Viser resultatene 1 til 23 av 23

Tråd: franskpress

Medlem
    Ble medlem
    06-2003

franskpress

Hola hola!

Sliter med franskpressen fortiden... Løfter VELDIG lite... klarer såvidt 12kg x 5-6ganger før jeg ikke greier mer..

I benken trener jeg på 85kg og har max på 110, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg er så svak i triceps... (?)

Jeg kombinerer bryst og triceps, og triceps tils lutt... Trur dere at tricepsen er utslitt etter bryst-trninga?
    Er 1.87 høy, så jeg har lange armer... har dette noe å si??

Takk for alle svar!

Tim
    Tim er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem Tim sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Hvor mye du har på stanga er ikke så viktig, så lenge du føler at du har kontakt med muskelen - hvis det er øking i muskelvolum du er ute etter. Ser ikke noen grunn til å gjøre seg ferdig med bryst først, for så å gå over til triceps - kjør settene om hverandre!

Dersom teknikken er riktig og du presser hardt kommer nok resultatene!

Lykke til

Registered User
    Ble medlem
    10-2003
    Grunnen til å kjøre bryst før triceps er vel fordi brystet er en betydelig større muskel enn triceps, og ved å trene triceps før/mellom brystøkta vil du risikere at du sliter ut triceps og ikke får belastet brystet skikkelig!

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    det kan også ha med utholdenheten til tricepen du kan dårlig utholdenhet og tricepen er utslitt etter bryst økten

TEAM BODYTECH

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Opprinnelig skrevet av Big Boy
    det kan også ha med utholdenheten til tricepen du kan dårlig utholdenhet og tricepen er utslitt etter bryst økten
    Kan jo bety at tricepsen kanskje ikke trenger noe særlig mere trening etter brystøkta...?

Kunne vært lurt og kjøre en isolerende (en ledds) brystøvelse først (f.eks flyes), for så og kjøre en press (fler ledds) øvelse (f.eks benk) rett etterpå. Utnytte at brystmuskulaturen er sliten for å få presset den ennå litt mer ved hjelp av den uthvilte tricepsen...
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Silver Member waille sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    jeg trener bryst før tric folkens. trener med i 85- 90 i benk. Men jeg trener også med 45 - 50 kg i franskpress. litt forskjell fra Doccc
    !burger: !burger: !burger: !burger:

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Man kan ikke sammenligne hva en person løfter mot hva en annen løfter.
    Har f.eks person 1 lengre armer med lengre muskelfester en person 2, så vil effekten av en press øvelse være forskjellig på muskelaturen hans en person 2.

Istedetfor å bry seg om hva vekter man bruker, så fokuser på hva følelse det gir i muskelaturen.

Silver Member waille sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    jaja mr.muscle plz
    !burger: !burger: !burger: !burger:

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Opprinnelig skrevet av waille
    jaja mr.muscle plz
    forklar det litt nærmere. Jeg forstod ikke poenget ditt her. Godt mulig det var et rellevant og gjennomtenkt svar, men desverre så ble jeg ikke mer opplyst av å lese det.

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Opprinnelig skrevet av waille
    jeg trener bryst før tric folkens. trener med i 85- 90 i benk. Men jeg trener også med 45 - 50 kg i franskpress. litt forskjell fra Doccc
    Pointet ditt er...??
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

Silver Member Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Opprinnelig skrevet av Stoneman
    Pointet ditt er...??
    Kanskje poenget hannes er at folk er forskjellige??
    Det er i motbakke det går oppover.

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Skjønte selvfølgelig det, men det var ikke så veldig relevant til det threaden egentlig handler om, nemlig å prøve hjelpe Doccc med å finne en løsning på hans problem...

Hva så om han løfter mer en Doccc, andre løfter sikkert mye mer enn han igjen, uinteressant spør du meg!
    - Mike Mentzer

Bronse Member Tobb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    27
    Sikker på at du utføre øvelsen riktig? Du har vel ikkje omvendt grep....
    "Går det så går det. Går det ikke, så går det over."

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Har jo og litt med hvor flink han er til å presse albuen sammen, hvor langt tilbake han strekker triceps og øvelser gjort før franskpress. Er han som, stoneman sier, kanskje nok kjørt i triceps vil det være logiskt å ikke kunne ta så mye.

Jeg kjører 1 arbeidsett à 40 i ez-curl, for så å supersette med kons. curl (11kg), etter dette greier jeg nesten ikke hantelcurl med 7kg, greier hive den opp 4-5ganger, så er biceps HELT TOTALT MAKS utkjørt.
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    folk mener forskjellig.. jeg trener franskpress selv med max 35-40kg, men det er langt uti økta etter 12sett rygg(mindre relevant), 2*smalbenk, 3*dips, 2*tau nedtrekk.. failure prinsipp. (kan greie bortimot 50-55kg på utvilt triceps). jeg kjenner at tricepsen min er ganske kjørt, men det er slik jeg trener, dette strider med stoneman, men sånn får det være..

docc: for meg virker det som om du er ganske sliten i tricepsen din da du kjører den øvelsen.. ingen har en slik forskjell på benk og franskpress på utvilte muskler.. legg ut programmet ditt ?
    Sist endret av forecloseradream; 18-03-04 kl 18:51

www.kalibergym.no Hightower sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Må bare få stille Docc et spørsmål her: Er det enarmsextensions over hodet med manualer du mener? eller er det ligende extensions med stang til "panne"?

