitt også.. Jeg er på ingen måte fornøyd med musklaturen min, men jeg kan da ikke forvente å øke så mye med lav kcal i de 2 årene jeg har trent.

Jeg spiser ekstremt strikt fordi jeg er så livredd for fett.. Dette hindrer nok muskelveksten min.. men det får så være.. jeg vil se bra ut hele året om mulig!
    Så jeg holder meg rundt 2300-2500 kcal med proteininntak på 300+ og grønnsaker og frukt.. Og ellers karbs rundt treningstid..

Jeg er fornøyd om jeg lander på 75-78kg på samme fett% som i sommer, da jeg veide 70

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    jeg er ikke helt fornøyd etter 2 år nei.
    føler jeg kunne nådd så mye lenger om jeg bare kunne fått ned mere mat.
    egentlig et under i seg selv at jeg gikk opp nesten 20kg på et år på 1200kcal kosthold..

målene fremover nå er å øke styrken og massen. 85kg til jul(77elns nå) og få opp armene litt.

har sikkert mye og gå på når det gjelder trening også da jeg er selvlært

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av eiv
    Jeg er veldig fornøyd med en ting.. og det er at jeg har mistet noe SYKT med fett på de snaue 2 årene jeg har holdt på med dette galskapet... Og det har vært hovedmålet mitt også.. Jeg er på ingen måte fornøyd med musklaturen min, men jeg kan da ikke forvente å øke så mye med lav kcal i de 2 årene jeg har trent.

Jeg spiser ekstremt strikt fordi jeg er så livredd for fett.. Dette hindrer nok muskelveksten min.. men det får så være.. jeg vil se bra ut hele året om mulig!
    Så jeg holder meg rundt 2300-2500 kcal med proteininntak på 300+ og grønnsaker og frukt.. Og ellers karbs rundt treningstid..

Jeg er fornøyd om jeg lander på 75-78kg på samme fett% som i sommer, da jeg veide 70
    eiv du ser bedre ut med 20kg mer på kroppen om det blir 10kg muskler og 10kg fett.. du trenger ikke være rippa for å dra de heiteste damene

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    jeg har trent med "viten", fra den dagen jeg begynte å lese på dette forumet.. det var i mars 2003. før det var kun sats i ny og ne, løfte litt biceps øvelser og litt benkpress på 30-40kg. hehe..

i april 2003 lå jeg på 50-55kg, vet ikke eksakt.. den vekten jeg hadde før viste litt feil ( viste mer enn riktig ). jeg kan annta at den lå rundt 55kg.. og 50kg rundt jul 2003.. uansett! jeg kom NESTEN frem til 100kg på nyåret 2004(97kg), etter en lang "bulk" med mye bra mat, og litt dårlig mat... og masse peanøttsmørr på tampen for å smelle inn noen kilo raskt ( jeg fikk vekt-kick ).

må si meg jævla godt fornøyd med å øke kroppsmassen min ca. det dobbelte på en 1års periode. løftet 130 i benk, løftet 20-30kg et par ganger 1år før. ble grisesterk i markløft etter kun et par måneder fra august 2003 og mot julen samme året.. kunne ta arbeidssett på 170kg på vårparten... og det mest sykeste av alt. da jeg bulket bra på nyåret 2004.. trente jeg opp bena mine fra 80-90kg 2-3 repper i knebøy til 180kg pers i knebøy på kun 4-5måneder.

legge seg ned på gulvet etter et tungt markløft/knebøy arbeidssett til failure må være det som driver meg... fyyyfaen for en heerlig følelse

er back in bisniss etter å ha somlet bort 15kg på damer og fyll denne sommeren fra og med søndag!

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    **er vel rimelig fornøyd alt i alt , har hatt et dårlig år men var redd jeg skulle krympe enda mer enn jeg har gjort

Hvor mye tror du egentlig dine gener for muskelbygging har å si? ( genetisk beinbygging og det driter vi i siden det er ca. 100 % umulig å forandre)
    **tror genene har mye å si og jeg tror jeg har gode gener for å bygge muskler.

