Viser resultatene 1 til 40 av 40

Tråd: Greit program, eller...??

Medlem Nessimelle sin avatar
    Ble medlem
    05-2009

Talking Greit program, eller...??

Halla! Har prøvd å sette opp et treningsprogram for sommeren. Skal trene 3 ganger i uken, fullkroppsprogram (evt. splitt 4-5 ggr om det er mer effektivt??).

Målet mitt er å gå ned i fettprosent og få mer muskler. Tror jeg har et ganske greit gunnlag, har trent en del styrke før (i tillegg til turn, håndball og kickboxing), men har for mye fett på kroppen (syntes jeg, selv om ikke mamma gjør det :P).

Se programmet HER!

Trenger åsså noen tips til kosthold for å gå ned i fettprosent uten å miste muskelmasse

Til vanlig spiser jeg:
    1. CC med 200g bringebær, 1 ss selolje, litt mandler.
    2. Proteinshake (prøver meg på studentvennelige M-Factor)
    3. Blir mye kylling til middag, som f.eks. kyllingform (med paprika, sopp, løk, ost osv), kyllingsalat, kylling og wok. Ellers går det i taco, brokkoli- og blomkålgrateng (NAM!) m.m.
    4. Omelett, Mager Kesam m/fun light, eller en brødskive.

Er 19, jente og veier vel sånn ca. 66 kg. Jeg føler meg ganske grønn, men jeg syntes det er kjempegøy med trening og kosthold, så alle tips tar jeg imot med et smil!

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Litt av et treningsprogram. Vet ikke om jeg helt tok greia med ben først, så masse annet så ben til slutt igjen.
    Regner forresten med at du bruker karbonadedeig til tacoen din? Brødskivene anbefaler jeg at du bytter ut med knekkebrød (wasa sport+ for å foreslå et jeg digger selv).
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

LxY
    LxY er ikke aktiv
    Silver Member LxY sin avatar
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    22
    Personlig synes jeg det treningsprogrammet blir litt mye om du skal bruke det på diett med kaloriunderskudd.

Ellers synes jeg kostholdet ser ganske greit ut. En del protein, sunt fett, og frukt/grønt. Har du prøvd å regne kcal på en gjennomsnittlig dag?

skinny bastard kyokushin sin avatar
    Ble medlem
    08-2008
    Alder
    16
    For det første har du med altfor mange øvelser.
    For det andre burde du bytte ut beinpress med knebøy, brystepress med benkpress og ta med markløft på en av dagene.
    "Start kicking ass, and take out the crap that doesnt matter. Start doing and believing in the stuff that works, and do it today and forever. You want science and studies? Fuck you. Ive got scars and blood and vomit." - Jim Wendler

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Hallo hun klarer seg lenge uten de øvelsene. Det er ikke så jævlig nøye hva hun tar, bare hun gjør noe.. Kjenner jeg jenter på trening riktig så er et ingen fare for overtrening da intensitet/fokus er såpass fraværende at noe heavy påkjenning blir det aldri.
    .......................................R.I.P..........................................

LxY
    LxY er ikke aktiv
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Hallo hun klarer seg lenge uten de øvelsene. Det er ikke så jævlig nøye hva hun tar, bare hun gjør noe.. Kjenner jeg jenter på trening riktig så er et ingen fare for overtrening da intensitet/fokus er såpass fraværende at noe heavy påkjenning blir det aldri.
    Enig i at øvelser ikke er så nøye om målet er vektnedgang. Kostholdet er det som bør stå i fokus. Jeg ville holdt grei intensitet for å minske sjansene for tap av muskelmasse, men ville redusert antall øvelser.

Ble medlem
    05-2009
    Bruker som regel kyllingkjøttdeig, men åsså karbonadedeig ja.
    Har ikke regna ut pfk og kcal på hva jeg spiser, nei. Men kan jo alltids prøve!

