Viser resultatene 1 til 22 av 22

Tråd: Gjennomsnittlig vekt i athletic fitness

Medlem Luffe sin avatar
    Ble medlem
    03-2007
    Alder
    22

Gjennomsnittlig vekt i athletic fitness

Lurer på hva det er vanlig å veie på konkurransedager for atlhletic fitness utøvere som er ca. 185cm høye. Hadde vært greit å ha i bakhodet om jeg en dag skulle nærme meg en harmonisk og stor nok kropp til å stille i konkurranser.(Sett 4-5 år fremover i tid med det halvseriøse kostholdet jeg har for tiden :P)

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Tror ikke det er noe fasit på det. For meg synes det som vekten og massen på deltagerene har gått noe ned siste årene, spesielt etter at classic bb ble innført.

Medlem Luffe sin avatar
    Ble medlem
    03-2007
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av PG* Vis post
    Tror ikke det er noe fasit på det. For meg synes det som vekten og massen på deltagerene har gått noe ned siste årene, spesielt etter at classic bb ble innført.
    Men vet du ca. hva vekten er på de litt mindre fitnessutøverne på ca. 185 er?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg vil tippe rundt 85-90kg. Men som PG sier, de fleste største AF utøverne begynner å bevege seg over til CB.

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Jeg vil tippe rundt 85-90kg. Men som PG sier, de fleste største AF utøverne begynner å bevege seg over til CB.
    Tror du fort kan bli dømt ned om du er 90 kg og 185cm. 80-85kg er nok bedre. Men det spørs veldig på feltet en stiller i også..

POO ble vel dømt ned på massen på 88 kg om jeg ikke husker feil..

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sondre var vel 85 eller 86 i NM var han ikke? Husker ikke det der. Han var ihvertfall ikke mange kilo under min vekt.

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Sondre var vel 85 eller 86 i NM var han ikke? Husker ikke det der. Han var ihvertfall ikke mange kilo under min vekt.
    mulig det, men er ikke han over 185 og spørsmålet var hva en liten og lett utøver ville veie

Edmund og gutta var vel rundt 90?

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sondre er 186cm høy, og det tyngste han har veid inn på er 85kg ifølge div intervjuer.

---------not---------------- SCPlayer sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28
    Stemmer det.
    - Men Soje er jo "lang", og ville nok scoret høyere i symmetri hvis han var noen kg vassere. (Kom vel på 3dje under NM hvis jeg ikke husker feil)

Men han prioriterer å ha den vekten han har for å gjøre det bra på det styrkedelen og/-eller hinderbanen

SCP

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg vet ikke hvor skarp man bør være i AF. Er få som er så skarp som Sondre og Jørn. Riktig at Sondre er lang, men bare 1 cm over den høyden trådstarter spurte om

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg vet ikke hvor skarp man bør være i AF. Er få som er så skarp som Sondre og Jørn. Riktig at Sondre er lang, men bare 1 cm over den høyden trådstarter spurte om

Ai, men dette er jo perfekt!
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Medlem Luffe sin avatar
    Ble medlem
    03-2007
    Alder
    22
    Da er det bare å legge på seg ca. 10kg muskler. Men det bør vel gå på noen år med trening. Er bare en fjern tanke jeg har, om jeg en dag skal nærme meg en bra nok kropp til å stille, greit å vite ca. hvor langt frem i tid dette eventuelt ville være mulig :P

---------not---------------- SCPlayer sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28
    For all del! Og på dette bildet er han jo knall!

- Men live syns jeg han blir for "tynn" når han er "så høy".
    Jeg liker fysikken til de gutta som er litt tyngre i den høyden, men det er min personlige mening, en smakssak.

SCP

Medlem HHHH sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Alder
    30
    Tror du fort kan bli dømt ned om du er 90 kg og 185cm. 80-85kg er nok bedre. Men det spørs veldig på feltet en stiller i også..

POO ble vel dømt ned på massen på 88 kg om jeg ikke husker feil..
    Et godt eksempel er vel Trond Sandslett, som var for stor med vilje når han stilte i AF. Han prøvde alltid å gjøre seg litt mindre derfor, eksempelvis ikke spre ryggen fullstendig ut og slikt. Var også en i Oslo GP nå som var for hard for AF, hvor en av dommerne kom inn og sa til han at han burde gjemme seg på scenen. Strategien skulle da være å kun stramme magen og slappe av i resten.. Denne karen var da 3 - 4 kg under hva som ville vært grensen i CB.

Edmund var på sitt største forrige NM og VM, og han veide inn på ca 82kg i VM hører jeg rykter om. Han er 178cm plus litt lang, men han ser jo stor ut uansett med så tynne ledd... AF guttene er kanskje 'harde' sett fra vanlige øyne, men Trond som har vunnet i Västerås før sier jo selv at han aldri har vært 'bygger' hard. Det er vel litt som gjemmer seg under boxern, og jeg tviler på at det er tverrstriper for å si det sånn..