Hvor mye tror du riktig utførelse av øvelser har å si for din trening? Mener du at du har inn teknikken 100 % ?
    **korrekt utførelse tror jeg har mye å si ,jeg tror nok min teknikk er minst 75% korrekt

* kosthold kan vi egentlig hoppe over da vi vet det er veldig viktig for framgangen, men vi kan ta med : spiser du egentlig optimalt? drikker du mye?
    **jeg spiser langt fra optimalt , det er nok mitt største problem ,jeg er ikke flink med maten , jeg drikker ikke

*hva ville du DU vært fornøyd med som framgang i løpet av , la oss si en 2 års periode?
    **1 kilo muskler pr år hadde vært helt greit for min del

sikkert en del jeg glemte her men kom igjen, er dere fornøyd over dere selv den tiden dere har trent?
    **jeg er ikke fornøyd med det jeg har oppnådd men det betyr ikke noe ,jeg skal forhåpentligvis trene i 65år til før jeg gir meg så jeg har god tid.

Ble medlem
    05-2003
    mye bra som kommer fram her nå.

Tror du/dere at de forskjellige treningssplittene dere bruker har mye å si for framgangen deres om dere hadde spist optimalt, optimalt med hvile og optimal teknikke på øvelsene og pump ?

--- mitt svar på det der--> hmm tror ikke egentlig splitten har så mye å si så lenge de nevnte faktorer over er i boks. Men for mye trening er ikke bra, men det samme vil jeg si om for LITE trening. jeg ville aldri trent mindre enn 5 dager i uka. da ville jeg kjeda meg egentlig..

Silver Member xray sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    71
    Hvordan mener du din framgang har vært f.eks det siste året, eller siden du startet.
    >>Blir bedre og bedre, år for år.

>>Alltid fornøyd

Hvor mye tror du egentlig dine gener for muskelbygging har å si?
    >> Har vel normale gener. Hardgainer with a twist of lime.

>> Vil nok finne ut at det har mer og mer å si, men jeg har som regel prøvd å trene tyngst mulig første sett og dropset med striktest mulig form. Er ingen master på teknikk. Trur nok det hele ligger og hviler på det ja.

* spiser du egentlig optimalt? drikker du mye?
    >>Spiser så optimalt som mulig til min viten. 6 uker uten noe form for uskeielser nå er en fin rekord, gryn-shake, tun-ris, thats it. Drikker 1-3 ganger i året.

>>2år, klarer ikke tenke CM så langt fram i tid :P men om 2 år, da skal det jaggu være bra.

*sikkert en del jeg glemte her men kom igjen, er dere fornøyd over dere selv den tiden dere har trent?
    >> Som nevnt, blir mer og mer fornøyd, treffer spikern mer og mer. Motivasjon blir bedre, utførelse blir bedre, vektene blir bedre, fett% blir bedre, føler meg som en nybegynner. Trent i jaffal 4-5år. Trente vel et par år uten særlig fremgang helt i starten.
    :)

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Var i forcen fram til februar, så året for meg blir fra da. Sånn tålelig fornøyd. Tok av en del fett uten å gå ned i vekt eller styrke. Sommeren er et kapittel for seg selv, og har ingenting med trening å gjøre. Nå skal det bygges bra her.

Tror gener har sinnsykt mye å si. Mange som spiser og trener feil, men øker som bare det. Selv har jeg elendige gener tror jeg. Hardgainer delux

Tja. Teknikk har mye å si, men er tror nok at det beste er å jukse kontrollert. F.eks: ha en naturlig svai i kroppen under bicepscurl framfor å stå med ryggen mot en vegg. Er selv alt for sløv med teknikken. Legger ofte på for mye vekter. Men har blitt flinkere til å løfte strikt nå. Elsker det når jeg klarer å ta et sett med steintunge vekter, og allikvel ha bra utførelse. Da kommer pumpen!

Spiste veldig bra på deffen. Nå er det vel ikke optimalt, men prøver å få i meg bra kost fra mandag til fredag. Blitt en del drikking i det siste, men skal kutte ned nå. Om 1 mnd skal jeg kunne si at jeg spiser bortimot optimalt. Om jeg ikke gjør det, kjeft på meg

Til vinteren skal jeg opp i rundt 10kg, uten å legge på meg mye fett. Skal komme opp i rundt 100kg benk, 150kg mark og bøy og 50kg bicepscurl. Få en respektabel fettprosent til sommeren. Hva andreåret bringer får jeg se etter førsteåret.

Er langt fra fornøyd. Har spist og trent "etter boka" lenge, uten å kunne vise til slik framgang som mange av dere og kompisene mine. Men har insett at det bare er sånn... og trener for å utfordre meg selv nå. Liker å dra på gymmet og tra seg helt ut. Så får kg og styrken komme.

