Viser resultatene 1 til 30 av 30

Tråd: got experience?

Medlem lizzite sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    29

got experience?

Jeg har to uker igjen av treningsprogrammet mitt på 2x9 uker hvor jeg kjørte 4 splitt program.Nå vurderer jeg heller å kjøre gjennom hele kroppen 3 ganger i uka isteden,i håp om at det kan gi bedre resultater(målet er jo å bygge).. tror kroppen er for vant til treningen som, er nå.
    -Men hvilke øvelser burde jeg ha med(f.eks)? Er ikke så lett å lese seg til det ved å søke.. er jo noen innlegg her inne liksom
    -Hvor mye?
    -Hvor mange? osv...
    Noen som vet om linker til info om dette kanskje også?
    :svak:

Takk... roflm

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Jeg vil si det er et tilbakeskritt og gå fra 4-splitt til fullkroppsprogram. Spesielt hvis du føler at kroppen din er vant til det du gjør nå?

Du kan jo heller legge opp en heftigere 3-splitt der du sikter mer mot failure.
    Men hvis du føler at fullkroppsprogram er noe for deg må du for all del prøve det. Søk på fullkroppsprogram så finner du masse. Mrmuscle har vel lagt opp en del sånne gjennom årene bland annet...
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av stor og sterk
    Jeg vil si det er et tilbakeskritt og gå fra 4-splitt til fullkroppsprogram. Spesielt hvis du føler at kroppen din er vant til det du gjør nå?

Men hvis du føler at fullkroppsprogram er noe for deg må du for all del prøve det. Søk på fullkroppsprogram så finner du masse. Mrmuscle har vel lagt opp en del sånne gjennom årene bland annet...
    Blir spennende å høre hvorfor dette blir et tilbakeskritt.

Her er et eksempel på hva du kan gjøre Liz:

Leg curl
    Leg extension
    Beinpress eller knebøy (kan ta annehver gang hvis det ønskes)
    Nedtrekk med undergrep
    Hantelpress eller en pressøvelse i maskin for bryst
    Sidehev eller en pressøvelse i maskin for skuldre
    Stangcurl
    Triceps extension eller pushdown
    + diverse mageøvelser

Du kan ta en øvelse for legger istedenfor leg extension hvis du vil.

Tren tre dager i uken
    12 reps +-
    Feks mandag og fredag med høy intensitet, onsdagstrening litt lavere intensitet.

Come back king Platon73 sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Har fått mye bedre resultat med fullkroppsprogram og basisøvelser enn noen annen splitt jeg.
    Trener 3 ganger i uka, men siden det er et fullkroppsprogram er det ingen krise om jeg mister en trening.
    Men dette er vel individuelt.

Shakespeare
    Ble medlem
    06-2003
    Jeg gikk også over til fullkroppsprogram, og synes dette gir bedre resultater. Trener etter RYP-prinsipper, der jeg kjørte to runder med grunnprogrammet, og skal starte andre runde med "Ekstrem muskelvekst" nå..... Se http://www.tn.no/ for mer informasjon.

Ble medlem
    08-2004
    Alder
    29
    Takk for linken!!!Dette må prøves

Sitat Opprinnelig skrevet av Erik---
    Jeg gikk også over til fullkroppsprogram, og synes dette gir bedre resultater. Trener etter RYP-prinsipper, der jeg kjørte to runder med grunnprogrammet, og skal starte andre runde med "Ekstrem muskelvekst" nå..... Se http://www.tn.no/ for mer informasjon.

Ble medlem
    08-2004
    Alder
    29
    Tenkte at jeg ville få bedre resultater om jeg trener hver muskelgruppe mer enn en gang i uken som nå...Den er jo tross alt vant til belastningen.. så må kjøre på mer..

Sitat Opprinnelig skrevet av stor og sterk

Shakespeare
    Ble medlem
    06-2003
    Jeg har iallfall trent etter RYP prinsipper en liten stund nå, og liker det godt. Anbefaler deg å starte med grunnprogrammet. Bare spør om ting dersom det er noe du lurer på underveis....:-)

Ble medlem
    08-2004
    Alder
    29
    søkte litt rundt her inne på fullkroppsprogram... får inntrykket av at det er nybegynnere som trener fullkroppsprogram,og ikke de erfarne byggerne?
    Bygger man bra på et fullkroppsprogram..? har jo trent en stund nå... så føler meg ikke som en nybegynner... :svak:

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Har nettopp gått tilbake til fullkropp jeg, etter 1,5år med 3/4/og helt opp til 5-splitt.......

