Viser resultatene 1 til 13 av 13

Tråd: Give me Feedback - Trenings program.

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003

Give me Feedback - Trenings program.

Etter to måneder med utallige sett, få reppetisjoner, laaange pauser og endeløse trenings økter - så er kroppen klar for en ny-vri. Jeg vil fremdeles bruke min dytt/drag splitt, da jeg føler at det er splitten for meg. Så det jeg forandrer på er trenings-hyppighet, intensitet og arbeidsett/reppitisjoner.

Ser for meg en god oppvarming før selve trening, for å få opp varmen i kroppen. Oppvarmings sett før hver øvelse. 1-1-3 tempo. 1 minutts pause i mellom settene.. Det er i alle fall det jeg prøver å holde meg til. Etter dette blir det tur på sykklen, så MAAAAAAT. så deilig ut tøyning. Life is good...

dag1: bryst/skulder/triceps
    1x20 decline
    1xmax decline
    1xmax(15+) flyes
    1xmax(15+) miliærpress(60-70°)
    1xmax(15+) sidehev
    1xmax pushdowns

dag2: rygg/biceps
    1x20 markløft
    1xmax markløft
    1x15 sittenderoing
    1xmax sittenderoing
    2xmax(18-20) bicepscurls

dag4: bryst/skulder/triceps
    dag1

dag5: rygg/biceps
    dag2

Spørsmålet er om det blir for mange øvelser. Prøver her å kjøre en slags HIT greie, med veldig høy intensitet og treg utførelse av øvelsene. Det er smertte, men erfaringen sier at det er verdt det. Lurer bare på om jeg kan trene så hyppig som dette. Eller trenger jeg to hvile dager i mellom? Med dette prøver jeg bare å pakke på mest mulig masse, der det er minst masse.. + miste litt fett. Takk for innspill!

www.kalibergym.no Hightower sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    For meg ville det blitt for kort tid mellom øktene. Hvorfor trener du ikke bein?
    "Eat more women!! They are high in protein :) "

Ble medlem
    06-2003
    Mulig jeg glemte å nevne det. Men bena gror greit nok i grunnen, skal ikke så mye til. Men overkroppen henger så etter, mye å jobbe med der. Derfor prioriterer jeg den litt - for så å trene ben når det passer seg. Du skjønte at det er en dag til i mellom rygg og bryst? Altså bryst på mandag/torsdag? er da ikke så galt det vel? Det blir jo som en slags hst, der trener du jo bryst/rygg/ben på mandag/onsdag/fredag, det er jo enda hyppigre.. Men men, får vel prøve det - om ikke det er andre som har noen innspill!

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31

Re: Give me Feedback - Trenings program.

Sitat Opprinnelig skrevet av PeterSQRM
    Oppvarmings sett før hver øvelse. 1-1-3 tempo. 1 minutts pause i mellom settene.. Det er i alle fall det jeg prøver å holde meg til. Spørsmålet er om det blir for mange øvelser. Prøver her å kjøre en slags HIT greie, med veldig høy intensitet og treg utførelse av øvelsene. Det er smertte, men erfaringen sier at det er verdt det. Lurer bare på om jeg kan trene så hyppig som dette. Eller trenger jeg to hvile dager i mellom?
    Det kan funke bra det her...

For min egen del så blir det for mye med oppvarmingsset, jeg kjører heller rett på, får mer ut av det. Jeg løfter aldri så tungt at jeg ikke klarer minst 6-10 reps, dette med et tempo 2-4 konsentrisk, 4-6 sekunder eksentrisk... Det vil si at kroppen blir varm i løpet av de første repsene, så skade er utelukket. Har fulgt dette opplegget i 2 år, ikke en eneste skade har jeg fått.

Prøver også og sette sammen øvelser slik at jeg kan supersette, to og to øvelser sammen, med ca. 1,5-2 min mellom de forskjellige "bolkene" av øvelser...

Gi Gass!
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    "Kan funke bra..."

Har man da sett på restitusjonstid og lett/tunge vekter?
    Det kan eg umulig se du har gjort Stoneman.

Uansett, om PeterSQRM føler kroppen takler dette så ære være han for det, men tror nok at for meg og mange andre ikke hadde taklet dette så godt over lengre tid.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Ble medlem
    06-2003
    Greia er å kjøre akkurat så tungt på treningen, at kroppen er restituert til neste trening. Må liksom finne den rette mengden. Og da er det bedre å starte med for mye, som Mentzer gjorde. Heh! Eller tar jeg feil her Stone? Men skal i alle fall prøves ut.

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hobbiten
    "Kan funke bra..."

Har man da sett på restitusjonstid og lett/tunge vekter?
    Det kan eg umulig se du har gjort Stoneman.

Uansett, om PeterSQRM føler kroppen takler dette så ære være han for det, men tror nok at for meg og mange andre ikke hadde taklet dette så godt over lengre tid.

Det jeg mente var at det kan funke for han, så mye trening fungerer IKKE for meg. Jeg trener max 3 ganger i uka, knapt nok det, trenger lang restitusjonstid...

Dette har jo en del med muskelfibersammensetning å gjøre, vet ikke om han har testet det?!
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Greia er å kjøre akkurat så tungt på treningen, at kroppen er restituert til neste trening. Må liksom finne den rette mengden. Og da er det bedre å starte med for mye, som Mentzer gjorde. Heh! Eller tar jeg feil her Stone? Men skal i alle fall prøves ut.
    Feil og feil...

