Viser resultatene 1 til 23 av 23

Tråd: gå ned i vekt

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    07-2005

gå ned i vekt

Hei!

Jeg lurte på hvor mye en jente på 12 år og som er 1.66 høy burde veie?
    Er det noen som har link til en sånn kalkulator til hvor mye man burde veie ganget med høyde..?

Og hvilke treningsmetoder forbrenner jeg mest fett på? Forbrenner jeg mye på å svømme og ta situps? Hvor mange situps bør jeg ta om dagen for at jeg skal få vekk litt ?

Vet at dere kommer til å si :" Ikke slank deg når du er så ung"..
    Men jeg har ingen planer om å slutte å spise eller trene altfor mye vil bare gå ned noen kilo, bli litt strammere, få litt strammere magemuskler og bli fin i singlet og shorts og sånn

---------not---------------- SCPlayer sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28
    Hei, velkommen.
    -For det første: VG har startet noe som heter vektklubb, de har en BMI hvor du
    kan fylle ut vekt og høyde, link:
    http://www.vektklubb.no/cm

-For det andre:
    Vær forsiktig. Det er farlig å begynne å slanke seg i en så ung alder.
    Kroppen de forandrer seg hele tiden, jeg ble 12 cm høyere på under 2 år, jeg var "lubben", ble radmager!

Jeg skal ikke si: Du er for ung, vær forsiktig osv.

MEN: Du er veldig ung, vær forsiktig..

SCP

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    enig med scp, så lenge en ikke er på ville veier med vekten, så bør en ikke tenke for mye på vekten i den alderen.. selv gikk jeg fra å være en liten og tett komfirmant til å se ut som jeg kom fra ett dårlig år i etiopia i 1 klasse på vgs. bare fordi jeg vokste 20 cm på kort tid..

svømming er god trening for hele kroppen.. situps er vel en veldig lite effektiv type forbrenning.. Magemusklene kommer ikke frem pga masse situps, men att en har veldig lav fettprosent.

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Hvor mye er det du veier i dag da?

Hvis du liker å svømme, så skal det være en veldig bra måte å trene på siden du bruker hele kroppen.

En ting å tenke på er at fett er viktig for puberteten. Det er en sammenheng mellom under/overvekt og for sen/tidlig pubertet, men jeg husker ikke helt hvordan det hang sammen Men litt fett skal det være der, og siden du er så ung så vil du nok vokse deg til om noen år. Men trening og riktig kosthold er selvsagt veldig positivt.
    wat

Kliss nytt medlem Elwood sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Du kan jo begynne å jogge avogtil, men ikke la det bli FOR ekstremt når du er så ung.
    Også kan du selvfølgelig også kutte ned på søtsakene. Hvis du har tilgang til vekter er det en kjempebra måte å få litt mer muskler på. Og du kan gjerne lese denne:
    Size matters! !hantelcur

Gold Member Yngwie sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24
    Synes du kan drite i vekta akkurat nå Du er bare 12 år. Selv var jeg litt lubben i 8-9 klasse, men så kom høyda, hormoner osv, og vips så var jeg slank i løpet av noen år.

Men du kan røre og bevege litt på deg (Gå turer, jogge litt, svømme og slikt noen ganger i uka), kutte ned godterier til 1-2 ganger i uka (dette er ikke så viktig så lenge du rører litt på deg og spiser i moderate mengder). Prøv det i noen uker, så har du plutselig et veldig godt kondisjonsgrunnlag og en sunn kropp. LEV livet, ikke tren hele livet.

Du kan også ta lette styrkeøvelser som situps, hangups (denne er vanskelig, så ikke bli lei deg om du ikke klarer en eneste), pushups, spensthopp og andre øvelser der du bruker kroppen. Gjør dette MAKS 2-3 ganger i uka, ikke slit deg ut.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    07-2005
    Hvor mye jeg veier nå? Jeg veier ca 65..
    Så hvor mye bør jeg veie? Si hvor mye jeg burde gå ned, og hvor mye jeg burde trene per dag og hva jeg bør spise per dag...
    Hvor lang tid er det minste som kan gå før jeg går ned de kiloene dere sier at jeg burde gå ned...

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    12 år? Er dette en spøk?
    http://www.dingsekongen.no

Gold Member Yngwie sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24
    Du kan regne med å gå ned ca 0,5-1kg fett i uka, om du gjør ting riktig.

Det er ikke noe fasitt for hvor mye du skal veie (det kommer an på kroppstype, muskler osv). Se heller i speilet, eller ta midjemål hver uke for å se om det går rette veien.

Men som sagt: Du er ung, og det kan godt hende at du blir slankere med årene av deg selv.

Synes du bare bør spise balansert og sunt, samtidig som du trener fornuftig.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    07-2005
    Hva var en spøk?
    At jeg veier så mye? Eller at jeg vil slanke meg så "ung"?

