Viser resultatene 1 til 30 av 30

Tråd: Gullguttn lurer litt?!

Gettin better.. Gullguttn sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    23

Gullguttn lurer litt?!

A1: Skråbenk, militærpress, smalbenk, chins og foroverbøyd stangroing.
    A2: Skrå hantelpress, arnoldpress, dips, nedtrekk med smalt grep og hantel roing.
    A3: Hantelbenkpress, skulderpress, franskpress, nedtrekk forran og markløft.
    B1: Curl med rett stang, håndleddscurl, sittende tåhev, liggende lårcurl og knebøy.
    B2: Curl med EZ-stang, hammercurl, stående tåhev, strake markløft og benpress.
    B3: Preachercurl, omvendt håndleddscurl, tåhev i benpress, sumo benpress og hacksquat.

Syklusen blir da seende ut slik:
    Uke 1: A1, B1, A2
    Uke 2: B2, A3, B3
    Etter uke 2 er fullført starter du på nytt igjen med uke 1.

Øvelser:
    Bryst: Benkpress, Skråbenk, Hantelpress
    Skuldre: Militærpress i smith, skuldrepress, Arnoldpress
    Triceps: Benkpress med smalt grep, franskpress, nedpress med tau
    Ryggvidde: Nedpress til bryst med bredt grep, chins, nedtrekk med smalt grep
    Ryggtykkelse: Markløft, framoverbøyd roing, sittende roing med smalt grep, rack chins
    Biceps: Hantelcurl, ez-curl, stangcurl
    Underarm: curl omvendt grep, underarms curl, hammercurl
    Forside lår: Knebøy, frontbøy, benpress
    Bakside lår: strake mark, sumobenpress, leggcurl
    Legger: stående tåhev i smith, sittende tåhev, tåhev i benpress

Hvordan skal jeg bytte ut øvelser når framgangen stopper, jeg har 3øvelser på bryst og de kjøres gjennom den syklusen der. Skal jeg da finne en helt ny øvelse å begynne på "scratch" med den? (tror det er slik det funker)

Og ja, har lest omtrent alt på forumet her om DC!

PÅ forhånd takk.

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    23
    Er vel ikke så mange øvelser å velge mellom på alle musklegruppene.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Ja, når du ikke får framgang på 2 treninger så bytter du øvelsen med en annen. Men visst du har bygget deg opp til 2RP på øvelsen du dumper så kjører du 2RP på den nye øvelsen og.

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    23
    For eksempel på legger så har du jo ikke så mange mer enn tre øvelser, og alle tre trener akkurat det samma, er ikke det et problem da... Du vil jo ikke få noe mer framgang om du bytter til omtrent samme øvelse..

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    nei alle trener ikke det samme. leggøvelser med bøyd kne vil bruke soleus mye mer en med strake knær f.eks. og det finnes mange forskjellige maskiner for leggtrening. og f.eks visst man stopper opp på sittende tåhev, ja så kan man jo ta sittende tåhev med smithmaskin, eller stående tåhev med smithmaskin. er bare fantasien som sitter en stoppe for hva man kan få til.

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    23
    Ja, det stemmer vel det

Skal begynne på dette etter jeg er ferdig med 5x5 powerbuilding programmet.. Ha brukt noen dager på å sette meg inn i dette nå.. men er det slik at du alltid på arbeidsettet skal feks ta 13rep og da klarer du ikke 14, skal du da ta 20:S eller er det bare på widowmaker?

Udefinert Goliat sin avatar
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gullguttn
    (...) men er det slik at du alltid på arbeidsettet skal feks ta 13rep og da klarer du ikke 14, skal du da ta 20:S eller er det bare på widowmaker?
    Skjønner ikke helt hva du mener her...
    Snakker du om alle øvelser og musklegrupper, eller ben?

Feks inclinepress har en reprange på 11-15 rp. Det vil si at du med 2rp (som du ikke bør starte med ennå) skal klare mellom 11-15 når du er ferdig. Det kan si feks.: 8+3+1 = 12 rp.

Om du er misfornøyd med bena skal du kjøre ett tungt sett med ca 8 reps, og ett enda jævligere med 20 reps, som kalles widowmaker. Og 20 repperen skal vere slik at du ikke hadde fått opp en eneste repetisjon til, om så noen hadde stått med en pistol mot hodet ditt.
    184 cm
    91 kg
    20 år

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    23
    mn jeg har skøyteløperlår som er så grov at det halve kunne vert nokk..

