Fungere disse svære spannå så d står gain weight på?
Fungere disse svære spannå så d står gain weight på?

jupp
Kor mye legger man på seg, og koffer legger man på seg av det?
Kan någen svara, lure på å kjøpa ein boks av detta imårå så eg trenge hjelp?
Dette lure eg på, kor mye legger man på seg, hvorfor legger man på seg av det og er det et merke som er best og er det noen merker man må styre unna?
weight gain = kalori overskudd!
Som jeg skrev til Benny en gang tidligere, kostholdet som trengs for å øke muskelmasse er som følger: når du skal legge på deg (snakker altså om muskelmasse her :-) ) må du ha i deg nok proteiner og karbohydrater (det vil si masser av det). Så prøv ihvertfall å få i deg MINST 30-40 g protein for hvert måltid, og dette bør du gjøre 6-8 ganger om dagen (altså 6-8 måltider, men 5 går greit). hvis jeg spiser noe som ikke har minst 30-40 g protein i seg så regner jeg det ikke som et måltid. Noe av det viktigste er også at du tar med deg proteinshaken din på trening og drikker den RETT ETTER du er ferdig sammen med 50-60 g raske karbs (druesukker er foretrukket). 1-2 timer etter shaken må du forberede deg på dagens viktigste måltid (nei, ikke frokost ), det måltidet du skal ha i deg etter trening. En stor mengde proteiner og karbs er det viktig å få i seg ved dette måltidet.
I de siste 1-2 måltidene bør du få i deg gode mengder med bra fett som mandler, avocado, peanøttsmør osv. Rett før du legger deg drikker du enten melk eller spiser cottage cheese (el. begge), men hvis du spiser kjøtt før du legger deg vil det funke plenty (bare ikke få i deg så altfor mye karbs eller mettet fett i dette måltidet så går det greit).
Gaineren er godt for å få i seg nok mat hvis man har problemer med å få i seg nok mat ellers. Anbefaler det som en siste utvei hvis du ikke klarer å legge på deg gjennom et vanlig kosthold (som nevnt tidligere)
Når du spør om hva du legger på deg er alt avhengig av hvordan du trener. Hvordan du skal trene skal jeg ikke si deg, det må du finne ut selv men jeg anbefaler sterkt at du først snakker med noen som har kunnskap om det. Du kan legge ut en tråd hvor du gjør klart hvordan du trener så kan vi gi deg tips/fortelle deg hvordan du evt. bør gjøre det.
Lykke til!
http://www.kostshop.no/user_ProdView.asp?pid=66
Er denne bra, eller er d andre på menyen til høyre dere vil anbefale sterkere?
Hadde ikkje gidda sløse vekke penger på gainer. Hadde eg heller kjøpt kun protpulver og spist karbs utenom. Er klart greiast! dessuten er vel ikkje GI'en så super på gainer osv.
Sant det tobb sier. Kjøp bare gainer hvis du ikke klarer å legge på deg av det nevnt over
Den gainer kommer jeg aldri til og kjøpe den har så lite kcal i seg... ca 390 kcal e lite..!
Så på en som NK har den har nesten 1300kcal per servering...
det er gainer sin ja. jeg kommer til og kjøpe gainer til høsten men det er pga skole og liten tid til og spise mye der har bare "tid" til en måltid der så jeg må ha noe gainer der..
Men se på www.norkost.no etter ABB sin XXL den e mye bedre!
En gainer kan ha maks 900 kcal per 100g. Og da er den reint fett.
Så visst den har 1300 kcal per servering så betyr det at serveringen er godt over 100g.
Den Multipower gaineren har en fin mengden proteiner i forhold til karboene, så den virker som et godt valg. ABB sin har mindre proteiner og mer karbohydrater per 100g.
Multipoweren har også mer kalorier per 100g en ABB'en .
Men du må og ta prisen med i vurderingen din. Et par kilo gainer går raskere en samme mengde proteiner da doseringene er større.
Og det blir mindre kalorier en visst du tar samme mengde med Multipower gaineren.
Lurer på hva monster av noen mennesker som takler 1300 kcal per måltid jeg. Visst man legger sammen 3 av mine måltider så får man ikke så mange kcal engang.
Sist endret av MrMuscle; 13-07-04 kl 09:17

jeg husker jeg drakk peanøtt,havre,protein,olje shake med over 2000kcal i..selvfølgelig ble jeg dårlig, men det ble da gjortdet er mulig.. bare få det konsentrert og flytende
![]()
Kjøpte 1,1 Multipower gainer idag, men e litt usikker på når jeg skal drikke det.
Tror det skulle være noe som dette?
3dl gainer 1 time før trening
3-4dl tynn blanding om treningsøkten er lang, 3 timer er vel lang?
3dl gainer 20 min etter trening
Stemmer dette?
Kjøpte 1,1 Multipower gainer idag, men e litt usikker på når jeg skal drikke det.
Tror det skulle være noe som dette?
3dl gainer 1 time før trening
3-4dl tynn blanding om treningsøkten er lang, 3 timer er vel lang?
3dl gainer 20 min etter trening
Stemmer dette?
Ingen som vet?![]()
Joda, har funne d ut nå, 3 dl 1 time før trening og en rett etter trening.
På pakken står d:
Dosering: 75 g i 3 dl lettmelk erstatter et måltid 3000 kcal diett. 50 g i 2 dl skummet melk tilsvarer en 2000 kcal diett.
Hva betyr dette? 75 g i 3 dl lettmelk erstatter et måltid 3000 kcal diett.
"Hva betyr dette? 75 g i 3 dl lettmelk erstatter et måltid 3000 kcal diett."
Det var litt tullete skrevet.
Hiv innpå 100g 1 time før trening og 100g rett etter.. Pass på å et godt resten av dagen og. Går du ikke opp i vekt = spis mer
![]()
Tullete skreve av meg eller av de? antar du meinte av de?
Har du peiling på hva de egentli mener? av det jeg skjønner sier de at 75g i 3dl lettmelk erstatter et måltid på 3000 kcal? det kan vell umulig stemme, eller surrer jeg?
Håper noen kan svare ikvell! :P
hehe, jeg mente av de som skrev det på pakka ja. Tipper at de mener at på en diett på 3000kcal (på en hel dag) så er hvert måltid på rundt 500kcal og det erstatter 1 slik shake (75g)
ok, det er nok på den måten, noen luringer de der mulitpower gutta tydligvis![]()