Så nok at opplegget blei litt stort. Er litt vant til å trene 1,5h, så når jeg prøvde ut et litt kortere versjon av programmet, var jeg ferdig etter 45 min ca (med veldig korte pauser mellom settene). Blir litt gira etter en treningsøkt, så da vil jeg helst fortsette

Har korta litt ned nå, må nok mer til:

Mandag:
    Beinpress
    Brystpress
    Sittende roing
    Planke m/beinhev
    Sykkeløvelse
    Hengende beinhev

Onsdag:
    Beinpress
    Brystpress
    Supermann
    Sittende roing
    Skulderpress
    Nedtrekk forran
    Planke m/armhev

Fredag :
    Beinpress
    Brystpress
    Sittende roing
    Skulderpress
    Nedtrekk
    Hammercurl
    Triceps ext. over hodet
    Crunsh
    Rygghev

Ble medlem
    05-2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Skal si meg enig der ja. Er ikke så flink med markløft, benkpress og alt det der, da må jeg ha noen som kan vise meg sånn at jeg ikke ødelegger meg (noe som jeg er litt flink til). Jeg syntes det er kjempegøy med styrke og jeg tar i så mye jeg klarer. Er en deilig å komme ut av treninga og kjenne at du har trent hardt, gjerne litt støl dagen etter å

Ble medlem
    05-2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av LxY Vis post
    Personlig synes jeg det treningsprogrammet blir litt mye om du skal bruke det på diett med kaloriunderskudd.

Ellers synes jeg kostholdet ser ganske greit ut. En del protein, sunt fett, og frukt/grønt. Har du prøvd å regne kcal på en gjennomsnittlig dag?
    Blei sånn ca.:
    1100 kcal
    125 g proteiner
    23 g karbohydrater
    57 g fett

Bør mengde karbohydrater økes? Virker altfor lite. Eller funker dette over en periode (som en diett), men ikke som et varig kosthold?

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Jeg ville senket fettinntaket noe, samt økt karbohydratene og proteininntaket. Spesielt på treningsdager
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Rå som få! adda sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    vil vel eventuelt funke som en diett en stund selvom det kanskje er noe lavt kcal. du vil merke det på kroppen, utmattelse, bli fort grinete, svimmelhet osv. men som et kosthold videre vil det garantert være for lite mat.. men det retter du fort opp i med litt mer frukt f.eks. da blir det fort noen kcal fra gode kilder. proteiner spiser du nok av for en jente på ca 65kr (og muligens mindre i fremtiden om deffen går bra.)

men det skal god sies at jeg syntes protein/fett/karb fordelingen ser bra ut. du styrer lett vektøkning/nedgang med å stille på karbohydratene.
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

Årets FPmedlem 2011 TheRat sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    26
    Selv om eg er fan av lav-carbo dietter så var det nok litt vell lavt ja. Med mindre du er ute etter ketose, ville eg ha økt carb-inntaket på bekostning av litt fett som Cristal sier.
    Of all the things I've lost I miss my mind the most.

Ble medlem
    05-2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av TheRat Vis post
    Selv om eg er fan av lav-carbo dietter så var det nok litt vell lavt ja. Med mindre du er ute etter ketose, ville eg ha økt carb-inntaket på bekostning av litt fett som Cristal sier.
    Var det jeg trodde. Har ikke skjekka hva jeg putter i meg før, så når jeg kikka på det nå, var det altfor lite i mine øyne. Øke til ca. 75-100 g karbs? Hva skal jeg legge til for å øke megde karbs? Frukt, knekkebrød??
    Mesteparten av fettet kommer fra egg, så det er jo sikkert greit å erstatte med noe annet?

Ble medlem
    06-2005
    ville ikke gått under 50g fett om dagen.. hun kan nok legge til litt karbs uten å ta noe av fettet og fortsatt oppleve fin nedgang. men om hun fungerer fint på så lite karbs, så ser jeg ikke hvorfor hun skulle legge til noe heller. på en deff da altså
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    26
    Det du kan prøve er å legge til litt carbs uten å fjerne fett og se om du fremdeles oppnår målene dine. Om det ikkje skjer kan du fjerne litt og litt av fettet. Ypperlige kilder til carbs er frukt og grønt. Du kan for eksempel legge til en banan etter trening og dermed få ca 30g ekstra carbs, alt etter hvor stor den er.

