Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Fremgang!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2004

Talking Fremgang!

Hei.
    Har hatt en bra fremgang etter at jeg begynte å trene i forbindelse med fårsjen. Min beste muskelgruppe er bryst.
    Har gått opp fra 80 - 115 i benken, på 4 måneder.
    Er dette en helt normal fremgang, eller er den bra/grei/kjempebra om du vil!
    kjører drop-sets, noe jeg synes funker bra.
    Noen som veit fordelene og ulempene ved dette?
    Ellers har jeg hatt en jevn fremgang på de andre muskelgruppene.
    Og en ting til, har dessverre ikke mulighet til å kjøre knebøy. Noen øvelser som kan kompensere for dette?
    tert, pettern.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    En slik økning er ikke noe de fleste kan håpe på. Det er en økning man kan få i begynnelsen, men ikke mist motet om du ikke får samme framgang hele tiden.
    Drop set er en fin måte å kryddre treningen på, ville ikke kjørt det hver gang dog.
    Ikke mulighet til knebøy? Kjør utfall, step ups, beinpress, leg extension, leg curls, frontbøy, sissy squat. Ja listen er uendelig

Medlem siggen sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    31
    Gi meg et godt exempel på dropsets noen!
    -Smil til hantlene, og hantlene smiler til deg! :)

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Hvilken som helst øvelse, begynn med en motstand ta til failure (rundt 6-12 reps) reduser vekten slik at du klarer et par reps der, hvor mange er idividuellt, jeg liker 2-6 reps, så reduserer du en gang til, og gjør det samme. Antall reps og antall omganger med vektsenking bestemmer en selv. Men jeg liker 2 vektsenkinger, med failure på hver belastning.

Superior newbie AF pojken sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    26
    Jay Cutler bruker drop set`s ganske mye i treningen sin, han kjører med en vektsenkning.
    Quote Tivoli-Kroppen:
    Hvis det er tilfellet, så har jo de største "kritikerene" hennes svelget sluk, agn, søkke og hele forbanna fiskebåten.

Medlem levrone sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    27
    Han bruker samme vekt, slik jeg har forstått det. han tar pause 10 - 20 sec og legger seg ned på å kjører ut 3 - 4 til. Slik han beskriver det i filmen A Cut Above.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Men det er ikke drop set, det er mer rest-pause sett.

Superior newbie AF pojken sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    26
    Ble veldig usikker nå så jeg gikk å kikket litt på filmen, han bruker begge deler. Men uansett, jeg tror det er ganske effektiv trening så lenge man ikke gjør det hele tiden.
    Quote Tivoli-Kroppen:
    Hvis det er tilfellet, så har jo de største "kritikerene" hennes svelget sluk, agn, søkke og hele forbanna fiskebåten.

Kliss nytt medlem Seigmann sin avatar
    Ble medlem
    02-2004
    Alder
    36
    ...og hvorfor skal man ikke kjøre dropsets hver gang?
    Må skade muskelen skikkelig for å stimulere kroppen til å forsterke den, ikke sant?

Silver Member Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Opprinnelig skrevet av Seigmann
    Må skade muskelen skikkelig for å stimulere kroppen til å forsterke den, ikke sant?
    Overtrening.
    Det er i motbakke det går oppover.

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Opprinnelig skrevet av Seigmann
    Innimellom ja, IKKE hver gang....

Riktig å skade muskelen skikkelig, men ikke altfor skikkelig, går utover restitusjonsevnen din!

Føler at det er bra å kjøre dropset i enkelte perioder, etterfulgt av lett trening, eller å kjøre det på muskler/muskelgrupper som henger litt etter...
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Kliss nytt medlem Seigmann sin avatar
    Ble medlem
    02-2004
    Alder
    36
    Opprinnelig skrevet av Stoneman
    Innimellom ja, IKKE hver gang....

Riktig å skade muskelen skikkelig, men ikke altfor skikkelig, går utover restitusjonsevnen din!

Føler at det er bra å kjøre dropset i enkelte perioder, etterfulgt av lett trening, eller å kjøre det på muskler/muskelgrupper som henger litt etter...
    Jeg kjører 3 split og hviler hver muskelgruppe en uke mellom hver økt (dette vet jo Stoneman fra før da. - Halla balla!).
    Jeg dropper hver gang og får på den måten tynt ut ganske mye av musklene.Har gjerne treningsverk i 2-4 dager etterpå, men etter en uke må jeg si at jeg føler meg helt restituert og er klar for en ny runde.Så hvis man føler at man tåler det er det vel greit å kjøre på, bare man lytter til kroppens signaler?
    Jeg trener stort sett alene og føler at jeg ikke får tatt meg ut uten å droppe.Ligger på rundt 6-9 reps ved failure, og da har jeg fortsatt mer energi på lager.
    Folk er jo forskjellige og det er kanskje noen som klarer å tømme en muskel på et sett uten å droppe, men det gjør ikke jeg.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.