Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Fullkroppsprogram til en liten bror, et par spm

Fuglebrystet Guardian sin avatar
    Ble medlem
    11-2002

Fullkroppsprogram til en liten bror, et par spm

Fant en tråd fra 2004 hvor BigBadaBoy kommer med følgende opplegg:

fullkroppsprogram til bror
    Knebøy 3x20
    Nedtrekk 3x10
    Foroverbøyd roing 3x10
    Benkpress 3x10
    Militærpress 3x10
    Stangcurl 2x10
    Franskpress 2x10
    Legger 2x15
    Bruttern er 16, lang og tynn, fotballspiller og veldig ivrig på treningsfronten. Han er 185 cm og rundt 70 kg. Han har blitt med noen kompiser de siste månedene på treningssenteret og kommer pustende og pesende hjem og utbryter "åh så deilig det er å trene nakkemusklene!". Og så har jeg lovt å lage et program til han, samt vise han alle øvelser så det blir noen vits i det han driver med.

Uansett, jeg vil bruttern skal få et fornuftig program som ikke er for voldsomt, som ikke gjør at han går lei og som gir han en fin progresjon hele veien.

Så til programmet igjen, ser ikke det ganske greit ut, både i forhold til øvelser, rekkefølge og volum? Dette er noe han vil trene 3 ganger i uka. Magetrening vil jeg for øvrig be han kjøre helt til sist de dagene han føler han har overskudd til det. Hva med markløft?

Må til slutt si at det absolutt viktigste for hans del nå er å komme inn i hele greia med styrketrening, hvor utførelsen er det viktigste og teknikken skal sitte så godt som overhodet mulig etterhvert. Om jeg kommer inn på gymmet og han står og jukker bicepscurls blir det smekk på pung og ingen kveldsmat.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Et slikt program er akkurat hva han bør bruke.
    Pluss, få han til å spise nok!

Gold Member Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Få han til å alternere mellom knebøy og markløft.

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Etterhvert som han har fått inn teknikk på øvelser og trent en stund, kan han prøve seg på dette:

http://www.defrancostraining.com/art...s_westside.htm

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    20 reps på knebøy synes jeg er litt overkill. 10-15 burde holde.

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av slogum Vis post
    20 reps på knebøy synes jeg er litt overkill. 10-15 burde holde.
    20 er fint som mål, da greier han kanskje 15. I tillegg er han fotballspiller så de benene hans trenger jo litt ekstra trening

Ble medlem
    11-2002
    Takk for alle svar.

Da satser jeg på å få han i gang i helga, så får vi se hvordan det går.

Klok men svak Qompis sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    20 reps er mye på knebøy ja. Spesielt for en gutt på 16. Kutt ned på reps her, kjør eventuelt høyreps på ext og curl.
    "In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Qompis Vis post
    20 reps er mye på knebøy ja. Spesielt for en gutt på 16. Kutt ned på reps her, kjør eventuelt høyreps på ext og curl.
    Hvor mange reps kan man ta når man er 16 år da?
    Skal han ha færre reps må han legge på mer vekter, så jeg ser ikke helt fornuften.

Klok men svak Qompis sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Hvor mange reps kan man ta når man er 16 år da?
    Skal han ha færre reps må han legge på mer vekter, så jeg ser ikke helt fornuften.
    Det er vel et komplekst spm. Det totale volumet må være av en viss mengde. 20 reps er mye med tanke på og opprettholde en god teknikk. Jeg vil ikke anbefale det i 2-leddsøvelser, ihvertfall ikke for en nybegynner. Trenger ikke være redd for å ha på litt vekter, så lenge teknikken er kontrollert av en som kan det han snakker om.
    "In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."

prz
    prz er ikke aktiv
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    ojøje meg, jeg ser ærlig talt ikke poenget med 20(!!!) reps på knebøy? så lenge det blir gjort strikt, så er det vel samme om han går for 8 reps eller 20 bare teknikken er riktig? Klarer han ikke teknikken med 8, betyr det at det er for tungt. easy as that.

Ble medlem
    11-2002
    Jepp, jeg har satt opp 3x10 på bøyen foreløpig, så får vi se hvordan det går med teknikken og fremgangen.

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Hehe, over halvparten av postene i denne tråden endte opp med å handle om 20-reps i bøyen.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    24
    Vil anbefale RYP (Release Your Potential) som nybegynner program, alle vennene mine jeg har satt på dette programmet har fått sykt gode resultater.
    Det har en liten mangel, og det er at ikke legger er lagt inn i programmet.

Så vist du kjører 2 sett på legger inn i programmet på samme måte som resten av øvelsene og broren din spiser som en hest, så tror jeg personlig at det nesten ikke finnes noe bedre nybegynner program.

http://www.gausel.net/RYP_Arbeidsbok.xls

Kjør gjennom dette programmet til han ikke klarer økningene lenger, ca 2-3 ganger gjennom hele programmet, kanskje bare 1 på noen øvelser vist han har en god "grunn" styrke i den øvelsen.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.