Trenger 100% riktig utførelse på franskpress.
Hvor lang avstand mellom armene?
senke ned til hvor (øyne, panne, bak hodet?)
pause på bunn eller ikke?
takker![]()
Trenger 100% riktig utførelse på franskpress.
Hvor lang avstand mellom armene?
senke ned til hvor (øyne, panne, bak hodet?)
pause på bunn eller ikke?
takker![]()
Kommer an på øvelser, frankspress/skullcrusher/californiapress
Franskpress er som regel skulderbredde grep, seng vekten ned bak hodet ved å bare bøye albuene, ingen pause i bunn.
Skullcrusher samme som franskpress, bare at stangen skal senkes ned til pannen.
Californiapress (obs! noen kaller smalbenk for californiapress), samme som de andre, men vekten føres ned til halsen.
Sett at du ønsker en av variasjonene som går ned mot panne/topplokk, så kan du forandre vinkelen på overarmen din littegrann(ca 45gr) mot hodet slik at du strekker tri. ennå mer. Hold overarmen i ro der og sent stangen mot toppen av hodet. Dødare!
Eller du kan kjøre den i decline benk, for en skikkelig harding![]()
Xena.
Go hard or go home !
:gull:
Jeg senker den til panna, armene går så og si paralelt med hverandre. Altså, albuene stikker ikke ut til hver sin side. Tung øvelse.![]()
jeg pleier og trene med å ta og senke den bak hode mitt.. men veldig viktig å holde albuene dine sammen.. da får du mye mer igjen av treningen..

Alle de store gutta jeg har snakket med og samtlige andre mener dette er en drepende øvelse... føkker opp leddene i albuen... så er visst ikke å anbefale..
Du vet ikke om noen andre øvelser for triceps som river like bra som franskpress?Opprinnelig skrevet av forecloseradream
Alle de store gutta jeg har snakket med og samtlige andre mener dette er en drepende øvelse... føkker opp leddene i albuen... så er visst ikke å anbefale..
Har prøvd å kjøre en del smalbenk men denne øvelsen passer rett og slett ikke for meg![]()
Enarms/begge armene pushdown, dips, smalbenk, enarms extension over hodet, omvendt pushdown (knokene ned). Nok av øvelser å ta av.![]()

Sats på smalbenk sammen med dips ?
Smalbenken kan du få fart på... kjør sakte negative reps, og push fra alt du har i den positive delen.. kjør meget strict.. og kjør med armene inntil kroppen... det funka for meg, sleit før, men gjorde øvelsen megastrict og sakte... traff midt på spikern![]()
Får satse på litt variasjon da har som regel alltid kjørt pushdowns og franskpress. Får vel prøve litt mere med smalbenkog dips
![]()
Uteliv, inneliv eller underliv?
prøv push-down med bredt grep, (samme som ofte blir brukt på div nedtrekk) hvor du har en halvsirkel på hver ende av stangen som gir deg "hammer"-grep. Låser overarmen som vanlig og holder håndleddene rette. Denne tar skikkelig godt, spes øverst i tri.
Go hard or go home !
:gull:
MRMUSCLE: hvilken anbefaler du -
franskpress bak hodet eller scullcrusher ned til pannen ( den pleier jeg å bruke)?
Jeg liker bak hodet, fordi da får jeg bedre strekk på triceps.
Men det er lett for å "slippe" vekten ned istedefor å senke den kotrollert ned.
Tar du den ned på pannen derimot, så MÅ du senke den kontrollert ned (en av grunnene til at mange syns denne øvelsene gir mye resultater) men du får ikke samme strekk på triceps.
Så det er en smaksak.
Angå. Scullcrusher. Har ikke prøvd før. hvor langt bak hodet senker jeg? Et bilde, noen?
Takk
Knut
Skullcrusher er IKKE bak hodet, det er ned på pannen.
edit; charge me for being slow![]()
Sist endret av Polarman; 23-01-04 kl 14:30
MRmuscle jeg skrev feil!!
Angå. Franskpress BAK HODET!.
Har ikke prøvd før. hvor langt bak hodet senker jeg? Et bilde, noen?
Takk
Knut