Ble medlem
    11-2005
    mn jeg har skøyteløperlår som er så grov at det halve kunne vert nokk..
    Da kjører du ett straight sett (men tungt) på ca. 8 reps.
    184 cm
    91 kg
    20 år

Medlem
    Ble medlem
    07-2005
    Du burde lese DC-postene bedre og sette deg mer inn i det. Det ligger en post der ute som sier om du skal ta RP, Straight Sets, Widowmaker osv. Alt etter hvilke øvelser det er snakk om. Hvis du ikke lengre klarer å øke i en øvelse skal du bytte den ut med en ny øvelse. Eller i verste fall gi det et andre forsøk viss du hadde dårlig dag/elsker øvelsen. Men ikke mer enn 5 forsøk på å øke.

Widowmaker er en "type" set du kjører på framside lår. Du kjører først et sett med 4-8 reps. Så setter du vekta til 12 RM og kjører 20 reps til du spyr og ser stjerner
    Pain is only an illusion we create to keep us in distance to growing past the future..

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    23
    ok takker, kjører du dette selv eller?

Ble medlem
    11-2005
    Jeg trener dc ja. Har holdt på ett par måneder, og resultatene er meget gode
    Anbefales. Men jeg brukte flere uker på å sette meg skikkelig inn i det før jeg startet, og da gikk jeg 'all inn'.
    Kan gi deg tre tips:
    1. Spis som en hest.
    2. Sov mye.
    3. Ha ett enormt fokus under øktene dine. Ikke 'juks'.

---

Sitat Opprinnelig skrevet av Painless
    Det ligger en post der ute som sier om du skal ta RP, Straight Sets, Widowmaker osv. Alt etter hvilke øvelser det er snakk om.
    DC Basics
    184 cm
    91 kg
    20 år

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    23
    Det høres jo kult ut, og om det er noen her i Molde som har fokusert og disiplinert trening er det meg... på min aldersklasse så..

Skal begynne i april tenker jeg.

Medlem
    Ble medlem
    07-2005
    ok takker, kjører du dette selv eller?
    Jepp, DC all the day.
    Ta gjerne og lær deg uttøyinga godt allerede før du starter. Og les alt, mange mange ganger. Og selvfølgelig ha med deg den vakkre loggboken som skal bli slått hver gang!
    Pain is only an illusion we create to keep us in distance to growing past the future..

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    23
    hørte at det var et viktig konsept jah...

Medlem
    Ble medlem
    07-2005
    hørte at det var et viktig konsept jah...
    Tipper du sikter til uttøyinga? Begge deler spør du meg

Uansett ja, den hjelper godt på restutisjonen ja, så blir essentiel. Dessuten slipper du det voldsomme treningsverket. :P

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    23
    Leste en del om det programmet er jo bygd på logikk da

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    23
    Vet at sikkert halvparten av dere vil rive av dere håret når jeg spør om detta, men JIIIZ dere er ikke så teit vel....

Det jeg lurer på er om det feks går annt å sette ned repitasjonstallet slik at hele programmet blir mer styrkebasert. Feks istedetfor 12-20 så kan en ha 3-8 eller no.. høres ut som en god ide da, blir sikkert en jævel i styrke da mer enn DC ihvertfall..

Jeg synes selvfølgelig at muskler er viktig, men akkurat nå er det styrke som er i fokus... kjører nå 5x5 Powerbuilding..

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Vet at sikkert halvparten av dere vil rive av dere håret når jeg spør om detta, men JIIIZ dere er ikke så teit vel....

Det jeg lurer på er om det feks går annt å sette ned repitasjonstallet slik at hele programmet blir mer styrkebasert. Feks istedetfor 12-20 så kan en ha 3-8 eller no.. høres ut som en god ide da, blir sikkert en jævel i styrke da mer enn DC ihvertfall..

Jeg synes selvfølgelig at muskler er viktig, men akkurat nå er det styrke som er i fokus... kjører nå 5x5 Powerbuilding..
    eg merke jaffal sjøl at når eg nå bjunte å trene styrke i "pyramide"mønster så vokste eg mye fortere enn ved å ta 3*15 heila tiå. Nå bjunne eg på 1*14, og går så opp i vekt og tar færre repetisjoner, heilt te eg bare klare 4 repetisjoner.. Det fungere veldig bra for meg

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av mrs.darp
    eg merke jaffal sjøl at når eg nå bjunte å trene styrke i "pyramide"mønster så vokste eg mye fortere enn ved å ta 3*15 heila tiå. Nå bjunne eg på 1*14, og går så opp i vekt og tar færre repetisjoner, heilt te eg bare klare 4 repetisjoner.. Det fungere veldig bra for meg
    Er det slik treningene dine er? at du går fra mange rep(liten vekt) til få rep(tung vekt) på en trening.. høres interessant ut...