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    "Hvor mye tror du egentlig dine gener for muskelbygging har å si? ( genetisk beinbygging og det driter vi i siden det er ca. 100 % umulig å forandre)"
    * Jeg tror folk bruker dette som en unnskylding for at de ikke vokser. De kan ikke klage før de spiser så de kommer i energioverskudd og riktig fordeling mellom p\k\f
    Er lei av å høre at folk sier at jeg har så sinnsykt bra gener. Baaahhh, jeg har faktisk en forbrenning på høyde med en flymaskinmotor. Jeg føler virkelig med de, de spiser 1 grandis, 3 brødskiver og litt skinke om dagen.

Ble medlem
    05-2003
    Hvordan ville dere forklart dette:

*ole har trent i 4 år, mener han har bra teknikk, spiser bra, hviler bra

* jens kåre har trent i 2 år men er mye større, og definert, med et middels kosthold, praktfull teknikk

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av nit
    "Hvor mye tror du egentlig dine gener for muskelbygging har å si? ( genetisk beinbygging og det driter vi i siden det er ca. 100 % umulig å forandre)"
    * Jeg tror folk bruker dette som en unnskylding for at de ikke vokser. De kan ikke klage før de spiser så de kommer i energioverskudd og riktig fordeling mellom p\k\f
    Er lei av å høre at folk sier at jeg har så sinnsykt bra gener. Baaahhh, jeg har faktisk en forbrenning på høyde med en flymaskinmotor. Jeg føler virkelig med de, de spiser 1 grandis, 3 brødskiver og litt skinke om dagen.
    karma for den nit.. fuck genes

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    det ville jeg forklart som bullshitt. jeg tror at en må ha NOK mat og NOK protein for å vokse. og at god teknikk er noe alle som har trent et år burde være inneforstått med. (min teknikk er ok nok i det meste, med unntak av benkpress!)

---------------------------

er fornøyd OG missofrnøyd. i løpet av 1,5år nå har jeg beholdt alle de samme kroppsmålene på kroppen (skuldre: ~143, armer: 41, lår: 65, legger, 47) men på livet har jeg gått ned i fra ca 125 til 94-93cm som jeg er på nå. det vil jeg si meg rimelig fornøyd med. MEN. det som jeg er missfornøyd med. er at jeg ikke har økt styrken noe spessielt i benkpress. de stort sett alt annet har vokst. (beina har jo blitt uhyggelig sterke i forhold til det andre.)

jeg vil si at jeg ikke tror mine gener er noe spessielt egnet for å bli til en STOR kropp. det blir jeg sikrere på, jo mer jeg får deffet meg ned. men kan alltids bli OK!. i grunnen tror jeg at genene mine er sånn passe. ikke topp notch. men ikke hardgainer eller noe. for meg virker det som om styrken sitter i beina og ryggen. mens bryst/skuldere/armer er noe forbanna møkk som ikke vil vokse. magen ser også ut til å bli sterk (-;

Hvor mye tror du riktig utførelse av øvelser har å si for din trening? Mener du at du har inn teknikken 100 % ? når jeg har gjort 20 repper knebøy, og vet jeg er helt utmatta og at jeg ikke klarer 1 til med 100% perfekt teknikk. så kan jeg ærligtalt ikke si det bryr meg så mye, da tar jeg heller å presser ut 10 repper til. selv om jeg får litt latteral bevegelse i knærna. tror det er BRA å presse seg. men så god teknikk så langt som mulig.

spiser så mye proteiner som mulig. så lite karbs som mulig. og fett blir det nesten ikke noe av.

1. top10 i farrisrunden (i min klasse). 2. for en "rippet" fysikk. noe jeg har drømt om siden jeg var 12år gammel (hvorfor gjorde jeg ALDRI noe med det?!?!). 3. se stor ut med klær på, i en AVSLAPPET stilling. men ikke SÅ stor at det er turn-off hos det motsatte kjønn (skulle vel ikke bli noe problem. hah!).

Kliss nytt medlem Reex sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Hvordan mener du din framgang har vært f.eks det siste året, eller siden du startet?
    >>Begynte i 7. klasse, vært av og på hele tiden. Det siste årene mer eller mindre litt mere seriøst. Fremgangen er god, siden jeg har vært så mye opp og ned da.

Er du fornøyd misfornøyd ( isåfall hvorfor )?
    >>Litt misfornøyd mht at jeg vet at kan så mye bedre, men det sklir ut av og til, til å bli litt lat... :svak:

Hvor mye tror du egentlig dine gener for muskelbygging har å si?
    >>Mye, har veldig lett for å legge på meg muskler, spesiellt i bena, som av en eller annen grunn ser ut til å vokse dobbelt så fort som andre deler.

