Heisan, jeg har netopp kjørt meg ferdig meg ryp programmet, er så og si ganske fornøgd med kroppen min, men har et problem! og det er lårene mine. Jeg har veldig lyst å bygge skikkelig grove lår.. noen som kunne hjelpe meg på det punkte?
Heisan, jeg har netopp kjørt meg ferdig meg ryp programmet, er så og si ganske fornøgd med kroppen min, men har et problem! og det er lårene mine. Jeg har veldig lyst å bygge skikkelig grove lår.. noen som kunne hjelpe meg på det punkte?
Jepp.Opprinnelig skrevet av Big Boy
Samt gå dypt i bøyen! Vanligste nybegynnerfeil er å lesse på så mye vekter at du ikke klarer å gå heeeelt ned. All the way baby, all the way!![]()
H
Erfaring er den talentløses trøst.
Tjaa , det er vel en diskusjons sak hvor langt ned man trenger å gå , jeg vil vel si at med smalere beinstilling og stopp på 90grader så har jeg hatt vel så god framgang som å kjøre hele veien ned med bredere beinstilling , selvsagt får man mere styrkeløftdiger rompe og kan bruke tyngre vekter med å gå hele veien ned men det er ikke alle som vil ha det.
En kompis av meg som har de beste beina jeg noen gang har sett går aldri lenger ned enn 90grader og det er helt klart at når man går til 90grader så har man belastet framside lår maximalt.
Bakside lår finnes mer effektive måter å bygge enn ved dype knebøy
Fullt mulig å bygge store ben uten knebøy også! Bare så det er sagt!
Jo lenger ned man går, så sant man har smal beinstilling og trykket fremme på foten, jo mer vil man vel involvere vastus lateralis og medialis.
Med brei benstilling blir det jo en helt annen sak. Da blir det, i min erfaring, en styrkeløfterøvelse.
ok, tror egentlig jeg ser feilen min da, har problemer med å gå helt ned, tusen takk for alle svar![]()