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Er det slik treningene dine er? at du går fra mange rep(liten vekt) til få rep(tung vekt) på en trening.. høres interessant ut...
    det er slik jeg gjør det ja, og det fungerer veldig bra for meg. Ta 5 sett på hver øvelse, hvor du på det siste settet akkurat klarer å presse deg til ca 4 repetisjoner. Dersom du har en person som hjelper deg å presse deg så vil du mye lettere kunne oppnå store resultater.
    Dette må selvfølgelig komme i sammenheng med riktig kost. Du trenger ikke sulte deg, men spis sunt og godt.

Ble medlem
    11-2005
    Klart det er mulig. Alt er mulig. Men da trener du ikke DC lenger.

---
    OG - dc blir av mange kalt 'powerbuilding', i og med at så og si alt handler om styrkeøkninger fra økt til økt.
    Styrkeøkning = muskeløkning = fremgang.
    184 cm
    91 kg
    20 år

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    23
    Neinei, absolitt uviktig om det er DC eller ikke, ja vet at programmet går på progresjon å sånt, men jeg lurer på om jeg blir sterkest mulig på DC i forhold til andre styrkeprogram... Har lyst til å bli grisesterk, og det er jo ingen ulempe å få muskler i tilleg, men tviler litt på om DC gir meg så mye styrke... noe som har hatt bra styrkeøkning når det gjelder DC???

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Wrp
    Klart det er mulig. Alt er mulig. Men da trener du ikke DC lenger.
    Men trur du det blir suksess da? på styrkefronten?

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Neinei, absolitt uviktig om det er DC eller ikke, ja vet at programmet går på progresjon å sånt, men jeg lurer på om jeg blir sterkest mulig på DC i forhold til andre styrkeprogram... Har lyst til å bli grisesterk, og det er jo ingen ulempe å få muskler i tilleg, men tviler litt på om DC gir meg så mye styrke... noe som har hatt bra styrkeøkning når det gjelder DC???
    da får du trene styrkeløft da. Ligger bra program for det på www.styrkeloft.no

http://www.styrkeloft.no/treningspro...NYBEGYNNER.XLS

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    23
    joa, har sett litt på det, men vil ha en mellomting mellom styrke og muskler, mest styrke da! Mn jeg lurer på å starte påDC men INGEEEEN har fortalt meg om NOOEN har fått noe nevnbar styrke etter DC..

FUNKER DC FOR STYRKE?

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    joa, har sett litt på det, men vil ha en mellomting mellom styrke og muskler, mest styrke da! Mn jeg lurer på å starte påDC men INGEEEEN har fortalt meg om NOOEN har fått noe nevnbar styrke etter DC..

FUNKER DC FOR STYRKE?
    så utolmodig som du er så tror jeg ikke noe fungerer, jeg ville faktisk latt være å trene hvis jeg var deg. En blir sterkere av all trening, DC funker bra på styrke. Styrketrening funker bedre på styrke.En får mere muskler av begge deler så leng en gjør det riktig, er en utolmodig slik som du virker så virker ikke noe..

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av PG*
    så utolmodig som du er så tror jeg ikke noe fungerer, jeg ville faktisk latt være å trene hvis jeg var deg. En blir sterkere av all trening, DC funker bra på styrke. Styrketrening funker bedre på styrke.En får mere muskler av begge deler så leng en gjør det riktig, er en utolmodig slik som du virker så virker ikke noe..

Ja, jeg er ganske utålmodig, fram til nå har jeg trent styrke og blitt ca60kilo sterker på baseøvelsene på 11måneders trening. Selvfølgelig vil denne raske framgange gå saktere framover, den har allerede begynt å gå saktere. DEt er selvfølgelig litt frustrerende men jeg vil ikke sitte å deppe over det, jeg vil trene som en hest ete en hest å sove lenge..

Om du tror jeg ikke tar dette seriøst tar du feil, trener 5-6ganger i uken, sover 9timer pr dag, eter myyyye og har sluttet å røyke og fester heller ikke lengre.. Tror jeg er klar for DC men jeg lurer på om det gir meg det jeg vil ha...

Medlem
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    28
    Ta ditt eget valg, det er ikke vi som skal trene for deg.

Jeg kan prate på egne vegne, og jeg kan si at DC helt klart gir meg det jeg håpet på.
    Knowing is not enough,
    we must apply.

Willing is not enough,
    we must do.

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    23
    Ja, tror jeg skal begynne med det, er så mange som har så positive reaksjoner på det.. (eller bare hjernevasket.. neida..) Så om 8uker braker det vel løs her i Molde med DC trening..

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.