>> Teknikken er vel ca 75-80 % inne, men oppdager stadig nye ting som gir meg bedre pump og guff. HERLIG!!! Teknikken har mye og si ja, også med tanke på å unngå skade.

Spiser du egentlig optimalt? drikker du mye?
    >>Har offshore jobb, og maten her ute er så godt som himmelen for en som trener. Her kan en velge og vrake blandt godsaker/proteinrik mat som bygger Hjemme er det og noenlunde greit kosthold. Drikker vel slik ca. en gang annenhver mnd. Littegrann....

Hva ville du DU vært fornøyd med som framgang i løpet av , la oss si en 2 års periode?
    >>At jeg hele tiden har forbedring som følge av at jeg skjerper meg. At jeg holder kosthold og treningen seriøst i laange perioder, noe jeg ikke har vært så flink til før.

Sikkert en del jeg glemte her men kom igjen, er dere fornøyd over dere selv den tiden dere har trent?
    >>Både og, alle har vel ting de synes kunne vært bedre, men er mest fornøyd med det siste året. Samt da jeg var 18-19 år og vant KM ibenkpress to år på rad.
    Just trying to not stop... :ushup2:

Jai såve ike, jai skror!!

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av waille
    Hvordan ville dere forklart dette:

*ole har trent i 4 år, mener han har bra teknikk, spiser bra, hviler bra

* jens kåre har trent i 2 år men er mye større, og definert, med et middels kosthold, praktfull teknikk
    Ole overanalyserer, bruker altfor mye tid på å tenke riktig teknikk, få i seg nøyaktig antall proteiner,karbo og fett slik han har regnet ut på kostholdskalkulator. Sover, men ikke så bra fordi han tenker for mye på trening og kosthold til å få hvilt ut ordentlig.
    Ole trener annenhver dag i 8 uker, og så tar han 10 dager hvile.0

Jens Kåre går på gymmet tre-fem ganger i uka og buster assen sin 110% ut hver eneste gang!Løfter de tyngste vektene han klarer,slik han har lært at det skal gjøres.
    Jens Kåre spiser så han metter appetitten, og prøver å holde seg til sunn kost, grovt brød istedet for kneip, lett melk istedet for helmelk osv. Tar tilogmed tran på morran, og noen prottisshaker innemellom. Spesielt til de måltidene som han vet var litt bad.
    Jens Kåre puler dama si rett før han skal sove, og sover dermed veldig godt.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Glimrende analyse stripie

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Ok. Ny oppgave:

Alex-> Trener 3-5 ganger i uka. Trener steinhardt! God teknikk. Spiser 2,5-3gram * vekta si i proteiner, rundt det samme i karbo, og suplerer med litt sundt fett. Har ikke noe fast kosthold, men vet hva de forskjellige matvarer inneholder, så han spiser relativt bra sammensatte måltider hver 2-3 time. Ellers går han på skole og er mye sammen med venner. Har altså mye annet å tenke på, så han går ikke rundt med trening på hjernen heile dagen. Har fra dag 1 slitt med å legge på seg kvalitetsmasse og øke vektbelastningen. Magen derimot vokser etter en burger...

Peter->Trener 3-5 ganger i uka. Trener steinhardt. Bra teknikk. Driter i beina, ikke så "morsomt" som overkroppen. Spiser ræva. Ikke så mye som en shake og karbo etter trening. Går gjerne noen timer etter han har trent til han pakker noen skiver i kjeften. Har heller ikke så mye peil på kosthold. Er ellers glad og fornøyd med livet sitt. Pakker på seg med masse og øker vektbelasninen mye. Ligger på ca 25kg mer i arbeidssett i benken enn Alex for å nevne noe. Har trent omtrent like lenge som Alex.

Nå?

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Eller hva med denne?

*Kåre drikker bare vann, han faster 11mnd i året. Veier 130kg PURE MUSCLE.

*Jonny spiser perfekt mat, 2,5g p 20%fett og resten karbohydrater. Kalorioverskudd og hele pakka. Han krymper....

sug meg :

Kliss nytt medlem Reex sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tjalala
    Ok. Ny oppgave:

Alex-> Trener 3-5 ganger i uka. Trener steinhardt! God teknikk. Spiser 2,5-3gram * vekta si i proteiner, rundt det samme i karbo, og suplerer med litt sundt fett. Har ikke noe fast kosthold, men vet hva de forskjellige matvarer inneholder, så han spiser relativt bra sammensatte måltider hver 2-3 time. Ellers går han på skole og er mye sammen med venner. Har altså mye annet å tenke på, så han går ikke rundt med trening på hjernen heile dagen. Har fra dag 1 slitt med å legge på seg kvalitetsmasse og øke vektbelastningen. Magen derimot vokser etter en burger...