Sitat Opprinnelig skrevet av wikipedia
    Pr. 100 g banan (uten skall):

Energi: 89 kcal
    Protein: 1,09 g
    Karbohydrat: 22,84 g
    Hvorav sukkerarter: 12,23
    Fett: 0,33 g
    Kostfiber: 2,6 g
    Stivelse: 5,38 g

Ble medlem
    05-2009
    Det du kan prøve er å legge til litt carbs uten å fjerne fett og se om du fremdeles oppnår målene dine. Om det ikkje skjer kan du fjerne litt og litt av fettet. Ypperlige kilder til carbs er frukt og grønt. Du kan for eksempel legge til en banan etter trening og dermed få ca 30g ekstra carbs, alt etter hvor stor den er.
    Takk! Og banan er nammenam! Jeg må nok uansett øke mengde karbs en del, hvis jeg skal klare å lese effektivt til eksamen...men så fort jeg er ferdig, skal jeg prøve detta! Kommer til å bli tungt, men gøøøy

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    26
    Tungt er gøy! Go heavy or go home

BOB
    BOB er aktiv nå
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Kanskje litt lite mat ja.

Ikke vær redd for å få i deg litt mer frukt og grønt

Siden du allikevel sitter hjemme på en lørdag så kan jeg anbefale deg å lese om myo-reps.

Dette er en ny treningsmetode mer eller mindre utviklet av Børge Fagerli. Den har en del kreative moment, som f.eks auto-regulering av treningsmengde.

Mao, om kroppen din en dag ikke er 100% uthvilt så reguleres treningsmengde deretter og motsatt om du faktisk er veldig uthvilt og opplagt.

Dette kan være smart hvis man spiser med et kaloriunderskudd.

Om du sender meg et bilde på PM så kan jeg sikkert hjelpe deg med å gi en vurdering av formen....

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av BOB Vis post
    Om du sender meg et bilde på PM så kan jeg sikkert hjelpe deg med å gi en vurdering av formen....

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Du ser jo rimelig pen ut. Legg meg til på msn

Ble medlem
    05-2009
    Enig!

BOB
    BOB er aktiv nå
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Her anstrenger jeg meg så godt jeg kan og tilbyr mine tjenester, men hva er takken?

GrEmLiNgS` Puppet MiaMari sin avatar
    Ble medlem
    11-2007
    Alder
    28
    Hei etter min mening er nok 1100 kcal om dagen altfor lite...håper å ikke falle ned på under 1200 selv, og jeg er på konkurransediett. Når du ligger så lavt på kaloriene vil kroppen gå i forsvar og sette forbrenningen på sparebluss...da går du ikke ned noenting

nå som sommeren nærmer seg:
    øk kcal-inntaket ditt med minimum 500 kcal, helst litt mer
    stå opp før fuglene, drikk litt kaffe og gå en rask tur i 45 min
    spis frokost etterpå
    du kan også supplere med kardio etter trening
    (du opplever kanskje at du går opp litt i vekt i begynnelsen siden du gir kroppen mer mat, men etter en liten stund setter den i gang forbrenningen)
    se om dette har effekt før du kutter på kaloriene

Bronse Member
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    Samma om kardioen utføres før eller etter frokost. Det viktigste er dietten, som jeg ser du er på god vei med (lite karbo, en del protein, bra med fett). Styrketreninga så grei ut, men som noen nevner er det kanskje litt mange øvelser. Samtidig er det kun 2*12 på hvert sett, og med mindre du tyner ut absolutt alt du har på hvert sett, blir ikke det totale volumet så ekstremt som det ser ut. Kanskje variere repsantall noe? Intensiv kardio er bra, så lenge det ikke utføres for ofte. 2-3 dager i uka med harde intervaller, om du vil trene mer kardio, kan du gå/jogge/sykle noen rolige turer. Lykke til!

Ble medlem
    06-2005
    ser ikke helt poenget med å øke kcal inntaket for å kunne øke kardiomengden.. jeg hater kardio og spiser heller litt mindre så jeg slipper så mye kardio..

-Phil Baroni

Ble medlem
    05-2009
    Det er nok mange meninger kom kaloriinntak, men 1100 kcal er altfor lite etter min mening åsså, er bedre å få seg litt for mye enn for lite. Kommer nok til å holde meg på 1500+

Planen min til sommeren er å gå meg en tur i lysløypa (som er ca. 4,5 km lang med mange oppforbakker og nedforbakker) hver morgen før frokost.

Frokosten min vil bestå av cc med frosne bringebær (+ banan og eple, evt. mer skogsbær for å få i meg mer karbs), 10g proteinpulver, litt mandler og selolje.
    Seinere på dagen blir det nok en proteinshake etter trening, og litt frukt seinere.
    Middagen varierer fra kylling til taco, blomkål- og brokkoligrateng, salat, grillmat osv.
    Til kvelds blir det nok omelett med masse grønnsaker og noe kjøtt.
    I løpet av dagen blir det sikkert et knekkebrød eller 2.

Kardio er noe herk (har litt astma som henger igjen, så jeg begynner fort å pipe om jeg stresser for mye, er sliten, eller om det er for tett luft), men jeg kjørte mye gerilja kardio i fjor og merka at det hjalp. Så jeg kommer nok til å kjøre det Kjørte åsså 24 min på stepmaskinen i fjor, var slitsomt, men jeg hadde en god følelse etterpå. Men er ikke sikker på hvordan jeg skal legge opp karidoen? På styrka, bør jeg holde 3x12 eller bør jeg prøve meg på 5x5?

BOB
    BOB er aktiv nå
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Prøv og konsentrer karbs rundt styrketreningen. Henholdsvis før og etter.

Du skriver at du planlegger å ta en proteinshake etter trening og litt frukt seinere. Jeg hadde heller spist frukten og proteinshaken samtidig. Evt. kjøp deg noe karbopulver som du kan blande i proteinshaken rett etter trening.

Ble medlem
    11-2007
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av adda Vis post
    ser ikke helt poenget med å øke kcal inntaket for å kunne øke kardiomengden.. jeg hater kardio og spiser heller litt mindre så jeg slipper så mye kardio..
    Nå vet ikke jeg hvor høy trådstarter er, men når hun veier 66 kg er 1100 kcal altfor lite...selv veier jeg 68 på nåværende tidspunkt og er 164 cm høy. Dette gir meg en BMR på ca 1500 kcal, dvs det antaller kalorier jeg trenger for at nyrer, lever osv skal virke. Jeg regner med at alle ser at det er logisk å ligge over denne grensen for at kroppen skal ha mulighet for å kvitte seg med overskuddsfett. Ligger du under BMR vil kroppen brenne muskler! Så derfor er det greit å øke kaloriene og i tillegg jobbe mer for å forbrenne mer...

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Det er grenser for hvor mye man skal legge i hva en KK.no-BMR-kalkulator sier. Min BMR er visstnok over 1900 kcal.
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Ble medlem
    11-2007
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Det er grenser for hvor mye man skal legge i hva en KK.no-BMR-kalkulator sier. Min BMR er visstnok over 1900 kcal.
    Jaja...visste ikke at KK.no hadde slike kalkulatorer engang, det sier mer om deg enn om meg men ja, selvfølgelig finnes det grenser for alt...utenom sunn fornuft!

Ble medlem
    05-2009
    Er 168 cm høy forresten

Høres dette fornuftig ut?

Frokost: CC (150g), Bringebær (200g), Selolje (10mL), Banan (125g)
    Mellommåltid: Proteinpulver (30g), Eple (170g)
    Lunsj: Omelett: Egg (200g)+ Grønnsaker
    Middag: BB-grateng (375g), Kylling (150g), Ris (50g)
    Kvelds: Mager Kesam (150g), Fun Light

Næringsinnhold: Energi (1600 kcal), Protein (140 g), Karbohydrat (110 g), Fett (60 g)

LxY
    LxY er ikke aktiv
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nessimelle Vis post
    Er 168 cm høy forresten

Høres dette fornuftig ut?

Frokost: CC (150g), Bringebær (200g), Selolje (10mL), Banan (125g)
    Mellommåltid: Proteinpulver (30g), Eple (170g)
    Lunsj: Omelett: Egg (200g)+ Grønnsaker
    Middag: BB-grateng (375g), Kylling (150g), Ris (50g)
    Kvelds: Mager Kesam (150g), Fun Light

Næringsinnhold: Energi (1600 kcal), Protein (140 g), Karbohydrat (110 g), Fett (60 g)
    Virker bra og balansert. Hva er CC?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Cottage Cheese regner jeg med.

