Fant en tråd fra 2004 hvor BigBadaBoy kommer med følgende opplegg:
fullkroppsprogram til bror
Bruttern er 16, lang og tynn, fotballspiller og veldig ivrig på treningsfronten. Han er 185 cm og rundt 70 kg. Han har blitt med noen kompiser de siste månedene på treningssenteret og kommer pustende og pesende hjem og utbryter "åh så deilig det er å trene nakkemusklene!". Og så har jeg lovt å lage et program til han, samt vise han alle øvelser så det blir noen vits i det han driver med.Knebøy 3x20
Nedtrekk 3x10
Foroverbøyd roing 3x10
Benkpress 3x10
Militærpress 3x10
Stangcurl 2x10
Franskpress 2x10
Legger 2x15
Uansett, jeg vil bruttern skal få et fornuftig program som ikke er for voldsomt, som ikke gjør at han går lei og som gir han en fin progresjon hele veien.
Så til programmet igjen, ser ikke det ganske greit ut, både i forhold til øvelser, rekkefølge og volum? Dette er noe han vil trene 3 ganger i uka. Magetrening vil jeg for øvrig be han kjøre helt til sist de dagene han føler han har overskudd til det. Hva med markløft?
Må til slutt si at det absolutt viktigste for hans del nå er å komme inn i hele greia med styrketrening, hvor utførelsen er det viktigste og teknikken skal sitte så godt som overhodet mulig etterhvert. Om jeg kommer inn på gymmet og han står og jukker bicepscurls blir det smekk på pung og ingen kveldsmat.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat