Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Fremover bøyde skuldre

Superior newbie crypted sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    29

Fremover bøyde skuldre

bra tittel

Fikk spm idag av en som har veldig bøyd holding med skuldre, vanskelig å forklare. men et kjent fenomen. han skyter ikke frem brystet liksom,men skuldrene. trekker skuldrene for langt frem eller noe. Lurte på hva og hvordan han skulle trene for å bli kvitt dette. hadde ikke noe klart svar jeg. hva mener dere?

tenker på å stramma opp ryggen hans? eller?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Tren ro øvelser for å trekke sammen øvre rygg, og tøy brystet for å forlenge brystmuskelen. i veldig korte trekk hehe. dette er en normal ting å se på de som jobber mye foran pc (og de som trener for mye dårlige benkpress).

Klok men svak Qompis sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Tren ro øvelser for å trekke sammen øvre rygg, og tøy brystet for å forlenge brystmuskelen. i veldig korte trekk hehe. dette er en normal ting å se på de som jobber mye foran pc (og de som trener for mye dårlige benkpress).
    Stemmer det...kan føye til at det kan være gunstig å ikke tøye ut muskelaturen i ryggen. Om man ikke har noen øvelse som går direkte på bakre Deltoideus bør man legge til det. Det har også vist seg å ha en positiv effekt.

Mvh Qompis
    "In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Vi må ikke glemme skulderleddets små utoverrotatore
    Infraspinatus, teres minor og til en viss grad supraspinatus bør trenes for å unngå innoverroterte skuldre.

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Er ikke noen heksekur for sånt, men som gutta boys over skriver.
    Tren rygg, ro/drag øvelser.
    Kanskje fokusere litt på det i det daglige også , ikke henge med hodet og ha bøyd rygg.
    Sitt rett, gå rettere og opp med hodet, dette vil også kunne hjelpe litt.

Tren mindre benk og press øvelser (Hvis han/hun gjør det da).

Har en kompis med "fuglebryst", han har siden han var liten gått med framoverbøyde skuldre og bøyd rygg for å skjule dette. Har endt opp med store ryggplager og skjev rygg, samt problemer med skuldrene.
    Trener nå KUN styrke for ryggen med diverse ro/drag øvelser, dette har hjulpet mye.
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2006
    Sliter selv litt med dette problemet, men bare på den ene skulderen hehe. Mitt råd er at han tar en tur til fysioterapauten, slik at han kan få tips om spesielle øvelser som kan hjelpe han å trene opp de spesifikke muskler som han trenger å bygge opp.

I mitt eksempel trener jeg med noe som heter fysiomaster på treningssenteret mitt. Men det er ikke alle gym som har dette.

Det andre som er viktig å få frem er at han skyver hoftene frem og passer på at skulderbladene er nærmest mulig hverandre når han trener.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.