Ingen skam å snu, sa severin suveren

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Det er vel individuelt hvordan folk reagerer på forskjellig type trening.
    Dette må du nesten prøve ut selv. Prøv ut et fullkroppsprogram i 3-4 måneder og sammenlign resultatet med det du har gjort før. Dette kan være etter RYP prinsippet eller noe annet.
    Jeg er hvertfall ikke i tvil om hva som fungerer best for meg.

Kliss nytt medlem GilbertGrape sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    37
    Hei.
    Jeg har trent en 5-split i 2-3 år, men gikk tilbake til en 2-split ca en mnd før jul. Og jeg må si jeg merker en forbedring! Riktignok mer på enkelte muskler enn andre, men virker hvertfall som det var lurt for min del. Husker å ha lest en gang at Edmund J. gikk tilbake til fullkroppsprogram etter å ha trent 5-split lenge, så da kan det jo funke for oss andre dødelige òg...

GG

Medlem
    Ble medlem
    10-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av lizzite
    søkte litt rundt her inne på fullkroppsprogram... får inntrykket av at det er nybegynnere som trener fullkroppsprogram,og ikke de erfarne byggerne?
    Bygger man bra på et fullkroppsprogram..? har jo trent en stund nå... så føler meg ikke som en nybegynner... :svak:

http://www.tn.no/default.asp?go=trening&aid=27

http://www.tn.no/default.asp?go=trening&aid=26

Har du lest artikklene ovenfor?

De som har meldt om størst fremgang etter overgang til hst/ ryp er faktisk svært erfarne kroppsbyggere.

Anbefaler RYP på det varmeste.

Ble medlem
    08-2004
    Alder
    29
    Skrev ut heftet og leste... skal prøve dette... men får man trent hver muskelgruppe nok,og bra nok med kun ett(noen to) sett pr muskelgruppe?selv om det er tre ganger i uken.. tenkte kanskje at den ikke fikk kjørt seg nok pr økt..

Sitat Opprinnelig skrevet av Begod
    http://www.tn.no/default.asp?go=trening&aid=27

http://www.tn.no/default.asp?go=trening&aid=26

Har du lest artikklene ovenfor?

De som har meldt om størst fremgang etter overgang til hst/ ryp er faktisk svært erfarne kroppsbyggere.

Anbefaler RYP på det varmeste.

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Skrev ut heftet og leste... skal prøve dette... men får man trent hver muskelgruppe nok,og bra nok med kun ett(noen to) sett pr muskelgruppe?selv om det er tre ganger i uken.. tenkte kanskje at den ikke fikk kjørt seg nok pr økt..
    Du må se på det totale volumet du er gjennom i løpet av uken.
    Jeg har selv trent et par runder med ryp og kan love deg at hvis du setter deg en ganske realistisk 10rm og prøver å holde øktene nede på 45-60 minutter så er det hardt nok å gjennomføre. En del som ikke klarer progresjonen underveis.
    Men hvorfor ikke bare prøve selv og gjøre opp din egen mening? Du har vel ingenting å tape.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Gi en lyd så tar jeg meg en tur til oslo, så skal du nok se at selv for en erfaren treningsentusiast så kan et fullkroppsprogram ta fullstendig knekken på deg

Ble medlem
    08-2004
    Alder
    29
    hehe.. håpet på innspill fra deg.. siden du er the master of.. fullkroppsprogram
    Ryktene går

Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    Gi en lyd så tar jeg meg en tur til oslo, så skal du nok se at selv for en erfaren treningsentusiast så kan et fullkroppsprogram ta fullstendig knekken på deg

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    visst fullkroppsprogram høres interessant ut så ville jeg vurdert et med masse basis øvelser og mindre isolasjonsøvelser. f.eks

Knebøy
    Stivbeint markløft
    Chins
    Benkpress
    Dips
    Sit ups

Et solid program, som med riktig gjennomkjøring vil gi deg et trøkk i kroppen du skal lete lenge etter.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    visst fullkroppsprogram høres interessant ut så ville jeg vurdert et med masse basis øvelser og mindre isolasjonsøvelser. f.eks

Knebøy
    Stivbeint markløft
    Chins
    Benkpress
    Dips
    Sit ups

Et solid program, som med riktig gjennomkjøring vil gi deg et trøkk i kroppen du skal lete lenge etter.
    Et enkelt og genialt program. Hvorfor brukte ikke dumme meg noe slikt når jeg begynte å trene

Ble medlem
    08-2004
    Alder
    29
    Ja det er dette som står i ryp rogrammet.. men kommer nok til å justere det litt etter det som passe meg.. og så er det så stapp fullt der jeg trener så det er ikke alltid man kan trene akkurat det man ønsker.. og så kunne de nok hatt bedre utvalg også.. dobbelt opp med manualer f.eks.. SATS suger (iallefall der jeg er... sjølyst er bra da..)

