Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Front Squats

L
    L er ikke aktiv
    Medlem L sin avatar
    Ble medlem
    07-2002

Front Squats

Blir nødt å legge inn denne øvelsene på beina i sommer, grunnet at jeg blir tvunget til å trene på et nokså labert gym. Uansett, det jeg lurer på er om noen her har denne øvelsen som fast post på programmet? Har seriøse problemer med å klare å holde stanga stabilt på brystet gjennom 8-10reps. Vondt i skuldrene får jeg også. Blir litt bekymret for om vekta av stanga kan gjøre skade på muskelfestene i fremsiden av skuldrene. Sikker ikke no å bry seg om....

Noen som har noen røvertips for å gjøre denna øvelsen så optimal som mulig??
    "All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us.... they can't get away this time" Lewis B. "Chesty" Puller.

Gold Member guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Jeg har kjørt litt frontbøy

Kan være litt vanskelig å få stanga til å ligge der ja. Men etterhvert som du får inn teknikken er det ikke noe problem. Prøv å liksom legge stanga i en grop over deltamuskelen der. Jeg holder henda i kryss.....det gjør vel de fleste.......Bare finn ut hvor lang avstand du bør ha mellom henda. Også kjørte jeg ganske mange reps i starten, slik at jeg fikk i teknikken

Medlem flashman sin avatar
    Ble medlem
    09-2002
    Jeg er nødt til å krysse armene og holde albuene litt ut fra kroppen når jeg kjører denne øvelsen.
    Gro i fred.

Medlem
    Ble medlem
    10-2002
    Dersom det er en smithmaskin og oppdrive der, vil jeg anbefale å kjøre frontbøy der. I smithen kan man jo greit kjøre vanlig knebøy og, så da er vel kanskje ikke det en mulighet.
    Kjør lett noen uker til du har blitt vant med øvelsen.
    No progress?

You don`t train too hard.

You just don`t eat enough.

Gold Member guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    ja prøv å holde albuene høyt

L
    L er ikke aktiv
    Medlem L sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Det er smithmaskin ja, men ikke den vanlige typen. Umulig å kjøre front squat i den. Skal prøve meg litt frem. Har forresten dritvondt i skuldrene i dag etter å ha kjørt den i går. Som om noen har stått og dælja laus på meg i hele går. Blå og jævlig er jeg også. Men men, takk for innspill uansett !!
    "All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us.... they can't get away this time" Lewis B. "Chesty" Puller.

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Det mest behagelige er å legge stanga i den relativt dype gropen som dannes mellom øvre del av brystet og kravebeinet. Der ligger stanga så stabilt og fint at du nesten ikke trenger gjøre annet enn å holde armene litt høyt for å holde trykket i brystmuskulaturen.
    Enkelt og greit!!

Tric
    NORKOST - yammi!!!!

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    hehehehehehehehehe.. for dem som har no brøst jah (-;

Lignende tråder

1. Doggcrapp ,,,ikke hørt om han Hmm
    By NK in forum Trening
    Svar: 23
    Nyeste innlegg: 22-07-03, 16:00