http://www.nesteklikk.no/20060222/84509.html
Ifølge den nye studien så kan vi bare gi opp... Se kommentaren min til innlegget.
http://www.nesteklikk.no/20060222/84509.html
Ifølge den nye studien så kan vi bare gi opp... Se kommentaren min til innlegget.
Du hadde jo et bra poeng du, men de har jo også et godt poeng. Genene bestemmer mye,så noen er sikkert feit og kommer antageligvis til å være d å. Men stole ikkje heilt på måten dem hadde testa d, dem gikk rett tilbake på gammal diett når kroppen er følsom for mat og vil ta til seg alt.. og at de ikke trappet opp, slik at kroppen gradvis blir vant med en større mengde mat..
Bare surr, så slankekrigen USA her om dagen, de svære feitingene var jo blitt til godt trente personer. Han ene gikk ned 46% av kroppsvekten sin og så faktisk "godt" trent ut.
Men det er ikke til å komme fra at gener bestemmer om du legger på deg fort ellr ei.. å slike ting.
Selvfølgelig har gener mye å si, men en kan jo ikke legge seg ned å gråte for det. Må bare kjempe hardere enn dem som har supergener. Er ikke nødt å være feit vettu. Har du lett for å legge på deg, så får du la kakene som inngår i ditt normale kosthold være.Opprinnelig skrevet av Gullguttn
Neinei, men kampen mot fettet blir vanskeligere når du har gener som vil at det skal være der... Mn du har rettOpprinnelig skrevet av Tori
men uansett hvilke gener du har, så har du alltid muligheten til å miste fettet. Selvutviklet anoreksi og bulemi. Skulle likt å se en med "feite" gener som spiser 500kcal om dagen holde seg feit etter lengre stund... (men er vel ikke lett å holde noe særlig muskler heller da:-P)
Men helt seriøst, av og til tenker eg litt på det med denne fikseringen vi har på kosthold. Vi teller jo kcal som en anorektiker, og passer på ka vi putter i oss. Ingen som noen tenker over det at det kan "bikke over" for oss?
Pissa og legga seg
At vi blir for sunne eller i for god form?Opprinnelig skrevet av Lanoen
Neida, fins vel en grense ved alt.
Jeg teller aldri kalorier... Har tatt frem kalkulatoren et par ganger for å regne ut hvor mye jeg faktisk får i meg. Knyttnevemodellen (litt modifisert) funker fint for megOpprinnelig skrevet av Lanoen
![]()
Det eneste jeg gjør er å veie antall gram gryn. Ellers går alt på feelingen.
Må veie, ellers blir alt tull.
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!
Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)
Gener har en god del å si på personers fysiske form og utseende.
Dog er det visstnok kun 5% av de som lider av kraftig overvekt som faktisk kan skylde på genetisk sykdom som årsak. Så de fleste som er smellfeite er det pga for dårlig kosthold og lite trening, mer kcal inn enn kcal ut...
Synes slike oppslag gir et dårlig signal, det gir lissom "unnasluntrere" en unnskyldning til å plante raua i soffa`n med ostepoppen og colan ved sin side, for å så skylde på genene når de ikke har drømmkroppen om sommer`n.
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Tja. jeg legger veldig fort på meg. Hvis jeg ikke er supernøye med kostholdet øker fettprosenten min med en gang. Så det er kanskje genetisk. Broren min er født med en helt annen kroppstype. Han har medfødt lav fettprosent og veldig bra forbrenning. Derimot har han vanskelig med å legge på seg masse i forhold til meg. Så det er bakdeler og fordeler med begge kroppstyper.
En ting som ikke forandrer seg er treningsfremgang. Vi har begge bra fremgang på treningen vår. Vi har forskjellige mål. Kanskje jeg hadde vært mer bitter hvis jeg var renspikka kroppsbygger og ikke fighter.
Konklusjonen min får bli at gener kan ha en del å si på hvor enkelt eller vanskelig det er å holde seg på en lav fettprosent, men positiv nytte av treningen har ALLE. uansett hvilke gener man har fått utdelt.
å gi opp fordi "det ikke er noe vist" er kanskje det mest idiotiske forslaget mot å ikke trene som jeg har hørt.
Selv kunne jeg spise så mye jeg ville og så ofte jeg ville frem til for noen år siden, la ikke på meg og hadde synlige mageruter året rundt om jeg trente eller lå på sofan. Nå så legger jeg på meg bare jeg tenker på å spise noe junk eller drikke cola og sliter med å gå ned i vekt. Tror ikke det er bare gener som spiller inn.
Jepp, nok et argument for dem som ikke gidder å trene/spise sunt. "Sorry, det er genene mine" - veldig greit.Opprinnelig skrevet av wannabeROCKY
(Omtrent som jeg, som skyldte på den tunge beinbygningen min, helt til jeg lærte bedre.)
Nei, alder og metabolisme/stoffskifte ogsåOpprinnelig skrevet av PG*
![]()
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Hahaha, samme her, bare jeg går forbi pizzadisken på butikken så må jeg dra ut et hakk i beltetOpprinnelig skrevet av PG*
![]()
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Jeg vil no påstå at jeg også tar alt på feelingen. Hvertfall NÅ...Opprinnelig skrevet av Arralou
Men da jeg begynte med dette veide jeg omtrent alt, osv.
Nå vet jeg stort sett hva alt inneholder og hva som er et passendes måltid for meg, prosentfordeling av energien osv. Er jo akkurat som at en husker om det var en eller to ts med sukker en pleide å ha i koppen...
Pissa og legga seg
Da "veier" du i ditt hodet...tror nok Arralou mente mer at han ikke tenkte så mye over det, tror ikke han har pugget næringslisteneOpprinnelig skrevet av Lanoen
![]()
Syng, RakeMagic, Syng!