Peter->Trener 3-5 ganger i uka. Trener steinhardt. Bra teknikk. Driter i beina, ikke så "morsomt" som overkroppen. Spiser ræva. Ikke så mye som en shake og karbo etter trening. Går gjerne noen timer etter han har trent til han pakker noen skiver i kjeften. Har heller ikke så mye peil på kosthold. Er ellers glad og fornøyd med livet sitt. Pakker på seg med masse og øker vektbelasninen mye. Ligger på ca 25kg mer i arbeidssett i benken enn Alex for å nevne noe. Har trent omtrent like lenge som Alex.
    Nå?
    Peter... Likner noe jævlig på meg, men ikke til punkt å prikke. Lat innimellom, men vokser de gangene det blir trent.

Genetikk er vel det beste svaret??

Noen flere? Kom igjen!
    Just trying to not stop... :ushup2:

Jai såve ike, jai skror!!

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Han siste Alex er er utenkelig. Sliter han med å gå opp i vekt, blir han heller ikke feit av en burger. Alex har veldig høy forbrenning, og må spise mye mer karbo og fett enn det vanlige folk må.
    Øker han kaloriene sine betrakelig, kanskje dobler det nesten, vil han ta igjen Peter fort.

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Tror ikke vi skal fokusere på om det er realistisk eller urealistisk, men heller prøve å gi et svar på hva han lurer på. Regner ikke med dette er fiktive personer, og er de det - så der de brukt for å gi en bedre forståelse på hva som skiller oss.

Nå er ikke genetikk min sterke side, men alder og kjønn er kanskje de viktigste genetiske faktorene, da vi vet at både veksthormon og testosteron nivå er høyt i vår ungdom, mens gradvis senkes, og etterhvert ender opp på ubetydelige nivåer, nesten.

Hvor raskt du skal bygge er i all hovedsak styrt av ernæring. Mens trening, vitaminer, mineraler, og div. anabaole og anti-katabole hormoner styrer hva som skal skje med maten (Insulin, glukagon, veksthormon, thyroid, og stresshormonene kortisol og adrenalin(hentet fra Animalbolics).

De individuelle forskjellene det er er det bare du som kan styre. Om du skal sammenligne deg med en som har gode gener, må du prøve etter beste evne å gi deg selv like forutsetninger. Om levren hans syntesiserer mer aminosyrer, om musklene hannes holder på mer nitrogen, om han har genetiske forutsetninger som tilsier at han skal ha høye nivåer av testosteron og veksthormon og i tillegg, ved en tilfeldighet har funnet en treningsstil som passer seg så har du en stor jobb å gjøre.

Treningstoleranse, som bygger på hvor lenge du har trent, hvor hardt du har trent, og hvor langt du har utviklet CNS og musklaturen er svært relevant for hvordan du skal trene.

Kanskje styrer HPTA hans så godt, at han kan bygge OK på lite kcal, mens du sliter med det samme.

Det eneste du kan gjøre er å spise riktig, og MER!

Jeg vil si såpass at trener du riktig, og spiser riktig og balansert vil du bygge muskler raskere enn en person som ved genetiske forutsetninger skulle bygge raskere enn deg. Har sett utalige eksempler på folk med dårlige gener som skulle kunne bygge bra på papiret skulle kunne greie å bygge bra med muskler pga et bra matoppsett og treningsoppsett, men som ikke gjør det. Ting kan se riktig ut, selv om de er feil!

Kanskje forandrer de et par ting på treninga, legger til 500kcal og vokser som bare faen!!

Mulig dette ble mye svada, og mye røring rundt grøten, men jeg vil bare ha fram at Alex også har et sinnsykt potensiale. Alt handler om utnytte det man har. Potensialet sier kanskje at etter ved 47cm armer så er det nesten stopp, men inntil du nermer ditt genetiske potensiale finnes det mye rom for hurtig bygging.

Om du vil ha litt mer greie på hvordan man skal påvirke hormonene i kroppen, et par treningstips som kan bety mye, eller litt om mat så får du bare sende en PM.
    Sist endret av Hardway; 28-08-04 kl 12:22

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    huff, dette ble dårlig norsk. Trøtt og jævlig. Orker ikke rette opp

Lignende tråder

1. framgang!?
    By bajas in forum Trening
    Svar: 9
    Nyeste innlegg: 27-03-04, 14:40

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.