Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Greit med 2 økter for bedre kondisjon?

Medlem
    Ble medlem
    12-2005
    Alder
    27

Greit med 2 økter for bedre kondisjon?

Hei.
    Nærmer seg gradering på kickboksing så holder på å trene opp kondisen.

Driver med intervall jogging om morran. Går til og fra skolen, og trening.

Vil det være lurt å legge inn en joggetur eller sykkeltur om kvelden, eller blir det bare for mye?

---------not---------------- SCPlayer sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28
    Du må føle deg frem.
    Personlig kjører jeg en cardioøkt om morgen også lar jeg kroppen "hvile" på dagen og kjører hardt igjen om kvelden.

SCP

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Morgenkardio som byggere driver med har lite eller ingenting med ordentlig kondistrening å gjøre. 2 økter er "greit", men jeg ville ha anbefalt deg å kjøre 2 økter i uka.

Fortell litt mer detaljert om hvordan kardioøkta di ser ut. Så kan jeg foreslå eventuelle forbedringer.
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Medlem
    Ble medlem
    12-2005
    Alder
    27
    har bare en liten økt om morran. cirka en halvtime. tar det samtidig som jeg lufter hunden. blir intervall trening, med spurter. Løper i skogen så blir noen naturlige rolige partier, og samtidig hardt kjør opp diverse bakker.

bare lurte litt på hva du mente med 2 økter i uka. 2 lange økter i løpet av en hel uke, eller mente du 2 økter hver dag i uke dagene, og fri i helgene?

takk for alle gode råd

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frank S.
    har bare en liten økt om morran. cirka en halvtime. tar det samtidig som jeg lufter hunden. blir intervall trening, med spurter. Løper i skogen så blir noen naturlige rolige partier, og samtidig hardt kjør opp diverse bakker.

bare lurte litt på hva du mente med 2 økter i uka. 2 lange økter i løpet av en hel uke, eller mente du 2 økter hver dag i uke dagene, og fri i helgene?

takk for alle gode råd
    Jeg mente 2 økter i uka. Du trenger ikke mer enn 3 økter i uka for å få veldig bra kondis. Er bare å utnytte de tre dagene maks. La oss si at du velger å kjøre kardio mandag, onsdag og fredag. Det er det jeg gjør. Hver økt trenger ikke å være mer enn 30-40 min. Det du trenger for kickboxingen er intervaltrening. Og da helst eksplosiv intervall. Jeg tenker på bakkespurt hvis du har mulighet for det.

Eksempel på hvordan en økt kan se ut:

- Start med en passelig lang løpetur i moderat tempo. Litt raskere enn vanlig jogging. ca 3 km er passelig. Dette burde ta et sted mellom 10-15 min alt etter dagsform og andre ting.

- Så kommer du til bakkespurten. Finn deg en bakke på et sted mellom 50-100 meter. Så gjør du følgende: Spring alt du klarer opp bakken, gå rolig ned til startpunktet før du spurter opp en gang til. Gjenta dette slik at du tar 5 bakkesprints. Deretter tar du en liten pause slik at pulsen din for komme seg. Når pulsen din er lav nok så kjører du fem til. Så er du ferdig.

Noen gode tips å tenke på:

- ikke kjør for hardt på de aller første spurtene. Ellers klarer du ikke de siste.
    - Når du er ferdig med alt, gå rolig en stund slik at du ikke stopper helt opp med en gang.
    - skaff deg bra joggesko
    - unngå å løpe på asfalt hvis du kan. Spesielt i bakkespurtene.

Dette vil garantert få kondisen din opp rimelig fort.

Lykke til.
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.