Knebøy
    Stivbeint markløft
    Chins
    Benkpress
    Dips
    Sit ups

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    har bare bladd igjennom RYP, husker ikke hva øvelser de brukte der.

Min mening er at visst man ikke har trent en god del år og er godt belest og opplært i treningslære og anatomi så bør man ikke prøve å forandre på et program utifra noe man tror. Heller prøve det, og så komme med tilbakemelding, og ta det derfra.

Medlem doffen sin avatar
    Ble medlem
    01-2003
    "Only the dead have seen the end of war."-Plato

Ble medlem
    08-2004
    Alder
    29
    Nei.. ikke forandre det sånn mere sånn alternativer hvis akkurat den øvelsen er umulig.. eller da bytte litt om på rekkefølgen en treningsøkt.. ikke forandre programmet. Ryp er f.eks:knebøy,dips,roing,arnoldpress og mage(for maks muskelvekst.. men syntes det manglet noe her da..)...

Men det er jo nettopp dette vi har dere erfarne til å hjelpe oss med her inne

har bare bladd igjennom RYP, husker ikke hva øvelser de brukte der.

Min mening er at visst man ikke har trent en god del år og er godt belest og opplært i treningslære og anatomi så bør man ikke prøve å forandre på et program utifra noe man tror. Heller prøve det, og så komme med tilbakemelding, og ta det derfra.

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Litt av poenget med ryp er jo å følge de oppsatte øvelsene og vektene for at kroppen skal vokse med de økende vektene. Prinsippet kraftig forenklet er at hvis kroppen for hver trening får en økning i belastningen svarer den med å vokse.

Ble medlem
    08-2004
    Alder
    29
    Men er det så ille å forandre på rekkefølgen? Det er det som er største problemet når man trener som sild i ei tønne

Sitat Opprinnelig skrevet av Platon73
    Litt av poenget med ryp er jo å følge de oppsatte øvelsene og vektene for at kroppen skal vokse med de økende vektene. Prinsippet kraftig forenklet er at hvis kroppen for hver trening får en økning i belastningen svarer den med å vokse.

Medlem
    Ble medlem
    10-2004
    At rekkefølgen på øvelsene er litt forskjellig fra trening til trening betyr ikke så mye, Men jeg anbefaler deg å kjøre grunnprogrammet første gangen du prøver ryp.

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Men er det så ille å forandre på rekkefølgen? Det er det som er største problemet når man trener som sild i ei tønne
    Rekkefølgen på øvelsene spiller vel ingen rolle bare man følger oppsatte vekter sånn nogenlunde.

NiC
    NiC er ikke aktiv
    Superior newbie NiC sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    24
    jeg holder på med et fullkroppsprogram nå.
    Har kjørt det i 1-2 månder nå.

sånn ser det ut:

-Knebøy
    -tåhev
    -chins
    -roing
    -benkpress
    -skulderpress
    -franskpress (hantelpress)
    -bicepcurl
    -situps ( hvis jeg orker)

alt til 3-4 sett med 8-15 reps

har blidt sterkere ja, men ikke noe spess større av den grunn. :/
    Tenker også på a skifte program, men er ikke sikker på hvilket ennå.

Medlem
    Ble medlem
    10-2004
    3 nærliggene årsaker til at du ikke blir større er:

At du har for liten progresjon på belastningen

At du spiser for lite

man kan ikke forvente å vokse særlig mye på 1-2 mnd.

NiC
    NiC er ikke aktiv
    Superior newbie NiC sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    24
    yepp, jeg er fult klar over at man ikke kan vokse mye på 1-2 månder.
    men merkbar forskjell skulle være mulig å oppnå i masse.

spiser neppe for lite heller og progresjonen på belastningen er okei.

dette fullkroppsprogramet var ment for å bygge et grunnlag som jeg mener å ha i lange baner nå.
    jeg tror jeg ikke vil vokse noe mer på dette programmet fremover og vurdere å bytte til en split.
    fullkroppsprogram er vel bare for å bygge et grunnlag i styrke før man begynner på splitt eller andre type programmer.
    men vet ikke åssen program ennå.

Lignende tråder

1. Arthur Jones, Exercise Bulletin 02
    By HITFrank in forum Artikler
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: 08-06-11, 07:18
  2. coconut oil
    By NK in forum Artikler
    Svar: 14
    Nyeste innlegg: 07-01-05, 21:38
  3. ALA igjen..
    By NK in forum Kosthold