Målet ditt bør jo som du sier, være og finne akkurat den riktige mengden med trening...
    Du som har trent såpass lenge bør nok kanskje ta en muskelfibertest for å finne ut hvor mye du skal belaste hver muskel...

Lykke til!
    - Mike Mentzer

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    For å sette det på spissen så er det beste å starte med for lite trening for så å øke volumet på treningen. Da kan man vurdere om det økte volumet fører til en positiv forandring..

Ble medlem
    06-2003
    Vel. Akkurat kommet hjem i fra en bryst/skulder/triceps økt. Med meg in the "briefcase-of-knowledge", har jeg med følgende:

1. issolasjons øvelser før basis øvelser, tricepsen var første muskel som brast under benkpressen.
    2. kjøre med tyngre vekter på issolasjons øvelsene.
    3. antall sett/repper var skremmendes lite og jeg måtte legge til noe mage trening for ikke å ty til flere sett... trenings narkoman, sa du?
    4. 70g med roisinger etter trening, FUNGERER IKKE.. Foreclose, all respekt til deg som får trøkket DET ned.. Å gud.. Må nok finne en annen karbo-kilde ja. Druer, er det bra nok?

---

HIT. Jeg vet du har forklart hvordan en skal ta den fiber-testen før. Men du kunne vel ikke tenke deg å gi en liten beskrivelse igjen? Eller Stoneman?

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av HIT
    Vet om 2 måter å teste hvilken fibertype man har i de ulike musklene, her er en av dem:

Steg 1:

* Velg en isolasjonsøvelse(et-ledds øvelse), helst i maskin(helst med-x, nautilus eller hammer, men det finnes sikkert andre kvalitetsprodusenter på treningsmaskiner)
    * Velg en vekt du vil klare mellom 6-12 repetisjoner med, med ca 5/5 tempo(5sekunder positivt og 5 sekunder negativt arbeid) TUT'en må ha en varighet på minst 60 sekunder. Utføre et set til utmattelse, dvs når ikke en "perfekt" repetisjon kan utføres. Ta tiden på set'et!

Steg 2:

* Hvil i 3 minutter sånn at atp lagrene kan etterfylles

Steg 3:

* Så utfør et set med samme vekt til utmattelse. Ta tiden!

Hvilke svar får vi:
    * Er TUT'en kortere enn 50% i det andre set'et i forhold til det første, så har du hovedsaklig FT-fiber i den muskelen!
    * Mister du mindre enn 15% av TUT'en på det andre set'et i forhold til det første, har du hovedsaklig ST-fiber i den muskelen.
    * Alt imellom disse to standardene tilsier en mixed fibertype!

Det som er viktig når man skal utføre denne testen er å kun utføre testen for 1 eller 2 muskelgrupper om gangen. Og hvile imellom testdagene sånn at du ikke er generellt utmattet før du skal ta å testen!

Eksempel:

Dag 1: Nautilus flyes og leg curl
    Dag 2: hvile
    Dag 3: Nautilus pullover og leg extension
    osv osv osv
    Dette er hva HIT skrev sist...

Dette er en bedre måte og teste muskelfiber på enn og faktisk gå inn i muskelen og ta ut en bit for å finne ut hvilke fibertype du har. Blir en del skade av et sånt inngrep...
    - Mike Mentzer

Ble medlem
    06-2003
    Tusen hjertelig takk!

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av PeterSQRM Vis post
    Etter to måneder med utallige sett, få reppetisjoner, laaange pauser og endeløse trenings økter - så er kroppen klar for en ny-vri. Jeg vil fremdeles bruke min dytt/drag splitt, da jeg føler at det er splitten for meg. Så det jeg forandrer på er trenings-hyppighet, intensitet og arbeidsett/reppitisjoner.

Ser for meg en god oppvarming før selve trening, for å få opp varmen i kroppen. Oppvarmings sett før hver øvelse. 1-1-3 tempo. 1 minutts pause i mellom settene.. Det er i alle fall det jeg prøver å holde meg til. Etter dette blir det tur på sykklen, så MAAAAAAT. så deilig ut tøyning. Life is good...

dag1: bryst/skulder/triceps
    1x20 decline
    1xmax decline
    1xmax(15+) flyes
    1xmax(15+) miliærpress(60-70°)
    1xmax(15+) sidehev
    1xmax pushdowns

dag2: rygg/biceps
    1x20 markløft
    1xmax markløft
    1x15 sittenderoing
    1xmax sittenderoing
    2xmax(18-20) bicepscurls

dag4: bryst/skulder/triceps
    dag1

dag5: rygg/biceps
    dag2

Spørsmålet er om det blir for mange øvelser. Prøver her å kjøre en slags HIT greie, med veldig høy intensitet og treg utførelse av øvelsene. Det er smertte, men erfaringen sier at det er verdt det. Lurer bare på om jeg kan trene så hyppig som dette. Eller trenger jeg to hvile dager i mellom? Med dette prøver jeg bare å pakke på mest mulig masse, der det er minst masse.. + miste litt fett. Takk for innspill!
    Ser bra ut dette her. Hvordan går det med treningen om dagen?

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.