Ble medlem
    05-2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Cottage Cheese regner jeg med.
    Heilt rektig, Mr Muscle!

LxY
    LxY er ikke aktiv
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    22
    Skjønner

Jeg synes du skal kjøre det kostholdet der, og se hva som skjer, og hvordan du føler deg.

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    26
    Det ser glimrende ut ja, kjør det en stund og se om det funker.

Ble medlem
    05-2009
    Skal begynne så fort jeg er ferdig med eksamen og kommet meg hjem fra syden. Trenger all den energien jeg kan få for å konsentrere meg om lesinga og også graderinga i kickboxing.

fjeldmann fjeldmann sin avatar
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Bruker som regel kyllingkjøttdeig, men åsså karbonadedeig ja.
    Har ikke regna ut pfk og kcal på hva jeg spiser, nei. Men kan jo alltids prøve!

Så nok at opplegget blei litt stort. Er litt vant til å trene 1,5h, så når jeg prøvde ut et litt kortere versjon av programmet, var jeg ferdig etter 45 min ca (med veldig korte pauser mellom settene). Blir litt gira etter en treningsøkt, så da vil jeg helst fortsette

Har korta litt ned nå, må nok mer til:

Mandag:
    Beinpress
    Brystpress
    Sittende roing
    Planke m/beinhev
    Sykkeløvelse
    Hengende beinhev

Onsdag:
    Beinpress
    Brystpress
    Supermann
    Sittende roing
    Skulderpress
    Nedtrekk forran
    Planke m/armhev

Fredag :
    Beinpress
    Brystpress
    Sittende roing
    Skulderpress
    Nedtrekk
    Hammercurl
    Triceps ext. over hodet
    Crunsh
    Rygghev
    Treningsprogrammet ditt er grisebra!!

Konsentrer karb rundt treningen som bob sier Og husk at hver dag er veldig forskjellig. En dag hvor du trener, shopper , vaskser huset osv, bruker du veldig mye mer kcal enn en søndag hvor du står opp kl 12 og sitter i joggis og ser tv hele dagen (hypotetisk eksempel). Den aktive dagen trenger du mer mat, den slække dagen trenger du mindre. så mitt tips er og ikke følge en slavisk plan etter punkt og prikke, men variere inntaket ditt utifra aktivitetsnivå og treningsøkter

Ble medlem
    05-2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av fjeldmann Vis post
    Treningsprogrammet ditt er grisebra!!
    Konsentrer karb rundt treningen som bob sier Og husk at hver dag er veldig forskjellig. En dag hvor du trener, shopper , vaskser huset osv, bruker du veldig mye mer kcal enn en søndag hvor du står opp kl 12 og sitter i joggis og ser tv hele dagen (hypotetisk eksempel). Den aktive dagen trenger du mer mat, den slække dagen trenger du mindre. så mitt tips er og ikke følge en slavisk plan etter punkt og prikke, men variere inntaket ditt utifra aktivitetsnivå og treningsøkter
    Takk, endelig et program som er akseptert! Liker fullkrops best engentlig. Har lest en del på bedreviteren og på iform så er ikke helt heimesnikra Har byttet ut noen av beinpressøktene med knebøy forresten

Kostholdet kjøres ikke slavisk, men er gjennomsnittlig hva jeg har planer om å putte i meg. På treningsdager blir det mer karbs ja, og middagen vil jo også variere.

fjeldmann fjeldmann sin avatar
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Takk, endelig et program som er akseptert! Liker fullkrops best engentlig. Har lest en del på bedreviteren og på iform så er ikke helt heimesnikra Har byttet ut noen av beinpressøktene med knebøy forresten

Kostholdet kjøres ikke slavisk, men er gjennomsnittlig hva jeg har planer om å putte i meg. På treningsdager blir det mer karbs ja, og middagen vil jo også variere.

Fornuftig. Det blir bra, good luck

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.