Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: Gir jogging/løping og tennis abs?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2008
    Alder
    22

Gir jogging/løping og tennis abs?

Har begynt med ovennevnte for å forbedre kondisjonen, men lurer på om de gir avkastning i form av muskler/styrke også? Lår sier seg selv.

Er nemlig drittlei situps og crunches (demotiverende som faen), og skulle gjerne hatt (tilbake) sekser'n nå før badesesongen.

Ya dig?

MHG
    MHG er aktiv nå
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Sixpacken kommer frem når underhudsfettet forsvinner. Ya dig ?
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

LxY
    LxY er ikke aktiv
    Silver Member LxY sin avatar
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    22
    kosthold kosthold kosthold

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    om du springer bakkeløp, gjerne i terreng, koples magen og ryggen inn ganske mye i forhold til om du hovedsaklig løper på flatt terreng
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Bronse Member
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    Det blir så mange reps og så utholdende at det ikke gir muskelvekst.

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av IcaTunfisk Vis post
    Det blir så mange reps og så utholdende at det ikke gir muskelvekst.
    Pst.. Sett skijentene eller ?
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    det er også mange reps og utholdende trening md sykling, og har du sett lårene til de som driver på høyt nivå eller?!

har selv flatere mage nå enn jeg har hatt noen gang før, og jeg driver for det meste med sykling og spinning. Jeg har ikke six pack, men det skyldes jo att jeg har to-sifra fettprosent. I terrengsykling brukes også mage og rygg (statisk) en del for å holde balansen. Hoftemuskulaturen er gså veldig aktiv, og er vel knyttet til magemusk også..

The blogg =)

Kliss nytt medlem tmd87 sin avatar
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    25
    Syklister og skijenter trener jo som kjent aldri på noe annet vis enn kun ved å gå på ski og kun ved å sykle

Bronse Member
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post
    det er også mange reps og utholdende trening md sykling, og har du sett lårene til de som driver på høyt nivå eller?!

har selv flatere mage nå enn jeg har hatt noen gang før, og jeg driver for det meste med sykling og spinning. Jeg har ikke six pack, men det skyldes jo att jeg har to-sifra fettprosent. I terrengsykling brukes også mage og rygg (statisk) en del for å holde balansen. Hoftemuskulaturen er gså veldig aktiv, og er vel knyttet til magemusk også..
    Flat mage kommer av lav fettprosent, ikke sterke magemuskler som følge av jogging/sykling. Syklister har ikke spesielt store lår, om du måler dem og sammenligner dem med andre. For det første ser lårene store ut i forhold til de anorektiske overkroppene de besitter. For det andre blir lårene trent(direkte) dynamisk-konsentrisk gjennom sykling, noe magen ikke blir. Intervaller og tunge bakkeetapper kan bidra til noe sarkoplasmisk hypertrofi i lårene, som følge av relativt tung belastning og mye melkesyre. For det tredje trener både skiløpere og syklister knebøy. Marit Bjørgen trener 4*4 i knebøy og er nok ganske sterk. Mange syklister trener beinpress med mange reps, ettersom dette etterligner effekten man får av hard sykling. Det er som regel sprintsyklistene som har litt styrke i beina, klatrerne har ofte langt tynnere bein.

Bronse Member
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av kimmen Vis post
    Pst.. Sett skijentene eller ?
    Om jeg har sett Kristin Størmer Steira?

Har sett de andre bildene ja. De har relativt lav fettprosent og de trener en del styrke ved siden av. beviser ingenting. Blir som å si at man blir stor og sterk av å være politiker: Bare se på Arnold!!

Om ski fører til "sterk"/veltrent mage, så må verdens beste skiløpere gjøre noe feil:

Klaske meine schinke MLML sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av IcaTunfisk Vis post
    Flat mage kommer av lav fettprosent, ikke sterke magemuskler som følge av jogging/sykling. Syklister har ikke spesielt store lår, om du måler dem og sammenligner dem med andre. For det første ser lårene store ut i forhold til de anorektiske overkroppene de besitter. For det andre blir lårene trent(direkte) dynamisk-konsentrisk gjennom sykling, noe magen ikke blir. Intervaller og tunge bakkeetapper kan bidra til noe sarkoplasmisk hypertrofi i lårene, som følge av relativt tung belastning og mye melkesyre. For det tredje trener både skiløpere og syklister knebøy. Marit Bjørgen trener 4*4 i knebøy og er nok ganske sterk. Mange syklister trener beinpress med mange reps, ettersom dette etterligner effekten man får av hard sykling. Det er som regel sprintsyklistene som har litt styrke i beina, klatrerne har ofte langt tynnere bein.
    Karma fra meg

BOB
    BOB er aktiv nå
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Magemusklene har du fra før av

Den spinkleste og mest utrente gutten i klassen min på barneskolen hadde en godt synlig sixpack

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2008
    Alder
    22
    Interessant lesning!

Så hva kan vi konkludere med? Hva er det enkleste for oss "latsabber" (er jo egentlig ikke det da) for å fjerne "underhudsfettet"? Spiser aldri usunt.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    fettsuging

The blogg =)

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av krwl Vis post
    Interessant lesning!

Så hva kan vi konkludere med? Hva er det enkleste for oss "latsabber" (er jo egentlig ikke det da) for å fjerne "underhudsfettet"? Spiser aldri usunt.
    Tja, spise kun uraffinert kjøtt og grønnsaker. 5-10 nøtter i hvert måltid i tillegg. Det er kostholdsbiten.
    For trening holder det i lange baner med litt knebøy, markløft og benkpress, og så flesker du til med intervall-sprint og motbakkeløp et par ganger i uken.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2008
    Alder
    22
    Æsj, døh altså!

Er faen ikke feit, men litt mer synlige abs gir mer kredpoints på beach'n leiks.
    Sist endret av krwl; 04-06-09 kl 19:36 Begrunnelse: Denne var ment til frøkna, sorry vio :)

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Dette må være en tulleprofil.. HITFrank?
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2008
    Alder
    22
    Min er ikke tulleprofil, hvis det var meg du hinta til?

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.