Platinum Member TommyMSI sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    27
    Hva er ideal vekta i AF om man er 178cm?
    http://fitnessprat.no/showthread.php?t=27446 <---treningsdagbok

1.pl City Open 2007

Psychosocial Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    hva en liten og lett ut&#248;ver ville veie
    Selv veide jeg 66,5 og snakket s&#229; vidt med en annen bak scenen som sa han veide 65 , men vi to var n&#229; klart minst ogs&#229; jumping
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Hva er fettprosenten her tror dere? S&#229;nn ca.
    F&#248;ler meg plutselig veldig feit....
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Poo
    Poo er ikke aktiv
    Superior newbie Poo sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Tror du fort kan bli d&#248;mt ned om du er 90 kg og 185cm. 80-85kg er nok bedre. Men det sp&#248;rs veldig p&#229; feltet en stiller i ogs&#229;..

POO ble vel d&#248;mt ned p&#229; massen p&#229; 88 kg om jeg ikke husker feil..
    Fikk beskjed om at jeg var for stor ja. Han som vant veide 75 kilo s&#229; vidt jeg husker. Det som er litt vrient er at om du er for stor eller ikke kommer veldig an p&#229; hvordan line up'en ser ut. Er det mange med litt masse s&#229; er det ok, er det mange med mindre masse blir du fort for stor.

Mye av problemet med AF er jo nettopp dette - Hvis man leser reglene for AF s&#229; heter det noe s&#229;nt som at man skal v&#230;re muskul&#248;s, men ikke for muskul&#248;s - definert men ikke for definert. Dette er alt for diffust for b&#229;de ut&#248;verne og dommerne.

Synes for &#248;vrig at Trond og Edmund har sett "riktig" ut i AF n&#229;r de har stilt. Liker ikke at det heller mot at man skal v&#230;re lettere og mindre muskul&#248;s. Som Edmund har sagt, s&#229; er jo chins, dips og evt. hinderl&#248;ype med p&#229; &#229; sette en naturlig grense p&#229; tyngde - s&#229; er man 100 kilo og greier 30 chins, s&#229; all &#230;re!!

J&#248;rgen
    Jørgen

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Sitat Opprinnelig skrevet av fowler Vis post
    Hva er fettprosenten her tror dere? Sånn ca.
    Føler meg plutselig veldig feit....

Tja vanskelig å si - noen ser harde ut på 7-8% mens andre må ned i 5 og kanskje litt under det også.
    Sondre har et par kilo å gå på mht å bli "byggerhard" på det bildet, men ganske så midt i blinken mht AF - all den tid han skal yte på de fysiske øvelsene også. Vil tro han ligger på en BF på ca 7% eller så.

Som en sier over her, så er AF-gutta heldige som får bruke boxer, og det er nok pga at de ikke skal være så harddeffede at de har den bekledningen også - hadde nok vært noen "slappe" rumper å se i scenelyset ellers....
    NORKOST - yammi!!!!

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Sitat Opprinnelig skrevet av tricepsman Vis post
    Tja vanskelig å si - noen ser harde ut på 7-8% mens andre må ned i 5 og kanskje litt under det også.
    Sondre har et par kilo å gå på mht å bli "byggerhard" på det bildet, men ganske så midt i blinken mht AF - all den tid han skal yte på de fysiske øvelsene også. Vil tro han ligger på en BF på ca 7% eller så.

Som en sier over her, så er AF-gutta heldige som får bruke boxer, og det er nok pga at de ikke skal være så harddeffede at de har den bekledningen også - hadde nok vært noen "slappe" rumper å se i scenelyset ellers....
    Da er det iallefall offisiellt at jeg ikke ligger på 8%
    Målte med klype i går, men jeg tror jeg er litt for snill med meg selv (klemmer for hardt).
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Sitat Opprinnelig skrevet av fowler Vis post
    Da er det iallefall offisiellt at jeg ikke ligger på 8%
    Målte med klype i går, men jeg tror jeg er litt for snill med meg selv (klemmer for hardt).

Hehehe ja klyper gir ikke all verdens riktig resultat - annet enn at det kan gi et referansenivå å forholde seg til for å se om det går rette veien

En vanlig tommelfingerregel er at når en tror en er like ved konkurranseform, så er en i realiteteten snarere 10 kilo fra
    NORKOST - yammi!!!!

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av tricepsman Vis post
    Hehehe ja klyper gir ikke all verdens riktig resultat - annet enn at det kan gi et referansenivå å forholde seg til for å se om det går rette veien

En vanlig tommelfingerregel er at når en tror en er like ved konkurranseform, så er en i realiteteten snarere 10 kilo fra
    Hmm, da er jo jeg 20-25 kg fra ( men det stemmer vel , siden biffkaka veide inn på 77,5 nå i danmark) klypen min sier 15-16%

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.