Hvis det er enarmsextensions med manual over hodet så forklarer det vektene du bruker. Så 11-12kg pr arm med manualer er ganske bra det etter at brystet er trent.

For meg så gir denne enarmsøvelsen like mye stimuli som 2arms utgaven, i tillegg bedre strekk og mindre albueplager.

Kjør på.
    "Eat more women!! They are high in protein :) "

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Opprinnelig skrevet av forecloseradream
    folk mener forskjellig.. jeg trener franskpress selv med max 35-40kg, men det er langt uti økta etter 12sett rygg(mindre relevant), 2*smalbenk, 3*dips, 2*tau nedtrekk.. failure prinsipp. (kan greie bortimot 50-55kg på utvilt triceps). jeg kjenner at tricepsen min er ganske kjørt, men det er slik jeg trener, dette strider med stoneman, men sånn får det være..
    Hehe, bare fint at det strider med det jeg mener...

Da får vi en god meningsutveksling, hvor folk selv kan prøve seg fram og finne ut hva som passer best for den enkelte!

Stå på du!
    - Mike Mentzer

Medlem
    Ble medlem
    06-2003
    Tusen takk for alle svar.

I går prøvde jeg noe annet i stede for bryst+triceps kombinasjonen... Jeg starta med bein og tok tricpes på slutten av økta. Klarte da betydelig mye mer. Økte franskpressen med 10kg, så totalt 24kg
    Det er sant som folk sier her, at tricpes blir sliten etter mange brystøvelser (benk, hantelpress)

Men hvor mange ganger i uka trener dere tricpes? Ossen er splittprogrammene deres i forhold til tricpes trening?

Må også legge til, at uten dette forumet og alle dere som ivrig følger opp problemet mitt er til fantastisk stor hjelp. Love you
    Hola hola ufatfuck!

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Mitt tricep program er slik:

Skrull Churcher lave rep (4-6) 1set
    Skrull Churcher høye rep (10-20 +Rest Pause) 1set

etter bryst økt

TEAM BODYTECH

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Opprinnelig skrevet av Doccc
    Men hvor mange ganger i uka trener dere tricpes? Ossen er splittprogrammene deres i forhold til tricpes trening?
    tirs: skuldre, ben
    tors: rygg, triceps
    søn: bryst, biceps

sånn ser rygg, triceps dagen min ut:
    ---------------------------------------------

stangroing 3sett 10-15/8-10/3-7
    markløft 3sett 10-15/8-10/3-7
    chins 2sett max
    panatta nedtrekk 2sett 10-15/3-7
    bredt nedtrekk 2sett 10-15/3-7
    evnt. tyne litt me kabelroing
    smalbenk 3sett 10-15/8-10/3-7
    dips 3sett max
    rullerer mellom franskpress, enarms, taunedtrekk 2sett 10-15/3-7

12sett rygg, 8sett triceps, failure basert trening med forced reps på siste settet
    grunnen til mitt rare rep opplegg er at jeg ønsker å rekrutere mest mulig av både 2A og 2B fibrene..
    Sist endret av forecloseradream; 22-03-04 kl 11:12

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Opprinnelig skrevet av Big Boy
    Mitt tricep program er slik:

Skrull Churcher lave rep (4-6) 1set
    Skrull Churcher høye rep (10-20 +Rest Pause) 1set

etter bryst økt

Heter skull chrusher eller lying triceps extension hvis det er franskpress du mener.
    Sist endret av Smite; 22-03-04 kl 12:19

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Opprinnelig skrevet av Ryus
    Heter skull chrusher eller lying triceps extension hvis det er franskpress du mener.
    sorry rask skrivefeil skull chrusher

TEAM BODYTECH

Kliss nytt medlem hågensen sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Jeg kjører triceps sammen med rygg økten (til slutt) kjører 6 øvelser på rygg først for så å kjøre 2 øvelser på triceps.
    - franskpress x3, 35-40kg
    - pull-down x3, 50-55 kg
    hvor mye jeg trener med har ingenting med saken å gjøre, men siden alle andre som svarer på sp. målet ditt tar det med så kan vel jeg og få "skryte litt" jeg kjører reps. på 12 med hver repetisjon på 10 sek. 4 sekund negativ, 2 sekund statisk og 4 sekund positiv. er bra kjørt i armene etter dette pga. at jeg får brukt muskelen på en mye bedre måte enn de som slenger på mest mulig vekter og bruker mindre tid på reppen enn speedy gonzalez fordi de ikke kan ligge igjen egoet sitt hjemme....hvertfall, mitt råd til deg er å prøve å bruke lengre tid på hver repetisjon selv om du må gå ned i kilo på stangen.
    jeg har ihvertfall merket økning i både styrke og muskelmasse i alle øvelser etter at jeg begynte med å kjøre saktere repper
    Thoose who worries will die! Thoose who give a fuck will live forever..!-Don`t dream it...DO it!!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.