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av treningstulling
    Hva var en spøk?
    At jeg veier så mye? Eller at jeg vil slanke meg så "ung"?
    At du er 12 år og oppsøker et treningsforum på internett for å hente inn tips til hvordan du skal slanke deg.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Coleman, jeg synes det er helt greit. Sånn er det nå engang i dag. Og da er det i det minste bedre å få forsvarlige tips enn å prøve å brekke seg i vasken, bare drikke saft og ikke noe mat, eller spise 2 ganger om dagen, osv.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Bronse Member BigDaddy sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    29
    enig med vio. Dagens samfunn er litt anderledes. Bare se på alt denne tv underholdningen med slanke ditt og slanke datt.

Støtter ikke at en 12 skal slanke seg, men vi skal uasnett hjelpe de som kommer her og søker om hjelp, usansett om de er 12 eller 50.
    Vekt:103,3 kg (10.04.08)
    Høyde: 1.90

Beste løft:
    Benkpress: 150kg, 5*125kg
    Markløft: 5x150kg

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    men husk det at når du er 12 år så vill ting som hofter osv gå ut for at det er naturlig for den dagen i fremtiden du skal føde! når pubertet osv er over så vill de trekke seg en del til bake.
    er en del tenåringer som sliter me dette når hofter og rumpe begynner og vokse.
    men for all del kjekt du søker råd! det er bare en god erfaring og ta med seg fra tidlig i livet til videre resten i livet
    som nevnt over så er svømming en veldig bra sport og drive for og holde kroppen i form
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Superior newbie Embla sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    30
    12 år er altfor tidlig for å begynne slanke seg, men :
    Hvorfor ikke ta ansvar iform av og lære deg det meste om et sunnt kosthold og sunn livstil? Alt du lærer vil uansett blir god trening til senere i livet.. ?
    "Never discuss with an idiot. They will drag you down to their level and then beat you with experience".

BK
    BK er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    22
    Er jo ikke noe fasit på hva folk skal veie uansett alder da. Alle er jo forskjellige og vekt er
    bare et tall.. Men hvordan du ser ut nå kan fort forandre seg, spesielt når puberteten
    begynner å sette inn for fullt..

Er stor forskjell på å slanke seg og å bytte livs-stil... Dersom du føler du har et vekt
    problem så går det jo ann å ta seg en løpe tur i ny og ne, svømme litt, spille litt fotball
    med gutta osv..

Går jo også ann å holde seg unna brus, godteri på hverdager..
    Ikke spis fastfood på hverdager..

Er ikke vits i å begynne på noe seriøs diett eller treningsprogram i din alder, holder
    å bruke huet litt

Bigk

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    07-2005
    Er løping på 3d mølle bra?
    Hvor mye bør jeg løpe hver dag for å gå ned i vekt? Og er trampoline bra? Var det ikke noe sånn at 10 min trampoline tilsvarer 1 time i treningsstudio eller noe?

Medlem
    Ble medlem
    07-2005
    Enig med BK og resten..
    Du kan rett og slett ikke slanke deg, i den hormonbalansen du har nå, hvordan du vil se ut etter endt pubertet vet ingen..

Men som sagt, det du kan gjøre:
    Ha et sunt kosthold. Unngå søtsaker og usunn mat.
    Spise mange små måltider om dagen. Som gjør at du vil gi kroppen mindre å jobbe med hver gang og bedre forbrenning.
    Være aktiv og livsglad(!). Ta ansvar for ditt eget liv, du trenger ikke å jogge, det holder nok med å ta turer med venner og lignende.
    Når du er ferdig med pubertet og har kommet deg mer opp i alder kan du begynne å tenke mer seriøst på trening.

Jeg skal gi deg et summert råd av alt jeg har skrevet: Ikke SLANK deg, planlegg en SUNN & AKTIV livstil!
    Pain is only an illusion we create to keep us in distance to growing past the future..

Silver Member Lean01 sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    riktig det alle sier, hovedsakelig leve på en sunn måte og være mye i aktivitet sånn som barn generellt sett er. så vil fettet forsvinne, det er uansett ikke noe poeng for deg og begynne med styrketrening med vekter og lignende før du er 16 + pga at du vokser og kroppen utvikler seg. hvis du gjør dette kan du slutte og vokse.
    spis bra og hold deg i aktivitet, gå turer og hopp på trampoline eller feks svøm.
    men ikke overdriv det.

en jente på 12 år eller jenter generellt skal ikke ha synlige magemuskler synes nå jeg.

lykke til

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    07-2005
    Jeg ville aldri blitt bodybuilder assa
    Snakker bare om å få kustus på fettet..hehe

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Er man bodybuilder hvis magerutene vises?
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    07-2005
    Eh...NEi...!

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    Holdinger og atter holdninger...

Lignende tråder

1. Slankemetoden PLUSS
    By Wannabe in forum Kosthold
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 29-08-05, 19:29
  2. Doggcrapps treningsprinsipper oversatt til norsk
    By ambiguous in forum Trening
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 15-02-05, 09:49
  3. Doggcrap-trening oversatt til norsk!
    By Oracle in forum Trening
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 24-10-04, 15:32
  4. gå ned i vekt uten og miste muskler!?
    By TreneErDigg in forum Trening
    Svar: 2
    Nyeste innlegg: 23-05-04, 21:31
  5. Helvetesuka - Vanlig å gå ned MYE i vekt
    By Huzky in forum Kampsport og annen sport
    Svar: 7
    Nyeste innlegg: 11-06-03, 21:01

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine