Viser resultatene 1 til 44 av 44

Tråd: Gir snart opp!!!!!

Medlem eføy81 sin avatar
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    30

Gir snart opp!!!!!

Huff nå er jeg nok i det negative hjørne i dag. For det første så har jeg lagt om livsstilen min totalt for noen ¨måneder siden. Det skal jeg jo være glad for, er jo det da men. Så har jeg sluttet å røyke for noen dager siden. Den røykestoppen er det værste jeg har vært med på. Jeg får et sinne uten like. Smeller og kjefter og tenker på det hele tida. Svetter om natta også. Muttern har også sluttet, hun sa jeg måtte regne med å gå opp noen kilo selvom jeg holdt meg til et sunt kosthold. Fordi røyken har økt forbrenningen, sa hun da... Selvsagt er det bedre å gå opp litt enn å fortsette å røyke. Er det noen som har erfaring med dette. Jeg spiser kun sukkerfri tyggis for å ha no og tygge på...

prz
    prz er ikke aktiv
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Begynn å røyk igjenn du.. namnam..

Short-Term Effects
    The body’s response to nicotine is immediate — causing short-term increases in blood pressure, heart rate, and blood flow from the heart. Nicotine also causes arteries to narrow,5 while carbon monoxide reduces the amount of oxygen the blood can carry — two side effects which create an imbalance in the demand for oxygen by the cells and the amount of oxygen the blood is able to supply.6

Long-Term Effects
    Smoking can cause chronic lung disease, coronary heart disease, and stroke, as well as cancer of the lungs, larynx, esophagus, mouth, and bladder.7 Smoking is also known to contribute to cancer of the cervix, pancreas, and kidneys.8

Bronse Member Zenox sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    27
    En ting er i allefall sikkert, røyking setter IKKE opp forbrenningen din!

Mange sier at du går opp i vekt når du røyker men det er kun fordi folk begynner med "trøstespising" for å kompensere for røyken. Det er bare psykisk, om du holder kosten stram så skal røykesluttinga di ikke føre deg opp i vekt, heller tvert om, du får bedre utholdenhet og kan yte mer på trening som igjen fører til bedre resultater av treningen din.
    Zenox

What doesn't kill you makes you stronger

Medlem
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    24
    Velkommen i klubben vet akkurat hvordan du har det. Er helt grusomt å ha det slik, jeg ble iallefall sint på alt og alle uten å egentlig ha no grunn. Jeg syns iallefall røykeplasteret virker kjempe godt, men man må jo venne seg av det også en dag så hvis du greier å vike unna det så er det jo kjempe bra. Selv skal jeg prøve å droppe plastrene fra mandag av, får se hvordan det går.
    Tips når røyksuget er som værst; Finn på noe å gjøre som du syns er gøy, tygg tyggis, spis frukt, spis sukkerfrie drops ol, gå en rask tur/sykle, eller kast ting og tang rundt i leiligheta, funker godt, hehe.
    Lykke til

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Vel du får ikke noe sympati fra meg. Du har det egentlig ikke så ille som du skal ha det til. Røyking er noe dritt. Vær sterk og stå imot dritten så går det over etterhvert.

Mange som klarer å slutte med heroin.. Kanksje noe å tenke på.
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Medlem eføy81 sin avatar
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    30
    PRZ.........hallooo gidder ikke engang lese d, jeg vet jo hvor farlig det er. Jeg vil være et godt forbilde for sønnen min det er nok den største pådriveren. I tillegg få bedre utbytte av treningen. Takk for råd Julie og Zenox.Jeg bruker ikke noe plaster nå, skal prøve uten hjelpemidler, så får vi se hvordan det går. Skal på utdrikkingslag i morgen. I værste fall kjøper jeg meg Mocca(damesnus)Det er tross alt bedre ta en sånn en å begynne på igjen å røyke

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Jeg klarer ikke holde meg uten røyk når jeg drikker. Men jeg rører aldri røyk utenom fest, og det er ganske greit egentlig.

Medlem eføy81 sin avatar
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    30
    Neida..forventer ingen sympati......

Medlem eføy81 sin avatar
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    30
    Har aldri skjønt det med festrøyking. Når man ikke er avhengig er det vel ingen vits....Evt ta sjanse på å bli det... Men når man først er hekta røyker man jo dobbelt så mye når man drikker. Nei, dette skal jeg bli kvitt for godt....

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Klart det er vits. Er vel like vits som festdrikking? Hahaha. Er jo en ekstra rus på toppen av alkoholrusen. Du mener kanskje det ikke er vits å drikke heller, når man ikke er alkis allerede?

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Høres bra ut. Bare ikke gi etter for unødvendige svakheter så går nok dette bra. Og ligg unna snus også.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou
    Klart det er vits. Er vel like vits som festdrikking? Hahaha. Er jo en ekstra rus på toppen av alkoholrusen. Du mener kanskje det ikke er vits å drikke heller, når man ikke er alkis allerede?
    Er ikke noe vits i å drikke nei.

Bronse Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Zenox
    En ting er i allefall sikkert, røyking setter IKKE opp forbrenningen din!

Mange sier at du går opp i vekt når du røyker men det er kun fordi folk begynner med "trøstespising" for å kompensere for røyken. Det er bare psykisk, om du holder kosten stram så skal røykesluttinga di ikke føre deg opp i vekt, heller tvert om, du får bedre utholdenhet og kan yte mer på trening som igjen fører til bedre resultater av treningen din.
    Mener å ha lest studier på at nikotin setter opp forbrenningen, dessuten demper det appetiten. Men uansett røyking er jo ikke bra uansett, ulempene er jo MYE større enn de eventuelle fordelene. Snus er ihvertfall bedre, selv om jeg heller ikke anbefaler det til noen for fettforbrenning.

Medlem eføy81 sin avatar
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    30
    Jeg drikker veeeldig skjelden. Kanskje maks 4 ganger i året, og da er det snakk om lite hver gang.

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Det som er bra med å drikke er at jentene blir så utrolig horete da.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Det gjelder vel utvilsomt begge veier vel?

Silver Member - III Mitlømp sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch
    Vel du får ikke noe sympati fra meg. Du har det egentlig ikke så ille som du skal ha det til. Røyking er noe dritt. Vær sterk og stå imot dritten så går det over etterhvert.

Mange som klarer å slutte med heroin.. Kanksje noe å tenke på.

Frode er HAAAAAAARD
    In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch
    Det gjelder vel utvilsomt begge veier vel?
    Gutter er jo alltid det

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou
    Gutter er jo alltid det
    Sant..

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Meatlump
    Frode er HAAAAAAARD

Hehe ja bare pass deg.

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    de fleste går opp i vekt , kanskje 2-4kg, men at røyking setter opp forbrenning har jeg ingen tro på. Det er nok heller det at de småspiser mer. Sikkert en del her som mener at snus er noe dritt,noe det også er, men kan være en mellomting til røyk... selv snuser jeg nesten daglig og har det flott. De som mener at snus er negativt for progresjon i treninga kan mene det, jeg personelig har ikke merket noe på kroppen i det hele tatt. Eneste ulempen er at jeg må ha noe å tygge på hele tiden hvis jeg ikke har fått meg en pris på noen dager.
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Bronse Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av voids
    de fleste går opp i vekt , kanskje 2-4kg, men at røyking setter opp forbrenning har jeg ingen tro på.
    Jo, nikotinet skal som sagt sette opp forbrenningen litt.

Effect of chewing gum containing nicotine and caffeine on energy expenditure and substrate utilization in men.

Jessen AB, Toubro S, Astrup A.

Department of Human Nutrition, Centre for Advanced Food Studies, The Royal Veterinary and Agricultural University, Frederiksberg, Denmark.

BACKGROUND: Nicotine replacement therapy limits weight gain after cessation. This finding is partly attributable to the thermogenic effect of nicotine, which may be enhanced by caffeine. OBJECTIVE: We assessed the acute thermogenic effects of chewing gum containing different doses of nicotine and caffeine. DESIGN: This randomized, double-blind, placebo-controlled, crossover study included 12 healthy, normal-weight men (aged 18-45 y). Energy expenditure was measured with indirect calorimetry before and 2.5 h after subjects chewed each of 7 different types of gum containing the following doses of nicotine/caffeine: 0/0, 1/0, 2/0, 1/50, 2/50, 1/100, and 2/100 mg/mg. RESULTS: The thermogenic responses (increases over the response to placebo) were 3.7%, 4.9%, 7.9%, 6.3%, 8.5%, and 9.8%, respectively, for the gums containing 1/0, 2/0, 1/50, 2/50, 1/100, and 2/100 mg nicotine/mg caffeine (P < 0.05 for all). Adding caffeine to 1 and 2 mg nicotine significantly enhanced the thermogenic response, but changing the caffeine dose (from 50 to 100 mg) did not change the thermogenic effect. None of the combinations changed the respiratory quotient compared with placebo, which indicates that glucose and fat oxidation rates were increased to a similar extent. Side effects occurred only with 2 mg nicotine. CONCLUSIONS: One milligram of nicotine has a pronounced thermogenic effect, which can be increased by approximately 100% by adding 100 mg caffeine. Increasing the nicotine dose to 2 mg does not increase the thermogenic effect but produces side effects in most subjects. Caffeine may be useful in preventing weight gain after cessation if its thermogenic effect can be used to enhance nicotine's effect on long-term energy balance.

Silver Member
    Ble medlem
    01-2005
    -

Amor fati Avsluttet brukerkonto sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Har mye å si om emnet da jeg selv ble ikkerøyker for ca 8 måneder siden.
    Nå vet ikke jeg hvor lenge du har røkt,men jo korterere tid desto lettere burde det være.
    Å være nikotinavhengig er en alvorlig rusavhengighet. Kan selvsagt ikke sidestilles med heroin da abstinensene ikke er så ille,men tanken på røyk vil følge deg i lang tid. Den psykiske avhengigheten er den tyngste å komme over.
    Anbefaler deg å lese Allen Carrs "Endelig ikkerøyker". Den fikk luket vekk noen illusjoner jeg har tviholdt på.F.eks at jeg blir mindre stresset når jeg røyker ,at jeg konsentrerer meg bedre etc,etc.

Ønsker deg så inderlig lykke til.

Husk at du tar ikke noe fra livet ditt. Du gir deg selv den fineste gaven!
    (Må og vil minne meg selv på det også. De første ukene 5000-6000 tusen ganger i døgnet.Nå kanskje 15 -20 ganger om dagen.Det er det verdt!

Ikke lett,men lettere og bedre dag for dag! Mitt heteste tips er å belønne deg selv daglig og drikke iskaldt vann når suget tar deg.

Medlem eføy81 sin avatar
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    30
    Tusen takk for gode råd og omtenksomme ord dere:-) Jeg har røyka i 10 år for deg som lurte på det. Men nå har jeg bestemt meg. Ja leste også boken "endelig ikkerøyker". Akkurat nå driver jeg og kveler monsteret som skal fores i magen min. Hehe. Er nok klar over at det blir mange fristelelser men er så motivert nå, at jeg vet jeg klarer det. Til deg snupp; kjempe flott at du har klart det også. Det er aldri for sent å forandre livsstil og bli sunn sier jeg bare.

Bronse Member Zenox sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mr.Tynnfeit
    Mener å ha lest studier på at nikotin setter opp forbrenningen, dessuten demper det appetiten. Men uansett røyking er jo ikke bra uansett, ulempene er jo MYE større enn de eventuelle fordelene. Snus er ihvertfall bedre, selv om jeg heller ikke anbefaler det til noen for fettforbrenning.

ok, kanskje du har rett i at nikotinen setter opp forbrenning, skal ikke krngle meg deg om det siden jeg ikke har lest noe om det

At det demper appetitten føler jeg er tull, har selv røkt og sluttet, men har begynt igjenengelen , men uansett, appetittdemper vil man ikke ha noe av, man må jo spise Så lenge man spiser riktig mat og mengde så tror jeg ikke du vil gå opp i vekt.

Når man slutter å røyke så kan man yte mer på trening, da får du brukt mer av kroppens ressurser og forbrenningen vil da øke... det virker i allefall logisk kanskje ikke til høyere enn da du røykte, men i allefall lik vil jeg påstå...

eller er jeg helt på bærtur her?
    Zenox

What doesn't kill you makes you stronger

Medlem eføy81 sin avatar
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    30
    Nei håper selvsagt at jeg ikke eser ut skikkelig. Om jeg går opp et par kilo skal jeg nok klare få dem av meg igjen. Dagen i dag kjennes bedre enn i går. Tenkte på røyk veldig etter frokost, men etter det har det gått greit. I dag skal jeg på utdrikkings lag. Gleder meg, men gruer meg også siden nesten alle røyker. sånn ca 8 av 10 tenker jeg. Men det går nok det også:-)Har egentlig bestemt meg denne gangen, for at jeg skal bli røykfri for godt. Takk for fine ord fra dere. Over til heeelt noe annet; Ble litt forvirret her forleden. Leste på iform siden, der sto det at det var mer lønnsomt å ta shake rett før trening i steden for etter, hva mener dere????

Bronse Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Zenox
    ok, kanskje du har rett i at nikotinen setter opp forbrenning, skal ikke krngle meg deg om det siden jeg ikke har lest noe om det

At det demper appetitten føler jeg er tull, har selv røkt og sluttet, men har begynt igjenengelen , men uansett, appetittdemper vil man ikke ha noe av, man må jo spise Så lenge man spiser riktig mat og mengde så tror jeg ikke du vil gå opp i vekt.

Når man slutter å røyke så kan man yte mer på trening, da får du brukt mer av kroppens ressurser og forbrenningen vil da øke... det virker i allefall logisk kanskje ikke til høyere enn da du røykte, men i allefall lik vil jeg påstå...

eller er jeg helt på bærtur her?
    Det kan godt hende at stemmer ja. Vi er vel uansett alle enig om at røyking er noe man burde holde seg unna. Uansett finnes det vel bedre måter å få i seg nikotin på viss man vil bruke det til å sette opp forbrenningen, så røyking for å holde opp forbrenning er uansett en dårlig unskyldning.

Medlem eføy81 sin avatar
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    30
    Jeg har aldri sagt at jeg har røyka i 10 år fordi jeg skal holde forbrenningen oppe da. Men nå har jeg jo slutta...

Snusmumrikken kira sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av eføy81
    Har aldri skjønt det med festrøyking. Når man ikke er avhengig er det vel ingen vits....Evt ta sjanse på å bli det... Men når man først er hekta røyker man jo dobbelt så mye når man drikker. Nei, dette skal jeg bli kvitt for godt....
    Sant.

Enten så røyker man eller så røyker man ikke. Er man "festrøyker" så røyker man. Ikke noe vits i å innbille seg noe annet.
    Team Valhall

Pro Gym Grenland

--------------------------------------
    ***Semper Fi***

Bronse Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Jeg har aldri sagt at jeg har røyka i 10 år fordi jeg skal holde forbrenningen oppe da. Men nå har jeg jo slutta...
    Var ikke ment til deg da.

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av kira
    Sant.

Enten så røyker man eller så røyker man ikke. Er man "festrøyker" så røyker man. Ikke noe vits i å innbille seg noe annet.
    Det er deilig med en festrøyk eller 20

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Og fortsett med det! De som klarer å slutte å røyke er VELDIG flinke, og det står respekt av det.

Medlem eføy81 sin avatar
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    30
    Tuseeen takk Mrmuscle. Jeg har klart det, og jeg kan ikke forstå hvorfor jeg ikke har gjort det før. Bedre sent enn aldri da:-)

Snusmumrikken kira sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Tuseeen takk Mrmuscle. Jeg har klart det, og jeg kan ikke forstå hvorfor jeg ikke har gjort det før. Bedre sent enn aldri da:-)
    Et tips som kan hjelpe til disse dagene der du drives av røyksuget er å ha noen sneiper liggende på et syltetøyglass. Så når du får lyst på en sigg bare åpner du glasset og trekker inn de deilge dunstene....

Ikke prøvd det selv, men det burde da funke

Ellers så fortsett å ha øynene på målet, fokuser på alt det bra disse endringene gjør med livet ditt og hvor mye bedre du har det som ikke-røyker.
    Team Valhall

Pro Gym Grenland

***Semper Fi***

Platinum Member Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Huff nå er jeg nok i det negative hjørne i dag. For det første så har jeg lagt om livsstilen min totalt for noen ¨måneder siden. Det skal jeg jo være glad for, er jo det da men. Så har jeg sluttet å røyke for noen dager siden. Den røykestoppen er det værste jeg har vært med på. Jeg får et sinne uten like. Smeller og kjefter og tenker på det hele tida. Svetter om natta også. Muttern har også sluttet, hun sa jeg måtte regne med å gå opp noen kilo selvom jeg holdt meg til et sunt kosthold. Fordi røyken har økt forbrenningen, sa hun da... Selvsagt er det bedre å gå opp litt enn å fortsette å røyke. Er det noen som har erfaring med dette. Jeg spiser kun sukkerfri tyggis for å ha no og tygge på...
    Jeg sluttet med røyk i fjor i august! Det gikk helt bra. Kjørte 7-9 spinning timer i uken fram til oktober og gikk ikke opp noe! Svettet mye og var veldig groggy i halsen om morningen de første mnd! Men nå går det kjempe bra!
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35

Sluttet å røyke for 4 år siden.Ja,det var ikke lett,men bare vær sta og viljesterk så klarer du det.
    I`m to old for this shit!

Medlem eføy81 sin avatar
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    30
    Tusen takk Kira Sure sneiper lukter jo ufyselig dah... Ta en dag av gangen og se fremover er tingen

Medlem eføy81 sin avatar
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    30
    Hm gjorde du cb? Trodde du alltid hadde vært en seriøs treningsnarkis jeg...hehe.

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Hm gjorde du cb? Trodde du alltid hadde vært en seriøs treningsnarkis jeg...hehe.

Har ikke alltid vært seriøs nei desverre

Det er kun de 2 siste åra jeg regner som seriøste i forhold til treninga.
    I`m to old for this shit!

Medlem eføy81 sin avatar
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    30
    Har du sett på min profil cb? Er du enig i kommentarene til treningsprogrammet mitt?

Bronse Member surhetsregulere sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    ...

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av surhetsregulere
    er veldig greit å ha en del sigaretter liggende på lur, gjerne ett par kartonger når du skal slutte å røyke... da vet man at siggen er tilgjengelig, noe som hjelper på psyken.
    Haha, det hadde ikke jeg gjort hvertfall. Det må jo være det verste, å hele tiden vite at fristelsen er nær!

Bronse Member surhetsregulere sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    ...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.